Een knuffel met ne krem van ne mens

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Muug »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :o

Sta ik daar op onze koer te staan, gelijk een echte Van Gogh met een strooien hoed op mijn dak, mezelf afvragend in welke volgorde ik de klusjes ga uitvoeren, en stopt daar een Wout Van Aert-kleurige wielertoerist die zijn veloke tegen ons tuinhek plaatst. Komt die mens enthousiast naar mij afgepikkeld, voor zover dat vlotjes gaat, zo met van die klikschoenen over slechte kasseis. Of ik hem herken? Ik bekijk hem, mét fietshelm, zonder fietshelm, zonder dat mutske daaronder, maar nope, mijn doorgaans quasi onfeilbaar gelatengeheugen hoort geen belletje rinkelen.

"Wij kennen elkaar nog van 't motorforum", zegt hij.
"Van Motorpraat?", vraag ik.
"Neent jong, van daarvooren nog".
"Ah, 't Motoren & Toerisme-forum dan?".
"Ja inderdaad, en vroeger reed ik met een BMW en nu met een Moto Guzzi", vertelt 'm verder. En dat 'm van Vilvoorde is.

Mijn ogen kan ik nog steeds niet geloven, maar zijn manier van praten en van doen roept verre herinneringen op, aan een zotte periode met veel zotte mensen die heel veel machtig mooie motorritten organiseerden, in weer en wind, in zomer en winter, dwars door alles heen, ook rotondes en met modder overstroomde wegen.

Gée-Es.

Bekanst 15 jaar is het geleden dat ik hem nog gezien en gehoord heb, en zoals elk heeft ook hij zijn verhaal. Het begint met een heel zware hersenbloeding, waarna hij opnieuw moest leren eten, om maar iets te zeggen. Na een goei vijf jaar revalideren kon dat hoofdstuk min of meer worden afgesloten, maar evenveel jaren geleden werd zijn aartsengel nog eens op de proef gesteld toen hij door een wagen ondersteboven werd gecaramboleerd. "Er zit meer ijzer in mijn lijf dan in mijn hele Moto Guzzi", vertelt hij.
En vandaag staat hij op mijn koer, met zijn koersveloke, één brok gezondheid en goed humeur, alsof er nooit niks gebeurd is.

Ik kon niet anders dan hem omhelzen...

Aan al wie hem kent: ge hebt zijn groeten. :thumbsup:
Last edited by Muug on 09 May 2024 17:06, edited 1 time in total.

Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een knuffel met krem van ne mens

Post by Mario »

merci Muug en merci Gée-Es :)
de voorbije jaren toch ettelijke keren aan hem teruggedacht
als jij hem niet hebt herkend, moet hij toch wel wat veranderd zijn
heb even over zijn voornaam moeten nadenken, maar weet het weer: Ludwig :)

bij hem zijn de jaren van verstand dan toch uiteindelijk gekomen :mrgreen:
wat voor ne Guzzi is het dat hij heeft; een hoogpoter vermoedelijk?

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Blackbert »

Gho, 't karoohem. :o :)
Zomaar met zijne velo van Vilvoorde gekomen? Sterk.

Als 'm nog niet weg is, doe hem de groeten terug.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Bij »

Allez jong. De Gée - Es :)
Fijn te horen dat het goed met hem gaat en dat hij ook het Guzzi licht gezien heeft :mrgreen: :mrgreen:
Hebt ge hem ook de weg naar hier gewezen? ;)
Assem nogis aan uw deur passeert doe hem de groeten terug
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by F M »

Awel, de eerste keer dat ik velen van jullie zag, o.a. Muug, was op één of andere viering van Gee-ES. Te lang geleden om me nog te herinneren wat er te vieren viel. Ik denk dat het Spook iedereen opgetrommeld had om aanwezig te zijn.

Hoe oud zou Gee-Es ondertussen zijn?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Stefke »

Ja, de Ludwig, ik heb dat destijds op de site van VRA per toeval gezien dat die een Guzzi had gekocht. 2019.

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1242
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by TuttoTerreno »

't is dus nu Tée-TE

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Muug »

Hij was nog curieus naar de lotgevallen van Scalleke en Bleke Lena. Van de Faan had hij ook geen nieuws.

User avatar
FransST
Posts: 69
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by FransST »

Gee-Es, jazeker ken ik die nog, van het M&T forum. Hij hoorde bij het groepje dat " strak toeristisch "reed. En van zijn karoohem.
Ik heb jaren geleden eens op het M&T forum gelezen dat hij een herseninfarct gehad heeft.

Ik heb hem maar een enkele keer ontmoet, ik denk bij De Laatste Drugen Airing rit en later nog eens bij de Winterrit.

Volgens mij staat hij hier vooraan op de foto.
tn_326-2670_IMG.jpg


Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Blackbert »

F M wrote: 09 May 2024 20:12 Awel, de eerste keer dat ik velen van jullie zag, o.a. Muug, was op één of andere viering van Gee-ES. Te lang geleden om me nog te herinneren wat er te vieren viel. Ik denk dat het Spook iedereen opgetrommeld had om aanwezig te zijn.

Hoe oud zou Gee-Es ondertussen zijn?
Nu ge 't zegt, we zijn op vraag van 't spook ne keer afgezakt naar GS zijn stamkroeg. Was er niet iets met een hulpaktie voor ergens ver weg?
We stonden daar wel allemaal met een karoohem aan, gewoon om te zien of 't opviel. :dontknow: :)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by den Bullet »

De Gee-Es ...
Met hem den Ben begeleid richting Carcassonne (tot - geloof ik - in de buurt van Chartres).
Had mij uitgenodigd om met twee Vooruit-politici naar Auschwitz te gaan (uiteindelijk alleen met den andere burgemeester van Vilvoorde gegaan).
Een Ace Café reiske.
Regelmatig 's middags een pint gepakt aan de Kunst-Wet.
En daarna uit het oog verloren wegens opdoeken van 't forum en zo ...

