Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

In onze afdeling in wieze wordt 50% van de afdeling afgedankt.
iedereen denkt dat het zijn functie is natuurlijk...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Blackbert wrote: 27 Feb 2024 05:16 Speaking of which, staat daar een timer op?
Ik moet ook alle keren opnieuw inloggen. Afin, er zit niet echt een regelmaat in, maar de logica moet ik nog doorgronden. 't zal wel iets met cookies te maken hebben. Maar goed, 't is een goei training van uw geheugen. Een ander oplossing, Blackbert, is rapper leren typen eh! :w00t:

Afin, dat van het niet kunnen resetten van wachtwoorden is erger, veel erger. Hier gebeurt al niet te veel meer, mensen als bompa en ozzepa komen hier ook al maanden niet meer, misschien kunnen die niet meer aanloggen en 't wachtwoord resetten lukt ook niet! :devil:

Kortom, ik ga dat hier wat meer prioriteit moeten geven. Koeno had laatst gezegd van een update van de php te doen, en dan ging het opgelost zijn, maar, helaas niet dus. :| Wordt vervolgd, as always. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Koeno wrote: 27 Feb 2024 11:48 In onze afdeling in wieze wordt 50% van de afdeling afgedankt.
iedereen denkt dat het zijn functie is natuurlijk...
wow, da's echt wel veel.
1 kans op 2, ge zou van minder stress krijgen.
Maar bon, misschien kan ik u wel aan een nieuw jobke bezorgen, moest het nodig zijn, in Zwijnaarde. ;)

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Bij »

Koeno,
Dat zijn geen fijne vooruitzichten.
6 jaar geleden heb ik ook de mededeling gekregen : binnen 2 jaar zal je ander werk moeten zoeken....
Dat heeft een serieuze inpakt en heb ik dat zwaar onderschat maar eigenlijk krijgt ge een schop onder uw kont om terug in actie te schieten.
Na 28 jaar nog eens moeten gaan solliciteren.... :w00t: ik was toen 54 jaar.
Wel eigenlijk als je de juiste ervaring hebt is er meer toekomst dan je zou verwachten. :thumbsup:
Na 2 gesprekken bij dezelfde firma en nieuw contract aangeboden gekregen met beter voorwaarden. Want ja iemand met 30 jaar ervaring die je met een minimum aan opleiding kan inschakelen is goud waard... :mrgreen:
Ondertussen werk ik er 4 jaar en heb ik er mijnen draai gevonden. Komt al de vraag of ik toch iets langer wil blijven meedraaien dan mijn vervroegde pensioendatum ;)

Hopelijk mag je blijven maar langs de andere kant, wat zit er in voor u als je toch zou moeten veranderen??
Wat het ook wordt succes :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stoffel »

Voila, toekomst altijd positief bekijken.
Hier 3 jaar geleden van de ene op de andere dag buiten gezet, dat was in het kopke wel effe slikken, en achteraf gezien heeft me dat toen wel deugd gedaan ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Muug wrote: 27 Feb 2024 11:52
Blackbert wrote: 27 Feb 2024 05:16 Speaking of which, staat daar een timer op?
Ik moet ook alle keren opnieuw inloggen. Afin, er zit niet echt een regelmaat in, maar de logica moet ik nog doorgronden. 't zal wel iets met cookies te maken hebben. Maar goed, 't is een goei training van uw geheugen. Een ander oplossing, Blackbert, is rapper leren typen eh! :w00t:

Afin, dat van het niet kunnen resetten van wachtwoorden is erger, veel erger. Hier gebeurt al niet te veel meer, mensen als bompa en ozzepa komen hier ook al maanden niet meer, misschien kunnen die niet meer aanloggen en 't wachtwoord resetten lukt ook niet! :devil:

Kortom, ik ga dat hier wat meer prioriteit moeten geven. Koeno had laatst gezegd van een update van de php te doen, en dan ging het opgelost zijn, maar, helaas niet dus. :| Wordt vervolgd, as always. :thumbsup:
Opnieuw inloggen is geen probleem. Net ook gedaan. 't Is inderdaad niet duidelijk wanneer die sessie eindigt. Best mogelijk dat ik straks weer vanzelf binnen kom, en morgen ook. Om dan ineens buiten te vliegen. Soit, als de tekst te lang is: effe copy doen voor submit. :ugeek:

Voor dat andere probleem: een google met "php reset password email" levert al direct 2 sites met uitleg én de code om die functie te integreren. Of ge laat ze maken door chatgpt. Niet lachen, ik grapte daarover tegen een IT juffrouw waar ik een klus moest doen, en zij deed dat regelmatig.
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 27 Feb 2024 11:48 In onze afdeling in wieze wordt 50% van de afdeling afgedankt.
iedereen denkt dat het zijn functie is natuurlijk...
Wacht, een tijd terug zette je hier een mooie lange tekst over hoe je werk werkt.
Nu gaan ze de helft buitenzetten. Gaat de helft van de werkdruk mee buiten?
Indien niet, dan zou ik het niet erg vinden om mijn buro leeg te maken. Ander en beter. Take the money and run.

