Ik heb na 4 maanden fietsen naar het werk dezelfde ervaringen, zij het met een 'langzame' elektrische fiets.
Het meest vewonderd en verschoten was ik toen ik aan de oversteekplaats met voorrang voor fietsers zoals altijd toch wachtte met oversteken tot ik de auto zag vertragen voor de oversteekplaats, om dan als ik oversteek de auto volle gas zie optrekken. Ik was er nog net voor.
Ik weet niet of het onoplettendheid was van de autobestuurder dan wel een poging me omver te rijden...
En een fietsbel om te verwittigen, enerzijds vind ik het een aanmatigend geluid, anderzijds is het echt wel nodig.
Pedelec
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Pedelec
Nee, totaal overbodig, ik heb er zo eentje! Dat werkt veel beter.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Pedelec
Die van gisteren had een grote koptelefoon op zijn hoofd. Hij was halverwege de oversteekplaats verrast dat hij de enige was die overstak... net voor de MUG met zwaailicht en sirene
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Pedelec
Inderdaad inderdaad, het is te gek voor woorden. Idem met joggers eh: horen ze u wel komen? Maakt niet uit of je per moto of per auto of per vélo nadert....
Beetje zoals motorrijden met muziek in je oren zeker? Nu ik zo'n Sena heb, heb ik dat ook eens een kwartiertje geprobeerd: muziek in de oren tijdens het rijden. Conclusie: ik doe dat niet meer. Je wordt er onoplettend van. Hoogstens misschien als ik eens laaang op de autostrade moet rijden..
Re: Pedelec
Bij wrote: ↑31 Aug 2018 11:13 Koen,
Rijden met de ingesteldheid van de motor... men heeft mij niet gezien
Ik ben ondertussen bijna aan de 21000 km spedelec rijden.. met den otto naar het werk is altijd een straf
Nu is het de kunst om te leren inschatten of de fietsers die je wil voorbij rijden oortjes in hebben of aan het GSMmen zijn. Als je wil inhalen altijd bellen dan zie je of ze reageren ik ben al 1 maal tegen de grond gegaan (en een paar keer ne near miss) doordat de fietser die je inhaalt verschiet (oortjes/GSM) omdat ze u niet horen komen.
succes nog
Check !
ik toeter ook altijd eens met zo een 'toeterbel' zoals tom hier toont. Dat hoor je van verder dan een fietsbel. Vooral de 'zeugd' met hun hoofdtelefoons , die horen niets...... zucht.....
Heb ook al gemerkt van zodra je 'belt' ze altijd even achteruit kijken, en met een speedpedelec ben je snel dichtbij. Tijdens hun achteruitkijk moment, gaan ze dan ook even meer naar links rijden, logisch ja, maar dat versmalt het fietspad nog meer om toch veilig in te halen.
Daarom zal ik tegenwoordig andere fietsers heel traag inhalen en niet meer in volle snelheid.
Aja, ik was degene met slechte ervaringen met de impulse-motor.
Defensief rijden is idd de boodschap,
mijne heeft al een nummerplaat, 1 vast brandend voorlicht, 1 knipperend voorlicht, 1 vast brandend achterlicht en 1 knipperend achterlicht.
Ik rij meestal met fluovestje en fluohelm.
...... en zucht..... soms zien ze mij nog niet.
qua motorondersteuning staat mijne meestal in turbo richting werk, en in sport/tour richting huis om iets meer training te hebben.
Ik kom net niet toe met 1 batterijlading voor heen en terug (52km) . Is op zich ook beter om de batterij niet compleet leeg te rijden, dan gaat ze toch langer mee.
Van die commentaren 'luiaard',..... heb ik ook gehad. Tot wanneer ik ze zelf eens laat rijden en hun vergelijk geef van mijn gereden tijd auto vs fiets woon/werk verkeer. Dan hoor je, ' aja.... waarom niet.....
Veel fietsplezier,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Pedelec
en muziek in je oren kan onbewust ook uw rijstijl /rijgedrag veranderen.Muug wrote: ↑04 Sep 2018 10:15
Beetje zoals motorrijden met muziek in je oren zeker? Nu ik zo'n Sena heb, heb ik dat ook eens een kwartiertje geprobeerd: muziek in de oren tijdens het rijden. Conclusie: ik doe dat niet meer. Je wordt er onoplettend van. Hoogstens misschien als ik eens laaang op de autostrade moet rijden..
stel je een ritje voor met 'Enya' in je oren of eentje met ' Rage against the machine',
rarara welk ritje zal je snelst thuis zijn..... ..... of niet meer.
ik neem zo weinig mogelijk afleiding in mijn oren. Die BRAAAAAAP klinkt op zich zeer mooi, en dan hoor je ook sneller of er iets misgaat aan de motor, zoals bv grafietdichtingen die uit de uitlaat worden geblazen. PRAAAATATATATATAT
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Pedelec
+1. Op de snelweg luister ik muziek om de eentonigheid te verbreken. Van zodra ik van de snelweg afrijd, zet ik de muziek af, want dan heb ik de volle concentratie nodig.Muug wrote: ↑04 Sep 2018 10:15 Beetje zoals motorrijden met muziek in je oren zeker? Nu ik zo'n Sena heb, heb ik dat ook eens een kwartiertje geprobeerd: muziek in de oren tijdens het rijden. Conclusie: ik doe dat niet meer. Je wordt er onoplettend van. Hoogstens misschien als ik eens laaang op de autostrade moet rijden..
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Pedelec
Is toch niet zo onmogelijk...
Op hoogste ondersteuning geeft de gemiddelde pedelic ergens een range tussen 30 en 50 (met een normale batterij, er zijn uitzonderingen)..
dus als je als 26km op hoogste ondersteuning gereden hebt, is die batterij al half leeg of verder...
dus dan op mindere ondersteuning rijd je die volledig leeg...
een 25km/u fiets zal met zelfde batterij waarschijnlijk wel meer range geven, motor moet minder ondersteunen he...
Re: Pedelec
ik heb een 400W batterij.
Als ik zonder laden op het werk op en af wil rijden kan dat alleen op eco....
Dus 2 de lader en op het werk bijladen
Als ik zonder laden op het werk op en af wil rijden kan dat alleen op eco....
Dus 2 de lader en op het werk bijladen
Oldtimer BMW fanaat
Re: Pedelec
Amai, ik dacht dat het méér range was...
Dus minder ondersteuning of zwaardere batterij of een "gewone" electrische ?
Keep going
Re: Pedelec
Wel, mijn batterij is een 603 Wh batterij en gaat in hoogste ondersteuninig 40 a 50km halen.
Er zijn ook fietsen met een batterij van 1000 Wh, die geeft dan op hoogste stand 60 a 70km.
(ik denk dat beide fietsen ook een 350W motor hebben zitten).
Maar je moet niet altijd op hoogste ondersteuning fietsen.
Op eco zal mijn fiets veel verder geraken, hoever juist? dat zou ik eens moeten testen als ik enkele dagen niet naar't werk moet.
maar als je dan vergelijkt met een zero motor die 13kwh (13keer meer dan de zware batterij) een range van 200tal kilometer (of meer zeker?) haalt, dan is die fiets inderdaad een slechte leerling...
wat daar het verschil is: geen idee.
Er zijn ook fietsen met een batterij van 1000 Wh, die geeft dan op hoogste stand 60 a 70km.
(ik denk dat beide fietsen ook een 350W motor hebben zitten).
Maar je moet niet altijd op hoogste ondersteuning fietsen.
Op eco zal mijn fiets veel verder geraken, hoever juist? dat zou ik eens moeten testen als ik enkele dagen niet naar't werk moet.
maar als je dan vergelijkt met een zero motor die 13kwh (13keer meer dan de zware batterij) een range van 200tal kilometer (of meer zeker?) haalt, dan is die fiets inderdaad een slechte leerling...
wat daar het verschil is: geen idee.