Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 19 Nov 2023 20:08 Stefke had mij goesting doen krijgen om eens een vlaamse rivercrossing te doen...
dus tijdje geleden al een ritje in elkaar gestoken (zo allroad mogelijk) van Edingen naar Huis...
En verdekke ik heb dat goed gedaan (al zeg ik het zelf).

1 kleine valpartij in een vettig baantje..
1 domme schuiver de eerste meter op een asfalt baantje nadat ik uit een vettig stukje kwam... dat was ff verschieten...

Ktm heeft het voortreffelijk gedaan....

Image

Merci Stefke... 't Levert machtige foto's op...

Image
:thumbsup: :thumbsup:
In de Voeren noemen ze dat ne "gué" ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Koeno wrote: 19 Nov 2023 20:08 Stefke had mij goesting doen krijgen om eens een vlaamse rivercrossing te doen...
't Levert machtige foto's op...
Yep, 't is nog net in vlaanderen, ook heel rustig en fotogeniek. Maar toch vooral heerlijk voor wandelaars en fietsers. 8-)

Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Héle mooie foto's, Koeno, waw! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Als ge nog eens een modderbrommerke hebt moet ge meegaan... (heb zelf soms gedacht: hier zo een crf'ke handiger zijn)
ben best tevreden van de route die ik uit mijn duim gezogen heb...

2 stukjes wil ik nog aanpassen:
- Eentje waar je niet door mag
- Eentje waar het pad zo smal is: links struiken/slierten met bramen en rechts beekje.... dat was een "ai caramaba" momentje.

verder enkele leuke stukken tussen...

De foto's... die iphone die ik nu heb maakt echt machtige foto's inderdaad... voor smartphone te zijn... vrééé content van...
(en de KTM is natuurlijk fotogeniek ook he )

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

Vorige week een dagtripje gedaan met een Italika 250 vanuit Mexico Stad naar Tres Marias, een route die zo'n beetje als permanent road race circuit gebruikt wordt door de locals.
De hele rit gas tegen de stuit op dat lollige ding. :lol: :ricky:

Image
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Viva Mechiko :!: ;) :thumbsup: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Kerstballenritje. Ne keer naar de stal van de Vader en terug. Wegens net te slecht zicht door mijn vizier dankzij de regen, veel asfalt. toch hier en daar een veldwegske, op zoek naar die ene overlevende kalkoen.
Image

Het moet gezegd, ideale dag voor een ritje. De hoofdwegen hebben wat verkeer maar de rest is leeg, op ne fietser en een hondenuitlater na. Volgende week nog eens. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Dagtripfoto.

Post by Stoffel »

Damn , als ik niet beter wist zou ik zeggen: Hollander met uw geel plaat… :twisted:
Bewijst alleen dat ge dieje moto al laaaaaaaazng hebt :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

geboren in 2004
geadopteerd in 2009
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 27 Dec 2023 14:51 Maar absoluut ongeschikt voor reizen.
De 950 wel en die krijg ik ook nog wel recht, met bagage zelfs. Maar ook geen 5 keer na elkaar.

In de ideale wereld zou ik al een 690 of 701 hebben. Met toren, bagagerek en comfortzadel. 75pk, 160kg. Zot genoeg voor een ouwe vent. 8-)
Bert zijn woorden zijn nog niet koud, of ik kan zeggen: miljaar ge hebt gelijk ;-)
Een nieuwe traditie gestart om op 30 december eens vettig te gaan doen...
Deze keer alleen op trot... een nieuwe zelfgemaakte route, waarvan ik dacht: niet te moeilijk maken...

da's op 2 punten stevig tegengevallen...
Image

'k Had de reddingsactie van mezelf moeten filmen....
Poging 1: meer gas, en wat springen op achterkant.
Poging 2: spanband met ratel aan voorkant & boom
Poging 3: Boomstammetje gebruiken ktm met valbaren daarop neer te leggen en dan zo te pivotteren tot ik op een betere plek kwam...
3-4 keer kort op elkaar ktm neerleggen en rechtzetten... ne 5 en 6e keer zou nog wel lukken, maar 't zou toch niet meer zo vlot gaan....

Maar alweer een mooie dag gehad:
Image

Wel vroegtijdig naar huis, want ik was uitgeput... op een 2e plek moest ik een natte grasheuvel beklimmen...
met de huidige banden: geen optie...
uiteindelijk deel achteruit moeten peddelen, tot ik plaats had om hem neer te leggen (alweer) en te draaien op zijn zijkant....

Avontuur? Jawel!
Tijd voor een lichtere moto? Misschien wel :D

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Waaw. Dat roept vele herinneringen op van toen Raketman en ik de regio exploreerden. 8-)
Last edited by Muug on 30 Dec 2023 22:51, edited 1 time in total.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Muug wrote: 30 Dec 2023 17:18 Waaw. Dat roept vele herinneringen op van toen Raketman en ik de regio explodeerden. 8-)
Daar zijn zelfs nog foto's van.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

@Koeno
Ok, uw plas is euh, interessanter. Maar hoe zijde feitelijk tot in die afsluiting geraakt?

Hoeveel druk zit er in die banden?
Om daar uit, en op die grasheuvel te geraken, al eens een viteske hoger geprobeerd?
Heeft een 990 dat stekkerke nog onder het zadel, lage octaan benzine? Schijnt ook te helpen om 'm minder giftig te maken teneinde het achterwiel onder controle te houden.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

dus...

Er loopt een paadje naast dat stukje bos.
Ik sta op een soort vlonderpad, maar dat ligt 20cm hoger dan de grond, daar kan ik dus niet op geraken met de motor. (wou ik ook niet riskeren want modderig hout is ook glad)

Vlak naast dat vlonderpad liggen deze plassen.
de eerste ben ik zeer subtiel doorgeraakt, maar in de 2de lag dat boomstammetje.
ik ben zelf vrij dicht tegen de afsluiting gegaan, omdat het stammetje daar het laagste lag (ik kon de bodem zien van de plas.)
Mijn idee was om wat momentum op te bouwen om het voorwiel erover te krijgen, wat vrij vlot ging...
Achterwiel echter kreeg ik er niet over en zat dus vast tegen dat stammetje

naarachter trekken lukte niet, en het stammetje verzetten lukt maar enkele centimeters waardoor achterkant vrij snel ingegraven zat...
kijk, de foto is avontuurlijk, en ik was de hele tijd vrij optimistisch... maar dit was geen gezonde situatie...

bandenspanning zal vooraaan 2.2 en achteraan 2.4 zijn... iets minder als de voorgeschreven baanspanning...
Omdat ik ook effectief heel wat baankilometertjes gereden heb ook...

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Dagtripfoto.

Post by Stoffel »

Avontuurlijk mag je wel zeggen :mrgreen:
Das de moeite om meegemaakt te hebben, een ervaring rijker :thumbsup:
Bandenspanning.. tja, had misschien een tikkeltje gemakkelijker geweest als je ze had laten zakken naar +/- 1,8… zou kunnen helpen hebben ze me ooit wijsgemaakt.
Heb zelf nog nooit de bandenspanning laten zakken…dus ervaring heb ik er niet mee :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Stoffel wrote: 30 Dec 2023 21:45 Heb zelf nog nooit de bandenspanning laten zakken…dus ervaring heb ik er niet mee :peepwall:
Op dit pluimgewicht wel eens laten zakken naar 1 bar... 8-) Ik kan niet zeggen dat ik op de sneeuw ineens veel grip had. 8-) Op droge baan wel rap op temperatuur en wat "flex" in de bochten. En echt zot veel plezier mee gehad... 8-)

Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Uw nxke😍
Ik zie u nog altijd schaterlachend alle kanten uitschuiven op een volledig bemodderde weg. :w00t:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

1bar, da's voor in de woestijn. :laughing:
tot anderhalf zou ik nog doen op/onder die KTM. Ook voor de stukken asfalt. op natte wegen gade toch niet voluit met noppenbanden.
Indien mogelijk toch maar een bandenklem vanachter dan.

Koen, ik begin het te zien. dikke kans da'k daar ook zou vastzitten. pinnekesdraad rechts, dat 'terras' links. De theorie van uw momentum houden om de achterkant er ook over te trekken lijkt dan niet de beste.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Ik ga morgen eens kijken om het filmpje te posten. Stel je niet te veel voor van dat ‘momentum’. Ik had er nooit mogen inrijden… ik had eerst eens moeten wandelen erdoor… maar de eerste plas was zo haalbaar…

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Dagtripfoto.

Post by Stoffel »

Dat wandelen is iets wat men regelmatig zegt… moet toevoegen dat ik meestal denk zoals Koeno: het zal wel meevallen …en alst tegenvalt zien we dat dan wel :twisted:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Locked