R1300 GS
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1351
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: R1300 GS
Brute pech met de test motoren voor journalisten. Alweer.
https://www.1000ps.de/modellnews-301106 ... kilometern
https://www.1000ps.de/modellnews-301106 ... kilometern
Re: R1300 GS
De R1300GS waarmee BIKE gereden heeft viel op het einde van de eerste dag onder het rijden stil en ze hebben hem niet meer gestart gekregen. BMW is hem komen halen.
Re: R1300 GS
Doet mij terugdenken aan een testrit met een Renault truck, voor de niet kenners en direct denken wat wil je met die Franse merken, een Renault truck is eigenlijk volledig Volvo maar met een Renault body.
Tijdens mijn test rit begeeft de turbo het, komen stukjes in de motor terecht en aangezien een diesel een zelfontbrander is slaat de motor op hol door de onbeperkte toevoer van olie tot de boel onder mij ontplofte.....
Voor diegene die hoopte hier een foto van te zien, helaas... Als je iets onder je hoort ploffen en en 2 seconden later is alles onder rook dan denk je maar aan 1 ding en dat is zo rap mogelijk uit die die cabine en op een veilige afstand gaan staan. Nu direct daarna besef je wel dat dit geen vuur is maar stoom maar heb toch een paar minuten gewacht om terug in de cabine te kruipen en mijn gsm te nemen.
Qua testrit met een nieuw model kan dit wel tellen en ja desondanks ondertussen al de 2de van dit type aan het verslijten.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat zelfs zo'n tegenslagen tijdens de testritten mensen niet zullen weerhouden van een GS1300 te kopen, sommigen willen gewoon zo'n eerste model....
Tijdens mijn test rit begeeft de turbo het, komen stukjes in de motor terecht en aangezien een diesel een zelfontbrander is slaat de motor op hol door de onbeperkte toevoer van olie tot de boel onder mij ontplofte.....
Voor diegene die hoopte hier een foto van te zien, helaas... Als je iets onder je hoort ploffen en en 2 seconden later is alles onder rook dan denk je maar aan 1 ding en dat is zo rap mogelijk uit die die cabine en op een veilige afstand gaan staan. Nu direct daarna besef je wel dat dit geen vuur is maar stoom maar heb toch een paar minuten gewacht om terug in de cabine te kruipen en mijn gsm te nemen.
Qua testrit met een nieuw model kan dit wel tellen en ja desondanks ondertussen al de 2de van dit type aan het verslijten.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat zelfs zo'n tegenslagen tijdens de testritten mensen niet zullen weerhouden van een GS1300 te kopen, sommigen willen gewoon zo'n eerste model....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: R1300 GS
Tja,
Ik denk toch dikwijls dat als ik de lotto zou winnen, ik waarschijnlijk toch eens de nieuwe GS zou kopen. Ik bedoel maar, als je genoeg geld hebt, wat maakt het uit als je moto moet vervangen worden, of dat je kosten riskeert.
Ik denk toch dikwijls dat als ik de lotto zou winnen, ik waarschijnlijk toch eens de nieuwe GS zou kopen. Ik bedoel maar, als je genoeg geld hebt, wat maakt het uit als je moto moet vervangen worden, of dat je kosten riskeert.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: R1300 GS
Ondanks de haat dat sommigen hebben tegen een GS...
Het is mogelijks dé beste moto die ik tot nu toe onder mijn gat gehad heb...
Sportiefkes op de baan, All/Off-road, Rustig toerke doen, met 2 & bagage, Alleen met bagage...
Het is mogelijks dé beste moto die ik tot nu toe onder mijn gat gehad heb...
Sportiefkes op de baan, All/Off-road, Rustig toerke doen, met 2 & bagage, Alleen met bagage...
Re: R1300 GS
Volledig akkoord. Het is een fascinerend complete moto.
En dat 'm te hoog zou zijn is zelfs geen excuus meer met de nieuwste (die om en bij de 25000 euro kost als ge er wat opties tegen smijt), want hij zakt de volle 9 cm naar beneden als ge wilt opstappen.
Nee, mijn grootste probleem met de GS is dat 'm zo enorm is uitgebouwd, tot een monsterlijk groot en breed exemplaar.
En dat 'm te hoog zou zijn is zelfs geen excuus meer met de nieuwste (die om en bij de 25000 euro kost als ge er wat opties tegen smijt), want hij zakt de volle 9 cm naar beneden als ge wilt opstappen.
Nee, mijn grootste probleem met de GS is dat 'm zo enorm is uitgebouwd, tot een monsterlijk groot en breed exemplaar.
Re: R1300 GS
Daar ben ik dan wel mee akkoord...
Naar mijn gevoel is de R1200GS LC (en 1250 GS) niet zoveel smaller meer als mijn vorige GS Adventure...
Maar ook daar, dat is ook iets visueel....
ik heb zelden problemen gehad met mijn GSa ergens tussen te sturen... (ook in file momenten).
