Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by F M »

En den Eric.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by F M »

Muug wrote: 28 Jan 2022 11:44
F M wrote: 28 Jan 2022 11:20 Ik denk bij mezelf, kan Neil Young ooit fout zijn? :whistling:
NEVER !
Eigenlijk wel. Optrekken met Crosby, Stills & Nash was niet zijn beste idee... :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by den Bullet »

Blackbert wrote: 29 Jan 2022 14:01
Da was den Bob.
Of Slowhand ... 8-)

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Koeno »

en even ontopic...
na deze week twijfel ik toch ook aan de zin van alles...

vorige week testen vrouwlief & zoon positief, maar ik dus negatief.
na enkele dagen krijg ik wat keelpijn & vermoeidheid, nieuwe test = positief (zelftest & pcr-test)

keelpijn wordt enkel erger en krijg advies om ibuprofen, dafalgan, koude dranken en keeltabletten te gebruiken...
donderdag werd ik nieuwsgierig, nieuwe zelftest = negatief
dus toch even dokter bellen.

Ja meneer, door uw besmetting met covid zal uwe weerstand wat minder geweest zijn en waarschijnlijk keelontsteking opgelopen.

Vrouwlief die al terug negatief was en aan't werk krijgt ook keelpijn, zelftest negatief dus naar de dokter.
Conclusie: ja wss ook een ontsmetting zoals uwe man, en zelfde advies...

dus iedereen hier heeft corona gehad en nooit last of symptomen gehad (5jarige had enkel 4 dagen koorts).
onze besmetting is voorbij, maar zit wel met een mogelijkse keelontsteking waar ik meer last van heb...

zo langzaamaan geef ik landen als Denemarken ed gelijk: gooi den boel aub open...

(jaja kort door de bocht redenering van een jonge papa die al 2 weken met de kindjes thuis zit door corona, en het gevoel heeft dat hij zijn kindjes niet hetzelfde kan bijleren als een schooljuffrouw die daar voor gestudeerd heeft... Ik ben eerlijk ;) )

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by OzzePaa »

F M wrote: 29 Jan 2022 15:20
Muug wrote: 28 Jan 2022 11:44
NEVER !
Eigenlijk wel. Optrekken met Crosby, Stills & Nash was niet zijn beste idee... :peepwall:
... en 'm heeft Val Kilmer zijn lief afgepakt ;) :mrgreen:
Dat de Neil nogal radicaal reageert op vaccin- desinformatie, is begrijpelijk : hij heeft nogal last gehad van polio :(
Hetzelfde ervoer Joni Mitchell trouwens ...
Ook Young's engagement in Greenpeace siert z'n consequent-zijn m.b.t. deze polemiek.
Hans Teeuwen daarentegen heeft er een wat andere kijk op. ;) :lol:

Ik lees net dat Moderna een HIV-vaccin aan het testen is op HIV-negatieve vrijwilligers (als je't hebt helpt dat niet meer natuurlijk :mrgreen: )
Na de EUA voor het Corona-exemplaar, staat de deur nu wagenwijd open blijkbaar.
Wel toevallig dat na 7 jaar daar nu pas op ingezet wordt :whistling:
Even :evil: :twisted: :devil: :devil: : het nieuwe gouden kalf voor de farmaceuten is geboren ... ;) :whip:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Muug »

Zijt maar zeker dat mRNA de komende decennia het van je zal worden.
Is ook wat na een gewone oorlog gebeurt: nieuwe technieken vinden hun weg naar andere en nieuwe toepassingen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 29 Jan 2022 20:22 Zijt maar zeker dat mRNA de komende decennia het van je zal worden.
Is ook wat na een gewone oorlog gebeurt: nieuwe technieken vinden hun weg naar andere en nieuwe toepassingen.
Dat is zo. Ik heb ook van in het begin gezegd dat de techniek véélbelovend was ... één keer "goedgekeurd" heeft dat enorm potentieel.
Maar dat is het dus nog niet.
De vraag is wel een beetje waarom het nu ineens zo'n vaart neemt. Op zich is de techniek niet nieuw.
De vandaag (deels door eigen schuld) verguisde Robert Malone was er einde jaren '80 de pionier van.
HIV is al decennia een niet-te-vaccineren infectie ... waarom nooit mRNA is geprobeerd is me een raadsel.
Eén ding is zeker : de farmacie heeft met deze pandemie en de grote paniek die ze ontketende, de kans schoon gezien om een nieuwe, schier onuitputtelijke geldezel te baren.
Ik hoop met iedereen mee dat het ook op (middel)lange termijn qua veiligheid overeind blijft en de effectiveness robuuster wordt, want die is voor de moment echt belabberd.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Muug »

Raar dat je zegt dat de farmacie paniek ontketent heeft.
Raar dat je zegt dat die techniek nog niet goedgekeurd is.
Op uw " waarom nu"- vraag: omdat men ten einde raad was, bvb?
Op uw "waarom niet vroeger?"-vraag: omdat er toen nog geen geld mee verdiend kon worden, bvb?

Pa, té is nooit goed, ook niet in té kritisch, te achterdochtig, te wantrouwig, te ongelovig, te eigenwijs, etc etc :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3505
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Blackbert »

kpeis dattem het op de pandemie had als reden tot paniek, niet de farma.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 30 Jan 2022 08:02 Raar dat je zegt dat de farmacie paniek ontketent heeft.
Raar dat je zegt dat die techniek nog niet goedgekeurd is.
Op uw " waarom nu"- vraag: omdat men ten einde raad was, bvb?
Op uw "waarom niet vroeger?"-vraag: omdat er toen nog geen geld mee verdiend kon worden, bvb?

Pa, té is nooit goed, ook niet in té kritisch, te achterdochtig, te wantrouwig, te ongelovig, te eigenwijs, etc etc :thumbsup:
:lol: :lol: :thumbsup: Ben nog bijlangena niet té hoor ;) Daarvoor moet je elders te rade ...
Indeed, Bert : het was dan wel niet de ceo van Pfizer (die heeft ook dingen gezegd waar je efkes van gaat zitten) maar je hebt toch het filmpje van onze MVR al gezien waar hij op een congres ergens in de States het kruim daar aanwezig bezweert dat het éérste wat je bij een uitbrekende pandemie moet doen, angst creëren is.
De techniek heeft een (onlangs verlengde) EUA, géén APPROVAL.
I stand corrected ... partwise : Pfizer heeft sinds augustus een approval voor +16 jaar :lipsrsealed2: :peepwall:
https://www.fda.gov/news-events/press-a ... 19-vaccine

Ten einde raad ? Ja, dan doe ik zelfs soms zotte dingen :mrgreen:
Met je laatste veronderstelling hielegans 't akkoord ... alhoewel HIV er toch ook een tamelijk inhakte. Maar die groep was natuurlijk niet echt groot :?
Wat dan weer haaks staat op de uitzonderingen waar wél alles uit de kast gehaald wordt, maar één spuitje/pil/behandeling dan ook 1,5 miljoen mag kosten.
Last edited by OzzePaa on 30 Jan 2022 20:38, edited 3 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Muug »

Dat laatste is écht grof. :devil:

Wat de paniek betreft: de zinsbouw van ozzepa schept onduidelijkheid. :laughing:

User avatar
Schussboelie
Posts: 512
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Schussboelie »

Je gaat toch niet ernstig beweren dat ze aan dat HIV vaccin pas na het succes van coronavaccins begonnen zijn?
Als ze dat nu al op mensen aan het testen zijn lijkt he me waarschijnlijker dat men daar ook al jaren aan bezig is...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by OzzePaa »

Schussboelie wrote: 30 Jan 2022 15:30 Je gaat toch niet ernstig beweren dat ze aan dat HIV vaccin pas na het succes van coronavaccins begonnen zijn?
Als ze dat nu al op mensen aan het testen zijn lijkt he me waarschijnlijker dat men daar ook al jaren aan bezig is...
FYI :
https://indianexpress.com/article/expla ... t-7746427/ ... novel approach, experimental, early days yet ...
http://www.google.com/url?q=https://www ... ma2iy6-zdK
https://www.nih.gov/news-events/news-re ... se-animals

Ik lees er mss over, maar in onderstaande (oudere) en tig more artikelen vind ik nergens ook maar een hint naar mRNA
https://en.wikipedia.org/wiki/HIV_vaccine_development
https://www.hiv.gov/hiv-basics/hiv-prev ... v-vaccines
https://web.stanford.edu/group/virus/re ... 0types.htm
https://www.thewellproject.org/hiv-info ... v-vaccines
https://www.historyofvaccines.org/conte ... v-vaccines

Wat ik zeg : de deur staat wagenwijd open sinds de EUA voor de Covid-vaccins en ik hoop echt van ganser harte dat een full approval voor ook de andere mRNA-Covid-vaccins (en daarmee onrechtstreeks voor de techniek op zich, want daar gaat het in feite om) werkelijkheid wordt, want dan is the sky the limit.
Het massale wereldwijde nood-breekt-wet-experiment dat we sinds het voorbije jaar aan het doen zijn kan daar alleen maar toe bijdragen. Alleen : nog efkes niet met mij danku.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Koeno »

Nu terugkomend op 2 antivaxxers op het forum (sorry, vind geen betere naam) Ozzepa & Peter.
Pa gebruikt in mijn ogen andere(/betere?) argumentatie als Peter.

