Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Droopy »

den Bullet wrote: 05 Dec 2023 13:45
Ik durf al es kijken naar Police Interceptors en daar wordt een achtervolging van een moto in de bebouwde kom meestal afgebroken wegens te riskant ... :idea:
Alloo bij de Politie : agenten doen teken en iedereen gaat braaf aan de kant, soms eens een kleine discussie over onbetaalde wegbelastingen of te hard rijden maar da's alles.

Police Interceptors UK : veel achtervolgingen en vluchtende chauffeurs, meestal onverzekerden die hun rijbewijs kwijt zijn en regelmatig kleine drugsdealers.
Bij teveel gevaar stoppen ze inderdaad de achtervolging.

Cops USA : direct mensen tegenhouden, direct wapens trekken, handboeien aan, arresteren, soms voor kleine dingen, regelmatig voor drugs.
Bij achtervolgingen nog meer man optrommelen en liefst de wagen die ze volgen van de baan rammen, gelijk waar het is.

Wij zijn toch een braaf volkje hé. :)

ps wat ik wel geleerd heb van Alloo is dat ik nooit meer mijn gsm manipuleer achter het stuur, ofwel handsfree ofwel stoppen als het kan. Te hoge boetes en als bestuurder ben je toch meer afgeleid dan ik dacht. :shock:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Droopy wrote: 17 Dec 2023 13:56 ps wat ik wel geleerd heb van Alloo is dat ik nooit meer mijn gsm manipuleer achter het stuur, ofwel handsfree ofwel stoppen als het kan. Te hoge boetes en als bestuurder ben je toch meer afgeleid dan ik dacht. :shock:
ik kan daar met mijn verstand echt niet bij. dat gsm gebruik achter het stuur is voor sommigen zo gemeengoed geworden. ik erger mij daar dood aanomdat ik ontelbare keren per dag opgehouden wordt door zo'n gebruikers en veel erger regelmatig al eens haast van de baan gereden wordt door zo'n mannen... dat ze zichzelf in de vernieling rijden tot daar aan toe... :furious3:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Stefke wrote: 13 Dec 2023 20:07 jawel ik maak daar regelmatig en altijd voorzichtig gebruik van als ik Brussel binnen duik via de basiliek van Koekelberg... 8-)
https://maps.app.goo.gl/okm7GWZ7BBEspwvv6
update, vandaag Brussel in gedoken en het bord staat er nog steeds. Alleen is de moto nu verdwenen... :o Dus buslaan is niet meer bruikbaar voor moto's. :veryangry:
maar bon ik was met de auto, 1u45 min van het Kaaitheater tot thuis. 's nachts op 't gemakske lukt dat nog wel eens op 25minuten. :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Waarom zou ne mens na zijn werkuren in Brussel willen zijn, eigenlijk. :|
Of zelfs tijdens zijn werkuren... :mrgreen:
Da's een echt hellegat geworden.
Als voetganger ben je op zebrapaden veiliger dan op de trottoir waar je constant moet wegduiken voor de zoevende steps.
Enkel zelfmoordenaars en eco-mensen-met-bakfietsen riskeren zich per vélo in het verkeer.
De wagen kan er door de gigantische drukte - veroorzaakt door een sterke reductie van het aantal rijstroken en rijrichtingen - niet meer rijden, maar slechts (aan)schuiven. Wagens zijn dus eigenlijk schuifdozen geworden. Ideaal om ergens naar toe te gaan waar je niet wilt zijn, want door het anderhalve uur aanschuiven, heb je een heel goed excuus om er megalaat aan te komen en megavroeg te vertrekken.
Er zijn zelfs voor Brussel speciaal ontwikkelde motorfietsen: dat zijn nl. afdankertjes van de rijscholen, voorzien van een rolkooi. :pillepalle:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Muug wrote: 20 Dec 2023 09:16 De wagen kan er door de gigantische drukte - veroorzaakt door een sterke reductie van het aantal rijstroken en rijrichtingen - niet meer rijden, maar slechts (aan)schuiven. Wagens zijn dus eigenlijk schuifdozen geworden.
Een plaats waar mijn huidige bedrijfswagen dus perfect op zijn plaats is...
Adaptieve cruisecontrole instellen en dat ding gewoon laten gasgeven en remmen in mijn plaats.
Onze vorige had adaptieve maar die kon niet zelfstandig vertrekken na het tot stilstand komen.
Onze huidige kan dat wel....
Lekker lui in het verkeer, opletten hoeft zelfs niet meer... (dat is toch wat men wou bereiken he? )

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Uwe zetel heeft een slaapstand, de ruiten zijn voorzien van gordijntjes? :grin:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Muug wrote: 20 Dec 2023 09:16 Waarom zou ne mens na zijn werkuren in Brussel willen zijn, eigenlijk. :|
Of zelfs tijdens zijn werkuren... :mrgreen:
Om concertjes of expo's te bekijken natuurlijk. En een stapje te zetten. Ik heb daar ook wel wat vrienden wonen. Met de fiets gaat het wel nog wat vooruit, maar 't is toch ook uit de doppen kijken.
Gelukkig moet ik niet alle dagen in BXL zijn.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by den Bullet »

