ne rappe
Re:ne rappe
Tot mijn grote verbazing, ben ik nog nooit voorbij gestoken door een fietser met trapondersteuning (of elektrische ondersteuning ).
Daarentegen ben ik al meerdere voorbij gefietst. T waren wel steeds oudere mensen en niet de werkende man/vrouw die woon-werkverkeer doet.
Daarentegen ben ik al meerdere voorbij gefietst. T waren wel steeds oudere mensen en niet de werkende man/vrouw die woon-werkverkeer doet.
Re:ne rappe
De meeste ongevallen met een elektrische fiets gebeuren met de modellen waar de motor in het voorwiel zit,
een bocht wa kiezeltjes of wa zand op het fietspad of op de baan ,ze blijven trappen voorwiel blijft trekken en schuift weg en daar liggen ze , zo al verschillende zien liggen(en helpen rechtzetten) op fietsroutes die we reden waar er fietspaden waren met boskiezel en op gewone banen.
Ik denk dat ze hier zondags toch 90 procent van de fietsers met een elektrische fiets rondrijden .
in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
een bocht wa kiezeltjes of wa zand op het fietspad of op de baan ,ze blijven trappen voorwiel blijft trekken en schuift weg en daar liggen ze , zo al verschillende zien liggen(en helpen rechtzetten) op fietsroutes die we reden waar er fietspaden waren met boskiezel en op gewone banen.
Ik denk dat ze hier zondags toch 90 procent van de fietsers met een elektrische fiets rondrijden .
in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Re:ne rappe
Das nog eens iets voor Stefkebompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Re:ne rappe
zolang er hangtetten zijn............;Gunter wrote:Das nog eens iets voor Stefkebompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re:ne rappe
Ik was is aan het fietsen in de Veluwe , en bij een stop aan een bankske stopten er nog twee mensen met een elektrische fiets en vroegen of ze erbij mochten zitten, dan wat aan de praat geraakt.En die zegde dat ze les voor met die fiets te rijden gehad hadden ,en dat was omdat er zoveel mee tegen de vlakte gingen in het begin , en aan de paters in Achel heb ik er dat ook horen zeggen dat ze les gehad hadden, maar dat is wel een paar jaar geleden en toen zag je bijna geen ander fietsen dan met de motor in het voorwiel .Gunter wrote:Das nog eens iets voor Stefkebompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Maar dat is gelukkig veranderd
Re:ne rappe
Mijn schoonmoeder heeft ook les gekregen, voor te rijden mee een elektrische fiets, alhoewel ze van nature nogal grote airbags heeft, maar voorkomen is beter dan stuiteren h?
Misschien wil ik later ook wel zo'n fiets, als ze iets aan die zitting doen, welke sadist was dat die het fietszadel uitgevonden heeft ?
Misschien wil ik later ook wel zo'n fiets, als ze iets aan die zitting doen, welke sadist was dat die het fietszadel uitgevonden heeft ?
sig nature
Re:ne rappe
Ah, gij waart dat nonneke tegen wie Moeder Overste zei :zappa wrote:Mijn schoonmoeder heeft ook les gekregen, voor te rijden mee een elektrische fiets, alhoewel ze van nature nogal grote airbags heeft, maar voorkomen is beter dan stuiteren h?
Misschien wil ik later ook wel zo'n fiets, als ze iets aan die zitting doen, welke sadist was dat die het fietszadel uitgevonden heeft ?
"Als ge nu nog ??n keer te laat weer int klooster zijn na uw fietstochtje, zet ik dat zadel er terug op "
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
ne rappe
Vermits ik een nieuwe fiets wil kopen (ipv een T?n?re :bleiten: ) wil ik deze topic terug leven inblazen.
Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?
'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen.
Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?
'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen.
ne rappe
Volgens mijn broer , en mijn schoonzuster , die hebben allebei een kalkhoff,(zo een model ongeveer http://www.fiets.be/media/catalog/produ ... enelux.png ) motor op de trapas , en als die zonder stroom vallen , zou dat fietsen nog even vlot gaan gelijk met een gewone fiets ,die hebben de zwaarste batterij er op genomen en zouden iets van een 220 km kunnen fietsen met ondersteuning, allee tot 25 km u ,en navenant welke ondersteuning ze gebruiken.Droopy wrote:Vermits ik een nieuwe fiets wil kopen (ipv een T?n?re :bleiten: ) wil ik deze topic terug leven inblazen.
Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?
'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen.
Mijne volgende fiets zal ook zo iets worden
Ik zal dan geen jongensfiets meer kopen maar een meisjesfiets , ja je fietst al wat vlotter met ondersteuning
dan geen buis meer in de weg om af te stappen bij mij ,
ne rappe
Ik was ook aan het twijfelen tussen ne koersfiets of nen elektrische.
Ik reed vroeger aan 3 maal per week met de fiets 4maal ging ook nog en 5 maal was er gewoon over...
nu met die elektrische ondersteuning rij ik eigenlijk alle dagen met de fiets naar het werk en nen dag met den otto voelt als straf
den doorslag vor nene elektrische was dat je zelf kan bepalen hoe hard je de ondersteuning laat meewerken. Ik trap nog zeer flink bij dus goed om de conditie op peil te houden. Op het einde van de week ga ik al wa gemakkelijker op de batterij fietsen.
Zonder ellentrik vallen je kan dan toch gewoon doorfietsen alleen voel je wel dat ge met ne velo van + 20kg op weg bent.
en ja het werkt verslavend..... als ik wa verder dat hier in 't dorp moet dan pak ik den ellentrieke het fietst gewoon gemakkelijker.
ge moet gelijk den trooper is wa gaan testrijden dat verhegemakkelijkt de keuze
Ik reed vroeger aan 3 maal per week met de fiets 4maal ging ook nog en 5 maal was er gewoon over...
nu met die elektrische ondersteuning rij ik eigenlijk alle dagen met de fiets naar het werk en nen dag met den otto voelt als straf
den doorslag vor nene elektrische was dat je zelf kan bepalen hoe hard je de ondersteuning laat meewerken. Ik trap nog zeer flink bij dus goed om de conditie op peil te houden. Op het einde van de week ga ik al wa gemakkelijker op de batterij fietsen.
Zonder ellentrik vallen je kan dan toch gewoon doorfietsen alleen voel je wel dat ge met ne velo van + 20kg op weg bent.
en ja het werkt verslavend..... als ik wa verder dat hier in 't dorp moet dan pak ik den ellentrieke het fietst gewoon gemakkelijker.
ge moet gelijk den trooper is wa gaan testrijden dat verhegemakkelijkt de keuze
Oldtimer BMW fanaat
ne rappe
Droopy wrote:
Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
Ja, je voelt dat zeker, de fiets + batterij en tassen is toch +-20-25kg,
- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?
JA, maar ik zou niet weten waarom ik zonder die ondersteuning zou rijden, met die speedfiets wil ik gewoon snel ergens zijn. Voor de sport ga ik wel manueel MTB'en. Dit weekend nog snel naar de DoeHetZelf zaak binnendoor (wegjes verboden voor voertuigen) ipv de wagen te nemen, dus veel sneller ter plaatse. En ik merk zelfs dat ik met de handige dubbele tassen, meer en meer kleinere boodschappen doe per fiets ipv auto
'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen.
ge voelt u zo jong of zo oud als ge zelf wilt, dienen elentriek kan u alleen maar helpen, uw huis zit ook vol elektriek (mixer ipv handmatig roeren? , elektrische poort of zelf omhoogduwen, een handwasje of wasmachine, ....)
en ik kan "Bij" ook wel bijtreden: van zodra ik op die fiets vertrek, denk ik niet meer aan het comfort van die auto
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
ne rappe
Twijfel, twijfel maar alvast bedankt voor de tips allemaal.
Voor zij die een rappe zelfstamper willen : http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... dium=email
Zo heb ik hopelijk wat meer budget voor mijn volgende fiets
Voor zij die een rappe zelfstamper willen : http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... dium=email
Zo heb ik hopelijk wat meer budget voor mijn volgende fiets
ne rappe
nog een extra tip: als ge voor een "rappe 45km/u" fiets zou gaan, neem geen zelfbouw, van zodra de nummerplaten voor die rappe fietsen ECHT verplicht zullen gecontroleerd worden, gaat ge met die zelfbouw blijven zitten, of ge moet u tevreden stellen met max 25km/u ondersteuning (of illegale tuning ervan)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
ne rappe
Het is een trage rappe geworden.
Een zelfstamper zonder ondersteuning maar met wreed veel versnellingen, vering en een makkelijk verstelbaar stuur.
http://www.gazelle-fietsen.be/assortime ... 4?type=men (in de herenversie dus)
De koersfiets staat trouwens nog altijd te koop (en over de prijs valt nog steeds te praten).
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... dium=email
Een zelfstamper zonder ondersteuning maar met wreed veel versnellingen, vering en een makkelijk verstelbaar stuur.
http://www.gazelle-fietsen.be/assortime ... 4?type=men (in de herenversie dus)
De koersfiets staat trouwens nog altijd te koop (en over de prijs valt nog steeds te praten).
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... dium=email
ne rappe
vorige week zo ene gekregen als vervangauto :
[img size=640]http://images.thecarconnection.com/lrg/ ... 4386_l.jpg[/img]
Tja. Tot 27 km/u moet ge gewoon uw benen ronddraaien en dat veloke schiet vooruit. Duwen is nauwelijks nodig. Vanaf 27 km/u helpt de hulpmotor niet meer en moet ge zelf rapper proberen gaan. Maar dat spel weeg 32 kilo, dus dat probeert ge niet lang. Handig als ge regelmatig relatief ver moet zijn en ge per auto overal vast zit. Op een kwartier was ik thuis, ipv per auto minstens twintig minuten.
Blijft toch dubbel : om traag te rijden heb je geen hulpmotor nodig, en als ik echt rap en elektrisch zou willen gaan, zou ik zeker 45 per uur willen kunnen gaan.
[img size=640]http://images.thecarconnection.com/lrg/ ... 4386_l.jpg[/img]
Tja. Tot 27 km/u moet ge gewoon uw benen ronddraaien en dat veloke schiet vooruit. Duwen is nauwelijks nodig. Vanaf 27 km/u helpt de hulpmotor niet meer en moet ge zelf rapper proberen gaan. Maar dat spel weeg 32 kilo, dus dat probeert ge niet lang. Handig als ge regelmatig relatief ver moet zijn en ge per auto overal vast zit. Op een kwartier was ik thuis, ipv per auto minstens twintig minuten.
Blijft toch dubbel : om traag te rijden heb je geen hulpmotor nodig, en als ik echt rap en elektrisch zou willen gaan, zou ik zeker 45 per uur willen kunnen gaan.
ne rappe
Ja gelijk laatst nog met een picknickmand van het hotel in het midden van het nationaal park dwingelderveld gaan picknicken zaligzappa wrote:schoon lijkt me zalig met z'n twee fietsen en niet afzien
Ik heb ook maar een vrouwenfiets genomen ,nu ik wa zit te sukkelen(rug) en kon ik daar nog vanzelfs op
en da marsjeert zeer goed , we hebben vandaag een stuk of 5 merken getest , deze vonden we beiden eigenlijk het beste werken ,
en hebben we ze maar direct besteld ,nu kunnen we al is in ander streken gaan fietsen , en er mag nu al is een heuveltje bij in de rit zitten gelijk aan het drielandenpunt
ne rappe
Ja maar bij ons is dat voor routes te rijden in natuurparken en op fietswegen , dan moet je is proberen over kronkelende fietspaden te rijden dat 1m of ne 1,50 breed is tegen 45 km/U als het goed weer is en je veel tegenliggers hebt met klein mannen en oude mensen en zo ,dat komt ni goed , ik heb het zeer lang uitgesteld om een E B te kopen , maar je bent tegenwoordig een zeldzaamheid met een gewone fiets en te laat moet je ook niet aan een E B beginnen gelijk je er onderweg sommige dan mee ziet sukkelen :confused2:Muug wrote:vorige week zo ene gekregen als vervangauto :
[img size=640][/img]
Tja. Tot 27 km/u moet ge gewoon uw benen ronddraaien en dat veloke schiet vooruit. Duwen is nauwelijks nodig. Vanaf 27 km/u helpt de hulpmotor niet meer en moet ge zelf rapper proberen gaan. Maar dat spel weeg 32 kilo, dus dat probeert ge niet lang. Handig als ge regelmatig relatief ver moet zijn en ge per auto overal vast zit. Op een kwartier was ik thuis, ipv per auto minstens twintig minuten.
Blijft toch dubbel : om traag te rijden heb je geen hulpmotor nodig, en als ik echt rap en elektrisch zou willen gaan, zou ik zeker 45 per uur willen kunnen gaan.
ne rappe
proficiat Bompa en A-M Bomma? met de nieuwe fietsen,
en zoals het met fiesten en motorfietsen is, koopt ge u ene die best geschikt is waarvoor ge die wilt gebruiken, elk type heeft zijn doelgroep/functie.
veel rijplezier
en zoals het met fiesten en motorfietsen is, koopt ge u ene die best geschikt is waarvoor ge die wilt gebruiken, elk type heeft zijn doelgroep/functie.
veel rijplezier
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today