Wat als 'binnenkort' het mRNA gebeuren approval krijgt, zouden jullie dan wel voor vaccinatie gaan als er weer zo'n uitbraak als COVID komt?
In geval van Peter, zou je dan ook durven zeggen: Sorry dat ik iedereen die gevaccineerd is uitgemaakt heb voor schapen/niet kritische denkers?

pas op, omgekeerde vraag kunnen we ook stellen.
Gaat iedereen die nu gevaccineerd is, en binnen 20jaar wakker wordt en al uw haar blijft op uw hoofdkussen liggen, gaan we dan denken/zeggen: misschien was het vaccin toch niet je dat?
Of erger, gaan we ooit te weten komen als er binnen dit en 20jaar allerlei rare tumoren of auto immuun ziektes opduiken dat het aan deze vaccins zou liggen? Of eerder aan PFOS / opwarming der aarde / ander gesufklooi?

Oh I wonder.... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Muug »

Koeno wrote: 31 Jan 2022 09:13 Nu terugkomend op 2 antivaxxers op het forum (sorry, vind geen betere naam) Ozzepa & Peter.
Pa gebruikt in mijn ogen andere(/betere?) argumentatie als Peter.

Wat als 'binnenkort' het mRNA gebeuren approval krijgt, zouden jullie dan wel voor vaccinatie gaan als er weer zo'n uitbraak als COVID komt?
In geval van Peter, zou je dan ook durven zeggen: Sorry dat ik iedereen die gevaccineerd is uitgemaakt heb voor schapen/niet kritische denkers?

pas op, omgekeerde vraag kunnen we ook stellen.
Gaat iedereen die nu gevaccineerd is, en binnen 20jaar wakker wordt en al uw haar blijft op uw hoofdkussen liggen, gaan we dan denken/zeggen: misschien was het vaccin toch niet je dat?
Of erger, gaan we ooit te weten komen als er binnen dit en 20jaar allerlei rare tumoren of auto immuun ziektes opduiken dat het aan deze vaccins zou liggen? Of eerder aan PFOS / opwarming der aarde / ander gesufklooi?

Oh I wonder.... :peepwall:
Koeno,
Da's wel de doos van Pandora dat ge met uw opmerkingen open trekt eh. :| Maar dat weet ge natuurlijk zelf wel.
Neem bvb pesticiden en insecticiden. We zijn nu wat, een halve eeuw verder? 70 jaar verder?, sinds ze dat voor de eerste keer beginnen inzetten zijn. En toen was die smeerlapperij wel nog een beetje smeriger dan tegenwoordig. Meteen voelden de boeren en andere natuurmensen dat er kort nadien (of het jaar erop of zo) een pàk minder insecten waren (dus minder bestuivingen, minder volgens, afin, heel de eraan gekoppelde voedingsketen). Daar waren kort nadien zelfs al de nodige wetenschappelijke studies over. En die worden regelmatig herhaald. Maar tot op heden betwisten de producenten nog steeds dat er een rechstreeks verband is.
Dus, wat denkt ge? Gaan ze verbanden wíllen leggen tussen 't vaccin en nieuwe bijverschijnselen? Wat denkt ge? :|
Aan de andere kant: als men telkens een leven lang moet wachten om te beslissen of een medicijn al dan niet bijverschijnselen heeft, waw, dan gaat er per eeuw maar één medicijn meer worden toegelaten. :pillepalle:

Verder, ivm petervdc, ik ga nu niet alles herlezen wat 'm geschreven heeft, maar heeft hij al mensen persoonlijk beledigd? Of heeft hij vooral tegen "het systeem" gefulmineerd? Da's een belangrijk verschil. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 31 Jan 2022 09:13 ............

Wat als 'binnenkort' het mRNA gebeuren approval krijgt, zouden jullie dan wel voor vaccinatie gaan als er weer zo'n uitbraak als COVID komt?
..........
In dat verband heb ik mezelf hierboven moeten corrigeren, KoenO ... het Pfizer-vaccin kreeg op 23 augustus een full approval en license van het FDA in de States voor personen ouder dan 16. Jongeren moeten het nog doen met een verlengde EUA.
De argumentatie lijkt me echter wat krom : goedkeuring omwille van het feit dat al miljarden :?: gevaccineerd werden met Comirnaty en ze toch niet met bosjes omvielen na de spuit ;) :mrgreen:
De letter of approval bevat ook de verplichting aan Biontech om verdere strikte opvolging in de tijd te doen van de 40.000 "deelnemers" in het initiële cohorte.
Ja, zo kan ik het ook hé : massaal iets experimenteel doen en asser "niks" gebeurd is na 4 maanden zeggen dat het OK is.
Zo werkt het niet. 70 jaar opvolging zoals Muug zou doen is nu ook geen oplossing, maar de "normale" doorlooptijd van 6/7 jaar, voor een groot stuk omwille van administratie en andere rompslomp, eer een drug op de markt komt geeft toch een zekerheid over die langere periode.
Ergens hierboven staat een tijdlijn-schema in dat verband.
En dan nog kan het fout gaan : remember DES en Softenon ...

Op Koen's vraag : nee, ik laat me nog niet vaccineren nu er een approval is. Mijn twijfel gebaseerd op de onweerlegbare reden dat niemand een glazen bol heeft (graag de lottocijfers van volgende week aub FVDB moest dat wel zo zijn :mrgreen: ) blijft doorwegen t.o.v. mijn risico-inschatting.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Muug »

:krabje:

ok, ik snap het, ge gaat 6/7 jaar wachten vooraleer u te laten vaccineren.

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by F M »

OzzePaa wrote: 31 Jan 2022 11:11 Mijn twijfel gebaseerd op de onweerlegbare reden dat niemand een glazen bol heeft (graag de lottocijfers van volgende week aub FVDB moest dat wel zo zijn :mrgreen: ) blijft doorwegen t.o.v. mijn risico-inschatting.
En ik blijf dat een rare risico-inschatting vinden, zeker voor iemand van jouw leeftijd. Covid heeft ondertussen al bewezen dat het een gevaarlijk beestje is. Ik weet dat je in het begin hierover ook aan het reageren was dat het eigenlijk een griep is, en dat de bestaande griepvirussen ook al voor problemen zorgden. Maar wereldwijd staat nu toch vast dat covid wel degelijk gevaarlijker is. Besmettelijker en dodelijker. En er is ook aangetoond dat er categorieën mensen zijn die een groter risico dragen. Onder andere de leeftijd speelt mee.

Dus eigenlijk loop je nu een relatief groot risico om problemen te krijgen omwille van covid, terwijl jij je zorgen maakt om eventuele gevolgen op langere termijn, wanneer je zelf al weer een pak ouder ben, en waarschijnlijk sowieso allerlei ouderdomsrisico's loopt.

Ik snap die afweging dus niet.

Als je weet dat elke brug ooit wel eens over zijn limiet zal gaan en kan instorten, ga je dan dat risico vermijden en de rivier overzwemmen? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3505
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Blackbert »

Denk dat je de brug beter vervangt door iets anders.
Bvb asbest. Dat heeft ook redelijk lang geduurd eer ze doorhadden en bewijzen in handen dat het spul toch niet perfect was. Omwille van economische en politieke redenen duurt het dan nog jaren eer er een ban komt, maar je snapt het wel. Met pesticiden en ander PFossen gaat het ook niet vlot, met medicijnen waar zware bijverschijnselen aanhangen die veel voorkomen toch iets sneller. (hoewel, het verslavende pijnstillerschandaal in de VS spreekt mij daar weer tegen.)

Ozzepaa schat zijn risico's in en beslist. Legt zich, voor zover we weten, ook neer bij de gevolgen van zijn beslissing. Zonder QR is zijn sociale leven eerder beperkt te noemen, momenteel.

Mijn dochter heeft het wel zitten. Na 3 probleemloze spuitjes, toch besmet. Denderende hoofdpijn, keelpijn, koorts. 't Is aan 't beteren, na een goeie week. Ik stel mijn nu wel de vraag hoe het zou geweest zijn zonder die spuitjes.
Haar vriend mocht wel gewoon blijven werken zolang hij negatief testte/geen symptomen had. Dat heeft geen week geduurd.

In die optiek vraag ik mij dan ook af wat de huidige maatregelen nog bijdragen. Alleen maar de lasten op de ziekenhuizen spreiden waarschijnlijk.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by Muug »

Lasten op ziekenhuizen spreiden is altijd al de grote motivator geweest.
Daar is iemand gelijk Steventje altijd zeer duidelijk over geweest.



Maar ja, kijk, ook hier weer een staaltje van fake news.
:peepwall:
https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~af776ff9/

Post Reply