Adaptieve verkeersborden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Post by Tom Thumper »

Gisteren een nieuw verkeersbord tegen gekomen met een adaptief onderbord. De tekst wordt automatisch aangepast aan de noodwendigheden die op de voorbijrijdende weggebruikers van toepassing zijn.

Hier zien we het bord toen een KTM passeerde in de "eco-modus"

Seg, Roeligan, van waar komt uw nick eigenlijk. Op deze foto is dat niet echt duidelijk. Image

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by Raketman »

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by Stefke »

Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by Cotthem »

kon nie kiezen wat schrijven als commentaar, bij deze Image

"Naast de 100pk versie beschikt KTM nu ook over een 3 idioten - versie"

"KTM voor beginners"

"Roeleke zijn eerste stapjes op een KTM"

"I'd rather push my ktm, then ride a t?n?r?"

"jaja den Bert zit nog altijd achter, blijven duwen mannen!!!" (strak toeristisch noemen ze dat dan)

"ECO-OFF-ROADING"
"...the path is the destination"

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by duibhce Kaelann »

Image Image Image Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by Muug »

waarom in godsnaam een rekluse koppeling gemonteerd????

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by Theo »

hahahah, ik heb buikpijn van 't lachen Image Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by Blackbert »

dat gasgeven bergaf kan lastig zijn. in 't voorjaar in Florac met ene op stap met zo'n koppeling. moet erbij zegen dat zijn ORervaring redelijk basic was. Bon, afdaling: gras, dennenaalden, schrik om te remmen, geen motorrem wegens te weinig toeren. ineens zie ik die versnellen, recht op zijn voorganger af. hij heeft hem dan maar de bremstruiken ingestuurd, schone tuimel als gevolg: gekneusde schouder, voorvelg paraplu, vork getorst.
kroonplaten weer in lijn gezet, naar de camping gewiebeld. niet lang daarna was zijn rekluse te koop ...

't is dus duidelijk niet het wondermiddel dat sommigen ervan verwachten om gebrek aan rijtechniek op te vangen. integendeel, ik heb de indruk dat je al een stevig basis moet hebben om dat correct te kunnen gebruiken zonder verrassingen.

Btw, staat uw S-vering nu helemaal op punt?
grease up your baby for a ball on the hill

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by fore »

waarom in godsnaam een rekluse koppeling gemonteerd????
... Ne mens probeert vanalles om een scooter gevoel te krijgen op een KTM ... Image Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by Tom Thumper »

waarom in godsnaam een rekluse koppeling gemonteerd????
... Ne mens probeert vanalles om een scooter gevoel te krijgen op een KTM ... Image Image
Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by fore »

... Ne mens probeert vanalles om een scooter gevoel te krijgen op een KTM ... Image Image
Euh... een automatische koppeling is nog iets anders dan een continue variabele transmissie zoals op ne scooter he...
Image ... 't gaat toch over de koppeling ... niet Image

Da's de volgende stap waarschijnlijk ... ne variomatic op de KTM ... Image
ne rekluse voorkomt alleen excesieve slip op de platen en stilvallen bij technische passages aan lage snelheid, zonder dat ge uw koppeling moet inknijpen...
Ikzelf heb nooit anders geweten ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Adaptieve verkeersborden

Post by Theo »

het jaar is bijna om, maar de Fore moet toch nog rap den eerste prijs binnesleuren hoor
Image Image Image Image Image

Post Reply