Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 05 Nov 2023 17:19 Een makelaar die zijn job ernstig neemt komt met een waardebepaling die zeer marktconform zal zijn. Niet te hoog of te laag. Dat de evolutie van de marktprijzen sneller stijgt dan de inflatie (ook in 'normale' tijden) is weer iets anders.
Aan de andere kant zijn er ook makelaars die een hogere prijs beloven om de klant binnen te halen en daarna al vrij snel de prijs te laten zakken. Het laatste jaar behoorlijk wat panden bezocht en heel vaak kreeg ik al snel de boodschap dat er nog redelijk wat onderhandelingsruimte was over de prijs...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stoffel »

Ik denk dat sommige modellen wel redelijk gestegen zijn, vb: vfr800fi, pre vtec.
Of een nx650..
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Raketman »

Moto's van de jaren '90 zijn momenteel de "noch smos noch krabsla" generatie...ze zijn op dit moment uit de mode, meestal goed versleten, er mankeert een hoop moderne hippe technologie aan om interessant te zijn maar ze zijn anderzijds ook veel te modern in vergelijking met echte oldtimers. Geen idee waarom ge zoiets nog zou kopen :lol: :mrgreen: .

Binnen 30-40 jaar misschien...
Nil volentibus arduum

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stoffel »

Nostalgie…heimwee naar de goede jaren 90 :twisted:
Ik was een tiener/ twintiger toen… dus de moto’s van toen
zijn me altijd bijgebleven …
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Concerttickets bemachtigen, wat een ellende. :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: Dus ook nu weer nougabollen wegens een site die crasht, via een ander site ging het wel met 1500 wachtenden voor mij om dan uiteindelijk na 27minuten de melding te krijgen dat ge u op de wachtlijst moogt zetten... Werkelijk fucking frustrerend... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Raketman wrote: 09 Nov 2023 21:22 Moto's van de jaren '90 zijn momenteel de "noch smos noch krabsla" generatie...ze zijn op dit moment uit de mode, meestal goed versleten, er mankeert een hoop moderne hippe technologie aan om interessant te zijn maar ze zijn anderzijds ook veel te modern in vergelijking met echte oldtimers. Geen idee waarom ge zoiets nog zou kopen :lol: :mrgreen: .
Omdat het goeie moto's zijn, waarmee je nog een connectie voelt. Die modere moto's met al hun ride-by-wire dingens, hun apps, hun connectivity... ik heb er absoluut geen connectie mee. :geek:

Wat uw opmerking betreft dat ze meestal versleten zijn etc etc : er is natuurlijk een pak kaf tussen het koren. Je moet als koper goed weten wát je koopt, en vooral veel geduld hebben. En al eens met lege handen naar huis willen keren. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Stefke wrote: 17 Nov 2023 10:33 Concerttickets bemachtigen, wat een ellende. :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: Dus ook nu weer nougabollen wegens een site die crasht, via een ander site ging het wel met 1500 wachtenden voor mij om dan uiteindelijk na 27minuten de melding te krijgen dat ge u op de wachtlijst moogt zetten... Werkelijk fucking frustrerend... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Je zou beter kijken op ticket swap. Dat gaat gemakkelijker. :whistling:

Dus 1-2 weken voor 't optreden ticket swap in de gaten beginnen houden. Tot de dag zelf worden er meestal nog tickets aangeboden aan redelijke prijzen. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Ha, de autokeuring geeft in februari een opmerking voor een olielek. Blijkbaar gekend voor dat specifieke blok. Zweet al enkele jaren zonder erg maar het laatste jaar hangt er als eens een druppel aan blijkbaar. Bon ik krijg dat nu te horen en ik kan het probleem vinden, een eenvoudige dichtingsring die lekt onder de polie van de riem die de alternator aandrijft. Kostprijs 5 euro en een halfuur werk. En wat doet die fucking garagist bij het onderhoud in maart? Wel die riem vervangen maar niet de dichting terwijl ge er toch niet kunt naast kijken dat die lekt. :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: Echt waar kutamateur! :furious3: :furious3: :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Aiaiai, stefke.
Uw honden blaffen weer zeker? :|

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Droopy »

Van Frank VDB moeten alle opticiens-optometristen plots bewijzen dat we bekwaam zijn om ons beroep te mogen blijven uitoefenen. :wall:
Vreemd want in bvb mijn geval staat dat al 35 jaar op mijn diploma. :?

Maar kijk, na heel wat papierwerk en een paar weken geduld en ik heb mijn nieuw visus als optometrist ontvangen.
'k Mag dus verder diep in de mensen hun ogen kijken. :grin:


Terwijl wij moeten bewijzen dat we ons vak kennen mag elke Belg wel nog altijd ongecontroleerd online lenzen en brillen bestellen en naar eigen goeddunken de eigen sterkte aanpassen. :?

Zover heeft onze minister blijkbaar niet gedacht. :whistling:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 19 Nov 2023 18:06 .......
Zover heeft onze minister blijkbaar niet gedacht. :whistling:
Nadenken :? :?: Daaaaaaaat verwacht ik nu ook nie direct van de Frankie ... toch niet met z'n hersens ;) :mrgreen:
Proficiat met uwe nieven diplom Droop :thumbsup: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Schussboelie »

Hoog tijd dat ministers ook bewijzen van vakbekwaamheid en diploma's moeten voorleggen vooraleer ze hun functie mogen opnemen.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Da's een goeike :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Wat is er mis met online lenzen bestellen? Waarom zou je daar een diploma voor nodig hebben?

Om ogen van iemand anders te onderzoeken, maar goed dat je daarvoor bekwaamheid moet hebben, en dat moet kunnen bewijzen.

Ik zie niets mis aan deze maatregelen. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

F M wrote: 20 Nov 2023 11:45 Wat is er mis met online lenzen bestellen? Waarom zou je daar een diploma voor nodig hebben?
Om ogen van iemand anders te onderzoeken, maar goed dat je daarvoor bekwaamheid moet hebben, en dat moet kunnen bewijzen.
Ik zie niets mis aan deze maatregelen. :dontknow:
Je vindt het niet absurd dat 1) jijzelf, die er niks van kent, zomaar lenzen kan bestellen en 2) dat iemand die u wilt helpen daar wél veel van moet kennen? :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Jep. Kafka zou het niet zelf kunnen bedenken.

Een C(E) chauffeur moet een bewijs van vakbekwaamheid hebben. Dat kan je behalen door een week op betaalde cursus te gaan en dan krijg je dat. Zonder examen. Vijf jaar later vervalt dat, want je gaat alles vergeten zijn.
Een chauffeurskaart moet er ook nog bij, ook vijf jaar geldig. Om in de digitale tacho te steken. Zodat de plotsie kan zien of je de rij- en rusttijden respecteert. Niks mis mee.
Maar als je, zoals vorige zomer, je partner en zeurende kinderen in de auto steekt en in 1 snok naar de cotedazur bolt, dan kan dat wel.

Baas beu en je wil zelfstandige worden? Vestig u in Vlaanderen. Geen basiskennis bedrijfsbeheer nodig, geen beroepskennis nodig. In het achterlijke Wallonië en de wereldstad Brussel wel.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Muug wrote: 20 Nov 2023 11:57
F M wrote: 20 Nov 2023 11:45 Wat is er mis met online lenzen bestellen? Waarom zou je daar een diploma voor nodig hebben?
Om ogen van iemand anders te onderzoeken, maar goed dat je daarvoor bekwaamheid moet hebben, en dat moet kunnen bewijzen.
Ik zie niets mis aan deze maatregelen. :dontknow:
Je vindt het niet absurd dat 1) jijzelf, die er niks van kent, zomaar lenzen kan bestellen en 2) dat iemand die u wilt helpen daar wél veel van moet kennen? :dontknow:
Als je iemand anders moet adviseren, ja dan moet dat iemand zijn die bekwaam is, en dan wil ik dat ook graag weten als ik de ontvanger ben.
Wat je voor jezelf doet, is jouw zaak. Natuurlijk zal ik zelf in het geval van lenzen niet zo maar op de wilde weg iets beslissen. maar als je om de zo veel maanden dezelfde lenzen nodig hebt, waarom zou je dat niet on line mogen bestellen?

Ik kan ook zonder probleem allemaal onderdelen bestellen voor mijn motor, terwijl ik daar niets van ken. Mag ik dat? Ja net zoals jullie van alles bestellen. Zal ik dat doen? Neen, want ik ken er niks van. Mag ik zo maar adviseren aan een ander wat hij moet bestellen? In dit geval wel, maar dat is dan weer onverantwoord.

Slotsom. Als je iets voor een ander doet, mag die ander verwachten dat je weet wat je doet. Wat je voor jezelf doet, beslis je zelf.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Droopy »

F M wrote: 20 Nov 2023 11:45 Wat is er mis met online lenzen bestellen? Waarom zou je daar een diploma voor nodig hebben?

Om ogen van iemand anders te onderzoeken, maar goed dat je daarvoor bekwaamheid moet hebben, en dat moet kunnen bewijzen.

Ik zie niets mis aan deze maatregelen. :dontknow:
Daar is op zich niets mis mee als je weet welke lenzen je nodig hebt en het grootste deel van de mensen die dit doen zullen wel eerst bij een oogarts of opticien langsgeweest zijn. ;)

Je wil niet weten hoeveel mensen ik al beroepshalve tegengekomen ben die geen lenzen meer kunnen dragen door zelf wat te "experimenteren" met hun lenzentype, lenzensterkte en vooral vloeistoffen. :|

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Droopy wrote: 20 Nov 2023 16:46 Je wil niet weten hoeveel mensen ik al beroepshalve tegengekomen ben die geen lenzen meer kunnen dragen door zelf wat te "experimenteren" met hun lenzentype, lenzensterkte en vooral vloeistoffen. :|
Daar zit het hem eh. Als 't fout gaat, ja, dan weten ze u wél te vinden. :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

maar dan nog durf ik mij altijd de vraag te stellen, diploma of niet: is het wel een goeie optometrist, kinesist, rijschoollesgever, bakker, dokter, tandarts.... :peepwall:
Maar kijk, ik moet deze week eens naar de optometrist, het zicht gaat wel eens achteruit... :?

Locked