of een getunede Africa Twin, gelijk ik gezien heb bij Thumperke.de nagel op zijn kop.
al toen de XT660 uitkwam zat ik te hopen op een [u:17y60qg1]iets[/u:17y60qg1] zwaardere versie. vering van de mijne, pk's en koppel van de 1150GS, ongeveer 200kg. meer is echt niet nodig, kan je echt alles mee doen.
maar de constructeurs blijven dezelfde fout maken: net te weinig of (veel) te veel. (of ze maken niks meer, zoals Honda, Suzuki, Kawa)
Misschien moeten we maar eens zelf aan de slag: XT660Z, ADV S vering eronder, TDM blok erin.
Super Ten Concept
Re: Super Ten Concept
Re: Super Ten Concept
Gewoon, hier op het forum De aankoop van de 950 was een logische reaktie na twee jaar op een R80GS, ook gekend als Gummikuh. De 950 was - en is nog steeds (samen met de 990) - de enige allroadmoto die het allerallerbeste is in alles tegelijk. Je kan er on-ge-loof-lijk zwaar mee baggeren, met wat techniek en de juiste banden kan je met iedereen mee op gelijk welk terrein. Verder is het een spectaculaire racemachine, waarmee je in de bergen en de Ardennen iedereen achter je laat. En daarenboven is het ook om met twee op reis te gaan een ?bermachine. Allemaal dankzij sublieme vering en een ?berchassis.hamvraag is : waarom in godsnaam een zware? Veel te lomp op onverhard. En veel te krachtig. Je bent meer bezig met het onder controle houden van de kilo's en de paarden dan met het rijden an sich. Hoewel dit wellicht voor jullie loze woorden zijn, is dit mijn ervaring met deze machines.
En dan komt dat nog van een 9*0 rijder zelf, waar gaan we dat schrijven.
Maar de kilo's zijn een probleem op onverhard. Valt ie om, dan is het h??l hard werken om hem recht te krijgen, hij weegt immers veel en hij heeft geen tetten om op te steunen gelijk een GS. Ga je erg snel, dan is snel stoppen quasi onmogelijk omdat die 220 kg als een tank voort blijven denderen terwijl jij maximaal probeert te remmen op een losse ondergrond. Opnieuw spreek ik van ervaring. In beide gevallen. Dus, ja, je zit met een ?bermachine maar neen, er zitten zeker 50kgs teveel op om in de bagger tof te zijn. 't is gewoon een nuchtere analyse. Sherlock Holmes achterna zeg maar.
Ah, 't is maar al doende dat men wijs wordt.
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Super Ten Concept
Vering van een T?n?r? kan idd een upgrade gebruiken. Maar moet dat standaard? Brengt vooral de prijs omhoog en de meeste T?n?risten zijn content met die standaard vering. Voor wie het wat meer mag zijn is een het simpel om eens langs een veringspecialist langs te gaan en dan kan je zelf kiezen waar je voor gaat, meer road gericht, meer off road, aangepast aan je eigen gewicht (is belangrijk als je een kilootje meer weegt ).de nagel op zijn kop.
al toen de XT660 uitkwam zat ik te hopen op een [u:jbmbi9vs]iets[/u:jbmbi9vs] zwaardere versie. vering van de mijne, pk's en koppel van de 1150GS, ongeveer 200kg. meer is echt niet nodig, kan je echt alles mee doen.
maar de constructeurs blijven dezelfde fout maken: net te weinig of (veel) te veel. (of ze maken niks meer, zoals Honda, Suzuki, Kawa)
Misschien moeten we maar eens zelf aan de slag: XT660Z, ADV S vering eronder , TDM blok erin.
TDM blok kan interessant zijn. Maar dus een twee cilinder en dus ook extra gewicht. Nee, ik kies voor de ??npitter. Misschien in de toekomst nog wat oppeppen. Maar wat mij betreft, blijft de T?n?r? de meest geschikte offraodwaardige reisenduro die er nu op de markt is, ik zou hem niet willen ruilen voor het enige alternatief, de 990 adventure. Als ik me echter moest beperken tot 1 motor was mijn keuze snel gemaakt. Tijgerke buiten, de Rudy buiten een 990 in de plaats.
Ja, die Africa Twin van Dirk is ook echt wel vetgeil!!! Maar als je naar de specificaties van dat blok (is de 650, niet de 750) kijkt, kom je in de de buurt van de T?n?r? kwa vermogen maar gewicht ligt weer heel wat hoger.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Super Ten Concept
2de optie: de 990 voorzien van een knopke. mapping 1 foel power, mapping 2 baggerpower.
Ne Rudy heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk laten varen wegens een beetje kort van adem op de autobahn. Sinds die 2000km in D kan Cotthem dat zeker bevestigen. En jij waarschijnlijk ook (na een rush met Roeligan naar de Dolomieten)?
Jes, die AT is cool. maar zoals alle Honda's, te zwaar.
Ne Rudy heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk laten varen wegens een beetje kort van adem op de autobahn. Sinds die 2000km in D kan Cotthem dat zeker bevestigen. En jij waarschijnlijk ook (na een rush met Roeligan naar de Dolomieten)?
Jes, die AT is cool. maar zoals alle Honda's, te zwaar.
grease up your baby for a ball on the hill
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Super Ten Concept
Jep, ottomostrade en T?n?r? is geen goei combinatie.2de optie: de 990 voorzien van een knopke. mapping 1 foel power, mapping 2 baggerpower.
Ne Rudy heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk laten varen wegens een beetje kort van adem op de autobahn. Sinds die 2000km in D kan Cotthem dat zeker bevestigen. En jij waarschijnlijk ook (na een rush met Roeligan naar de Dolomieten)?
Jes, die AT is cool. maar zoals alle Honda's, te zwaar.
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Super Ten Concept
bwa, richting Normandie vond ik dat eigenlijk heel goed meevallen. En het enige wat ik gedaan heb om de autostradekilometers aangenamer te maken is een stuurtasje installeren om de turbulentie die vanaf +-110km/h tussen de vorkpoten en de tank omhoog komt te stoppen.Jep, ottomostrade en T?n?r? is geen goei combinatie.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Super Ten Concept
1000 km van Val d'Isere naar Aarschot was toch te veel, de limieten van mijn zadel en gat waren serieus overschreden. De laatste kilometers van Waver tot thuis al rechstaande gereden. Thuis overgestapt van de Rudy op Tijgerke en verder gereden naar vrienden in Diest die een feestje hadden.
Probleem is dat als je 130 aan het rijden bent, tegen dan geeft de kilometrik 150+ aan, heb je geen overschot meer. Ff wat gas bijgeven is er dan niet meer bij.
Probleem is dat als je 130 aan het rijden bent, tegen dan geeft de kilometrik 150+ aan, heb je geen overschot meer. Ff wat gas bijgeven is er dan niet meer bij.
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Super Ten Concept
bij 140 op de GPS heb ik nog net genoeg overschot om wanneer het nodig is wat gas bij te geven. Het vraagt uiteraard wel wat meer anticipatoe dan op een motor met 100pk.Probleem is dat als je 130 aan het rijden bent, tegen dan geeft de kilometrik 150+ aan, heb je geen overschot meer. Ff wat gas bijgeven is er dan niet meer bij.
Maar mijne Rudy heeft dan ook wat minder gewicht te dragen dan den uwe
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Super Ten Concept
...ik ben er zeker van dat mijn gewicht/PK verhouding de beste is op mijn tracteurke
"...the path is the destination"
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Super Ten Concept
De feestdagen hebben weer geen goeie invloed op mijn kg/pk verhouding.
Maar ik kan wel met mijn voeten aan de grond ?n over mijn schermpje kijken.
