Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
ChristofR
Posts: 9
Joined: 17 Jul 2020 09:13

Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by ChristofR »

Ik rijd met een Kawasaki W800 (MY2022, rood) en ben daar enorm tevreden mee, zalige machine, heerlijke motor met dito geluid.

Nu heb ik ook mijn zinnen gezet op een cruiser. Heel tevreden van Kawasaki dus, én van de dealer, dus dacht ik initieel aan de Vulcan S, maar dat is eigenlijk een moderne motor in een ietwat 'retro' jasje, net zoals de 650RS eigenlijk. Ik vind de looks wel super, maar ik hou van het 'ouderwetse' karakter van mijn luchtgekoelde W800.

Daarom ben ik eens gaan kijken bij Royal Enfield en de Super Meteor 650 lijkt me geknipt, zeker in Astral Black. Ik zou hem gewoon 'stock' bestellen, heeft geen accessoires nodig, vind ik, maar bij mijn W800 heb ik een helmslot bijbesteld uit de officiële accessoirelijst. Voor de Super Meteor zie ik bij de officiële accessoirelijst geen helmslot staan.

Kan iemand mij een goed en degelijk helmslot aanraden dat past op de Super Meteor (geen AliExpress toestanden) ?

Alvast bedankt !

Edit : iets in deze stijl dus maar dit model blijkt nogal van bedenkelijke kwaliteit te zijn...
https://www.louis.be/nl/hartmann-helmsl ... r=10028376
Kawasaki W800 MY2022 - Red

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by Stefke »

Ik kan u helaas niks aanraden.
Ik heb dat op 28 jaar motorrijden dus ook nog nooit gebruikt. Omdat ik de helm mee binnen neem, of in mijn topkoffer steek of gewoon zo op het stuur laat liggen als ik rap efkes den delhaize binnen duik.
Ik zie wel soms helmen vasthangen aan de motor met een gewoon kabelslot. Zoiets eenvoudig voor een fiets. Misschien is dat een optie?
Last edited by Stefke on 15 Apr 2024 15:43, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by Muug »

Nope. Hier ook: op 35 jaar nog nooit gebruikt. Het regent hier teveel om dat te gebruiken, vind ik 8-)

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by Koeno »

Ik vrees hetzelfde verhaal als hierboven...
sinds ik ooit in centrum Aalst iemand heb zien pissen in een helm die aan een motor vast hing, laat ik zelden of nooit mijn helm nog onbewaakt achter....

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by Stefke »

Koeno wrote: 15 Apr 2024 14:44 in centrum Aalst...
jommeja... :mrgreen:

ChristofR
Posts: 9
Joined: 17 Jul 2020 09:13

Re: Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by ChristofR »

Ik rij nooit wanneer het regent dus dat probleem is al van de baan. En ik let altijd wel op waar ik de motor parkeer, hoewel je nooit zeker bent, natuurlijk.
Zo'n fietsslot lijkt me weinig elegant, ik zoek een 'discreet' systeem.

Ik blijf verder zoeken, ik ga eerstdaags eens langs bij de dealer, wellicht kan hij me helpen. Mochten jullie toevallig iets tegenkomen, laat het gerust weten !

Alvast al bedankt voor de antwoorden ! ;)
Kawasaki W800 MY2022 - Red

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by duibhce Kaelann »

Ik gebruik af en toe wel eens iets in deze aard:

https://www.amazon.com/Approved-Luggage ... rz-20&th=1

Niet die specifiek maar een vergelijkbaar kabelslot.

Kan door zowel de helm als de mouwen van de jas. Ik gebruik het vooral als ik ergens een wandelingske wil gaan doen.
Verwacht niet dat het iemand tegenhoudt die gemotiveerd is en wat degelijk materiaal bij heeft. Maar ik gebruik het vooral om te voorkomen dat een toevallige passant zonder meer mijn helm en vest kan meegrabbelen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

ChristofR
Posts: 9
Joined: 17 Jul 2020 09:13

Re: Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by ChristofR »

Thanks, maar ik neem enkel genoegen met iets zoals dit :

https://www.kawasaki.be/nl/accessories/ ... FoKX1FQClw

Dit gezegd zijnde, voor de Royal Enfield, denk ik dat ik eraan ben voor de moeite...
Kawasaki W800 MY2022 - Red

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Helmslot voor Royal Enfield Super Meteor 650

Post by zappa »

Ik heb zo'n helmslot op overschot. Als je er een Suzuki Freewind wil bijkopen, dan is het volledig het uwe :lol:


Toch raar dat op oude moto's nog vanalles van voorzieningen zijn gewoon mee in 't pakket, en die je op nieuwe modellekes alleen als optie moet bijkopen :cry:
sig nature

Post Reply