Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by red_zebra »

Thanks Stoffel :) net samen gevonden precies :grin:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Stoffel
Posts: 504
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

red_zebra wrote: 27 Jul 2022 09:48 Thanks Stoffel :) net samen gevonden precies :grin:
Goede morgen ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Nou, zoal we hadden kunnen weten, een koppel Nederlanders die het gerealiseerd hebben. Chapeau.
Stelt zich de vraag: waarom verkopen? Tijd voor iets anders? Problemen?
Als het redelijk in orde is lijkt 600K mij niet overdreven, maar neem naast die koffer lottocenten toch ook maar een goeie boekhouder mee en iemand met verstand van gebouwen. En maak een afspraak op het gemeentehuis daar, je wil alle (nieuwe) regeltjes kennen.
Daarbuiten, nice.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Dat is de prijs voor een gerenoveerd rijhuisje in het Leuvense...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Gisteren een DesertX gespot in Waasmunster. Schoon apparaat is dat zeg! 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Stefke wrote: 28 Jul 2022 07:00 Gisteren een DesertX gespot in Waasmunster. Schoon apparaat is dat zeg! 8-)
Jaaaaa schoon eh ! :sweetheart:
En ge moet er zeker eens mee rijden.
Hij rijdt echt super soepel, gelijk eender welke Norden/KTM/GS/Triumph. In niks meer te vergelijken met de stampende twins van de jaren '90, die toch ook alweer een kleine kwarteeuw achter de rug zijn.

Stoffel
Posts: 504
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Zeer schoon machien!
Zo een testrit is altijd gevaarlijk :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

Ik heb vorige week een eerste keer achter zo een DesertX mogen rijden. 2 Schoon kontjes! ;)

Rijder is er wel niet echt content van. Hij is een allroadrijder die zelden van de weg af gaat en mist het comfort van de Multistrada 950 waar hij voordien mee reeds. Tja, dat heb je voor als je een bepaalde motor gaat kopen voordat hij echt op de markt is zeker?
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Tom Twin wrote: 28 Jul 2022 13:27 Ik heb vorige week een eerste keer achter zo een DesertX mogen rijden. 2 Schoon kontjes! ;)

Rijder is er wel niet echt content van. Hij is een allroadrijder die zelden van de weg af gaat en mist het comfort van de Multistrada 950 waar hij voordien mee reeds. Tja, dat heb je voor als je een bepaalde motor gaat kopen voordat hij echt op de markt is zeker?
Vering is volledig instelbaar, dus op dat vlak zou hij happy moeten kunnen zijn. :thumbsup:

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

Muug wrote: 28 Jul 2022 15:13 Vering is volledig instelbaar, dus op dat vlak zou hij happy moeten kunnen zijn. :thumbsup:
Vering was niet echt het probleem, ging eerder over het uit de wind zitten, algemeen zitcomfort maar vooral ook het feit dat er nog niets van bagagemogelijkheden bestaat vind hij ergerlijk. Niet van Ducati maar ook aftermarket is er nog niets te verkrijgen buiten een standaard tanktas. De koffers kan je al wel kopen maar bevestigingsmogelijkheden zijn nog niet beschikbaar. Raar toch? Het zal wel zijn om de blik op dat schoon kontje zuiver te houden, een topkoffer kan veel verpesten.
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

wel bestelbaar maar nog niet leverbaar?! :shock: Okay. :?

Het kontje is fijn gehouden om het niet te breed te maken met de extra tank erop.
Trouwens, je moet kiezen tussen extra tank, of het kofferrek. Beide gaat niet.

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

Muug wrote: 28 Jul 2022 16:25 wel bestelbaar maar nog niet leverbaar?! :shock: Okay. :?

Het kontje is fijn gehouden om het niet te breed te maken met de extra tank erop.
Trouwens, je moet kiezen tussen extra tank, of het kofferrek. Beide gaat niet.
De Ducatidealer in de Kempen zou zelfs geen bestellingen opnemen, heb ik van horen zeggen.
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Vroeger toen ik jong was, deed ik ook wel eens iets impulsiefs. Maar altijd goedkoper dan een Desert X.
Nu, vroeg of laat komt er wel een aftermarketbedrijfje met een bagageoplossing icm met die tanks. En een veel te grote voorruit.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Blackbert wrote: 28 Jul 2022 17:03 Vroeger toen ik jong was, deed ik ook wel eens iets impulsiefs. Maar altijd goedkoper dan een Desert X.
Nu, vroeg of laat komt er wel een aftermarketbedrijfje met een bagageoplossing icm met die tanks. En een veel te grote voorruit.
Volgens een goedgekende ex-verkoper van RAD koopt Givi systematisch de eerste exemplaren van nieuwe motorfietsen om zo snel mogelijk nieuwe bagererekken te ontwerpen (en andere accessoires).
Hij is de onderneming gaan bezoeken...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1274
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Ik heb gelezen dat bmw 440.000 kardanfietsen van de jongste generaties terugroept.

Bmw en de Rotstift, ze leren het nooit.


Er is een stevige crash gedocumenteerd op het duitse GS forum door een blokkerende kardan en dus achterwiel.
dat soort euvels willen ze vermoedelijk niet teveel meer tegenkomen.

Stoffel
Posts: 504
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Ik ben geen BMW fan maar die cardans hebben soms hun gebreken..
Als je ziet hoe sommige rijders met hun GS offroad rijden verschiet ik er niet van dat er dan af en toe iets breekt :whistling:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Tja zo'n BMW-forum. Daar komt een hoop horror bijeen natuurlijk... Niet moeilijk, want zo'n GS gaat nogal makkelijk over de toonbank. En er wordt al eens mee gereden. :ricky:
En inderdaad als je sommige rijders bezig ziet is het niet te verwonderen dat er één en ander vroegtijdig aan z'n einde komt...

Toogpraat en over sneuvelen gesproken, ik lees hier diagonaal het regionieuws en dat is weer triest. Het valt mij op dat er dit jaar naar mijn gevoel echt wel veel motorongevallen gebeuren :roll: En dikwijls eenzijdige ongevallen... En soms onbegrijpelijk... :dontknow: :cry:

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Ene die omver geknald wordt telt niet mee hé.
Maar het is zo. Onoplettendheid en zelfoverschatting? En nog een aandeel van de infrastruktuur?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Steeds meer en steeds slechtere chauffeurs. Het aantal wielen en het soort motor(tje) maakt niet uit. En egoïstischer. Dat de overheid beslist heeft dat het volop toevoegen van hindernissen op de openbare weg "de veiligheid verhoogt" waardoor wij moeten slalommen tussen kegels, paaltjes, verkeerslichten, middenbermen, heen en weer moeten rijden wegens diverse asverschuivingen,
over bulten heen moeten rijden die onze voertuigen kapot maken, en ga zo maar door, helpt ook niet echt om de cijfers laag te krijgen.

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Stefke wrote: 29 Jul 2022 13:35 ...
Toogpraat en over sneuvelen gesproken, ik lees hier diagonaal het regionieuws en dat is weer triest. Het valt mij op dat er dit jaar naar mijn gevoel echt wel veel motorongevallen gebeuren :roll: En dikwijls eenzijdige ongevallen... En soms onbegrijpelijk... :dontknow: :cry:
Interessante lectuur : :lurker:
https://www.vias.be/nl/newsroom/aantal- ... p-10-jaar/

Locked