Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11813
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Eindelijk iemand met normaal verstand, inderdaad: "Het Waals Parlement zegt dat het geleidelijke verbod om overal in Wallonië te rijden – een maatregel van de vorige minister van Leefmilieu, Carlo Di Antonio (Les Engagés) – “disproportioneel was, moeilijk toe te passen op een uitgestrekt en divers gebied als Wallonië, en vooral niet effectief om de luchtkwaliteit echt te verbeteren”. "

en dit inzicht is nog het belangrijkste: "Bepaalde voertuigen verbieden, komt bovendien neer op het stigmatiseren van verschillende lagen van de bevolking." Eindelijk komen ze tot inzicht. :whip:

User avatar
Muug
Posts: 11813
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Ander juich-onderwerp: https://gocar.be/nl/autonieuws/klimaat- ... -antwerpen

LEZ: oldtimers straks weer welkom in Gent en Antwerpen


Anders gezegd: ik voorspel dat de prijzen van luxe-wagens van eind jaren '80 begin jaren '90 gaan stijgen. 8-) want een schone SL of een zware Audi van die jaren zal altijd goedkoper blijven dan een hybride of full-E. :lol:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Raketman »

Dat ze dan de leeftijd voor oldtimers direct verhogen naar 40 jaar. Minstens. 25-30 jaar zijn geen oldtimers...dat zijn wrakken die zo snel mogelijk in de pers moeten :mrgreen: :mrgreen:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11813
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Raketman wrote: 30 Apr 2024 18:41 Dat ze dan de leeftijd voor oldtimers direct verhogen naar 40 jaar. Minstens. 25-30 jaar zijn geen oldtimers...dat zijn wrakken die zo snel mogelijk in de pers moeten :mrgreen: :mrgreen:
Dan gaan er op een gegeven moment nooit meer old-timers zijn. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3232
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

Raketman wrote: 30 Apr 2024 18:41 Dat ze dan de leeftijd voor oldtimers direct verhogen naar 40 jaar. Minstens. 25-30 jaar zijn geen oldtimers...dat zijn wrakken die zo snel mogelijk in de pers moeten :mrgreen: :mrgreen:
véél te kort door den bocht, ik roep op dat gij uwe mond ff moet gaan wassen met bruin zeep... :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2933
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

Muug wrote: 30 Apr 2024 11:42 Anders gezegd: ik voorspel dat de prijzen van luxe-wagens van eind jaren '80 begin jaren '90 gaan stijgen. 8-) want een schone SL of een zware Audi van die jaren zal altijd goedkoper blijven dan een hybride of full-E. :lol:
Nope, er zullen meer wrakken op O-plaat verschijnen in de grootsteden. Afgetrapte diesels en andere om goedkoop te rijden. En voor dagelijks gebruik. En dan komen er weer extra maatregelen om dat misbruik een halt toe te roepen. En de echte liefhebber met originele netjes onderhouden oudjes zullen waarschijnlijk weer de dupe worden. Met hogere taksen, andere leeftijden, meer beperkingen... :veryangry:

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by zappa »

Koeno wrote: 30 Apr 2024 21:26
Raketman wrote: 30 Apr 2024 18:41 Dat ze dan de leeftijd voor oldtimers direct verhogen naar 40 jaar. Minstens. 25-30 jaar zijn geen oldtimers...dat zijn wrakken die zo snel mogelijk in de pers moeten :mrgreen: :mrgreen:
véél te kort door den bocht, ik roep op dat gij uwe mond ff moet gaan wassen met bruin zeep... :ricky:
Savon de Marseille, die vlokjes blijven beter tussen de tanden plakken :mrgreen: :lol: ;)
sig nature

Mario
Posts: 729
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Mario »

den Bullet wrote: 24 Apr 2024 10:37 In dit topic moet ge juichen, Stefke! Juichen (en niet in de zin van Luc Versteylen ...)
lol

ik zit mij nu inderdaad af te vragen wat ik met mijn Saab 9000 ga doen
vanaf 1/1/'25 hang ik er ook aan maar ik gebruik hem eigenlijk niet veel, dus zou ik hem kunnen houden en telkens die (hoge) taks betalen voor die paar keer dat hij (of zij?) wel nog eens buitenkomt...
't is een zalige auto om te hebben en mee te rijden en het zou ook wel een uitgestoken tong zijn naar de groenen (al begrijp ik waarom ze de LEZ in Brussel hebben ingesteld en er voor een stuk ook achter sta, alleen de praktische uitwerking...)

User avatar
Stefke
Posts: 2933
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

Ik slaap blijkbaar best wel goed. 8-) Vannacht is de BMW M3 van mijn buur gestolen. Die stond onder mijn raam geparkeerd. En zeggen dat ik meestal wakker schiet als die brulboei gestart wordt. :? Toch sterk dat ze met die hoogtechnologische voituur gaan lopen zonder dat iemand er iets van gemerkt heeft.
Enfin, ze kunnen nog eens terug komen voor zijn M2, de Porsche Panamera of de Audi Q3RS... :roll:

Mario
Posts: 729
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Mario »

gij woont in een betere buurt precies :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Staat die mens zo vroeg op dan?
Blijkbaar is het met een hoogtechnologische voituur redelijk makkelijk. Keyless entrycode efkes copiëren of genereren en ge zijt vertrokken.
Zoals de mechanische handrem was een deftige sleutel/alarm te simpel.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2933
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 04 May 2024 17:54 Staat die mens zo vroeg op dan?
Blijkbaar is het met een hoogtechnologische voituur redelijk makkelijk. Keyless entrycode efkes copiëren of genereren en ge zijt vertrokken.
Zoals de mechanische handrem was een deftige sleutel/alarm te simpel.
Yep, dikwijls vertrekken om 5u30. Heel simpel om te pikken, dat zeker. Het zijn geen amateurs die er mee gaan lopen zijn. Maar toch, voor een kar van 100000 euro... 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2024

Post by Droopy »

Naar een feestje gaan, zien dat het feestvarkentje op een foto staat met een prachtige oude BSA en wat beginnen praten met de eigenaar van die BSA. :)

Vijf minuten later sta ik in die mens zijn living kwijlend te kijken naar zijn Vincent uit 1954. :smitten:

Post Reply