8-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by duibhce Kaelann »

't karookezèm! Da's inderdaad al veel meer dan een decennium geleden. :shock:
Blackbert wrote: 10 May 2024 08:17 Nu ge 't zegt, we zijn op vraag van 't spook ne keer afgezakt naar GS zijn stamkroeg. Was er niet iets met een hulpaktie voor ergens ver weg?
Was dat niet voor een vluchthuis in Vilvoorde? Met een bijhorende groepsrit? :krabje:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

J2FK
Posts: 139
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by J2FK »

Muug wrote: 09 May 2024 22:08 Hij was nog curieus naar de lotgevallen van Scalleke en Bleke Lena. Van de Faan had hij ook geen nieuws.
Scalleke zie ik geregeld en met Faan ben ik toevallig dit weekendje nog gaan fietsen in nieuwpoort.
Faan is nog steeds even 'gezond zot' als de Faan van vroeger, maar dan zonder brommer.
En Scalleke haar 'ongeval ellende' draagt ze voor de rest van haar leven helaas mee. :cry:

Hier de Ludwig nog in volle glorie op men terras
Kiekjes zijn niet scherp want ze zijn van vorige eeuw 8-)

Image
Image

En Scalleke.....met nog een paar duistere figuren :whistling:

Image
Image

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Muug »

Zou Bleke Lena nog steeds dezelfde, onder UV-licht oplichtende, dagcrème gebruiken? :laughing:

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by petervdc »

Moh hoe tof !
Keep going

User avatar
Laatvlieger
Posts: 3
Joined: 13 May 2024 21:14

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Laatvlieger »

duibhce Kaelann wrote: 10 May 2024 09:53 't karookezèm! Da's inderdaad al veel meer dan een decennium geleden. :shock:
Blackbert wrote: 10 May 2024 08:17 Nu ge 't zegt, we zijn op vraag van 't spook ne keer afgezakt naar GS zijn stamkroeg. Was er niet iets met een hulpaktie voor ergens ver weg?
Was dat niet voor een vluchthuis in Vilvoorde? Met een bijhorende groepsrit? :krabje:
Mijn hemd met vierkantjes; zoals één van de alter-ego's van Den Bullet het ooit beschreef... :grin:
Dat was mijn hemd voor dagen die in 't teken van de motor stonden. En voor op motorreis.
Dat laatste is nog altijd zo.

Ik nam mijn helden altijd graag mee op de motor. In dit geval was dat Rory Gallagher... een fantastische Bluesman uit Ierland.
En een schitterend mens waar je niet kon van niet-houden 8-) Hij trad altijd op in een soort van Canadees houtwerkershemd.
Ik heb hem leren kennen door Roland van Campenhout die indertijd vaak met hem samen speelde op het Europese vasteland.
Rory was mijn leidsmaat door de droeve jaren van commerciële disco en opera-rock zoals Uriah Heep en Kajac en zo... :grin:
In 1999 was hij de headliner op Werchter... met in zijn voorprogramma Talking Heads, Dire Straits en Tom Robinson band.
Het was de eerste keer dat ik madam Laatvlieger mee nam naar een festival... zij vond toen Raymond en zijn Centimeters beter... :roll:
Maar alléé... Dat kon ik haar vergeven :grin:
Rory Gallagher is in Ierland bijna God... en heeft véél meer standbeelden dan de Raymond. :grin:
Op reis had ik altijd een cassettespelertje bij... De laatste avond werd steevast " Going to my Hometown " gespeeld... :rayof:

https://www.youtube.com/watch?v=ilMGZvhIpKs

In 2015 ben ik Cork een klein glaasje whiskey op zijn graf gaan uitgieten... ;)
's Avond hebben we zelf de rest opgedronken, begeleid via de smartphone van één van zijn optredens.
Een gewone jongen uit Midden-Brabant die nogal graag met een motor rijdt... EEN MOTOR GUZZI TT !!!

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by F M »

Laatvlieger wrote: 15 May 2024 16:35
In 1999 was hij de headliner op Werchter... met in zijn voorprogramma Talking Heads, Dire Straits en Tom Robinson band..
Kleine correctie: 1979 !!! Ik stond daar ook. Van heel het programma herinner ik me alleen nog TRB en Rory. Hij was geweldig. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Laatvlieger
Posts: 3
Joined: 13 May 2024 21:14

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Laatvlieger »

F M wrote: 15 May 2024 17:47
Laatvlieger wrote: 15 May 2024 16:35
In 1999 was hij de headliner op Werchter... met in zijn voorprogramma Talking Heads, Dire Straits en Tom Robinson band..
Kleine correctie: 1979 !!! Ik stond daar ook. Van heel het programma herinner ik me alleen nog TRB en Rory. Hij was geweldig. :thumbsup:
Natuurlijk 1979...
typfout. :oops:
Een gewone jongen uit Midden-Brabant die nogal graag met een motor rijdt... EEN MOTOR GUZZI TT !!!

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een knuffel met ne krem van ne mens

Post by Stefke »

Laatvlieger wrote: 15 May 2024 18:49 Natuurlijk 1979...
typfout. :oops:
verdienstelijke poging om te verdrijven dat het al langer geleden is dan je zou willen... :lol:

Post Reply