Muug wrote: 20 Dec 2023 09:16 Waarom zou ne mens na zijn werkuren in Brussel willen zijn, eigenlijk. :|
Of zelfs tijdens zijn werkuren... :mrgreen:
Vorige keer: ergens eind april 2022 om het pensioen van de chef en het mijne te vieren; laatste keer 31 oktober 2023 voor een reünie van de ex-oprichters en -DJ's van FM Bruxel (103.1 Megaswing - zie ook de TV-serie "1985" van Willem Wallyn "Dr. Dada").
Met de trein/metro en de laatste keer was dat een fysieke foltering wegens straffe ischias en ontstoken linkerheup.
Dus (voorlopig) geen vervolg daarop :?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

den Bullet wrote: 20 Dec 2023 14:41 Met de trein/metro en de laatste keer was dat een fysieke foltering wegens straffe ischias en ontstoken linkerheup.
Dus (voorlopig) geen vervolg daarop :?
Ge ziet, ge wordt ziek van naar Bxl te gaan. ;)

Eh, Stefke, 't is e graptjen eh. Zonde dat Bxl niet mooier en aangenamer is, zoals Londen of A'dam of P'rijs. Wereldsteden waar het gezellig en veilig vertoeven is.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Goh Parijs & Londen is toch ook echt wel afhankelijk waar je probeert te vertoeven...
Hebben beide toch ook hun serieus mindere kanten he...

Nergens heb ik mij zo gejaagd gevoeld als in Londen...
En in Parijs had ik steeds het gevoel dat ik bestolen werd...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

u gejaagd voelen in Londen? :shock:
Amai. Wij vinden dat een fantastische stad. Wij zijn daar écht op ons gemak. Al minstens zes keer geweest in de afgelopen 15 jaar. Altijd een beetje thuiskomen. ;)
Parijs ken ik absoluut zo goed niet, dat zouden we nog eens grondig moeten bezoeken.
Berlijn is ook machtig. Daar hebt ge goei stapspieren voor nodig.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Muug wrote: 20 Dec 2023 16:33 Berlijn is ook machtig. Daar hebt ge goei stapspieren voor nodig.
De fiets, zeg ik u !
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Muug wrote: 20 Dec 2023 11:27 Uwe zetel heeft een slaapstand, de ruiten zijn voorzien van gordijntjes? :grin:
Bij mijn bedrijfsvoertuig wel.... en zelfs 2 matrassen, een frigo, een waterkoker, een nachtchauffage en standairco..... :rayof:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Muug wrote: 20 Dec 2023 16:33 u gejaagd voelen in Londen? :shock:
Amai. Wij vinden dat een fantastische stad. Wij zijn daar écht op ons gemak. Al minstens zes keer geweest in de afgelopen 15 jaar. Altijd een beetje thuiskomen. ;)
Parijs ken ik absoluut zo goed niet, dat zouden we nog eens grondig moeten bezoeken.
Berlijn is ook machtig. Daar hebt ge goei stapspieren voor nodig.

Londen, maar met de moto?
Wij wel....
Image

Parijs, maar met de moto?
Wij wel....
Image

Berlijn nog nooit geweest.... maar wel in L.A., telt dat als vervanger?
Image


In mei doen we met wel 7 motorvrienden/collega's een 4-daagse trip naar Londen :ricky: :rayof: :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Muug wrote: 20 Dec 2023 16:33 u gejaagd voelen in Londen? :shock:
Amai. Wij vinden dat een fantastische stad. Wij zijn daar écht op ons gemak. Al minstens zes keer geweest in de afgelopen 15 jaar. Altijd een beetje thuiskomen. ;)
Yep toffe stad. Ik had het geluk dat daar een vriendin woonde. Dat was zeker altijd thuiskomen. En met een paar onnozelaars toch ook dikwijls per moto naar/door/rond Londen gereden. Heerlijke tijden waren dat! :ricky:
En lekker Indisch gaan eten. En Chocolat Brownie met ijs in het Ace Cafe. 8-)
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 20 Dec 2023 23:48 Yep toffe stad. Ik had het geluk dat daar een vriendin woonde. Dat was zeker altijd thuiskomen. En met een paar onnozelaars toch ook dikwijls per moto naar/door/rond Londen gereden. Heerlijke tijden waren dat! :ricky:
En lekker Indisch gaan eten. En Chocolat Brownie met ijs in het Ace Cafe. 8-)
Image
Met de Elisabethbeffers ... :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Raketman »

Londen zou zomaar mijn tweede thuis kunnen zijn. Minstens één keer per jaar. Ondertussen zitten we allang niet meer in de grote winkelstraten, zelfs niet in de eerste of tweede parallelstraatjes maar ondertussen al in de 3de en 4de. Daar is't nog gezellig vertoeven. Bluescafé binnen net op't moment dat ze met de klanten/aanwezigen een jam-bandje aan't bijeenrapen zijn "any drummers in the house ?" en hopla vertrokken voor anderhalf uur 8-) ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Brommer parkeren, een kunst op zich.... Twee uur later stond die 'r nog... 8-)
Image

Locked