Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Raketman wrote: Volgend jaar viert hij zijn tachtigste verjaardag 8-) .
Vorige week zag ik op de parking van de keuring een wonderschone Volvo Amazon staan. Heb die onderweg al dikwijls gespot met opa achter het stuur maar nog nooit van kortbij kunnen bewonderen. Dus ik steek de straat over en vergaap mij aan dat schoon ding. Moeilijk te zien of die al overspoten was, ik dacht van niet, puntgave lak en chromé. Absoluut perfecte origineelstaat en niks op aan te merken. Bestuurderszetel precies wel doorgezeten en er lag een kussen op. Staat ineens de eigenaar naast mij. Klapke gedaan. Hij had die 50 jaar geleden nieuw gekocht, hij zocht een wagen waar hij kon op rekenen. En de wagen kon ook op hem rekenen. Altijd goed onderhouden en op tijd zijn onderhoudjes bij Volvo gehad. 1600000 km mee gereden. Jawel, één miljoen zeshonderdduizend kilometer. :pillepalle: :pillepalle: Weliswaar met 2 blokken want het eerste motorblok had de geest gegeven op 600000km... :mrgreen: En zegt meneer, ik rij daar nog steeds ontzettend graag mee... 8-) En toen vertrok hij, een draai aan de sleutel en weg ermee... :shock:

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Stefke wrote:Bij wie doet gij dat binnen?
Dat zal bij D'Haene in Roeselare worden. Daar zit er ene die precies zot is van dit soort kleine blokjes, en die weg weet met geperste krukassen. Er zijn er genoeg te vinden die dat niet meer willen (kunnen) doen. Voor elk probleem waar ik mee op de proppen kwam, kwamen ze direct met een concrete oplossing. Ik zou kunnen gaan gokken en voor 250-300€ per stuk blokskes gaan kopen in Duitsland tot ik een exemplaar heb dat in aanvaardbare staat is, of ik kan direct dit blok volledig laten in orde zetten, krukas uitbalanceren, probleem met de pistonpen oplossen etc. Nu ga'k tenminste weten waar ik mee start.

Nuja, de weg is zowieso nog lang...moet nog vinden : volledige carbu, kettingkast, gereedschapskistje, binnenkant van het lichtmachien nog volledig vernieuwen+ ontsteking, een nieuw contactsleutelke + houder maken, benzinekraan, de gasmanet opnieuw maken, voetsteunas met vertandingen voor de steunen, ne middenbok, een ander cylinderkopke.

Heb ik al : een correct achterlicht, en vanavond een beugel voor dat achterlicht gemaakt op basis van foto's. Spiegels, pinkers en stoplicht moet ik niet zoeken want dat staat er origineel ook nie op :mrgreen: . De correcte lichtschakelaar en luchtfilter liggen ook al te wachten bij iemand maar die moeten nog eens tot hier geraken.

Voor ne volledigen draad te maken heb ik precies geen goesting en tijd meer, 'k zal hier af en toe wel nekeer iets droppen.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Moest ik geen rustige burojob hebben ik zou hier ook minder zitten. ;)

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Muug wrote:Moest ik geen rustige burojob hebben ik zou hier ook minder zitten. ;)
:stupid:
Keep going

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote:Moest ik geen rustige burojob hebben ik zou hier ook minder zitten. ;)
I second that motion....

Webontwikkelaar, ik moet veel rondsurfen om inspiratie op te doen...
en ik vind motopraat zeer inspirerend ;)

btw Muug, ook nen hornet? ;)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote:btw Muug, ook nen hornet? ;)
Het was een piste waar ik nog niet aan gedacht heb.

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Als het nen hornet wordt ga ik wel een advisor-fee moeten vragen vrees ik ;)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

goed idee,
denk er al eens over na
:laughing:

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Muug wrote:
Koeno wrote:btw Muug, ook nen hornet? ;)
Het was een piste waar ik nog niet aan gedacht heb.

:idea: En nu:

Een "teruggetuned" blok uit de cbr serie, geen on-off reacties als je aan de gashendel komt, dat spel gaat nog meer dan snel genoeg vooruit, het zitcomfort zal iets tussen een cbr en een gs zijn, de vering is best te pruimen, dat motorblokje is oorspronkelijk gemaakt om veel meer pk's te verdragen dus da's zo goed als onverslijtbaar, Honda's zijn nogal zeer betrouwbaar, in tweedehands best betaalbaar, etc.... :mrgreen: ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

een plug in een achterband gestoken en een lamp van een achterlicht vervangen...

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote:
Koeno wrote:btw Muug, ook nen hornet? ;)
Het was een piste waar ik nog niet aan gedacht heb.
De cb900 :rayof:

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Stefke wrote:
Raketman wrote: Volgend jaar viert hij zijn tachtigste verjaardag 8-) .
Vorige week zag ik op de parking van de keuring een wonderschone Volvo Amazon staan. Heb die onderweg al dikwijls gespot met opa achter het stuur maar nog nooit van kortbij kunnen bewonderen. Dus ik steek de straat over en vergaap mij aan dat schoon ding. Moeilijk te zien of die al overspoten was, ik dacht van niet, puntgave lak en chromé. Absoluut perfecte origineelstaat en niks op aan te merken. Bestuurderszetel precies wel doorgezeten en er lag een kussen op. Staat ineens de eigenaar naast mij. Klapke gedaan. Hij had die 50 jaar geleden nieuw gekocht, hij zocht een wagen waar hij kon op rekenen. En de wagen kon ook op hem rekenen. Altijd goed onderhouden en op tijd zijn onderhoudjes bij Volvo gehad. 1600000 km mee gereden. Jawel, één miljoen zeshonderdduizend kilometer. :pillepalle: :pillepalle: Weliswaar met 2 blokken want het eerste motorblok had de geest gegeven op 600000km... :mrgreen: En zegt meneer, ik rij daar nog steeds ontzettend graag mee... 8-) En toen vertrok hij, een draai aan de sleutel en weg ermee... :shock:
Een man dat met zijn Saab jaren en jaren geleden de kaap van 1.000.000 km's had gereden kreeg van Saab zelf een spiksplinternieuwe. Betere reclame kan je niet hebben :grin:

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Wipr wrote:
Muug wrote:
Koeno wrote:btw Muug, ook nen hornet? ;)
Het was een piste waar ik nog niet aan gedacht heb.
De cb900 :rayof:
Liever nen 600, lekker hoogtoerig rondsjezen... :p

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote:Liever nen 600, lekker hoogtoerig rondsjezen... :p
awel ik eigenlijk niet zo. Dat klinkt allemaal te gillerig dan. Zelfs een tamme CBF600 klinkt als een raceturbine met zijn standaard stoofbuis, en ik vind dat echt niet schoon.

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

: het paardenzadel er overheen getild, :mrgreen: en mijne 1pk hoefde zelfs niet in gang te getrapt te worden, zelfs gas geven en schakelen was niet nodig, die bokkende mee stormende dikbil koeien langs de weide draad zullen daar zeker in mee gespeeld hebben :pillepalle:

maar nu nog vlug toerke op een met wél een aan en uit schakelaarke :lol:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Ik ben vandaag gaan fietsen gelijk elke maandag :grin:

Maar wat zag ik vandaag weer :o Image

https://lh3.googleusercontent.com/0jI8X ... 40-h705-no
En dan verschieten ze er van dat er meer en meer wegen gesloten worden als ze zo een stoten uithalen ,
Want waar ze heen reden naar de bomen mag je niet komen , kan je makkelijk langs een weg heen tot waar het afgesloten is.
Last edited by bompa on 25 Oct 2016 10:44, edited 1 time in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

bompa wrote: Maar wat zag ik vandaag weer :o

https://lh3.googleusercontent.com/0jI8X ... 40-h705-no
euhhh, awel niks zie ik... :dontknow:

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote:
bompa wrote: Maar wat zag ik vandaag weer :o

https://lh3.googleusercontent.com/0jI8X ... 40-h705-no
euhhh, awel niks zie ik... :dontknow:
tut tut, een C1 bord?
Image

;)
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Stefke wrote:
bompa wrote: Maar wat zag ik vandaag weer :o
Image

Sori ,als ik op de koppeling klikte ging ze open en dacht dat het inorde was, maar nu is het ok denk ik, maar intussen zie ik dat zappa de foto al opengedaan had :thumbsup:
https://lh3.googleusercontent.com/0jI8X ... 40-h705-no
euhhh, awel niks zie ik... :dontknow:
Ja maar ze klagen altijd dat je bijna nergens ni meer mag rijden , als je dan zoiets zie ,dat ze nog door begroeide velden rijden moet je er niet van verschieten he dat ze gebieden afsluiten, verleden jaar zag ik er drie met een enduro over een pas gezaaid veld rijden konden niet over de gracht en reden dan nog is terug , was ergens tegen de Nederlandse grens (wuustwezel ) dacht ik , hier in den heen (natuurgebied )rijden er ook nogal is door ,nog een paar jaar en het zal voorbij zijn denk ik, hierachter staan al veel platen dat je er niet meer door mag. :?
Last edited by bompa on 25 Oct 2016 10:50, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Bompa, we zien niks als we op die link klikken. Die werkt niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked