ne rappe

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:ne rappe

Post by Harald »

Tot mijn grote verbazing, ben ik nog nooit voorbij gestoken door een fietser met trapondersteuning (of elektrische ondersteuning :-) ).
Daarentegen ben ik al meerdere voorbij gefietst. T waren wel steeds oudere mensen en niet de werkende man/vrouw die woon-werkverkeer doet.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re:ne rappe

Post by bompa »

De meeste ongevallen met een elektrische fiets gebeuren met de modellen waar de motor in het voorwiel zit,
een bocht wa kiezeltjes of wa zand op het fietspad of op de baan ,ze blijven trappen voorwiel blijft trekken en schuift weg en daar liggen ze , zo al verschillende zien liggen(en helpen rechtzetten) op fietsroutes die we reden waar er fietspaden waren met boskiezel en op gewone banen.
Ik denk dat ze hier zondags toch 90 procent van de fietsers met een elektrische fiets rondrijden .

in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re:ne rappe

Post by Gunter »

bompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Das nog eens iets voor Stefke :devil:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re:ne rappe

Post by TRooPER »

Gunter wrote:
bompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Das nog eens iets voor Stefke :devil:
zolang er hangtetten zijn............;
:smash:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re:ne rappe

Post by bompa »

Gunter wrote:
bompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Das nog eens iets voor Stefke :devil:
Ik was is aan het fietsen in de Veluwe , en bij een stop aan een bankske stopten er nog twee mensen met een elektrische fiets en vroegen of ze erbij mochten zitten, dan wat aan de praat geraakt.En die zegde dat ze les voor met die fiets te rijden gehad hadden ,en dat was omdat er zoveel mee tegen de vlakte gingen in het begin , en aan de paters in Achel heb ik er dat ook horen zeggen dat ze les gehad hadden, maar dat is wel een paar jaar geleden en toen zag je bijna geen ander fietsen dan met de motor in het voorwiel .
Maar dat is gelukkig veranderd

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re:ne rappe

Post by zappa »

Mijn schoonmoeder heeft ook les gekregen, voor te rijden mee een elektrische fiets, alhoewel ze van nature nogal grote airbags heeft, maar voorkomen is beter dan stuiteren h? :mrgreen:

Misschien wil ik later ook wel zo'n fiets, als ze iets aan die zitting doen, welke sadist was dat die het fietszadel uitgevonden heeft ? :devil:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re:ne rappe

Post by OzzePaa »

zappa wrote:Mijn schoonmoeder heeft ook les gekregen, voor te rijden mee een elektrische fiets, alhoewel ze van nature nogal grote airbags heeft, maar voorkomen is beter dan stuiteren h? :mrgreen:

Misschien wil ik later ook wel zo'n fiets, als ze iets aan die zitting doen, welke sadist was dat die het fietszadel uitgevonden heeft ? :devil:
Ah, gij waart dat nonneke tegen wie Moeder Overste zei :
"Als ge nu nog ??n keer te laat weer int klooster zijn na uw fietstochtje, zet ik dat zadel er terug op :!: " :wink: :P :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

ne rappe

Post by Droopy »

Vermits ik een nieuwe fiets wil kopen (ipv een T?n?re :bleiten: ) wil ik deze topic terug leven inblazen. :P

Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?



'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen. :wink:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

Droopy wrote:Vermits ik een nieuwe fiets wil kopen (ipv een T?n?re :bleiten: ) wil ik deze topic terug leven inblazen. :P

Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?



'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen. :wink:
Volgens mijn broer , en mijn schoonzuster , die hebben allebei een kalkhoff,(zo een model ongeveer http://www.fiets.be/media/catalog/produ ... enelux.png ) motor op de trapas , en als die zonder stroom vallen , zou dat fietsen nog even vlot gaan gelijk met een gewone fiets ,die hebben de zwaarste batterij er op genomen en zouden iets van een 220 km kunnen fietsen met ondersteuning, allee tot 25 km u ,en navenant welke ondersteuning ze gebruiken.

Mijne volgende fiets zal ook zo iets worden :grin:
Ik zal dan geen jongensfiets meer kopen maar een meisjesfiets , ja je fietst al wat vlotter met ondersteuning
dan geen buis meer in de weg om af te stappen bij mij :grin:,

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

ne rappe

Post by Bij »

Ik was ook aan het twijfelen tussen ne koersfiets of nen elektrische.
Ik reed vroeger aan 3 maal per week met de fiets 4maal ging ook nog en 5 maal was er gewoon over...
nu met die elektrische ondersteuning rij ik eigenlijk alle dagen met de fiets naar het werk en nen dag met den otto voelt als straf :mrgreen:
den doorslag vor nene elektrische was dat je zelf kan bepalen hoe hard je de ondersteuning laat meewerken. Ik trap nog zeer flink bij dus goed om de conditie op peil te houden. Op het einde van de week ga ik al wa gemakkelijker op de batterij fietsen.
Zonder ellentrik vallen je kan dan toch gewoon doorfietsen alleen voel je wel dat ge met ne velo van + 20kg op weg bent.
en ja het werkt verslavend..... :lol: als ik wa verder dat hier in 't dorp moet dan pak ik den ellentrieke het fietst gewoon gemakkelijker. :thumbsup:
ge moet gelijk den trooper is wa gaan testrijden dat verhegemakkelijkt de keuze
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

ne rappe

Post by TRooPER »

Droopy wrote:
Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
Ja, je voelt dat zeker, de fiets + batterij en tassen is toch +-20-25kg,

- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?
JA, maar ik zou niet weten waarom ik zonder die ondersteuning zou rijden, met die speedfiets wil ik gewoon snel ergens zijn. Voor de sport ga ik wel manueel MTB'en. Dit weekend nog snel naar de DoeHetZelf zaak binnendoor (wegjes verboden voor voertuigen) ipv de wagen te nemen, dus veel sneller ter plaatse. En ik merk zelfs dat ik met de handige dubbele tassen, meer en meer kleinere boodschappen doe per fiets ipv auto



'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen. :wink:
ge voelt u zo jong of zo oud als ge zelf wilt, dienen elentriek kan u alleen maar helpen, uw huis zit ook vol elektriek (mixer ipv handmatig roeren? , elektrische poort of zelf omhoogduwen, een handwasje of wasmachine, ....)


en ik kan "Bij" ook wel bijtreden: van zodra ik op die fiets vertrek, denk ik niet meer aan het comfort van die auto




Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

ne rappe

Post by Droopy »

Twijfel, twijfel maar alvast bedankt voor de tips allemaal. :grin:

Voor zij die een rappe zelfstamper willen : http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... dium=email

Zo heb ik hopelijk wat meer budget voor mijn volgende fiets :wink:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

ne rappe

Post by TRooPER »

nog een extra tip: als ge voor een "rappe 45km/u" fiets zou gaan, neem geen zelfbouw, van zodra de nummerplaten voor die rappe fietsen ECHT verplicht zullen gecontroleerd worden, gaat ge met die zelfbouw blijven zitten, of ge moet u tevreden stellen met max 25km/u ondersteuning (of illegale tuning ervan)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

ne rappe

Post by Droopy »

Het is een trage rappe geworden. :P

Een zelfstamper zonder ondersteuning maar met wreed veel versnellingen, vering en een makkelijk verstelbaar stuur.
http://www.gazelle-fietsen.be/assortime ... 4?type=men (in de herenversie dus)

De koersfiets staat trouwens nog altijd te koop (en over de prijs valt nog steeds te praten). :wink:

http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... dium=email

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

Juist wat gaan winkelen en er zo twee besteld, dan kunnen we weer samen weg nu A-M op pensioen gaat :grin:
ondersteund tot 205km op eco

Image

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

ne rappe

Post by zappa »

schoon :thumbsup: lijkt me zalig met z'n twee fietsen en niet afzien :grin:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

ne rappe

Post by Muug »

vorige week zo ene gekregen als vervangauto :
[img size=640]http://images.thecarconnection.com/lrg/ ... 4386_l.jpg[/img]

Tja. Tot 27 km/u moet ge gewoon uw benen ronddraaien en dat veloke schiet vooruit. Duwen is nauwelijks nodig. Vanaf 27 km/u helpt de hulpmotor niet meer en moet ge zelf rapper proberen gaan. Maar dat spel weeg 32 kilo, dus dat probeert ge niet lang. Handig als ge regelmatig relatief ver moet zijn en ge per auto overal vast zit. Op een kwartier was ik thuis, ipv per auto minstens twintig minuten.
Blijft toch dubbel : om traag te rijden heb je geen hulpmotor nodig, en als ik echt rap en elektrisch zou willen gaan, zou ik zeker 45 per uur willen kunnen gaan.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

zappa wrote:schoon :thumbsup: lijkt me zalig met z'n twee fietsen en niet afzien :grin:
Ja gelijk laatst nog met een picknickmand van het hotel in het midden van het nationaal park dwingelderveld gaan picknicken zalig :grin:

Ik heb ook maar een vrouwenfiets genomen ,nu ik wa zit te sukkelen(rug) en kon ik daar nog vanzelfs op :grin:
en da marsjeert zeer goed , we hebben vandaag een stuk of 5 merken getest , deze vonden we beiden eigenlijk het beste werken ,
en hebben we ze maar direct besteld ,nu kunnen we al is in ander streken gaan fietsen , en er mag nu al is een heuveltje bij in de rit zitten gelijk aan het drielandenpunt :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

Muug wrote:vorige week zo ene gekregen als vervangauto :
[img size=640][/img]

Tja. Tot 27 km/u moet ge gewoon uw benen ronddraaien en dat veloke schiet vooruit. Duwen is nauwelijks nodig. Vanaf 27 km/u helpt de hulpmotor niet meer en moet ge zelf rapper proberen gaan. Maar dat spel weeg 32 kilo, dus dat probeert ge niet lang. Handig als ge regelmatig relatief ver moet zijn en ge per auto overal vast zit. Op een kwartier was ik thuis, ipv per auto minstens twintig minuten.
Blijft toch dubbel : om traag te rijden heb je geen hulpmotor nodig, en als ik echt rap en elektrisch zou willen gaan, zou ik zeker 45 per uur willen kunnen gaan.
Ja maar bij ons is dat voor routes te rijden in natuurparken en op fietswegen , dan moet je is proberen over kronkelende fietspaden te rijden dat 1m of ne 1,50 breed is tegen 45 km/U als het goed weer is en je veel tegenliggers hebt met klein mannen en oude mensen en zo ,dat komt ni goed :grin: , ik heb het zeer lang uitgesteld om een E B te kopen , maar je bent tegenwoordig een zeldzaamheid met een gewone fiets :grin: en te laat moet je ook niet aan een E B beginnen gelijk je er onderweg sommige dan mee ziet sukkelen :confused2: :grin:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

ne rappe

Post by TRooPER »

proficiat Bompa en A-M Bomma? met de nieuwe fietsen,
en zoals het met fiesten en motorfietsen is, koopt ge u ene die best geschikt is waarvoor ge die wilt gebruiken, elk type heeft zijn doelgroep/functie.

veel rijplezier :ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply