En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Posted: 07 Oct 2015 18:21
Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen
Het motorforum met een hoek af
http://www.motorpraat.be/
:gieren: :gieren:Stefke wrote:Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen
Het is al redelijk wat jaren geleden dat ik nog woon-werk met de motor gedaan heb in echt winterse omstandigheden. Maar de dagen met ijzel en aanvriezende mist vond ik n?g interessanter dan de sneeuwdagen. Mist die op uw vizier aanvriest is er nog wat moeilijker af te krabben dan sneeuw.Stefke wrote:Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen
Yup, da filefilteren hangt sterk af van de route. Ring A'pen, E313 richting A'pen = miserie. Net als E40 Luik - Bxl 's morgens. Daar slaapt zowat den helft nog. En de andere helft is aan het ontbijten, bellen, sms'en, boekje lezen,... echt ongelooflijk. E314 vind ik wel ok, E19 en ring Bxl daar zouden ze in de goot gaan rijden om je door te laten.Borniet wrote:Die is pokke he, die ring van Antwerpen... Ik rijd elke dag van tegen Turnhout naar Brussel, en ik moet zeggen, ik heb liever de Brusselse ring of het centrum van Brussel dan de ring van Antwerpen. Dat is precies elke dag een poging tot zelfmoord, daar passeren...robman wrote:Merci se mannen
@ FM : Dat filerijden is voor mij dagelijkse kost ...helaas ( Ring v Antwerpen ....)
Dat dat niet plezant rijden is kun je wel zeggen ...en nu vertrouw ik niemand meer ....maakt het niet makkelijker .
Anywayz, knap manouvre, dat joggen! Blij dat je ok bent!
Inderdaad, de E313/E34 is vreselijk... zowat elke dag word je daar minstens 1x vastgereden (ja, idd, u leest het goed: vierwielbestuurders die hun voertuig opzettelijk voor u ingooien, of nog beter, als je ernaast rijdt... Gelukkig zijn camionchauffeurs meestal zo vriendelijk om een oogje in het zeil te houden en opzij te gaan als ze zoiets zien gebeuren). Ik probeer eerder de E19 Breda richting Antwerpen te nemen, iets beter in dat opzicht.pingu wrote:Yup, da filefilteren hangt sterk af van de route. Ring A'pen, E313 richting A'pen = miserie. Net als E40 Luik - Bxl 's morgens. Daar slaapt zowat den helft nog. En de andere helft is aan het ontbijten, bellen, sms'en, boekje lezen,... echt ongelooflijk. E314 vind ik wel ok, E19 en ring Bxl daar zouden ze in de goot gaan rijden om je door te laten.Borniet wrote:Die is pokke he, die ring van Antwerpen... Ik rijd elke dag van tegen Turnhout naar Brussel, en ik moet zeggen, ik heb liever de Brusselse ring of het centrum van Brussel dan de ring van Antwerpen. Dat is precies elke dag een poging tot zelfmoord, daar passeren...robman wrote:Merci se mannen
@ FM : Dat filerijden is voor mij dagelijkse kost ...helaas ( Ring v Antwerpen ....)
Dat dat niet plezant rijden is kun je wel zeggen ...en nu vertrouw ik niemand meer ....maakt het niet makkelijker .
Anywayz, knap manouvre, dat joggen! Blij dat je ok bent!
Dat is inderdaad zo, en met het later licht en vroeger donker, en de koude en al wat er bijhoort wordt dat gevoel van "naar huis willen" alleen nog erger.KlaasN wrote:Hmmm, sommige motards vliegen er echt tussen. Ik kan me inbeelden dat dat voor een automobilist niet altijd eenvoudig is. Onlangs probeerde ik zo een snelle filefilteraar te volgen (oefenen), dat was gewoon gevaarlijk. Als een auto niet snel genoeg uit de weg ging, dan begon de man te gesticuleren en hij werd erg agressief.
Met wat geduld en begrip zou het allemaal veel vlotter gaan. De ring van Antwerpen is moeilijk, ook voor de auto's!
Na een werkdag is iedereen moe en wil iedereen zo snel mogelijk thuis geraken.
Dat is altijd een heikel punt. De paar keer dat ik ergens moet filefilteren zijn er altijd motorrijders die dat sneller doen, andere doen dat trager. Je kan moeilijk objectief vaststellen wat erover is. In de praktijk hou ik mijn spiegels genoeg in het oog om te zien dat ik een snellere langs kan laten.Borniet wrote: En absoluut... sommige motards zijn ook gewoon niet te doen met dat filteren... Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, dus tot 50km/u ertussen, anders terug mee volgen. Maar je ziet er soms vliegen, dat ik tegen 100 mee in de "file" rijd, en dat er dan tussendoor gevlogen komen tegen godweethoeveel.
Ja, zo probeer ik het ook te doen, anderen gewoon rustig doorlaten. Filteren is iets dat je echt op je eigen tempo moet doen, anders mis je dingen, en dan plak je zo ergens tegen (vanmorgen nog tegen een vrachtwagen geleund... ).F M wrote:Dat is altijd een heikel punt. De paar keer dat ik ergens moet filefilteren zijn er altijd motorrijders die dat sneller doen, andere doen dat trager. Je kan moeilijk objectief vaststellen wat erover is. In de praktijk hou ik mijn spiegels genoeg in het oog om te zien dat ik een snellere langs kan laten.Borniet wrote: En absoluut... sommige motards zijn ook gewoon niet te doen met dat filteren... Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, dus tot 50km/u ertussen, anders terug mee volgen. Maar je ziet er soms vliegen, dat ik tegen 100 mee in de "file" rijd, en dat er dan tussendoor gevlogen komen tegen godweethoeveel.
Zoals gewoonlijk in Belgie, de wet is weer zodanig interpreteerbaar dat je eigenlijk nooit echt weet wanneer het nu juist is of niet. Ik probeer als referentie zoveel mogelijk de linkse rij te nemen. Maar als er teveel verschil tussen links en rechts zit, of het duurt te lang dat er verschil op zit, dan ga ik eerder terug in de rij meerijden, omdat er anders te veel en te plots gewisseld wordt van rijvak door de automobilisten die ergens een gaatje zien.F M wrote: De wettelijke regeling is ook heel moeilijk. Je mag maar met een bepaald snelheidsverschil inhalen. maar dat verschil: geldt dat tov de linkse of de rechtse rij? Want over het algemeen rijden die niet aan dezelfde snelheid...
hopla!, op naar de volgende crash!robman wrote: Nu kunnen we dit hoofdstuk ook afsluiten ...en starten met herstellen .....
Bof, ik heb ooit een klant gehad die nog bij de AA zat. Hij was terug OK maar wel kapotgezopen. Permanent beven. Wist mij te vertellen dat hij in zijn beste dagen ' s morgens 8 (acht) 33-ers dronk voor hij ging werken...