Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Blackbert »

Awel het viel goed mee daar aan die werken.
De ene helft van de rotonde afgesloten, de kant waar er een zijstraat is. De andere zijde is dus eigenlijk een chicane zonder zijstraten. De 50 wordt wel mooi herhaald na die bochten. Ook de andere aanduidingen zijn helder. Het kan dus ook zoals het hoort.

Gps kan maar aangeven wat in zijn geheugen zit. Als die niet up to date is dan loopt het mis. Mijn Garmin vraagt alleen wat tijd aan het internet een krijgt dan hopelijk de juiste info.
Maar als ik hoor waar een update kost voor bvb een Audi, dan kan je beter een losse gps aanschaffen.
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Muug »

Ge hangt inderdaad beter een Tomtom of garmin tegen de voorruit van uw wagen. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by F M »

Inderdaad. Ik probeer nooit ofte nooit meer door Maastricht te navigeren met de ingebouwde gps van mijn Ford van 2017. :furious3:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Blackbert »

F M wrote: 31 Jan 2024 14:06 Inderdaad. Ik probeer nooit ofte nooit meer door Maastricht te navigeren met de ingebouwde gps van mijn Ford van 2017. :furious3:
2017? Toen waren het nog karresporen naar Maastrich.
Nen update zou bij Ford maar 38€ kosten, tegen de 199 bij Audi. Stel dat ik met een Ford zou willen rijden, dat zou ik er nog voor over hebben.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by den Bullet »

Blackbert wrote: 31 Jan 2024 08:07 Garmin zit er inderdaad wel eens naast, ook met de laatste updates van de kaart. vermoedelijk zal het met al de navigatie apps niet anders zijn.
...
Beste oplossing: een auto die de borden leest en de max snelheid op uw dashbord zet. Of die al de innovatieve varianten die je enkel hier tegenkomt ook herkent is een andere vraag.
...
In de Ford Focus die ik gebruikte op mijn na-pensioen-werk had ik dat en die corrigeerde dan automatisch de snelheidsbegrenzer.
Prima! Zolang er ook een bord staat dat ge terug aan de normale snelheid moogt rijden :roll:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by den Bullet »

den Bullet wrote: 01 Feb 2024 00:44
Blackbert wrote: 31 Jan 2024 08:07 Garmin zit er inderdaad wel eens naast, ook met de laatste updates van de kaart. vermoedelijk zal het met al de navigatie apps niet anders zijn.
...
Beste oplossing: een auto die de borden leest en de max snelheid op uw dashbord zet. Of die al de innovatieve varianten die je enkel hier tegenkomt ook herkent is een andere vraag.
...
In de Ford Focus Clipper die ik gebruikte op mijn na-pensioen-werk had ik dat en die corrigeerde dan automatisch de snelheidsbegrenzer.
Prima! Zolang er ook een bord staat dat ge terug aan de normale snelheid moogt rijden :roll:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 31 Jan 2024 13:22Gps kan maar aangeven wat in zijn geheugen zit. Als die niet up to date is dan loopt het mis. Mijn Garmin vraagt alleen wat tijd aan het internet een krijgt dan hopelijk de juiste info.
Maar als ik hoor waar een update kost voor bvb een Audi, dan kan je beter een losse gps aanschaffen.
De GPS kaart is niet het probleem, integendeel.
Ik vind dat als de camera van de auto een bord met een snelheidsbeperking leest, hij die beperking zelf terug moet opheffen na het eerste kruispunt.
Zo staat het ook in de wet.
Maar daar loopt het dus fout.

Op de N419 Kruibeeksesteenweg in Zwijndrecht bijvoorbeeld.
Daar geldt een snelheidsbeperking van 50km/u (buiten bebouwde kom).
Komende van het noorden (E17) staan er regelmatig borden maar vanaf het kruispunt met de Burchtstraat niet meer.
De GPS kent deze zijstraten maar blijft toch volharden aan 50 tot voorbij de Warandestraat.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by duibhce Kaelann »

Schussboelie wrote: 01 Feb 2024 08:49 Ik vind dat als de camera van de auto een bord met een snelheidsbeperking leest, hij die beperking zelf terug moet opheffen na het eerste kruispunt.
Zo staat het ook in de wet.
Maar daar loopt het dus fout.
Mijn (relatief korte totnogtoe) ervaring in de VW is dat die wel redelijk goed versnelt en vertraagt volgens de regels. Combinatie van camera en GPS.
Wat me wel steeds weer opvalt is hoeveel bruusker de auto het doet dan ik het zelf zou doen. :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 01 Feb 2024 10:24 Wat me wel steeds weer opvalt is hoeveel bruusker de auto het doet dan ik het zelf zou doen. :dontknow:
Cruise control achtige dingen doen dat inderdaad, hard accelereren. Is het niet zo dat dat het zuinigste is? Heb ik altijd gelezen: asap naar je gewenste snelheid gaan en dan houden zo. Maar aangenaam is het niet.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by TuttoTerreno »

dat kunt ge wel ergens instellen hoe snel dat allemaal mag/moet gaan.

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 01 Feb 2024 11:34 dat kunt ge wel ergens instellen hoe snel dat allemaal mag/moet gaan.
Ah?
In moderne otto's, maar niet in otto's van pakt tien jaar oud. :)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Koeno »

Zo'n instelling heb ik in de mijne alvast niet gevonden...
Da's natuurlijk niet zo'n moderne wagen, bouwjaar 2023 modeljaar 2024.
Last edited by Koeno on 01 Feb 2024 12:43, edited 1 time in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 01 Feb 2024 11:34 dat kunt ge wel ergens instellen hoe snel dat allemaal mag/moet gaan.
Yep de rechtse pedaal. En ik heb nog wel wat dingen waar ik vanalles mee kan activeren of instellen... :roll: 8-)

Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 01 Feb 2024 12:42
TuttoTerreno wrote: 01 Feb 2024 11:34 dat kunt ge wel ergens instellen hoe snel dat allemaal mag/moet gaan.
Yep de rechtse pedaal. En ik heb nog wel wat dingen waar ik vanalles mee kan activeren of instellen... :roll: 8-)

Image
Idem voor de snelheidsbegrenzer (cruise control gebruik ik nooit).
Hier in regio 30-Halle nog geen problemen mee gehad; ook niet in 50- of 70-zones.
Koppeke er bij houden ...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by F M »

Mijne frank valt nu pas. Is dat klein meiske van u nu rijles aan het volgen???

De tijd vliegt...
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Muug »

F M wrote: 02 Feb 2024 20:30 Mijne frank valt nu pas. Is dat klein meiske van u nu rijles aan het volgen???

De tijd vliegt...
Jaja,
En gij zijt bijna op pensioen en ik heb Abraham ook al gezien, enkele jaren geleden :o

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by zappa »

Je voelt je maar oud, moment dat je ze 's morgens staat uit te zwaaien terwijl ze wegrijden met de auto :?
sig nature

User avatar
Peeke
Posts: 31
Joined: 11 Apr 2024 10:16
Location: Lommel

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Peeke »

Blackbert wrote: 31 Jan 2024 13:22 Awel het viel goed mee daar aan die werken.
De ene helft van de rotonde afgesloten, de kant waar er een zijstraat is. De andere zijde is dus eigenlijk een chicane zonder zijstraten. De 50 wordt wel mooi herhaald na die bochten. Ook de andere aanduidingen zijn helder. Het kan dus ook zoals het hoort.

Gps kan maar aangeven wat in zijn geheugen zit. Als die niet up to date is dan loopt het mis. Mijn Garmin vraagt alleen wat tijd aan het internet een krijgt dan hopelijk de juiste info.
Maar als ik hoor waar een update kost voor bvb een Audi, dan kan je beter een losse gps aanschaffen.
Ah ja, dat is hier waar ze een ecoduct aan het aanleggen zijn samen met het verwijderen van het ronde punt.
Alleen ligt dat ecoduct ... tussen twee industriezones. We vragen ons hier hardop af voor welk dieren ze dit aan het bouwen zijn ....

Maar ... de signalisatie klopt wel :lol:
____
Peeke - Soon back on the road
TDM 900 - 2005 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wete wat het moeilijkste is tijdens autorijles geven?

Post by Blackbert »

bwa, langs de kant van Noordlink hebde die windmolenvlakte. Achteraan tegen 't spoor is er een gravelbaan tot aan 't station, door de taiga van Lommel. Over 't spoor bossen naar Kattenbos en verder tot Kerkhoven bijna.
Aan de andere kant nog een grote groene buffer richting Werkplaatsen en daarachter de Sahara.

Besluit: 't is voor de kamelen. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply