Posted: 30 Oct 2009 12:51
Gisterenavond was ik naar een stuk van de overzichtsvideo van het WSBK 1995 aan het kijken, zoals al elke avond deze week en de races in Assen kwamen aan bod.
Blijkbaar werd de 2de race stilgelegd vanwege een ongeval van Yasutomo Nagai.
't Was daarna even schrikken/slikken toen de commentator zei dat Nagai twee dagen later overleed aan zijn verwondingen.
Hij zou geslipt zijn over een oliespoor, en is zijn motorfiets is tijdens het rondtollen bovenop hem geland. Dat lijkt zo'n 'freak accident' zoals ook de zoon van John Surtees onlangs er een voor had.
Ik had eigenlijk nog nooit van de man gehoord (ben me pas rond 2001 wat in superbikes beginnen interesseren).
Enfin, hier een mooie foto.
Mijn auto/motorsportinteresse heeft een nogal grillige geschiedenis.
Die is echt begonnen rond 1984, maar vooral 1985, toen ik als puber van meet af zware fan van Ayrton Senna was.
En van't een kwam 't ander en onder meer via het Franse programma Auto-Moto (op TF1 ; bestaat nu nog geloof ik, maar heeft niets meer te maken met wat het toen was) ook naar motorraces beginnen kijken, vooral vanaf 1988, toen een zeker Kevin Schwantz furore begon te maken in het WK 500cc.
Tot '94 zoveel 500cc GP's proberen te volgen en natuurlijk zowat elke GP F1. Toen kwam Imola '94 en tegelijk ging ik na m'n licenties samenwonen met iemand, geen kabel, geen Eurosport en eigenlijk geen interesse in tv-kijken en met de jaren is de interesse wat vervaagd.
Daardoor zowat het hele Doohan-tijdperk 'gemist' en de overgangsjaren totdat Rossi de topklasse domineerde.
Vanaf zowat 2001-2002 terug beginnen kijken, want het nieuw van het lief was er toch wat af en intussen weer kabeltv en uitzendingen op BBC.
Daarmee ook tegelijk beginnen kijken naar superbikes.
F1 is voor mij na '94 nooit meer echt boeiend geweest. Vroeger kwam ik mijn deur niet uit als er een GP was, stond ik om 4 uur 's nachts op als ze in Japan of Australi? reden enz. Maar da's toch definitief gedaan.
Blijkbaar werd de 2de race stilgelegd vanwege een ongeval van Yasutomo Nagai.
't Was daarna even schrikken/slikken toen de commentator zei dat Nagai twee dagen later overleed aan zijn verwondingen.
Hij zou geslipt zijn over een oliespoor, en is zijn motorfiets is tijdens het rondtollen bovenop hem geland. Dat lijkt zo'n 'freak accident' zoals ook de zoon van John Surtees onlangs er een voor had.
Ik had eigenlijk nog nooit van de man gehoord (ben me pas rond 2001 wat in superbikes beginnen interesseren).
Enfin, hier een mooie foto.
Mijn auto/motorsportinteresse heeft een nogal grillige geschiedenis.
Die is echt begonnen rond 1984, maar vooral 1985, toen ik als puber van meet af zware fan van Ayrton Senna was.
En van't een kwam 't ander en onder meer via het Franse programma Auto-Moto (op TF1 ; bestaat nu nog geloof ik, maar heeft niets meer te maken met wat het toen was) ook naar motorraces beginnen kijken, vooral vanaf 1988, toen een zeker Kevin Schwantz furore begon te maken in het WK 500cc.
Tot '94 zoveel 500cc GP's proberen te volgen en natuurlijk zowat elke GP F1. Toen kwam Imola '94 en tegelijk ging ik na m'n licenties samenwonen met iemand, geen kabel, geen Eurosport en eigenlijk geen interesse in tv-kijken en met de jaren is de interesse wat vervaagd.
Daardoor zowat het hele Doohan-tijdperk 'gemist' en de overgangsjaren totdat Rossi de topklasse domineerde.
Vanaf zowat 2001-2002 terug beginnen kijken, want het nieuw van het lief was er toch wat af en intussen weer kabeltv en uitzendingen op BBC.
Daarmee ook tegelijk beginnen kijken naar superbikes.
F1 is voor mij na '94 nooit meer echt boeiend geweest. Vroeger kwam ik mijn deur niet uit als er een GP was, stond ik om 4 uur 's nachts op als ze in Japan of Australi? reden enz. Maar da's toch definitief gedaan.