Garmin XT versus XT2

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Garmin XT versus XT2

Post by Muug »

Hopelijk gedraagt die DMD zich niet als de Osmand-app. :whip: Die laatste duidt werkelijk élke bocht aan. :furious3: "na 150 meter links afbuigen, na 50 meter rechts afbuigen" enzoverder :? En als de bocht tamelijk scherp is, dan wordt het werkwoord "afslaan" gebruikt. En als ge op een kruispunt de hoofdweg gebruikt, wilt hij u ook doen "afslaan". En op sommige kruispunten - waar je géén voorrang hebt! - zegt 'm gewoon niks als het rechtdoor is. Een pák slechter kortom dan de gemiddelde TT of Garmin. :thumbsdown: (plus mijn smartphone is niet waterdicht, ik heb er geen houder voor, hij zit gewoon vanboven in de tanktas, allesbehalve interssant dus)

Online
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Garmin XT versus XT2

Post by TuttoTerreno »

Er is in Osmand(+~) een optie "attach to roads" oid bij het navigeren van een track

Dan hebt ge dat niet/veel minder op de gekende wegen.

Online
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Garmin XT versus XT2

Post by TuttoTerreno »

Wat de XT betreft, die loopt ook vaak 50meter achter als je gewoon de track volgt.

Als het neig kronkelt én ge moet ergens de juiste afslag kiezen, ga je regelmatig de mist in.


Als je vd track een route maakt, volgt de XT ook niet precies de track. Maar je ziet de track wel liggen, dus je kan kiezen.

Online
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Garmin XT versus XT2

Post by TuttoTerreno »

Maar ik weet het, de centen branden precies in je pocket om een XT(2) te kopen, en ge gaat niet gerust zijn totdat het is gebeurd.

Veel plezier ermee.

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Garmin XT versus XT2

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 11 Apr 2024 08:51 Maar ik weet het, de centen branden precies in je pocket om een XT(2) te kopen, en ge gaat niet gerust zijn totdat het is gebeurd.

Veel plezier ermee.
Nu nog niet, maar als straks die BMW robotbike verkocht is ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Garmin XT versus XT2

Post by F M »

Maar dan heeft hij niets om onder die XT te zetten? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Garmin XT versus XT2

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 11 Apr 2024 08:51 Maar ik weet het, de centen branden precies in je pocket om een XT(2) te kopen, en ge gaat niet gerust zijn totdat het is gebeurd.
Er zijn wel nog wat andere dingen waarvoor mijn centen branden. :lipsrsealed2:

Nog steeds geen tijd gevonden om de BMW te kuisen en er foto's van te maken. Laat staan dat ik al een afspraak voor de motorkeuring gemaakt zou hebben. :roll:

Ik heb nog ne KTM om aan zo'n moderne GPS te schroeven. :thumbsup:

De heropleving van goesting in zo'n moderne GPS dook zaterdagvoormiddag weer in alle kracht op, toen ik een gpx van de Herfstrit absoluut onmogelijk te zien kreeg op mijn ouwe Zumo 345. Ongeacht wat ik met het SD-kaartje probeerde. En de pc wou de Zumo ook niet zien, hoewel ik een garmin-kabel gebruikte. Dus de gpx per mail naar mijn smartphone gestuurd, maar om een bizarre reden ging Outlook in een loop tijdens het downloaden ervan. Dus moest ik de smartphone aan de pc hangen en zo er op zetten, en zo kon OSM die gpx eindelijk openen. Afin, we waren door al dat geklooi weer anderhalf uur en drie hartaanvallen en zenuwinzingen verder :devil:

Ik kreeg daardoor visioenen van moderne gpssen die via bluetooth en/of wifi perfect bereikbaar zijn. :lol:
Last edited by Muug on 11 Apr 2024 11:19, edited 1 time in total.

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Garmin XT versus XT2

Post by Blackbert »

Die motorkeuring zou ik pas doen als er een koopovereenkomst is. Een keuring voor verkoop is beperkt geldig in de tijd toch?

Hier ligt ook ne Zumo 660, die een update/upgrade van de software zou moeten krijgen. Aan de pc hangen, wachten, en alleen de SDkaart is zichtbaar.
Garmin Express ziet het interne geheugen ook niet, omdat hij het hele toestel niet kan vinden. Bugger.
FM heeft mij hier ooit eens uitgelegd wat en hoe om die update erop te krijgen, maar als de computer het doel niet "ziet" blijft het toch moeilijk ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Garmin XT versus XT2

Post by Muug »

Blackbert wrote: 11 Apr 2024 11:06 Die motorkeuring zou ik pas doen als er een koopovereenkomst is. Een keuring voor verkoop is beperkt geldig in de tijd toch?

Hier ligt ook ne Zumo 660, die een update/upgrade van de software zou moeten krijgen. Aan de pc hangen, wachten, en alleen de SDkaart is zichtbaar.
Garmin Express ziet het interne geheugen ook niet, omdat hij het hele toestel niet kan vinden. Bugger.
FM heeft mij hier ooit eens uitgelegd wat en hoe om die update erop te krijgen, maar als de computer het doel niet "ziet" blijft het toch moeilijk ...
Op den duur zou je echt inderdaad eens 500 euro investeren, om voor een jaar of tien van al zulke klodden af te zijn. :lipsrsealed2:
En die "lifetime upgrades", gelijk Garmin eens verkocht heeft, dat is ook voor geen hol betrouwen, want een leverancier moet maar met zijn vingers knippen en dat is afgeschaft. :veryangry:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Garmin XT versus XT2

Post by F M »

Ja, want met 'Lifetime' bedoelt Garmin de levenscyclus van het toestel, en dat is gedaan na een paar jaar...

@Bert, ik herinner me niet u ooit een update uitgelegd te hebben, want ik heb ook een 'angst' om mijn Garmins up te daten. Zou het niet eerder OzzePaa geweest zijn?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Garmin XT versus XT2

Post by Blackbert »

Da's ook mogelijk. maar toch bedankt. ;)

Lifetime wil eigenlijk zeggen: zo lang ze goesting hebben om de software up to date te houden.
Zo kreeg ik van 't weekend out of the blue een schermvullende boodschap van MS, dat het tof is dat ik Windows 10 gebruik, maar dat ze in oktober 25 stoppen met dat te ondersteunen. En oh ja, sorry, maar uw laptop is niet geschikt om Windows 11 op te zetten. Koopt al rap ne nieuwe.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Garmin XT versus XT2

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 11 Apr 2024 11:06 Die motorkeuring zou ik pas doen als er een koopovereenkomst is. Een keuring voor verkoop is beperkt geldig in de tijd toch?
:stupid:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Garmin XT versus XT2

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 11 Apr 2024 13:23 Zo kreeg ik van 't weekend out of the blue een schermvullende boodschap van MS, dat het tof is dat ik Windows 10 gebruik, maar dat ze in oktober 25 stoppen met dat te ondersteunen. En oh ja, sorry, maar uw laptop is niet geschikt om Windows 11 op te zetten. Koopt al rap ne nieuwe.
Hier is het ook al een tijdje van dat. Enige reden waarom de huidige laptop niet geschikt is: der zit zo geen chip in waarmee ze het u moeilijker kunnen maken om alternatieven te installeren. :roll:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Garmin XT versus XT2

Post by Stoffel »

Zelfde probleem hier met die win10.. :wall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Post Reply