Vroeger

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Vroeger

Post by Blackbert »

Vroeger had ik op mijn desktop het wonderlijke Picasa staan. Intuïtief, gratis van Google software om mijn scheve, over- of onderbelichte foto's te fatsoeneren. Ze zijn er al lang mee gestopt, maar blijkbaar heb ik nog een hoop prentjes op Google foto staan.
Onder andere een reeks uit 2007. De ijstijd. Fb en andere rotzooi bestond nog niet, alles ging via motorfora. Simpel. Zo gebeurde het dat ene Nicky en ik besloten om op 28 december (jup, onze feestdag) ne keer naar Reims te rijden. Hij had een track bijeen geknutseld, Zoveel mogelijk onverhard, met de lange voie romaine tussen grofweg Charleville en Reims erin.
Voorbij Dinant begon het echt. Mistig, net niet meer aan 't vriezen (voor de jeugd: vroeger kon het gebeuren dat de temperatuur onder nul ging, paar dagen achtereen. Water werd ijs, zand werd beton, zo van die dingen).
Dorp ergens richting F, gravelbanen in 't centrum!
Image
Merk op dat we wel ruige banden hadden, maar eigenlijk gewoon waardeloos.

De Dardennen op hun best
Image
Eigenlijk was 't na een weekske vriezen net weer boven 0.
En dan wordt het interessant, als offroad rookie, op net ontdooide kalkwegskes.
Image

Image

Maar we zijn er geraakt. 8-)
Image

En terug ook. Zwaar gezweet, mannekes en moto's zo smerig als mogelijk, maar ons 2 dagen geweldig geamuseerd.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vroeger

Post by Muug »

Zalig, BBert. :thumbsup:
Temperaturen onder nul zeg, stel u voor. :pillepalle:
De ijstijd inderdaad, gelijk je zelf aangaf.
Sindsdien ben je pas een ware als je verwarmde handschoenen en ditto onderkledij hebt.

We zijn sindsdien toch veel verstandiger geworden eh. :peepwall:

Online
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Vroeger

Post by den Bullet »

Muug wrote: 23 Dec 2023 21:09 Zalig, BBert. :thumbsup:
Temperaturen onder nul zeg, stel u voor. :pillepalle:
De ijstijd inderdaad, gelijk je zelf aangaf.
Sindsdien ben je pas een ware als je verwarmde handschoenen en ditto onderkledij hebt.

We zijn sindsdien toch veel verstandiger geworden eh. :peepwall:
Ik herinner mij nog een rit van d'Ardennen naar Halle op een zondagavond dat het sneeuwde met den Bonneville;
In Philippeville ben ik moeten stoppen omdat ik niks meer zag en ben binnengegaan in een soort tearoom.
Mijn gerief uitgedaan en een gekletter hoorde en dacht dat mijn bril in stukskes op de grond lag tot enkele andere motards mij duidelijk maakten dat het het ijs op mijn vest dat op de grond was gevallen was ...
Tjah ...

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vroeger

Post by Blackbert »

den Bullet wrote: 24 Dec 2023 03:27
Muug wrote: 23 Dec 2023 21:09 Zalig, BBert. :thumbsup:
Temperaturen onder nul zeg, stel u voor. :pillepalle:
De ijstijd inderdaad, gelijk je zelf aangaf.
Sindsdien ben je pas een ware als je verwarmde handschoenen en ditto onderkledij hebt.

We zijn sindsdien toch veel verstandiger geworden eh. :peepwall:
Ik herinner mij nog een rit van d'Ardennen naar Halle op een zondagavond dat het sneeuwde met den Bonneville;
In Philippeville ben ik moeten stoppen omdat ik niks meer zag en ben binnengegaan in een soort tearoom.
Mijn gerief uitgedaan en een gekletter hoorde en dacht dat mijn bril in stukskes op de grond lag tot enkele andere motards mij duidelijk maakten dat het het ijs op mijn vest dat op de grond was gevallen was ...
Tjah ...
Toen waren er wel warme handvatten. maar warme handschoenen zijn toch veel beter op de langere afstand.
En een pinlock in uw helm. Zonder werd mijn vizier uiteindelijk zo koud dat het aan de binnenkant dichtdampte, in die sneeuwbui. Heel lastig.
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Vroeger

Post by Stoffel »

Hola, ik ben blij dat ik niet de enigste ben die van den ouwen tijd is…
Ik vermoed dat er ook vele gazettenpapier onder hun vest staken om warmer te blijven :whistling:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vroeger

Post by Muug »

:w00t:
Ik heb hier nog steeds een gazet liggen en elk jaar gebeurt een keer of vier dat ik die onder mijn leren frak steek!

Online
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Vroeger

Post by den Bullet »

Blackbert wrote: 24 Dec 2023 06:57
Toen waren er wel warme handvatten. maar warme handschoenen zijn toch veel beter op de langere afstand.
En een pinlock in uw helm. Zonder werd mijn vizier uiteindelijk zo koud dat het aan de binnenkant dichtdampte, in die sneeuwbui. Heel lastig.
Euh ... Op een Bonneville van 1980?
Pinlock bij een jet-helm?
In die periode reed ik zo rond:

Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vroeger

Post by Blackbert »

ik ken er een paar die nu zo nog rond rijden. 8-)
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vroeger

Post by Koeno »

Soms... slapen ze zo zelfs in de graskant
Image

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Vroeger

Post by Jopet »

Blackbert wrote: 24 Dec 2023 13:06 ik ken er een paar die nu zo nog rond rijden. 8-)
Image
Geel en zwart, wie zou daarmee willen rond rijden?

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vroeger

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 23 Dec 2023 10:14 Image
Ja vroeger, toen zo 'n motoke nog echt geweldig no nonsens was en ruimschoots voldeed (en nu nog eigenlijk...). Vroeger toen je die nog voor 800 tot 1500 euro op de kop kon tikken... ;) :roll:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vroeger

Post by Koeno »

De prijzen van sommige moto's gaan echt te ver....
Voor het geld van een 2dehands Africa twin uit 2016
koop je ook een 2dehands Africa twin uit 1998: https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... ans-motosd

't is niet dat die 1998 dé oer-africa twin is toch?
maar goed, wat de zot er voor geeft zeker?

't goeie nieuws voor mij? zo wordt mijn CB 750 uit 1992 ook véééééél geld waard :p
't is niet de originele CB750 uit de jaren 60, maar dat maakt niet meer uit he seg

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vroeger

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 29 Dec 2023 07:55 De prijzen van sommige moto's gaan echt te ver....
Voor het geld van een 2dehands Africa twin uit 2016
koop je ook een 2dehands Africa twin uit 1998: https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... ans-motosd

't is niet dat die 1998 dé oer-africa twin is toch?
maar goed, wat de zot er voor geeft zeker?

't goeie nieuws voor mij? zo wordt mijn CB 750 uit 1992 ook véééééél geld waard :p
't is niet de originele CB750 uit de jaren 60, maar dat maakt niet meer uit he seg
Hij is wel heel netjes, maar inderdaad duur.
De oer AT was de 650, zoals mijn 950 de 'burgerversie' van een Dakarwinner.
Image
Stefke wrote: 28 Dec 2023 22:41 Ja vroeger, toen zo 'n motoke nog echt geweldig no nonsens was en ruimschoots voldeed (en nu nog eigenlijk...). Vroeger toen je die nog voor 800 tot 1500 euro op de kop kon tikken... ;) :roll:
Met wat geluk kan dat nog, inclusief enkele interessante upgrades.
https://www.marktplaats.nl/v/motoren/mo ... salp-600xl
Maar de meeste zijn inderdaad en stuk duurder.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply