Balkan Binnendoor

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re:Balkan Binnendoor

Post by laouen »

sjiriki wrote:die Terra's zien er best nog goed uit bepakt :D
Dat niet alleen, je voelt ook niet dat daar bagage op hangt. Zelfs op de meest uitdagende stukken is dat extra gewicht van de bagage nooit een issue geweest. Maar daarover later meer :blink:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re:Balkan Binnendoor

Post by laouen »

duibhce Kaelann wrote: Het ging hier wel duidelijk om Sloveense gravel. Zeer proper aangelegd, goed onderhouden en de eerste paar kilometers van het ongeveer 10km lange stuk waren zo breed als een gemiddelde steenweg hier in ons Vlaamse landje.
Dat moet idd wel gezegd worden: even breed of breder en doorgaans van veel betere kwaliteit dan menig geasfalteerde weg hier. :S
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Balkan Binnendoor

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote:Het is al behoorlijk heet, dus voor we aan Vrsic en de 50 hairpins beginnen, toch eerst nog een terraske doen
Het zal de rest van de dag trouwens alleen nog maar heter worden. Zo warm zelfs dat we het ritje even onderbreken om in een onooglijk klein dorpje wat verkoeling op te zoeken in het mooie kerkje. Heerlijk fris was het daarbinnen.

Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re:Balkan Binnendoor

Post by laouen »

sjiriki wrote:
Daar heb ik ook wat schrik vanaf ivm onze reis, kben zo aan het twijfelen om in men KTM-pak te gaan of e Rev'It...
Ik was behoorlijk content van die Rev'it. Zeker doenbaar bij hitte en met extra regenpak ook ok in de nattigheid. En van dat laatste hebben we veel meer te verduren gekregen :angry:
Geef mij maar zon en warmte ipv schijteweer elke dag. Rijden in de regen vind ik niet zo erg, maar weten dat je ergens in een fantastisch mooi berglandschap zit en er niks van kan zien, da's pas frustrerend! Maar daarover later meer :whistling:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by laouen »

Zoek de verschillen :grin:

Image

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by laouen »

Dag 3 - Dinsdag 10 juni

We zitten al meteen in het reis-ritme. Met de kippen op stok en bij 't eerste zonnestraaltje wakker. Het inpakritueel zit er ook meteen weer in dus om 8u kunnen we op't gemak genieten van een lekker ontbijtje op de camping. Het is al behoorlijk warm als we vertrekken. Nog even proviand inslaan voor de lunch en tanken en dan kunnen we op weg. Via Postojna en Cerknica zetten we koers naar de Kroatische grens. En we krijgen al meteen een gravelstrook te verteren. Het gaat nog altijd behoorlijk onwennig op de Terra, maar de moeilijkheidsgraad bouwt wel gestaag op. Na de easy gravel als opwarmertje gisteren, vandaag een glibberig natte strook door een bos met een afgrond ernaast. Ol?!

Image
Even verkoeling zoeken onder een boomke

Iets voorbij Cabar loopt de weg ineens dood :blink: grote tweevaksbaan, goeie asfalt... en dan ineens, gedaan :blink: Bon, terug dan maar. Maar de detour die we voorgeschoteld krijgen, is er wel eentje om vingers bij af te likken. Een beetje zoals een wegomlegging in Luxemburg. Dat kan ook nooit fout gaan.

Lunch iets voor Delnice
Image

Dat pad omhoog ziet er wel interessant uit :whistling:
Image

Voorbij Delnice gaat het via achterafbaantjes verder maar iets voorbij Sunger staat er een bord dat we niet verder mogen. Braaf als we zijn, keren we dan maar weer op onze stappen terug en het is wat zoeken, met zelfs een kleine passage over een erf waar ze zich waarschijnlijk nu nog afvragen wie die marsmannekes waren :oops: Uiteindelijk vinden we toch de juiste route en gaat het via een mooie bosweg richting Plitvice National Park.

Image

Image

Binnenland Kroati? heeft toch behoorlijk geleden onder de oorlog en je ziet er nog veel van deze staan:
Image

Terug op de gekende stek op Autokamp Korana
Image

Tent opzetten, doucheke en dan.... Beer O'Clock!
Image

We laten ons na't eten nog verleiden tot een dessertje... in kassei-formaat :blink:
Image

Image

En ja, dat zijn geen kleine dessertbordjes :huh:


De route van vandaag:
Image

De hoogteverschillen:
Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote:Iets voorbij Cabar loopt de weg ineens dood :blink: grote tweevaksbaan, goeie asfalt... en dan ineens, gedaan :blink: Bon, terug dan maar.
De route die ik had uitgestippeld liep eigenlijk iets anders. We waren op de mooie brede weg uitgekomen na de grensovergang. De weg volgt daar de grens een beetje en we zouden een klein zijstraatje inslaan. Op Google Maps zag het er een mooi gravelbaantje uit. Maar in de praktijk stond er een mooi bordje dat je er niet in mocht. Geen probleem, we rijden wel even rond. Op de kaart ziet het eruit dat de weg waar we op zitten ook uit komt waar we willen zijn, al steekt die nog wel even de grens naar Slovenie terug over. Alleen moet je daarvoor de rivier over en de enige brug waar dat kan is afgesloten met meerdere slagbomen. Verderop loopt die brede tweevaksbaan dan inderdaad ook gewoon dood. Ergens in the middle of nowhere...
laouen wrote:Lunch iets voor Delnice
Image
Ook meteen de eerste plaats waar ik mijn waterfles kan bijvullen aan een fonteintje waar water van op de berg komt uit gelopen. Net wanneer wij er vertrekken stoppen er trouwens ook 2 houthakkers die hetzelfde idee leken te hebben als ons en dit wel een leuk plaatsje vonden om te lunchen.
laouen wrote:Braaf als we zijn, keren we dan maar weer op onze stappen terug en het is wat zoeken, met zelfs een kleine passage over een erf waar ze zich waarschijnlijk nu nog afvragen wie die marsmannekes waren :oops:
Ja, zo af en toe waren de OSM kaarten op de GPS niet 100% correct waardoor je al eens de verkeerde afslag neemt.
laouen wrote:Uiteindelijk vinden we toch de juiste route en gaat het via een mooie bosweg richting Plitvice National Park.
Beetje grappige plaats eigenlijk om bordjes te zetten anangezien die weg door het bos er niet meteen uit zag alsof er veel toeristen passeerden. Maar Plitvice stond er wel erg goed aangeduid. Ik geloof trouwens dat Tom en Kurt hier ook gepasseerd zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Balkan Binnendoor

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote:
Beetje grappige plaats eigenlijk om bordjes te zetten anangezien die weg door het bos er niet meteen uit zag alsof er veel toeristen passeerden. Maar Plitvice stond er wel erg goed aangeduid. Ik geloof trouwens dat Tom en Kurt hier ook gepasseerd zijn.
Neen, toch niet, stond vermoedelijk wel op ons roadbook maar doordat we vanuit Bihac kwamen, zaten we tussen de toeristen en raakten we niet van de grote weg af. We hebben daar maar een klein stukje onverhard kunnen doen, wel schoon, maar niet wat gepland was.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Balkan Binnendoor

Post by Muug »

Allez Tom, nog 15 posts en ge zijt van dat brommerke af. Bij mij ziet ge wat uw volgende titel is :mrgreen:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Balkan Binnendoor

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:Allez Tom, nog 15 posts en ge zijt van dat brommerke af. Bij mij ziet ge wat uw volgende titel is :mrgreen:
Maar dat is wel niet echt sympathiek h?, maar ja, who cares, nu de karma score weg is. :ricky:
Nee, 't verslag is begonnen en ik ga dat niet meer verstoren met niet te zake doende dingen.

@ Dynamic Twin: ga door, 't is schoon! :kwijl:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Balkan Binnendoor

Post by Cotthem »

mooi mooi....ik heb het gevoel dat er een zekere spanning wordt opgebouwd :kwijl:
"...the path is the destination"

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by laouen »

The best is yet to come :whistling:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Balkan Binnendoor

Post by petervdc »

laouen wrote:The best is yet to come :whistling:
Spannend :beer:
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Balkan Binnendoor

Post by F M »

Tom Thumper wrote:@ Dynamic Twin:
Moet dat niet zijn: The Magnificent Mono's ?
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Balkan Binnendoor

Post by petervdc »

F M wrote:
Tom Thumper wrote:@ Dynamic Twin:
Moet dat niet zijn: The Magnificent Mono's ?
twin's on mono's ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Balkan Binnendoor

Post by Muug »

F M wrote:
Tom Thumper wrote:@ Dynamic Twin:
Moet dat niet zijn: The Magnificent Mono's ?
is te zien of ge het hebt over de mensen of de moto's

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Balkan Binnendoor

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:
F M wrote:
Tom Thumper wrote:@ Dynamic Twin:
Moet dat niet zijn: The Magnificent Mono's ?
is te zien of ge het hebt over de mensen of de moto's
Shhht, stillekes, dan kunnen ze verder schrijven... :wink:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Balkan Binnendoor

Post by Cotthem »

........ :lurker:
....... :unsure:
....... :whistling:
....... :huh:
....... :sideways:
....... :silly:
....... :pinch:
....... :whistling:
....... :lurker:
"...the path is the destination"

Post Reply