Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Juicht allen! :w00t:
Eindeijk heb ik de resterende onderdelen om de koppeling van mijn KTM te vervangen.
Het oranje beest staat al een maand in zijnen bloten. :wall:
Hopelijkj zijn de tanks ook geen twee centimeter langer geworden, gelijk bij den Berre.
En hopelijk zijn mijn carbs niet (weer) verstopt van uit te drogen. :furious3:

Dus ik kan er eindelijk aan beginnen. Binnen een week of zo, want ik moet eerst nog mijn kot opruimen nadat ik een maand aan mijn camperke heb zitten werken. :grin:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

:pom:
Ik heb intussen geleerd om het kraantje in de linker tank, naar de pomp, dicht te draaien en 'm dan te laten draaien tot hij stil valt. Eventueel nog eens starten. Leiding is dan zo goed als leeg en de carbs ook.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

Ik juich ook.... Zonet de KTM gaan voltanken...

Nu, dat klinkt misschien niet als een reden om te juichen maar aanschouw:

1. Toen ik vorige keer nieuwe uitlaatbochten monteerde verloor ik een klein boutje wat zorgde voor een hels lawaai tijdens het rijden.
-> Dat is deze keer niet gebeurd.

2. Onlangs heb ik een nieuw (2dehands) pak gekocht dat wat beter rond mijn minder volumeus lijf past
-> Dat pak zit comfortabel en voegt BMW kwaliteit toe aan de KTM

3. Ondanks dat ik maar 30km gereden heb, heb ik mij geweldig geamuseerd om in 2024 terug al eens op de motor te kruipen...

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Stoffel »

Awel. Druk dagje vandaag maar toch nog een uurtje tijd gevonden om de VFR van stal te halen :ricky: . Dat deed deugd :rayof:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Er in geslaagd om zowel de kettingzaag als de bosmaaier weer aan de praat te krijgen. 8-)
De eerste had een bougie met +1mm gap. Terug naar 0.5 en dat startte. Nog de high en low jet een beetje regelen en je hoorde het beter worden.
Bij de tweede de jets eruit en het membraan eraf gehaald, remreiniger en lucht er door, primen, beetje bijregelen en hop.
+ : daarover staan op youtube goeie voorbeelden
- : zo'n tweetakt carb is wreed klein als ge die van een LC8 gewoon zijt.
-² : de 2 tankstations in de buurt die een 2takt pomp hadden, die hebben alleen nog bussen van 5liter. Voor 25€ :shock:
ik zal 'm wel zelf maken, met Euro98.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Hier en daar verkopen ze ook ASPEN tweetakt. Ook wel aan de prijs.

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Muug wrote: 11 Apr 2024 10:45 Hier en daar verkopen ze ook ASPEN tweetakt. Ook wel aan de prijs.
Dat dus. Of van Still, bij de tuinmachineman. Idem.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by den Bullet »

Voor wie met een oldtimer rijdt: goe nieuws!

Toch maar es terug op zoek gaan naar ne Saab 96 V4? ... :idea:

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

Oh yes, terug naar mijne volvo 240 GL of toch nen dikke chevy silverado

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

Ik zal alleen maar juichen als ze die LEZ-shit helemaal afschaffen. Mijne maat 350 euro boete in Brussel. Dat is toch volledig van de pot gerukt?? :veryangry:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by den Bullet »

In dit topic moet ge juichen, Stefke! Juichen (en niet in de zin van Luc Versteylen ...)

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 24 Apr 2024 10:37 In dit topic moet ge juichen, Stefke!
Alez kom dan,
Vanmorgen is men de plastiek terug van de afsluiting rond de hondenloopweide komen halen. De wijkagent is een buurtonderzoek komen doen, ttz bij 10 buren gaan aanbellen waarvan er toch 4 thuis waren. En die hebben +- dezelfde klachten maar ik ben de enige die blijft klagen en zagen via mails. :veryangry:
En kijk men is van plan op termijn de hele weide te verhuizen veel verder van de huizen weg. 8-)
dus misschien van:
Image

terug naar:
Image

Maar bon met de verkiezingen voor de deur komt men wel eens meer met praatjes aandraven... :roll:

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

Hear me and rejoice. You have had the privilege of being saved by the great KTM. You may think this is suffering, no. It is salvation.
Awel ja, ik heb dus Reet D'opale overleefd...

Stress gehad op voorhand:
Elektrische wagen + remork + 2 moto's naar daar krijgen zonder te veel tijd aan ne laadpaal te hangen: Gelukt
Gaat de ktm wel willen starten: Jawel.
Ga ik niet in panne vallen? Niet echt.
Gaan we schade oplopen? Een beetje.

Héél veel plezier gemaakt met motomentals-mensen.
Héél veel bijgeleerd qua rijden
Mijn eerste keer tijdens een rit een binnenband moeten vervangen (en dat ging eigenlijk al bij al nog ok, beginnersgeluk waarschijnlijk)

Sinds mijn crash op circuit heb ik het altijd wat moeilijk gehad om zonder abs te rijden...
Wel dit weekend geen keuze gehad, de sensor is na 40km op de eerste dag waarschijnlijk stuk gegaan, dus op noppenbanden in de regen op allerlei ondergronden gereden en we did it...

zo ver gegaan dat ik de KtM zelfs, zo modderig als hij was, gekust heb om hem te bedanken...
nu volgt de opkuis...

Eerst alle groffe modder eraf kuisen... komende dagen alle kuipen terug eens demonteren en proper maken, maar ook remklauwen eens demonteren om alles in orde te zetten...

Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Safety first precies, 2 helmen ... :mrgreen:
Maar: proficiat. Ooit ook eens een weekend in die regio proberen rijden. (zaterdag eigenlijk niet, wegens constante kwaliteitsregen)
Zo'n natte kalk, da's erger dan zeep. Om daar die 990 doorheen/overheen te sturen. Helm af.

Hoeveel stukken zijn er weg van die MX banden? Was ik al benieuwd naar toen je daar mee kwam pronken.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 29 Apr 2024 14:56 Zo'n natte kalk, da's erger dan zeep. Om daar die 990 doorheen/overheen te sturen. Helm af.
:stupid:
ik worstel ook nog steeds met trauma's van uitstapjes in Noord Frankrijk en in Wiltshire op die natte kalk. De motor weer rechtzetten is daar soms zelfs een grotere uitdaging dan 'm recht houden. :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Wiltshire :| :whip: :pillepalle:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Muug wrote: 29 Apr 2024 15:25 Wiltshire :| :whip: :pillepalle:
Daar en toen besloten dat de MadMaxTransalp te zwaar is voor zo'n grappen. #km/10=#keer tegen de grond. Ongeveer.
Nochtans, eerder ergens boven Calais zag 't er nog goed uit.

Image

Soms toch nog spijt dat die weg is ...
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply