Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Proficiat Fore
Bochten nemen zal nog zaliger worden maar toch regelmatig naar je snelheidsmeter kijken want da's een valse trage.
(weinig paardjes maar vreselijk veel koppel)
Bochten nemen zal nog zaliger worden maar toch regelmatig naar je snelheidsmeter kijken want da's een valse trage.
(weinig paardjes maar vreselijk veel koppel)
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Getankt. en 260km gereden. En ook een nieuwe aband laten leggen.
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vorige week de veervoorspanning van een gewoon ER-zeske wat lager gezet, kwestie van toch een centimeter of twee te winnen in zithoogte... Vandaag met dat motoke een demo gedaan van de uitwijkoefening voor een examenproef. Zo'n demo doe ik altijd met duo. Tot mijn grote verbazing raakte iets de grond bij het overgooien naar rechts. Dat bleek achteraf de uitlaatdemper te zijn die onder de moto hangt... toch straf dat die moto zo zwaar inveert (met pakweg 180kg aan boord) dat de uitlaat de grond raakt...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
En streep in de broek bij de leerling?Stefke wrote:Vorige week de veervoorspanning van een gewoon ER-zeske wat lager gezet, kwestie van toch een centimeter of twee te winnen in zithoogte... Vandaag met dat motoke een demo gedaan van de uitwijkoefening voor een examenproef. Zo'n demo doe ik altijd met duo. Tot mijn grote verbazing raakte iets de grond bij het overgooien naar rechts. Dat bleek achteraf de uitlaatdemper te zijn die onder de moto hangt... toch straf dat die moto zo zwaar inveert (met pakweg 180kg aan boord) dat de uitlaat de grond raakt...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
de borgpen van mijn voorste remblokken vastgezet. die pen was op zoek naar vrijheid en stak er al 2 cm uit... zou vervelend geweest zijn zo zonder remblokken...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
eergisteren , gisteren en de volgede dagen met momenten:
ktm 950s
DONE
-balhoofdlagers "all balls" (=no glorie) die er toch een dikke 10dkm hebben opgezeten, begonnen een zeer licht dipje te vertonen.
Bij demontage zat er zeker nog genoeg waterbestendig vet in, toch maar alles uitgeklopt en vervangen door de Timken versie.
-carbs volledig gedemonteerd en een badje gegeven, alle naaldjes eruit en proper terug in. syncen is voor later, als em niet meer in zijnen bloten staat
-bougie nagekeken: OK
-luchtfilter na 5dkm: dik OK
-de 6 bouten van de rotor uitgehaald die volgens een eerder Technichal Service Bulletin te weinig loctite 648 zouden gekregen hebben, toch maar eens uitgehaald en met voldoende loctite opnieuw vastgezet. Ze stonden nog op 12-15Nm, dus waarschijnlijk is dat ook wel gedaan geweest. Ook te merken aan de 2 koperen washkes van het ontstekingsdeksel die niet zaten waar ze zouden moeten zitten. nu dus wel.
TO DO:
-alu carterplaat plaatsen ipv fragielere carterplaat
-olie+filter vervangen
-carbs syncen
-vork monteren
-remmekes proper maken
-misschien nog ketting/tandwielsetje vervangen, of dat zal misschien voor komende winter zijn, samen met de controle van de as van de achterbrug
-.... verstralers monteren...
hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer ik zou kunnen doen....
ktm 950s
DONE
-balhoofdlagers "all balls" (=no glorie) die er toch een dikke 10dkm hebben opgezeten, begonnen een zeer licht dipje te vertonen.
Bij demontage zat er zeker nog genoeg waterbestendig vet in, toch maar alles uitgeklopt en vervangen door de Timken versie.
-carbs volledig gedemonteerd en een badje gegeven, alle naaldjes eruit en proper terug in. syncen is voor later, als em niet meer in zijnen bloten staat
-bougie nagekeken: OK
-luchtfilter na 5dkm: dik OK
-de 6 bouten van de rotor uitgehaald die volgens een eerder Technichal Service Bulletin te weinig loctite 648 zouden gekregen hebben, toch maar eens uitgehaald en met voldoende loctite opnieuw vastgezet. Ze stonden nog op 12-15Nm, dus waarschijnlijk is dat ook wel gedaan geweest. Ook te merken aan de 2 koperen washkes van het ontstekingsdeksel die niet zaten waar ze zouden moeten zitten. nu dus wel.
TO DO:
-alu carterplaat plaatsen ipv fragielere carterplaat
-olie+filter vervangen
-carbs syncen
-vork monteren
-remmekes proper maken
-misschien nog ketting/tandwielsetje vervangen, of dat zal misschien voor komende winter zijn, samen met de controle van de as van de achterbrug
-.... verstralers monteren...
hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer ik zou kunnen doen....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Zitdaar zo geen omgeplooid "vlimmeke" door dan dat belet dat de pen eruitkruiptStefke wrote:de borgpen van mijn voorste remblokken vastgezet. die pen was op zoek naar vrijheid en stak er al 2 cm uit... zou vervelend geweest zijn zo zonder remblokken...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
HET VERVOLG
-olie+filter vervangen: filter zag er nog OK uit, dus mijn waterpomp revisie van 8000km geleden is ook goed verlopen, dat geeft vertrouwen in de mechanische skills
Push on the magic button: eerste effe vroooam tak vroooam tak, tot wanneer de carbs voldoende verse benzine kregen. Stationair toerental op bedrijfstemp richting 1400 zetten. Vanaf nu, push : ggrOOOOOOOOOAM
-carbs syncen: de resultaten lopen toch niet altijd gelijk, beetje afh hoe de carbtune vastgehouden wordt/ hoe de kabeltjes hangen/... na enkele verschillende metingen met en zonder luchtfilter box , toch een tevreden resultaat bekomen.
-vork monteren
-remmekes proper maken
TO DO:
-misschien nog ketting/tandwielsetje vervangen, of dat zal misschien voor komende winter zijn, samen met de controle van de as van de achterbrug
-.... verstralers monteren...
hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer ik zou kunnen doen...
en testritje:
WAT EEN VERSCHIL, van een volbloed trekpaard is het nu een super crosscountry springpaard geworden.
best wel gelukkig geworden van dit groot onderhoud.
en ik wil niet weten hoeveel dit mij zou gekost hebben mocht ik alles heb laten doen bij een officiële dealer. Grof geschat toch een 15u-20u aan bezig geweest met alles. Alles wat in mijn handen kwam is dan ook proper ontvet, gekuist, en terug voldoende ingevet waar nodig. Elke vijs op moment. Elk kabeltje terug waar het zou moeten lopen (want dat was ook niet altijd juist heb ik gemerkt).
Iemand goesting om een paar wielen/spaken te kuisen:
Muug: als ge uw 950 te nerveus vindt, misschien uw ring op de carbs terugplaatsen naar 2 ipv 3, dan wordt die weer wat tammer
-alu carterplaat plaatsen ipv fragielere carterplaatTRooPER wrote:eergisteren , gisteren en de volgede dagen met momenten:
ktm 950s
DONE
-balhoofdlagers "all balls" (=no glorie) die er toch een dikke 10dkm hebben opgezeten, begonnen een zeer licht dipje te vertonen.
Bij demontage zat er zeker nog genoeg waterbestendig vet in, toch maar alles uitgeklopt en vervangen door de Timken versie.
-carbs volledig gedemonteerd en een badje gegeven, alle naaldjes eruit en proper terug in. syncen is voor later, als em niet meer in zijnen bloten staat, EN RINGETJE VAN GROEF 2 naar GROEF 3 voor de kenners van LC8 carbs.
-bougie nagekeken: OK
-luchtfilter na 5dkm: dik OK
-de 6 bouten van de rotor uitgehaald die volgens een eerder Technichal Service Bulletin te weinig loctite 648 zouden gekregen hebben, toch maar eens uitgehaald en met voldoende loctite opnieuw vastgezet. Ze stonden nog op 12-15Nm, dus waarschijnlijk is dat ook wel gedaan geweest. Ook te merken aan de 2 koperen washkes van het ontstekingsdeksel die niet zaten waar ze zouden moeten zitten. nu dus wel.
.
-olie+filter vervangen: filter zag er nog OK uit, dus mijn waterpomp revisie van 8000km geleden is ook goed verlopen, dat geeft vertrouwen in de mechanische skills
Push on the magic button: eerste effe vroooam tak vroooam tak, tot wanneer de carbs voldoende verse benzine kregen. Stationair toerental op bedrijfstemp richting 1400 zetten. Vanaf nu, push : ggrOOOOOOOOOAM
-carbs syncen: de resultaten lopen toch niet altijd gelijk, beetje afh hoe de carbtune vastgehouden wordt/ hoe de kabeltjes hangen/... na enkele verschillende metingen met en zonder luchtfilter box , toch een tevreden resultaat bekomen.
-vork monteren
-remmekes proper maken
TO DO:
-misschien nog ketting/tandwielsetje vervangen, of dat zal misschien voor komende winter zijn, samen met de controle van de as van de achterbrug
-.... verstralers monteren...
hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer ik zou kunnen doen...
en testritje:
WAT EEN VERSCHIL, van een volbloed trekpaard is het nu een super crosscountry springpaard geworden.
best wel gelukkig geworden van dit groot onderhoud.
en ik wil niet weten hoeveel dit mij zou gekost hebben mocht ik alles heb laten doen bij een officiële dealer. Grof geschat toch een 15u-20u aan bezig geweest met alles. Alles wat in mijn handen kwam is dan ook proper ontvet, gekuist, en terug voldoende ingevet waar nodig. Elke vijs op moment. Elk kabeltje terug waar het zou moeten lopen (want dat was ook niet altijd juist heb ik gemerkt).
Iemand goesting om een paar wielen/spaken te kuisen:
Muug: als ge uw 950 te nerveus vindt, misschien uw ring op de carbs terugplaatsen naar 2 ipv 3, dan wordt die weer wat tammer
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Bestellingske geplaatst voor Sevenfifty:
- Staalomvlochten remleidingen
- Ander stuur
- Telleromhulsel (oude is gescheurd)
- andere pinkers voor achteraan.
nu nog enkele maanden wachten, dan wordt het grondige inspectie van uitlaat en carburatoren...
zodra varadero terug is van onderhoud, wordt de sevenfifty een leerprojectje...
benieuwd hoe dat gaat aflopen...
- Staalomvlochten remleidingen
- Ander stuur
- Telleromhulsel (oude is gescheurd)
- andere pinkers voor achteraan.
nu nog enkele maanden wachten, dan wordt het grondige inspectie van uitlaat en carburatoren...
zodra varadero terug is van onderhoud, wordt de sevenfifty een leerprojectje...
benieuwd hoe dat gaat aflopen...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
TRooPER wrote: Iemand goesting om een paar wielen/spaken te kuisen:
euh nee
maar als je daar een "gemakkelijke" oplossing zou voor vinden, laat zeker weten aub ?
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Wa schuift da ? :pTRooPER wrote:HET VERVOLG
Iemand goesting om een paar wielen/spaken te kuisen:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Nieuwe olie en filter
Nieuwe koppelingsvloeistof
Nieuwe banden
Nieuw lampje in het achterlicht
Nieuwe remvloeistof
Ketting een beetje bijgeregeld
Beetje gepoetst
Luchtfilter uitgeblazen
De lekke grafietpakking van de voorste uitlaat willen vervangen, edoch 1 van de studs in het blok gaf direct dat speciale gevoel van "nog een klein beetje en ik breek". Alles maar zo gelaten, beetje backfire mag wel. Ik zal er mij eens mee bezighouden wanneer er meer tijd is.
Nog opgemerkt:
na 13 jaar en 110000km begint er toch wat roest te verschijnen aan de stalen framedelen.
de rechter tank heeft niet meer de originele vorm en afmetingen. 't spant en wringt allemaal een beetje, maar 't kan erger naar 't schijnt.
de benzineleiding tussen de tanks mag bij de volgende beurt ook eens vervangen worden.
het lijstje voor het GROTE onderhoud heeft dus al een paar punten.
Nieuwe koppelingsvloeistof
Nieuwe banden
Nieuw lampje in het achterlicht
Nieuwe remvloeistof
Ketting een beetje bijgeregeld
Beetje gepoetst
Luchtfilter uitgeblazen
De lekke grafietpakking van de voorste uitlaat willen vervangen, edoch 1 van de studs in het blok gaf direct dat speciale gevoel van "nog een klein beetje en ik breek". Alles maar zo gelaten, beetje backfire mag wel. Ik zal er mij eens mee bezighouden wanneer er meer tijd is.
Nog opgemerkt:
na 13 jaar en 110000km begint er toch wat roest te verschijnen aan de stalen framedelen.
de rechter tank heeft niet meer de originele vorm en afmetingen. 't spant en wringt allemaal een beetje, maar 't kan erger naar 't schijnt.
de benzineleiding tussen de tanks mag bij de volgende beurt ook eens vervangen worden.
het lijstje voor het GROTE onderhoud heeft dus al een paar punten.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Is dat beestje al 13jaar?
bon, vandaag es naar mijn Sonja gekeken in de garage....
to do: kuisen....deze winter waarschijnlijk alst nie te koud is in mijn garage
bon, vandaag es naar mijn Sonja gekeken in de garage....
to do: kuisen....deze winter waarschijnlijk alst nie te koud is in mijn garage
"...the path is the destination"
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
als ik me niet vergis heb ik nog x centimeter of meter benzineleiding liggen, en ik wéét zelfs waar ze ligtBlackbert wrote: de benzineleiding tussen de tanks mag bij de volgende beurt ook eens vervangen worden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Veel ontvetter en een paar vodden.....daarna een BQQKoeno wrote:Wa schuift da ? :pTRooPER wrote:HET VERVOLG
Iemand goesting om een paar wielen/spaken te kuisen:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Muug wrote:als ik me niet vergis heb ik nog x centimeter of meter benzineleiding liggen, en ik wéét zelfs waar ze ligtBlackbert wrote: de benzineleiding tussen de tanks mag bij de volgende beurt ook eens vervangen worden.
Goed om weten, ik moet de benzineleiding van pomp naar carbs vervangen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Toerke langs (en op) de Rode- Zwart- Cats- Zwart- Rode- en Kemmelberg.
Een tof verkeersbord tegengekomen aan het dorpje voor de Catsberg er stond op : ville en fete en nog iets over verkeershinder, de weg geblokkeerd en voor de rest was het van trek uw plan. La Douce France.
Verder nog een detourke naar de paters met het beste bier van de wereld.
Da's nu al de vierde keer dat ik daar langskom en da's ook al de vierde keer dat er staat dat ze geen bier verkopen.
Bij navraag is het antwoord telkens dat er in de loop van de dag misschien bier zal worden verkocht.
Volgens mij is dat gewoon een truc om het volk daar te houden en de tapkraan daar goed te laten lopen en verkopen ze af en toe bier om de mensen niet helemaal voor joker te zetten.
Maar bon, het was een gezellig toerke en bij thuiskomst ben ik hier dan maar een ander patersbierke gaan drinken aan een strandbar.
Een tof verkeersbord tegengekomen aan het dorpje voor de Catsberg er stond op : ville en fete en nog iets over verkeershinder, de weg geblokkeerd en voor de rest was het van trek uw plan. La Douce France.
Verder nog een detourke naar de paters met het beste bier van de wereld.
Da's nu al de vierde keer dat ik daar langskom en da's ook al de vierde keer dat er staat dat ze geen bier verkopen.
Bij navraag is het antwoord telkens dat er in de loop van de dag misschien bier zal worden verkocht.
Volgens mij is dat gewoon een truc om het volk daar te houden en de tapkraan daar goed te laten lopen en verkopen ze af en toe bier om de mensen niet helemaal voor joker te zetten.
Maar bon, het was een gezellig toerke en bij thuiskomst ben ik hier dan maar een ander patersbierke gaan drinken aan een strandbar.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Een stralende Zappa een dikke bees gegeven. Ze had net een slot gekocht om haar zitmaaier te beveiligen tegen diefstal door die vast te maken aan haar prudence.
Mijn Sonja een topkoffer gegeven. Zo een accentje waardoor ze nog iets lelijker is geworden......bah.
Mijn Sonja een topkoffer gegeven. Zo een accentje waardoor ze nog iets lelijker is geworden......bah.
"...the path is the destination"
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Een topkoffer? Dat wordt echt een Woesy Adventuretripke.
grease up your baby for a ball on the hill