Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote: 03 Oct 2021 17:31 D' er zijn er genoeg op hun doos gegaan :shock:
idd, zelfs die 3-wielers. :shock:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Vandaag dan maar eens wat knutselen aan de auto. Cardanmof vervangen. Een vettig klotejobje...
Image
Image

Maar zo'n homokineet is eenmaal proper toch een schoon stukske mecaniek zenne!
Image

3 uur en een hoop gesukkel later is het klusje klaar... Tijd voor een pintje. 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Klotejobke idd .. maar alsger te lang mee wacht zijnt klotekosten ; da's nog erger ;) :grin: :thumbsup:
Die verkleuringen op de laatste foto ... :? is dat normaal, of heeft er daar iets wat te heet gestaan :dontknow: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

sjappo

ik heb daar 1) geen plaats voor 2) geen gereedschap voor 3) geen verstand van...

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Muug wrote: 05 Oct 2021 16:45 ik heb daar 1) geen plaats voor 2) geen gereedschap voor 3) geen verstand van...
1) niet echt nodig, voort gemak toch bij mijne maat in de garage gedaan wegens hoge poort en regen...
2) niet nodig, krik, paar dop en steeksleutels, tangen, cutter,...
3) nekeer googelen en logisch denken...
4) kan eigenlijk op een uurke afgehandeld worden mits minder treuzelen en meewerkende fuseekogels/moeren... :mrgreen:

Ik heb geen idee vanwaar die verkleuring komt, is normaal denk ik. Homokineet is nog top na 340000km. Ook niet zo moeilijk met 78pk power voor 2010kg... :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

lol

het is mijn ervaring dat ervaren mensen hun eigen werkjes veel te simpel voorstellen en ze geven ook altijd véél te weinig tijd op. Dus voor iemand als ik reken ik automatisch een véélvoud van die drie uur. Plus de aankoop van het nodige gereedschap, plus nog wat bleiten en een paar pinten erbij om die hopeloze ikhebhetverknoeidenkrijghetnuechtnooitmeerinelkaar-fase te overbruggen. :laughing:

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Bah nee, da's niet zo ingewikkeld. Tot ge die bollenwinkel uit elkaar trekt ...
Met 2, waarvan de andere veel meer ervaren dan ik, toch goe 5 minuten gewiebeld, gedraaid een geduwd om dat weer in elkaar te klikken.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Zijn we al over winterbanden begonnen? Awel 5 sets staan er in mijn garage waarvan eentje van mij. Ik moet meer leren neen zeggen. Neen, ik heb geen plaats meer in mijn garage... Dus nu ook helaas geen plaats meer voor mijn eigen spullen... :wall: :wall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 07 Oct 2021 09:51 Zijn we al over winterbanden begonnen? Awel 5 sets staan er in mijn garage waarvan eentje van mij. Ik moet meer leren neen zeggen. Neen, ik heb geen plaats meer in mijn garage... Dus nu ook helaas geen plaats meer voor mijn eigen spullen... :wall: :wall:
Nog nen brommer erbij in geduwd :?: ;) :mrgreen:
En nee, voor winterbanden, alhoewel ongetwijfeld in "omstandigheden" nuttig (het zou er nog moeten aan mankeren ;) bedank ik ook dit jaar ... net als voor die armprikken tegenwoordig trouwens. :whip: :geek:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 07 Oct 2021 10:45 net als voor die armprikken tegenwoordig trouwens. :whip: :geek:
Tegenwoordig geven ze die prikken bij antivaxxers terwijl ze slapen :mrgreen:

User avatar
Bij
Posts: 444
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Bij »

Muug wrote: 07 Oct 2021 11:58
OzzePaa wrote: 07 Oct 2021 10:45 net als voor die armprikken tegenwoordig trouwens. :whip: :geek:
Tegenwoordig geven ze die prikken bij antivaxxers terwijl ze slapen :mrgreen:
Daarom dat ik tegenwoordig met één oog open slaap ;) :)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 07 Oct 2021 11:58
OzzePaa wrote: 07 Oct 2021 10:45 net als voor die armprikken tegenwoordig trouwens. :whip: :geek:
Tegenwoordig geven ze die prikken bij antivaxxers terwijl ze slapen :mrgreen:
Zolang "ze" geen winterbanden op mijnen otto leggen terwijl ik aant tanken ben, ist allemaal OK ;) :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Mocht je zo'n tankstation vinden Pa, laat iets weten he... die van ons zijn ver versleten...

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Muug wrote: 07 Oct 2021 11:59 (en onze Viano Marco Polo is ook verkocht, voor een hele schone prijs trouwens, maar dat is eigenlijk ottopraat of toogpraat)
gepikt uit een ander topic.
Voor een schone prijs verkocht wil ik best geloven, een beetje mobilhome/Westfalia/MarcoPolo wil iedereen tegenwoordig... 8-)

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

OzzePaa wrote: 07 Oct 2021 10:45 ... bedank ik ook dit jaar ... net als voor die armprikken tegenwoordig trouwens. :whip: :geek:
En waarop wacht je nu eigenlijk? Een testpopulatie van meer dan 70 % is nog altijd niet genoeg?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Stefke wrote: 07 Oct 2021 13:44
Muug wrote: 07 Oct 2021 11:59 (en onze Viano Marco Polo is ook verkocht, voor een hele schone prijs trouwens, maar dat is eigenlijk ottopraat of toogpraat)
gepikt uit een ander topic.
Voor een schone prijs verkocht wil ik best geloven, een beetje mobilhome/Westfalia/MarcoPolo wil iedereen tegenwoordig... 8-)
:mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

De keuring. :wall: Zucht. :wall: Straks ook motokeuring. Nu autokeuring. Afspraak om 13u05, tegen 13u35 is het eindelijk mijn beurt. Tegen 14u05 mag ik mijn bus buitenrijden. Afgekeurd. Rechterlicht te hoog. Yep dat licht is op een jaar tijd en 1800km :shock: helemaal vanzelf hoger gaan schijnen... :whistling:

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by zappa »

Stefke wrote: 15 Oct 2021 14:27 De keuring. :wall: Zucht. :wall: Straks ook motokeuring. Nu autokeuring. Afspraak om 13u05, tegen 13u35 is het eindelijk mijn beurt. Tegen 14u05 mag ik mijn bus buitenrijden. Afgekeurd. Rechterlicht te hoog. Yep dat licht is op een jaar tijd en 1800km :shock: helemaal vanzelf hoger gaan schijnen... :whistling:
Wonende in Moerbeke is het normaal dat we naar Stekene gaan.....iedere, maar dan ook iedere keer, was er wel iets, soms zo erg dat ge er uw groene uitnodiging van de keuring zou van gaan op eten. :devil:

Maar dank aan corona :| was ik te laat om op afspraak te gaan in Stekene, dus vlug gezocht waar ik wel nog aan een afspraak kon geraken; Eeklo. Wel daar zijn ze een pak minder kleinpiemelig en vriendelijker ! Vanaf nu liever 15 km verder dan ergernis.
sig nature

Jopet
Posts: 839
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

zappa wrote: 15 Oct 2021 23:17
Maar dank aan corona :| was ik te laat om op afspraak te gaan in Stekene, dus vlug gezocht waar ik wel nog aan een afspraak kon geraken; Eeklo. Wel daar zijn ze een pak minder kleinpiemelig en vriendelijker ! Vanaf nu liever 15 km verder dan ergernis.
Wel beroepshalve kom ik regelmatig in de Industrielaan in Eeklo en het viel mij op dat er zelden veel volk stond te wachten bij de keuring, hooguit eens een auto of 5 à 6 per poort maar meestal minder. Toen ik op een auto een trekhaak liet plaatsen en moest keuren heb ik dan ook besloten eens naar Eeklo te rijden, dit was mij zo goed bevallen dat ik nooit meer naar Brugge ga waar je altijd ellendig lang staat aan te schuiven (ook op afspraak tijdens de Corona tijden zijn die wachtrijen even lang). In Brugge heb ik het zelfs eens meegemaakt dat die persoon voor mij die mens van de 1 ste controle kende en het niet beter vond dan een 20 tal minuten te staan babbelen met hem, wij dan tot mijn grote ergernis maar wachten terwijl de rij naast ons kon doorschuiven :wall: ergerlijk zoiets :veryangry:
Is voor mij ook 15 km verder maar heb het er voor over.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Jopet wrote: 16 Oct 2021 09:20 In Brugge heb ik het zelfs eens meegemaakt dat die persoon voor mij die mens van de 1 ste controle kende en het niet beter vond dan een 20 tal minuten te staan babbelen met hem, wij dan tot mijn grote ergernis maar wachten terwijl de rij naast ons kon doorschuiven :wall: ergerlijk zoiets :veryangry:
Ik heb dat hier eigenlijk nooit anders geweten. Eindeloos wachten en dan staan er verschillende controleurs gewoon gezellig te keuvelen... Terwijl ik gisteren stond te wachten zijn er 7 of 8 auto's uit de file achter mij gehaald om die voor te laten... :dontknow: :dontknow:

Locked