Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Oh gij stoefer met waterdichte laarzen... :lol:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 31 Oct 2023 10:03 Oh gij stoefer met waterdichte laarzen... :lol:
tzalwelzijn.
Waterdichte botten, heel fijn als je op de weg blijft.
Wie er al eens van afwijkt weet: water dat er in komt dat blijft er ook in. daarom, vooral als er dagen na elkaar gereden wordt, waterdichte sokken lang genoeg).
En blijkbaar ook, in alle laarzen, de juiste sokken, niet gewoon katoen. zodat uw zweetvoeten kunnen uitademen doorheen de sok en het membraan in de laars.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Koeno wrote: 31 Oct 2023 10:03 Oh gij stoefer met waterdichte laarzen... :lol:
Welzeker, voor op de baan gebruik ik al minstens 20 jaar goretex laarzen. Er is niks dat beter is en langer meegaat. Daarin ga ik geen sealskins dragen.
Maar mijn crossbotten, da's andere koek, die zijn heel niet waterdicht, dus daarin zijn die kousen zeer handig. :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 31 Oct 2023 10:23 En blijkbaar ook, in alle laarzen, de juiste sokken, niet gewoon katoen. zodat uw zweetvoeten kunnen uitademen doorheen de sok en het membraan in de laars.
Ik gebruik ook liefst een combo van dunne merinowol sokken, sealskinz en niet-waterdichte laarzen. Vooral op meerdaagse trips, om dezelfde reden die al aangegeven is: eens die binnenin nat zijn duurt het zeer lang voor die weer droog geraken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Muug wrote: 31 Oct 2023 11:36
Koeno wrote: 31 Oct 2023 10:03 Oh gij stoefer met waterdichte laarzen... :lol:
Welzeker, voor op de baan gebruik ik al minstens 20 jaar goretex laarzen. Er is niks dat beter is en langer meegaat. Daarin ga ik geen sealskins dragen.
Maar mijn crossbotten, da's andere koek, die zijn heel niet waterdicht, dus daarin zijn die kousen zeer handig. :thumbsup:
I know,

op de baan heb ik ook gewoon goretex laarzen hoor.
Maar voor allroad heb ik AlpineStars Tech 5 laarzen (2dehands gekocht) die geheel niet waterdicht zijn.
Dan zijn die sealskinz toch wel handig (en warmer, droger,...)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Raketman »

Nu, ik heb botten die waterdicht zouden mogen zijn voor hun prijs (zomer-en winterversies van Daytona) maar die kwaliteit is ook allang niet meer wat het geweest is kennelijk. Mijn eerste paar van beiden waren ooit heel lang waterdicht en zijn vervangen wegens doorgelopen zolen (lesgeven :roll: ). Maar de versies daarna zijn nooit meer die kwaliteit geweest.
Nil volentibus arduum

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by TuttoTerreno »

Ik geloof dat je Daytona altijd kan laten repareren.

Als het een materiaal/ fabricage fout is, meestal zelfs gratis , ook heel lang na aankoop.


Mijn 4,5j oude Daytona's werden vorige maand nog gerepareerd, gratis.

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 31 Oct 2023 12:05 Ik geloof dat je Daytona altijd kan laten repareren.
Als het een materiaal/ fabricage fout is, meestal zelfs gratis , ook heel lang na aankoop.
Mijn 4,5j oude Daytona's werden vorige maand nog gerepareerd, gratis.
Yep maar best vervelend als je die alle dagen nodig hebt. En de reparatie bleek dan toch ook niet 100% te zijn. Voor mijn gebruik is het handig om al die spullen om de twee jaar te vervangen. Zo'n sealskin is heel goed als tijdelijke noodoplossing. Ik gebruik die ook wel eens voor wandelen en fietsen.

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Stefke wrote: 18 Oct 2023 17:35
Raketman wrote: 18 Oct 2023 17:16 Strap yourself in for a load of bullshit :twisted:
is deze ng te koop? 1000 euro vndg kmn hln! 8-)
En hup nog eentje voor op den hoop, en ik zag het nog zo aankomen. Niet direct antwoorden of beslissen, uiteindelijk toch afspreken en hupla helemaal niet komen opdagen of iets laten horen... :whip:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

vndg kmn hln :lol: :lol: :lol:

da's nog ene van in den tijd van de papieren Koopjeskrant! :lol: :lol:

Ge hebt dan toch ook zonder klinkers geantwoord hoop ik? :w00t:


Ik ben zo nog steeds aan 't twijfelen om naar een R100R Classic te gaan kijken. In Temse. Hij heeft weinig tijd, en ik ook. Binst de week gaan kijken heeft geen zin wegens rap donker en slecht weer. Plus op foto ziet 'm er toch niet meer zo fris uit. Hij heeft wel twee toffe kleine tellerkes naast zijn gewone tellers, ene voor de batterijspanning wellicht en een klok. Dat is vrij zeldzaam.

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Muug wrote: 01 Nov 2023 15:22 Ik ben zo nog steeds aan 't twijfelen om naar een R100R Classic te gaan kijken. In Temse. Hij heeft weinig tijd, en ik ook. Binst de week gaan kijken heeft geen zin wegens rap donker en slecht weer. Plus op foto ziet 'm er toch niet meer zo fris uit. Hij heeft wel twee toffe kleine tellerkes naast zijn gewone tellers, ene voor de batterijspanning wellicht en een klok. Dat is vrij zeldzaam.
Bof valt toch nog mee voor een moto van bijna 30 jaar oud? En zo zeldzaam zijn die aparte tellerkes toch niet? :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Mijn probleem is dat ik een paar jaar geleden een paarse R100R gekocht heb die compleet was gerestaureerd tot nieuwstaat. :) Dus ik zit natuurlijk de hele tijd daarmee te vergelijken. :whistling:

Ik vind dat ik die extra tellertjes weinig zie op boxers van de jaren '90.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Raketman »

Vandaag op de oldtimerbeurs in Roeselare...staat een hoop volk rond een gerestaureerde Ardie van eind jaren '40. Prijs op het labeltje : 6250€. Ik flap er zo efkes uit "ahja da's dat motoke dat vorige maand in Mannheim verkocht is voor 3700€. Hebt ge'm belegd met goud ondertussen ?" Al het volk bekijkt de verkoper nekeer scheef en weg...de laatste met zijne mond vol tanden.

:peepwall:

:mrgreen: :mrgreen:

Door zulke mensen gaat die hele oldtimerwereld gewoon kapot :devil: ...
Nil volentibus arduum

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stoffel »

Amai, die zou goed verdient hebben.
Tis wat de zot ervoor geeft zekers :mrgreen:

De prijzen van de 2dehands zijn wel serieus gestegen de laatste tijd, maar nu toch niet zo hard :ugeek:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Raketman wrote: 04 Nov 2023 13:55 Vandaag op de oldtimerbeurs in Roeselare...staat een hoop volk rond een gerestaureerde Ardie van eind jaren '40. Prijs op het labeltje : 6250€. Ik flap er zo efkes uit "ahja da's dat motoke dat vorige maand in Mannheim verkocht is voor 3700€. Hebt ge'm belegd met goud ondertussen ?" Al het volk bekijkt de verkoper nekeer scheef en weg...de laatste met zijne mond vol tanden.

:peepwall:

:mrgreen: :mrgreen:

Door zulke mensen gaat die hele oldtimerwereld gewoon kapot :devil: ...
Jamaar, wie maakt het systeem kapot, diegene die er die prijs voor vraagt of diegene die het er wil/kan/gaat aan geven? :dontknow: Ik zie wel meer dingen passeren waarvan ik de wenkbrauwen frons en waarvan ik kan vermoeden dat ze niet eens voor de helft van die prijs zijn aangekocht... :?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Het één gaat niet zonder het ander. De één wilt het met alle geweld hebben en de ander durft er zoveel voor vragen. De verkoper rekent op kopers die niet op de hoogte zijn van de normale marktprijzen, en zo ontstaat er een situatie waar dingen voor te hoge prijzen verkocht worden, met als eindresultaat dat de voorheen te hoge prijzen het nieuwe normaal zijn geworden.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by TuttoTerreno »

Ik ken niks vd markt voor oldtimers, maar op vlak van nieuwe en bijna nieuwe motoren zie ik veel rariteiten.
Vooral de privé verkopers hebben nog niet door dat de corona waanzin voorbij is.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Muug wrote: 04 Nov 2023 23:09 Het één gaat niet zonder het ander. De één wilt het met alle geweld hebben en de ander durft er zoveel voor vragen. De verkoper rekent op kopers die niet op de hoogte zijn van de normale marktprijzen, en zo ontstaat er een situatie waar dingen voor te hoge prijzen verkocht worden, met als eindresultaat dat de voorheen te hoge prijzen het nieuwe normaal zijn geworden.
Inderdaad en ongewild zijn wij daar dus allemaal mede schuldig aan....

Bvb. ook met de huizen, iedereen maar klagen dat de huizen zo duur staan, tot ze zelf hun huis verkopen. Stel je koopt in 2005 een huis voor 100.000€, 50.000€ renovatie werken, maakt je huis bvb 200.000€ waard in datzelfde jaar. Dit jaar wil je het verkopen, door de inflatie is je huis +/- 50% gestegen (getal genomen voor het gemak). Dus is je huis 300.000 waard. Maar je 2 buren die hetzelfde huis gekocht hebben en hetzelfde gerenoveerd hebben zeggen neen want de waarde van huizen is meer gestegen dan de inflatie, dus wij vragen 400.000€ en ze krijgen het verkocht aan die prijs. Ga jij dan als je jouw huis verkoopt zeggen neen, dat vraag ik niet. Mijn huis is tenslotte al bijna 20 jaar niet meer gerenoveerd, nog steeds dezelfde keuken, badkamer, CV, elektriciteit enz... Dus vraag ik maar 300.000? Neen hé, als je buren 400.000 krijgen dan vraag jij het toch ook....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Hmm. Gezien mijn beroepsbezigheden krijg ik wel eens wat inzicht in de keukengeheimen van de huizenverkoop.
Een makelaar die zijn job ernstig neemt komt met een waardebepaling die zeer marktconform zal zijn. Niet te hoog of te laag. Dat de evolutie van de marktprijzen sneller stijgt dan de inflatie (ook in 'normale' tijden) is weer iets anders.
De makelaar die ik ken krijgt zijn huizen verkocht aan de vraagprijs. Tot de rentes begonnen stijgen zelfs wel eens aan een stuk meer. Heel zelden moest hij zakken, maar dan bijna altijd omdat de verkoper méér wilde dan zijn berekening.
Sinds er steeds meer nadruk komt te liggen op het energieverbruik van een huis moet dat ook meegenomen worden. En dat is zeer moeilijk uit te leggen aan verkopers. Samengevat: aan de ene kant moeten niet gerenoveerde huizen van voor 2000 goedkoper worden, wat dus zeer traag gaat. Aan de andere kant is het onverkoopbaar als je alle facturen van energetische renovaties bovenop de standaard verkoopprijs legt.
De enige die gemakkelijk te duur verkocht geraken: super ligging, veel grond ("paarden" in de advertentie) of exclusief (architectuur, afwerking, ...). Daar wordt de prijs echt bepaald door wat de zot ervoor wil geven.

Maar om terug te komen op Goretex. Vergelijk het met Iphones. Ja dat was revolutionair. Tegenwoordig moet iedere puber dat hebben en worden die ondingen verkocht met een winstmarge van 100% op de kostprijs. Intussen hebben Apple en de concurrenten dus gemerkt dat ze kunnen vragen wat ze willen. Tesla heeft gemerkt dat ze dat niet kunnen volhouden en die lelijke auto's zijn een stuk goedkoper geworden.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Stoffel wrote: 04 Nov 2023 14:04 De prijzen van de 2dehands zijn wel serieus gestegen de laatste tijd, maar nu toch niet zo hard :ugeek:
Niet van alles, maar er is een stijging inderdaad.
ST1100's blijven met 1000 € spotgoedkoop, de hele BMW K-lijn is ook lachwekkend laag. De 1st gen 4v-boxers van de jaren 90 zijn ook zeer, zeer goedkoop. Bij Ducati's van de jaren 90 zie ik een lichte stijging tegenover 15 jaar geleden.
Eigenlijk, als ik het zo lees, is heel veel van de jaren '90 enorm goedkoop. Ze zijn dan ook al 25 jaar oud. 😳
Motoz van begin deze eeuw zijn ook aangenaam geprijsd.

Locked