Ik heb dat 2 keer gedaan, de voorbije 30 jaar. No regrets. 2 keer wettelijke opzeg + CAO of andere regeling er bovenop. En zoals Bij zegt, het houd u scherp. Nieuw avontuur. met zo'n Renault scenario komt de VDAB ook in het spel. Ideale manier om u bij of om te scholen.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

Onze nieuwe manager zei onlangs nog in een meeting: Wat jullie presteren met zo weinig budget, zo een klein team op zo korte tijd is werkelijk ongelooflijk.
Daarom is het nu tijd om te herstructureren... en gooien we dus de helft buiten (blijkt achteraf).
Natuurlijk, in BE gooien ze ons buiten maar in India & Mexico gaan ze nieuwe centers oprichten om de bétere (lees goedkopere) werkkrachten te zetten...
Blijkbaar moet je niet dé juiste mensen op de juiste plek hebben, maar de goedkoopste. :pillepalle:

Nu, ik werk daar 14jaar. Mijn 2de job ooit (al reken ik mijn 1e niet mee, omdat dat eerder een uit de hand gelopen stage was :p).
Ik heb daar ondertussen goeie vrienden gekregen, alsook een gevoel van: verdekke wat wij hier klaarspelen, 't is toch ni mis he...
En dat wordt nu afgepakt omdat 20% méér nettowinst niet voldoende is...

Mijn grootste probleem momenteel:
Als ik hier wordt buiten gekegeld.... ik weet echt niet wat ik wil gaan doen.... :peepwall:

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Professioneel motorfietstester?

Of toch gewoon uw IT-talenten blijven aanbieden?
Wel dan, ik heb een dochter en die werkt hier. Ne keer informeren kan geen kwaad.
Tenzij ge met uw fijnste collega's op uw eigen begint. :whistling:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Koeno wrote: 28 Feb 2024 08:38 Mijn grootste probleem momenteel:
Als ik hier wordt buiten gekegeld.... ik weet echt niet wat ik wil gaan doen.... :peepwall:
Lol.
Welkom, join the club. :laugh3:
Ik wist het niet op mijn 18de, niet op mijn 28ste en eigenlijk nu ook nog niet.
Of jawel: een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange reis maken met een compacte kampeerauto, met een KTM en een ouwe boxer in de aanhangwagen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Maar bon, kijk,

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Schussboelie »

Als ik mijn job kwijtraak zit ik alvast de daaropvolgende winter een paar maanden in de bergen!

Het ergste lijkt me echter de onzekerheid.
Zolang niet duidelijk is wie wat en wanneer is dat enorm stress verhogend voor iedereen die daar rondloopt.
Sterkte Koeno!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Bij »

Ik wist toen wel goed wat ik eigenlijk wilde maar de financieele impact van die beslissing was wat te groot.... :wall:
Dus maar weer een maintenace job in de chemie en de rest (waar ik het meeste energie van krijg) doe ik dan hobby matig en via vrijwilligerswerk. Volgend jaar een dagje minder werken per week... Het komt uiteindelijk wel allemaal goed :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

LEZ. Blijkt dat die toch ook geldig is voor motorfietsen. Dat liet ik mij gisteren toch wijsmaken. Het blijkt helaas te kloppen. :furious3: Dus vanaf 1/1/25 kan ik blijkbaar ook Brussel niet meer binnen met mijn ouwe ketels.... :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Stefke wrote: 28 Feb 2024 13:49 LEZ. Blijkt dat die toch ook geldig is voor motorfietsen. Dat liet ik mij gisteren toch wijsmaken. Het blijkt helaas te kloppen. :furious3: Dus vanaf 1/1/25 kan ik blijkbaar ook Brussel niet meer binnen met mijn ouwe ketels.... :furious3:
Heb je een bron? Want mijn KTM 950 is van 2005, en ik speel met het idee om een R100R te kopen. :)

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Muug wrote: 28 Feb 2024 13:58
Stefke wrote: 28 Feb 2024 13:49 LEZ. Blijkt dat die toch ook geldig is voor motorfietsen. Dat liet ik mij gisteren toch wijsmaken. Het blijkt helaas te kloppen. :furious3: Dus vanaf 1/1/25 kan ik blijkbaar ook Brussel niet meer binnen met mijn ouwe ketels.... :furious3:
Heb je een bron? Want mijn KTM 950 is van 2005, en ik speel met het idee om een R100R te kopen. :)
https://leefmilieu.brussels/burgers/new ... vanaf-2025

Voor 35€ per dag kan je daar natuurlijk rond fietsen. 24 keer per jaar.
Euronormen voor motorfietsen zijn blijkbaar staatsgeheim. Als het juist is, werd euro3 ingevoerd in 2007. Kan kloppen, toen werden de injectiemotoren ook algemeen ingevoerd om dat te halen. Uw en mijn KTM mogen dus niet meer binnen. Ik kan dus vanaf volgend jaar niet meer naar de AB. Spijtig.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

En samen met jou véle andere mensen die voor het pendelen gebruik maken van een ouwe K100LT of zo. :(
Voor Gent vind ik voorlopig geen extra info, dus je mag nog naar de Vooruit (a nee, de 404) komen. ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 28 Feb 2024 14:13 Voor 35€ per dag kan je daar natuurlijk rond fietsen. 24 keer per jaar.
yep, en zo staat mijn garage staat vol melkkoeien.... en dan nog parkeergeld hier, PVke daar, payage ginder.... :roll:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stoffel »

En dat gaat volgens mij nog erger worden…
Het rare is dat vrachtwagens, vliegtuigen, boten, enzo… precies bij deze zever er buiten vallen :evil:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Ah, dus ik moet eigenijk een vrachtwagen kopen 8-)

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Schussboelie »

Stoffel wrote: 28 Feb 2024 21:58Het rare is dat vrachtwagens, vliegtuigen, boten, enzo… precies bij deze zever er buiten vallen :evil:
In Antwerpen geldt het voor vrachtwagens in ieder geval wel.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Post Reply