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Super Ten Concept
FYYFF!Maar ik kan wel met mijn voeten aan de grond ?n over mijn schermpje kijken.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Super Ten Concept
zonder met zijn gat het zadel te raken.FYYFF!Maar ik kan wel met mijn voeten aan de grond ?n over mijn schermpje kijken.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Super Ten Concept
en zonder verlagingskitzonder met zijn gat het zadel te raken.FYYFF!Maar ik kan wel met mijn voeten aan de grond ?n over mijn schermpje kijken.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Super Ten Concept
dit [url] lijkt me een tof beginnertje? Voor ottostraad ga dat ook wel niks zijn, maar vast wel comfortabeler dan een echte enduro? met zo'n smal zadelke?Gewoon, hier op het forum De aankoop van de 950 was een logische reaktie na twee jaar op een R80GS, ook gekend als Gummikuh. De 950 was - en is nog steeds (samen met de 990) - de enige allroadmoto die het allerallerbeste is in alles tegelijk. Je kan er on-ge-loof-lijk zwaar mee baggeren, met wat techniek en de juiste banden kan je met iedereen mee op gelijk welk terrein. Verder is het een spectaculaire racemachine, waarmee je in de bergen en de Ardennen iedereen achter je laat. En daarenboven is het ook om met twee op reis te gaan een ?bermachine. Allemaal dankzij sublieme vering en een ?berchassis.hamvraag is : waarom in godsnaam een zware? Veel te lomp op onverhard. En veel te krachtig. Je bent meer bezig met het onder controle houden van de kilo's en de paarden dan met het rijden an sich. Hoewel dit wellicht voor jullie loze woorden zijn, is dit mijn ervaring met deze machines.
En dan komt dat nog van een 9*0 rijder zelf, waar gaan we dat schrijven.
Maar de kilo's zijn een probleem op onverhard. Valt ie om, dan is het h??l hard werken om hem recht te krijgen, hij weegt immers veel en hij heeft geen tetten om op te steunen gelijk een GS. Ga je erg snel, dan is snel stoppen quasi onmogelijk omdat die 220 kg als een tank voort blijven denderen terwijl jij maximaal probeert te remmen op een losse ondergrond. Opnieuw spreek ik van ervaring. In beide gevallen. Dus, ja, je zit met een ?bermachine maar neen, er zitten zeker 50kgs teveel op om in de bagger tof te zijn. 't is gewoon een nuchtere analyse. Sherlock Holmes achterna zeg maar.
Ah, 't is maar al doende dat men wijs wordt.
na een ritje van 300km op een vervang sm690, wist ik 's avonds nog exact op welk onderdeeltje ik gezeten had
sig nature
Re: Super Ten Concept
nu nog een iets grotere longinhoud en da zou perfect zijn seh...
dit [url] lijkt me een tof beginnertje? Voor ottostraad ga dat ook wel niks zijn, maar vast wel comfortabeler dan een echte enduro? met zo'n smal zadelke?
na een ritje van 300km op een vervang sm690, wist ik 's avonds nog exact op welk onderdeeltje ik gezeten had
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Super Ten Concept
Laouen, heb je die link gezien van ph4 [url]
ik drink al 3 dagen niks meer, er staat genoeg water in mijne mond
ik drink al 3 dagen niks meer, er staat genoeg water in mijne mond
sig nature
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Super Ten Concept
In de "Alle motoren 2010" ook zitten kwijlen naar een paar endurodingen. Dat boekske is al helemaal versleten. Die dingen zijn dan weer iets helemaal anders dan een een T?n?r?. Het reisgehalte van zo een enduro is ver te zoeken. Maar h???l plezant om te spelen. Alleen, mijnen portemonnee is leeg.Laouen, heb je die link gezien van ph4 [url]
ik drink al 3 dagen niks meer, er staat genoeg water in mijne mond
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Super Ten Concept
zonder met zijn gat het zadel te raken.FYYFF!Maar ik kan wel met mijn voeten aan de grond ?n over mijn schermpje kijken.
....mmm....is Tommeke Thumper dan "nog" groter dan mij
"...the path is the destination"
Re: Super Ten Concept
ik zou het anders stellen...
....mmm....is Tommeke Thumper dan "nog" groter dan mij
't zou straf zijn als ge NOG groter zijt
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Super Ten Concept
ik zou het anders stellen...
....mmm....is Tommeke Thumper dan "nog" groter dan mij
't zou straf zijn als ge NOG groter zijt
.....mmmmm ...... tssssssss.......... .....ben maar ne meter 74.....
Maar mijn rosse zegt dat ik wel groots ben .......
Bon,ik kan net met de tippen aan de grond met den tracteur en net, ....is just genoeg
(ik vind het wel grappig dat mensen soms blijven kijken als ik aanstalten maak om op mijnen tracteur te kruipen. Als ik er naast sta, komt dat zadel ter hoogte van mijn heupen.... )
"...the path is the destination"