Page 1 of 2
Re: geen goesting
Posted: 22 Nov 2009 15:37
by Muug
wel,
ik heb al een paar stukskes en brokskes liggen. Nog ne keer met Raketman klappen en dan bijbestellen wat er nog ontbreekt en dan doe ik dat wel ne keer. Tijd genoeg de komende maanden, tussen middernacht en 7u 's morgens...
Re: geen goesting
Posted: 24 Nov 2009 09:30
by Cotthem
...ik had gisteren geen goesting om mijnen tracteur van stal te halen....uit schrik dat ik er af zou waaien
Re: geen goesting
Posted: 24 Nov 2009 09:58
by zappa
Ik had gister geen goesting om mijne otto van stal te halen, en 's morgens vroeg was't nog droog (maar dat was niet van lange duur) Nat tot op mijn ondergoed, kou tot onder mijn oksels
Re: geen goesting
Posted: 25 Dec 2009 11:57
by Stefke
[color=#4070FF:3ufshn8m]Aha, is het "schakelpookmechanisme" van uw onderhoudsvriendelijk ubermashien al gerepareerd? Prachtig ontwerp moek zeggen, elke Jap kompleet vreemd...
[/color:3ufshn8m]
't is bijna opgelost!
ondertussen nog een paar andere kleinigheden bijgekomen
enfin gisteren de moed gevonden om eens een paar stukken te gaan kopen voor een onderhoud, en om 'm in wintertenue te zetten. En lap al rap weer 120 euro kwijt (filters, tellerkabel + meenemer, paar spuitbussen tectyl)
Toen dacht ik, dju dat is weer veel geld..
dat ik liever aan iets anders zou uitgeven.
Zo 'n moto waar ge 50000 km zonder omzien mee kunt rijden tussen twee beurten zou mij goed van pas komen. En bij elke beurt ook de banden vervangen.
En tussendoor af en toe eens olie nakijken en bijvullen.
Re: geen goesting
Posted: 25 Dec 2009 12:57
by Blackbert
Hmm, bij de meeste gaat ge toch de olie eerst moeten aflaten eer ge (bij)vult.
ja, was eigenlijk te gemakkelijk, deze. maar ik snap uw verlangen wel. Eigenlijk wilt ge ne Blackbird. Om de 10K 4 liter olie en een filterke en om de 2 achterbanden ook eens naar de rest kijken.
Re: geen goesting
Posted: 25 Dec 2009 21:31
by Muug
Zo 'n moto waar ge 50000 km zonder omzien mee kunt rijden tussen twee beurten zou mij goed van pas komen. En bij elke beurt ook de banden vervangen.
En tussendoor af en toe eens olie nakijken en bijvullen.
Mijne ktm komt dicht in de buurt. Voor het vorige grote onderhoud was ik twee kleine beurten vergeten en nu merk ik dat ik er ook alweer ene vergeten ben, kortom, ik ben alweer bijna 20.000 km aan 't rijden zonder er naar te moeten kijken. En zeker weten dat ik nog wel een paar 10.000km zou kunnen rijden zonder er naar om te kijken. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er ??n dezer een ander voortandwiel op ga steken alsook een andere remschijf achteraan. En andere balhoofdlagers (voor de vierde keer, bizar)
Re: geen goesting
Posted: 26 Dec 2009 17:42
by Stefke
toch nog wat moed bijeen kunnen schrapen...
tellerprobleem voorlopig opgelost, elentrik eens uitgemeten, niks speciaal te zien, tellerverlichting vervangen, 3 lampkes kapot, schakelmechanisme nu eens volledig schoongemaakt en ingevet, nieuwe luchtfilter gestoken en 't belangrijkste van al ; een toerke gedaan
.
'm rijdt nog steeds geweldig goed, nu weer boterzacht, hij kan er weer tegen voor de volgende 20000km..
Re: geen goesting
Posted: 26 Dec 2009 19:14
by Blackbert
Meer moet da nie zijn zeker.
Goeting om uw tellerprobleem dat provisoir opgelost is, in de groep te gooien? Leer ik ook nog iets over BMW.
Re: geen goesting
Posted: 26 Dec 2009 20:38
by Stefke
Niet moeilijk.
De meenemer is gemaakt uit plastic, terwijl het wormwiel dat het moet aandrijven van metaal is. Dat ziet ge van ver dat die plastiekspullen gewoon kapot draaien als het wormwiel wat weerstand heeft. Drie keer gezien bij Honda. Dus dacht ik dat ik hier nu ook weer prijs had.
Maar neen, na demontage bleek alles intakt en te werken. Alleen in het wiel naast de lager zit dan weer een ring met 2 nokken die de plastieken meenemer moet aandrijven. Die ring was geplooid en dieper naar binnen gedrukt waardoor het plastieken wiel niet meer meegenomen werd. Geen flauw idee hoe dit kon voorvallen?
plastieken meenemer, wit, met twee nokken
ring met nokken
Heb de metalen ring met nokken terug rechtgeplooid en alles werkt voorlopig terug.
Re: geen goesting
Posted: 26 Dec 2009 22:33
by Blackbert
yup identiek aan het Transalpsysteem. zelfde oplossing ook, tot de plastieken nokken afgesleten zijn. dan is 't tijd voor een nieuw plastiekske. (afzo,derlijk te koop). ik denk ook dat er niet te veel vet in mag zitten, geeft teveel weerstand.
Re: geen goesting
Posted: 27 Dec 2009 03:01
by Raketman
Identiek hetzelfde probleem gehad met den XJR, na iets van een 75.000km.
De enige, blijvende oplossing was alles vervangen. De rest bleek maar lapmiddel.
Re: geen goesting
Posted: 27 Dec 2009 14:26
by Kwakkel
ook 't zelfde probleem gehad met mijne nsr.
Ge kunt dat blijven plooien tot heel de nest afbreekt, zal blijven mankeren.
Best direct nieuw kopen want ge wordt er om den duur onnozel van.
Re: geen goesting
Posted: 27 Dec 2009 18:33
by TRX
yup identiek aan het Transalpsysteem.
En africa twin.... stom dat het ene in kunststof en het andere in metaal is. Of heeft dat een specifieke reden ?
Re: geen goesting
Posted: 27 Dec 2009 23:09
by Blackbert
ik denk (soms gebeurt dat ja) om een 'weakest link' in het systeem te hebben. zodat het voorwielgeen last ondervindt van een vastgelopen telleraandrijving.
De aandrijving op de ZZR was eraan op 50000km, in een pekelwinter.
Die op de TA iets vroeger, maar eigenlijk redelijk snel na de eerste modderbaden.
Re: geen goesting
Posted: 29 Dec 2009 12:15
by Tom Thumper
Re: geen goesting
Posted: 29 Dec 2009 13:15
by Blackbert
mja, 't zelfde als bij mijnen Transalp, maar daar is 't wormwieleke da nie vlot draait.
'k Hem precies al genoeg plastieken tandwielekes versleten, 'k ga da wormke der ies proberen uittrekken
Niet trekken, kloppen. (zachtjes)
[url]