Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by Muug »

Blackbert wrote: 03 Apr 2024 11:42 Alleen, da's een Euro1 en daar mag ik volgend jaar geen LEZ meer mee binnen. Met 2 kinders die zich persé in Gent en Antwerpen moesten vestigen ...
En dus daardoor eigenlijk geen wagen nodig hebben, zegt 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by Blackbert »

Moesten ze meer woke zin, geitenwollensokken, dan niet nee.
Van spoor oost naar de leopoldplaats kost een wandeling en een overstap met tram/bus. Als ge tenminste op de terugweg niet eerst nog om eten moet.
Aan de andere kant, waar ze woont zijn de straten zo smal en vol geparkeerd dat ge beter niet met een grote auto afkomt. Vraag mij af hoe de vuilkar daar door geraakt en, moest het nodig zijn, de brandweer.
Op termijn wil ze nog steeds naar het centrum toe, en dan kan die auto ingeruild worden voor de "mobiliteitspremie" of hoe het ook heet. Die 2/3 van de huur kan dekken.
Nummer 2 doet aan cohousing in Drongen maar werkt in Gent, met late uren. Fiets of bus zijn niet echt een optie op die momenten. Ook omdat het dubbel zo lang duurt als met eigen vervoer.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 03 Apr 2024 13:48 ...Fiets...
Hoe langer hoe liever rij ik daarmee. Gaat vlot tot zeer vlot hier rond Brussel. In sommige gevallen zelf sneller dan met de auto. En vooral, geen files, veel minder stress, geen pv's of (betalende) parkeerproblemen en ge hebt nog wat beweging. 8-) Mits betaling pakt ge dat mee op den trein tenzij het een plooifietske is. Helaas is ne veloo wat beperkt in bagagemogelijkheden.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 03 Apr 2024 19:58
... Helaas is ne veloo wat beperkt in bagagemogelijkheden.
En de kandidaat fietser ook. Ik zou niet meer kunnen fietsen bijvoorbeeld :(
Ik vrees dat ik ga toegewezen worden tot een Benidormbike :sad:

Koeno
Posts: 3208
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by Koeno »

De keuze is gevallen op.... vervangen van de roetfilter.

1. Zo inruilen/verkopen heeft geen zin.
2. Ik heb nog geen zin om telkens batterij los te koppelen om fouten te resetten en op goedgeluk met toevoegingskes de roetfilter proberen proper te houden.
3. kameraad die garagist is (in mercedes garage) vond het ook beter te vervangen. (al gaf hij ook toe: altijd moeilijk om in te schatten puur op uit lezen van de compjoeter).
4. peugeot kan evengoed binnenkort onze enige wagen worden afhankelijk van mijn toekomst.

dusssss vanaf volgende week gloednieuwe roetfilter, en vanaf dan onze gewoontes wat aanpassen en wat "sportiever" rijden :grin:
Echt rond de kerktoren deed die niet, maar vaak rijden ook niet... dat zullen we beetje bijsturen ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by Muug »

Uw Peut-wagen is een moderne diesel. Mij hebben ze altijd gezegd: met een warme diesel moogt ge zo sportief rijden als met een benzine. Zeker niet rijden gelijk een oud manneke/vrouwke die nauwelijks boven de 1500 toeren durft gaan. Dus: regelmatig lekker in hoge toeren jagen. Da's niet alleen leutig, maar ook aangenaam voor uw roet: dat wordt er dan regelmatig letterlijk uit geblazen. Het is spijtig, maar al die mooie eco-voornemens zijn vooral mooi in boekskes en op websites. :lipsrsealed2:

Koeno
Posts: 3208
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by Koeno »

Goh, onze peugeot is de wagen die we nooit moesten kopen, maar toen moesten kopen...

We hebben 2 wagens nodig toen (en nu).
Ooit hadden we onze ouwe mercedes W202 2.2CDI en een Mitsubishi ASX nafteke.
Ideale combinatie..

De W202 was na een tijdje doorgeroest met wat problemen, dus die moest vervangen worden.
Op't werk eens geluisterd naar de mogelijkheid voor een bedrijfswagen.
Het antwoord: Neen, geen mogelijkheid voor jou.

wij gaan toch af en toe eens langere afstand rijden en op reis met auto, alsook remorkske met moto erop trekken.
Dus terug een dieselke enter: peugeot'ke...

6 maand later? Koeno maakt promotie & hop bedrijfwagen...
die peugeot hadden we dus nooit moeten kopen...
Pijnlijke promotie geweest want 6 maand eerder nen peugeot gekocht die niet nodig was.
Dan komt de keuze: peugeot (full option bijna) verkopen of ASX (kale wagen, enkel airco :p )....
Misschien toen de 2e foute keuze gemaakt en ASX verkocht...

Vanaf nu sportiever rijden: enter: boetes. :grin: :lol:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by Blackbert »

Schrik van boetes? Pakt een 1200 met 75 pk. Als ge niet sportief rijdt, steken de fietsen u voorbij. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop

Post by Muug »

Moderne auto's met zo'n klein dieselmoteurke met een turbo erop zijn een pak vinniger dan de atmosferische diesels van zoveel jaren terug. Geef iedereen eens terug zo'n atmosferische diesel, en het straatbeeld zal opnieuw een pak rustiger worden.

Post Reply