Re: R1300 GS
De gewone GSsen hebben altijd relatief "klein" en smal geoogd (denk aan de eerste gele 1200GS), behalve dan de nieuwste 1250GS die al bijna zo breed was als een GSA.
Maar de GSA's zijn altijd al opgeblazen moto's geweest (toch sinds de 1200's) en dat zal bij die 1300-reeks niet anders zijn.
Re: R1300 GS
Die GSA modellen heb ik altijd machtig gevonden
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: R1300 GS
Buiten die van motomental Bart, was de coolste GS den deze.
En de coolste GSA deze 1150.
Daarna steeds maar verder van werkpaard naar luxepaard opgeschoven. En obesitas ontwikkeld, vooral de GSA.
En de coolste GSA deze 1150.
Daarna steeds maar verder van werkpaard naar luxepaard opgeschoven. En obesitas ontwikkeld, vooral de GSA.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: R1300 GS
Goh, mijn model R 1200 GSa woog minder als de R 1150 GSa en had volgens mij maar 3 extra opties tov de 1150 zijnde ESA & tractiecontrole?
Verder was dat voor mij een stevig gebruikt werkpaard (maar ik was daar misschien een uitzondering).
De huidige versies zijn meer een parade paardje geworden...
Maar als ik een FrederikW zijn reisverslag lees van Marokko... Dan euhm, lijkt mij die Gsa LC nog steeds een echte allroad...
maar goed, ik ben misschien niet meer zo'n neutraal persoon op dat vlak
Verder was dat voor mij een stevig gebruikt werkpaard (maar ik was daar misschien een uitzondering).
De huidige versies zijn meer een parade paardje geworden...
Maar als ik een FrederikW zijn reisverslag lees van Marokko... Dan euhm, lijkt mij die Gsa LC nog steeds een echte allroad...
maar goed, ik ben misschien niet meer zo'n neutraal persoon op dat vlak
- den Bullet
- Posts: 1512
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: R1300 GS
De 1150 BumbleBee is de coolste inderdaad. Zeer zeldzaam.
Re: R1300 GS
Ow wel, ik had het zelfs niet eens over het gewicht. Maar zeg nu zelf:Koeno wrote: ↑15 Feb 2024 23:00 Goh, mijn model R 1200 GSa woog minder als de R 1150 GSa en had volgens mij maar 3 extra opties tov de 1150 zijnde ESA & tractiecontrole?
Verder was dat voor mij een stevig gebruikt werkpaard (maar ik was daar misschien een uitzondering).
De huidige versies zijn meer een parade paardje geworden...
Maar als ik een FrederikW zijn reisverslag lees van Marokko... Dan euhm, lijkt mij die Gsa LC nog steeds een echte allroad...
maar goed, ik ben misschien niet meer zo'n neutraal persoon op dat vlak
En ja, er zijn veel mensen die met een GS(A) dingen doen waar ik jaloers op ben.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: R1300 GS
Maar nu vergelijk je een gewone 1150 GS met een 1250GSA?
1150GSA tank is ook vrij breed in deze...
Maar goed, de nieuwere zien er inderdaad iets groter uit... maar wegen minder...
1150GSA tank is ook vrij breed in deze...
Maar goed, de nieuwere zien er inderdaad iets groter uit... maar wegen minder...
Re: R1300 GS
My bad.
Anyway, respect voor de mensen die zo'n bakbeest naast de weg gebruiken. 't Is waarschijnlijk in mijn hoofd wegens geen ervaring.
Maar dan bedenkt ik weer dat ik met de GW1200 van mijn pa achtjes kon draaien met het stuur tegen de aanslag. Daarom geen oordeel 'op het zicht'. Beloofd.
Anyway, respect voor de mensen die zo'n bakbeest naast de weg gebruiken. 't Is waarschijnlijk in mijn hoofd wegens geen ervaring.
Maar dan bedenkt ik weer dat ik met de GW1200 van mijn pa achtjes kon draaien met het stuur tegen de aanslag. Daarom geen oordeel 'op het zicht'. Beloofd.
grease up your baby for a ball on the hill
- den Bullet
- Posts: 1512
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: R1300 GS
'T gene da 'k wilde zeggen ...Blackbert wrote: ↑16 Feb 2024 09:29Ow wel, ik had het zelfs niet eens over het gewicht. Maar zeg nu zelf:Koeno wrote: ↑15 Feb 2024 23:00 Goh, mijn model R 1200 GSa woog minder als de R 1150 GSa en had volgens mij maar 3 extra opties tov de 1150 zijnde ESA & tractiecontrole?
Verder was dat voor mij een stevig gebruikt werkpaard (maar ik was daar misschien een uitzondering).
De huidige versies zijn meer een parade paardje geworden...
Maar als ik een FrederikW zijn reisverslag lees van Marokko... Dan euhm, lijkt mij die Gsa LC nog steeds een echte allroad...
maar goed, ik ben misschien niet meer zo'n neutraal persoon op dat vlak
En ja, er zijn veel mensen die met een GS(A) dingen doen waar ik jaloers op ben.
Re: R1300 GS
Das ook hun doelpubliek volgens mij… om ter rondst
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.