Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Een standaard onderhoudje aan de AfricaTwin. We zitten ondertussen ook al op 84000. En zoals het past bij nen Honda : niks speciaals te melden ...
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Honda is saai
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1351
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Standaard onderhoud aan de XEF250 plus motor keuring.
Blijkbaar waren de Japanners zuinig met smeervet aan balhoofd e. d.
Verder ook niks te melden.
Blijkbaar waren de Japanners zuinig met smeervet aan balhoofd e. d.
Verder ook niks te melden.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Ik weet het ik weet het
Met een Honda was ik misschien al een beroemd fotograaf geworden, of misschien had ik dan al negen kinderen gehad
Met een Honda was ik misschien al een beroemd fotograaf geworden, of misschien had ik dan al negen kinderen gehad
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Het had zomaar gekund.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Ontdekt dat er alweer een vijsje losgerammeld is op de ktm van mijn nummerplaat...
geeft een irritant getril, wat eerst leek alsof er iets mis was met de ktm...
Morgen opnieuw vastzetten en dan hopen dat het dat maar was
geeft een irritant getril, wat eerst leek alsof er iets mis was met de ktm...
Morgen opnieuw vastzetten en dan hopen dat het dat maar was
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Vorig weekend nog eens mee gereden. Min of meer.
Wielen wisselen van OR naar Straat is een half uurke, tot daar prima.
Routeke gemaakt binnendoor naar Hamont, waar ik moest zijn, en snellere weg terug. 65km. Top.
Al op 't einde van de heenrit begon 'm weer te stotteren. Ok.
Op de terugweg was net ook het reservelampje aangegaan, toen die mooie doordraaiende oprit naar de Noord-Zuid verbinding er was. Nice.
Tot op 't moment dat hij weer rechtop kwam. net niet stilvallen, een keer of drie na elkaar.
Aan 't eerstvolgende station toch maar 5 liter gaan tanken, maar hij bleef stotteren.
Tot nu toe, sinds een jaar terug:
carbs volledig gecontroleerd: alle gaatjes open, proper, alle gaatjes op hun plaats.
link tussen beide vervangen om de speling eruit te halen.
nieuwe vlotternaalden en dichtingen van de deksels.
sync ok.
al 2 keer 1 tank (12liter) met carbcleaner leeggereden.
enkel de vlotterhoogte nog niet gecontroleerd. (dom)
Buiten misschien dat laatste zal 't niet aan de carbs liggen.
Begin te vermoeden dat in het brandstofsysteem 'vellekes' van Euro95 residu rondzwemmen (te veel te lang stilstaan en zo).
Hoe kuis je dat eruit, uit de tanks, pomp en leidingen?
Om het toch een beetje spannend te houden, begon de koppeling het ook op te geven. Helemaal toetrekken en hij kroop nog vooruit, van 1 naar 2 bijna onmogelijk. Maar ge leert heel rap op- en afschakelen zonder koppeling en zo geraakt ge thuis.
Dus ook nog te controleren: oil jet koppeling (PIA) en de olie in het systeem.
maar zoals Martine zei: het komt allemaal goed.
Wielen wisselen van OR naar Straat is een half uurke, tot daar prima.
Routeke gemaakt binnendoor naar Hamont, waar ik moest zijn, en snellere weg terug. 65km. Top.
Al op 't einde van de heenrit begon 'm weer te stotteren. Ok.
Op de terugweg was net ook het reservelampje aangegaan, toen die mooie doordraaiende oprit naar de Noord-Zuid verbinding er was. Nice.
Tot op 't moment dat hij weer rechtop kwam. net niet stilvallen, een keer of drie na elkaar.
Aan 't eerstvolgende station toch maar 5 liter gaan tanken, maar hij bleef stotteren.
Tot nu toe, sinds een jaar terug:
carbs volledig gecontroleerd: alle gaatjes open, proper, alle gaatjes op hun plaats.
link tussen beide vervangen om de speling eruit te halen.
nieuwe vlotternaalden en dichtingen van de deksels.
sync ok.
al 2 keer 1 tank (12liter) met carbcleaner leeggereden.
enkel de vlotterhoogte nog niet gecontroleerd. (dom)
Buiten misschien dat laatste zal 't niet aan de carbs liggen.
Begin te vermoeden dat in het brandstofsysteem 'vellekes' van Euro95 residu rondzwemmen (te veel te lang stilstaan en zo).
Hoe kuis je dat eruit, uit de tanks, pomp en leidingen?
Om het toch een beetje spannend te houden, begon de koppeling het ook op te geven. Helemaal toetrekken en hij kroop nog vooruit, van 1 naar 2 bijna onmogelijk. Maar ge leert heel rap op- en afschakelen zonder koppeling en zo geraakt ge thuis.
Dus ook nog te controleren: oil jet koppeling (PIA) en de olie in het systeem.
maar zoals Martine zei: het komt allemaal goed.
grease up your baby for a ball on the hill
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1351
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Blackbert wrote: ↑28 Feb 2024 17:45 Vorig weekend nog eens mee gereden. Min of meer.
Wielen wisselen van OR naar Straat is een half uurke, tot daar prima.
Routeke gemaakt binnendoor naar Hamont, waar ik moest zijn, en snellere weg terug. 65km. Top.
Al op 't einde van de heenrit begon 'm weer te stotteren. Ok.
Op de terugweg was net ook het reservelampje aangegaan, toen die mooie doordraaiende oprit naar de Noord-Zuid verbinding er was. Nice.
Tot op 't moment dat hij weer rechtop kwam. net niet stilvallen, een keer of drie na elkaar.
Aan 't eerstvolgende station toch maar 5 liter gaan tanken, maar hij bleef stotteren.
Tot nu toe, sinds een jaar terug:
carbs volledig gecontroleerd: alle gaatjes open, proper, alle gaatjes op hun plaats.
link tussen beide vervangen om de speling eruit te halen.
nieuwe vlotternaalden en dichtingen van de deksels.
sync ok.
al 2 keer 1 tank (12liter) met carbcleaner leeggereden.
enkel de vlotterhoogte nog niet gecontroleerd. (dom)
Buiten misschien dat laatste zal 't niet aan de carbs liggen.
Begin te vermoeden dat in het brandstofsysteem 'vellekes' van Euro95 residu rondzwemmen (te veel te lang stilstaan en zo).
Hoe kuis je dat eruit, uit de tanks, pomp en leidingen?
Om het toch een beetje spannend te houden, begon de koppeling het ook op te geven. Helemaal toetrekken en hij kroop nog vooruit, van 1 naar 2 bijna onmogelijk. Maar ge leert heel rap op- en afschakelen zonder koppeling en zo geraakt ge thuis.
Dus ook nog te controleren: oil jet koppeling (PIA) en de olie in het systeem.
maar zoals Martine zei: het komt allemaal goed.
"still going" is ... relatief?
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Met een KTM in de garage verveel je je nooit precies
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Vervelen niet nee. Te weinig tijd om het ineens opgelost te krijgen.
Iedereen heeft wel eens een dipje, ook een KTM.
't was spannend, maar ik ben wel thuisgeraakt hé.
Iedereen heeft wel eens een dipje, ook een KTM.
't was spannend, maar ik ben wel thuisgeraakt hé.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Thuis geraken is het belangrijkste.
En tijd.. ik ken dat … heb soms het gevoel dat ik geleefd wordt
En tijd.. ik ken dat … heb soms het gevoel dat ik geleefd wordt
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Mja,
Tanks spoelen, hm, nooit gedaan. Internet zal wel weten hoe het moet.
Zou de pomp versleten zijn?
Ge weet, de eerste helft van de tank zit boven de carbs en dus is er hulp van de zwaartekracht. Maar halverwege moet de pomp de benzine omhoog pompen.
Hoogte vlotters, is vervelend om te meten vind ik. Best eerst zo'n special toolke maken, om de afstelling te meten. Ik heb de mijne ook nog nooit moeten afstellen.
Vervelend eh. De mijne valt ook nog af en toe uit, poef zomaar.
Tanks spoelen, hm, nooit gedaan. Internet zal wel weten hoe het moet.
Zou de pomp versleten zijn?
Ge weet, de eerste helft van de tank zit boven de carbs en dus is er hulp van de zwaartekracht. Maar halverwege moet de pomp de benzine omhoog pompen.
Hoogte vlotters, is vervelend om te meten vind ik. Best eerst zo'n special toolke maken, om de afstelling te meten. Ik heb de mijne ook nog nooit moeten afstellen.
Vervelend eh. De mijne valt ook nog af en toe uit, poef zomaar.
- Schussboelie
- Posts: 535
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Ik ben twee keer op verlof geweest met ene die ook op ne 950 reed.
De eerste keer had die stotteringen omdat zijn batterijpolen niet goed genoeg aangesloten waren (geen ontsteking).
De tweede keer was er een probleem met het filterke onderaan tussen de twee tanks...
De eerste keer had die stotteringen omdat zijn batterijpolen niet goed genoeg aangesloten waren (geen ontsteking).
De tweede keer was er een probleem met het filterke onderaan tussen de twee tanks...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Er is geen filterke onderaan tussen de twee tanks.
(en ik heb dat net bekeken op een parts-finder om er 100% zeker van te zijn).
Er is wél een slangetje tussen de twee tanks, dat wel. Maar daar zit geen filtertje.
(en ik heb dat net bekeken op een parts-finder om er 100% zeker van te zijn).
Er is wél een slangetje tussen de twee tanks, dat wel. Maar daar zit geen filtertje.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Er zitten zeefjes op de 3 kraantjes in de tank. En nog eentje in de pomp (zei Dr Bean).
En hoera, die kraantjes én de o-ringen zijn nog beschikbaar.
Zullen we maar weer eens geld uitgeven aan die dingen en de tanks leegmaken. Ne keer zien of er geen water uitkomt. Of vellekes.
Al mijn geknutsel maar eens nalopen, of alles goed zit.
Dikke kaars branden in een ander lokaal.
En hoera, die kraantjes én de o-ringen zijn nog beschikbaar.
Zullen we maar weer eens geld uitgeven aan die dingen en de tanks leegmaken. Ne keer zien of er geen water uitkomt. Of vellekes.
Al mijn geknutsel maar eens nalopen, of alles goed zit.
Dikke kaars branden in een ander lokaal.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Toch zeefjes? Alleszins niet te zien op de onderdelenfiches. Ik zou die nu niet direct vervangen, maar gewoon eens goed reinigen. Hey, misschien moet ik dat een volgende keer ook wel eens doen.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
vervangen of niet, wordt nog over gedacht.
als je het art.nr. googelt, afbeeldingen, zie je die klassieke witte zeefjes.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Wel, 't zal waarschijnlijk niet voor 't weekend zijn, of toch niet helemaal.
O-ringetjes, clutch jet, wel op stock nij KTM-B, niet bij de dealer. Eind volgende week dus.
Maar ik kan al beginnen met uit elkaar trekken. Zo lang kan ik 't nog wel onthouden om 't weer in elkaar te krijgen.
O-ringetjes, clutch jet, wel op stock nij KTM-B, niet bij de dealer. Eind volgende week dus.
Maar ik kan al beginnen met uit elkaar trekken. Zo lang kan ik 't nog wel onthouden om 't weer in elkaar te krijgen.
grease up your baby for a ball on the hill