[color=#FF8000:4jl7mjvt]We zijn ondertussen weer een tijdje verder dus mocht er hier wel weer eens een update komen. Om te beginnen zijn de motoren weer wat verder klaargestoomd voor de lange rit.
De XTZ heeft een extra Touratech spoiler gekregen (ja, veel te duur, maar wel effectief en ik had net mijn eindejaarspremie) en is ook voorzien van een camel toe. De zieken van geest mogen daarvan denken wat ze willen, maar de kans dat de Tenere nog wegzakt in zachte grond is daarmee al een heel stuk kleiner. Een incidentje met de TDM op een camping in de Franse Alpen heeft me wel wat geleerd op dat vlak.
De FZ6 heeft ook wat TLC gekregen, in de vorm van een perfect geplamuurde en gespoten tank. Al leek de batterij daar vandaag niet helemaal van onder de indruk. Die hing al een weekje aan de druppellader, maar ze bleek niet te redden. Tijdens de startpogingen zakte het voltage tot 7V en meer dan wat getikt van de startrelais kwam er dus niet uit. Daar moet dus nog een nieuwe batterij voorzien worden.
Op het vlak van kampeermateriaal zijn we ook we ook al een stapje verder.
Deze
Maar dat er maar 1 motor in kan is toch een beetje zielig. En dat het wordt gepromoot aan BMW-gebruikers zegt verder genoeg
Dus hebben we het uiteindelijk maar gehouden op dit ruime exemplaar uit Decathlon. Niet de lichtste of meest compacte, maar nog goed genoeg voor op de motor te binden. En toch nog ruim genoeg voor een stelletje luxe-kampeerders als wij.
De tent zal al eens uitgebreid getest worden eind volgende maand in Wales.
De terugroute vanuit Bilbao heeft ondertussen wat verder vorm gekregen. We maken zoals gezegd nog even een tussenstop in Guernica. Daarna gaat het langs het natuurpark Pe?as de Aya richting Franse grens. We steken de grens over via de Col d'Ispeguy en van daaruit gaat het over de Bagargui en de Marie-Blanque naar de Aubisque. Waar we hopen dit jaar wel eens van het uitzicht te kunnen genieten.
Verder nog een aantal grote cols aan de Franse zijde die we afgelopen jaar ook al eens gereden hebben, maar dan in de andere richting. En ook enkele cols die we in 2010 hebben moeten missen, zoals Luz Ardiden en de Ment?.
Na de cols gaat het via het departement du Tarn over de Cantal (ze hebben daar lekkere kaas) naar de Puy de Dome. Kwestie van het daar ook eens gezien te hebben. Na de vulkaanbochtjes mikken we op de Morvan. Meer bochtjes en meer Parc Nationale. Daarna via de circuits van Ecuyers en Folembray terug naar huis. Lichtjes anders dus dan origineel gepland, maar hopelijk ook n?g interessanter.[/color:4jl7mjvt]