Moto rijbewijs
Re: Moto rijbewijs
Tjah, maar je moet wel eerst de theorie leren h?, je kennis toetsen kan je idd met de vraagjes...eigenlijk moet je daar geen boek voor hebben, online is er genoeg te vinden
die site van de KBC vond ik wel goed om vragen te oefenen
edit: " http://www.soundandvision.be/rijbewijs/1.htm "
Keep going
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: Moto rijbewijs
Das toch dikke zever he Peter...
Ge lost die vragen online op, als je een vraag verkeerd hebt, dan krijg je achteraf de juiste oplossing...
Je doet dat zodanig veel tot je geen enkele vraag meer fout hebt, elke avond een half uurke vraagjes oplossen en die theorie is een makkie
Trouwens, als je al met de auto rijdt dan ken je normaal gezien de meeste verkeersregels al
Ge lost die vragen online op, als je een vraag verkeerd hebt, dan krijg je achteraf de juiste oplossing...
Je doet dat zodanig veel tot je geen enkele vraag meer fout hebt, elke avond een half uurke vraagjes oplossen en die theorie is een makkie
Trouwens, als je al met de auto rijdt dan ken je normaal gezien de meeste verkeersregels al
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: Moto rijbewijs
Duh.Das toch dikke zever he Peter...
Ge lost die vragen online op, als je een vraag verkeerd hebt, dan krijg je achteraf de juiste oplossing...
Je doet dat zodanig veel tot je geen enkele vraag meer fout hebt, elke avond een half uurke vraagjes oplossen en die theorie is een makkie
Trouwens, als je al met de auto rijdt dan ken je normaal gezien de meeste verkeersregels al
Das vanbuiten blokken h?, bij sommige vragen moet je wel de juiste uitleg krijgen.
Logica onthou je beter dan vanbuiten leren.
En wat autorijden betreft : de meeste mensen rijden gewoon mee met de stroom en kennen de helft van de verkeersregeltjes/finesses/onnozele theorie niet meer.
Keep going
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: Moto rijbewijs
sorry peter, maar als ge sommige vn die stellingen logisch benadert op een theorie-examen zijt ge gebuisd.... Zeker bij die fotovragen...
Soms is het beter om iets van buiten te blokken, en dit examen is er een voorbeeld van...
Enfin, just my 2 cents...
Soms is het beter om iets van buiten te blokken, en dit examen is er een voorbeeld van...
Enfin, just my 2 cents...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: Moto rijbewijs
Idd, soms zijn verkeersregels helemaal niet logisch.
op mijn eigen axamens bv:
foto op een viaduct, 2 vakken met een streeplijn ertussen.
vraag: mag je hier inhalen?
ik denk, nee, want uw zichtbaarheid is 0,0 als er een tegenligger afkomt knalt ge er recht op.
fout, antwoord is ja, want 't is een streeplijn en geen volle lijn...
Ik heb m'n theorie trouwens ook op internet geleerd, ging vlot en is plezanter dan uit nen boek. wel zorgen dat ge op nen belgische site zit, geen hollandse...
Er zijn verschillende goede sites om van te leren, meestal m?t uitleg erbij.
en anders webcode.be vanbuiten blokken he...
op mijn eigen axamens bv:
foto op een viaduct, 2 vakken met een streeplijn ertussen.
vraag: mag je hier inhalen?
ik denk, nee, want uw zichtbaarheid is 0,0 als er een tegenligger afkomt knalt ge er recht op.
fout, antwoord is ja, want 't is een streeplijn en geen volle lijn...
Ik heb m'n theorie trouwens ook op internet geleerd, ging vlot en is plezanter dan uit nen boek. wel zorgen dat ge op nen belgische site zit, geen hollandse...
Er zijn verschillende goede sites om van te leren, meestal m?t uitleg erbij.
en anders webcode.be vanbuiten blokken he...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: Moto rijbewijs
ik ben een dikke tegenstanders van die online examenshit. Ge leert daar situaties herkennen, maar daarmee is de kous dan ook af. Ge kunt u zot oefenen tot ge elke dia van buiten kent, maar daarmee leert ge de achterliggende regels niet kennen.
Elke keer als ik een nieuwe leerling in mijn auto heb, blijkt dat die gene zak weten van het reglement. Ze hebben dia's in hunne kop, maar geen regels. Ze rijden dan van verkeersbord naar verkeersbord en - als ze het al zien - dan doen ze wat op het bord staat. Maar wat ze moeten doen als er ne keer g??n verkeersborden staan, wel, dat weet dus geeneen. Echt verbijsterend. Zo weet - afgezien van de spreekwoordelijke uitzondering - geen kat nog dat ge buiten de bebouwde kom 90 per uur moogt rijden. Allemaal zeggen ze 70. Omdat ze dat overal zien staan denken ze dat dat de regel is geworden.
Elke keer als ik een nieuwe leerling in mijn auto heb, blijkt dat die gene zak weten van het reglement. Ze hebben dia's in hunne kop, maar geen regels. Ze rijden dan van verkeersbord naar verkeersbord en - als ze het al zien - dan doen ze wat op het bord staat. Maar wat ze moeten doen als er ne keer g??n verkeersborden staan, wel, dat weet dus geeneen. Echt verbijsterend. Zo weet - afgezien van de spreekwoordelijke uitzondering - geen kat nog dat ge buiten de bebouwde kom 90 per uur moogt rijden. Allemaal zeggen ze 70. Omdat ze dat overal zien staan denken ze dat dat de regel is geworden.
Re: Moto rijbewijs
Wel, dat zal waarschijnlijk de bedoeling zijn, iedereen doen denken dat ge zo ongeveer overal maar 70 moogt.
Een eenvoudige aanpassing van de regels en bordjes voor de uitzonderingen was te gemakkelijk. En dan had de keizer van de wegwijzer er ook niks aan overgehouden ...
Een eenvoudige aanpassing van de regels en bordjes voor de uitzonderingen was te gemakkelijk. En dan had de keizer van de wegwijzer er ook niks aan overgehouden ...
grease up your baby for a ball on the hill
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: Moto rijbewijs
Awel, 't is goed dat je dat voorbeeld geeft : ge moogt MAAR 90, rijdt ge daar 70 dan bega je geen verkeersovertreding.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Moto rijbewijs
Wordt bij het afnemen van examens niet getest hoe goed je bent in het afleggen van examens?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Moto rijbewijs
uiteraard...ik ben een dikke tegenstanders van die online examenshit. Ge leert daar situaties herkennen, maar daarmee is de kous dan ook af. Ge kunt u zot oefenen tot ge elke dia van buiten kent, maar daarmee leert ge de achterliggende regels niet kennen.
Elke keer als ik een nieuwe leerling in mijn auto heb, blijkt dat die gene zak weten van het reglement. Ze hebben dia's in hunne kop, maar geen regels. Ze rijden dan van verkeersbord naar verkeersbord en - als ze het al zien - dan doen ze wat op het bord staat. Maar wat ze moeten doen als er ne keer g??n verkeersborden staan, wel, dat weet dus geeneen. Echt verbijsterend. Zo weet - afgezien van de spreekwoordelijke uitzondering - geen kat nog dat ge buiten de bebouwde kom 90 per uur moogt rijden. Allemaal zeggen ze 70. Omdat ze dat overal zien staan denken ze dat dat de regel is geworden.
mee naar de kloten geholpen door Landuyt. vroeger was't simpel, twee keer niet geslaagd en je moest theorielessen volgen in de rijschool. Nu niet meer, fotokes van buiten blokken op internet en theorie gaan doen, zoveel ge wilt. Dan heb ge van die gasten die er echt niks vanf weten h?, echt verbijsterend. Jamaar ik ben zeven keer mijn theorie gaan doen is dan het excuus....
Re: Moto rijbewijs
inderdaad !Wordt bij het afnemen van examens niet getest hoe goed je bent in het afleggen van examens?
Re: Moto rijbewijs
Dat zegt dan wel meer over de mensen in kwestie dan over de vragen.ik ben een dikke tegenstanders van die online examenshit. Ge leert daar situaties herkennen, maar daarmee is de kous dan ook af. Ge kunt u zot oefenen tot ge elke dia van buiten kent, maar daarmee leert ge de achterliggende regels niet kennen.
Elke keer als ik een nieuwe leerling in mijn auto heb, blijkt dat die gene zak weten van het reglement. Ze hebben dia's in hunne kop, maar geen regels. Ze rijden dan van verkeersbord naar verkeersbord en - als ze het al zien - dan doen ze wat op het bord staat. Maar wat ze moeten doen als er ne keer g??n verkeersborden staan, wel, dat weet dus geeneen. Echt verbijsterend. Zo weet - afgezien van de spreekwoordelijke uitzondering - geen kat nog dat ge buiten de bebouwde kom 90 per uur moogt rijden. Allemaal zeggen ze 70. Omdat ze dat overal zien staan denken ze dat dat de regel is geworden.
Als ge een situatie op nen dia ziet, moet ge u wel inleven en u afvragen waarom het juist DAT antwoord is van de 3 en niet gewoon vanbuiten leren dat het antwoord B is...
En eens ge erdoor zijt ook niet denken dat ge het allemaal al weet.
Ik heb bij mijn eerste lessen constant vragen gesteld over zaken die niet helemaal duidelijk waren. Vragen bij situaties waar mijne instructeur niet eens op kon antwoorden. Zoals bij een invoegstrook waar geen borden staan, geen haaietanden, niks. Er zijn 2 vakken en dat gaat naar 1 als ge over de lichten komt (voor de mensen die de situatie kennen, de eerstvolgende lichten voorbij 't rond punt in sint-niklaas als ge voorbij serwir rijdt richting lokeren.)
Wie heeft er dan voorrang? Degene die op het baanvak rijdt dat gewoon door blijft lopen? of degene die moet invoegen, maar wel van rechts komt?
Mijne instructeur zei toen dat hij het niet goed wist want de ene komt wel van rechts, maar doet ook een maneuver...
Zo waren er nog een paar waar ik niet direct op kan komen.
En idd, de meeste mensen weten niet dat ge 90 moogt buiten de bebouwde kom, tenzij anders aangegeven. Zelfs mijn ouders wist dat niet, en die hebben hun rijbewijs al van voor er internet was...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: Moto rijbewijs
voor mijn D zat er een vraag tussen over welke soort olie er op de remmen moest, denk niet dat daar dia- kes van bestaan en remolie was niet just
sig nature
Re: Moto rijbewijs
Dat plaastke ken ik goed . Diegene die daar rechts rijdt heeft voorrang. Die doet daar GEEN maneuver. De reden daarvoor is simpel : de scheiding tussen de rijstroken, de wegmarkering dus, houdt verschillende meters voor de plaats waar de versmalling ligt op. Dat wil dus zeggen dat diegene die daar rechts rijdt gewoon de rechterrand van de rijbaan blijft volgen (meest regelmatige bestuurder) en dus voorrang heeft op weggebruikers die dat niet doen.Ik heb bij mijn eerste lessen constant vragen gesteld over zaken die niet helemaal duidelijk waren. Vragen bij situaties waar mijne instructeur niet eens op kon antwoorden. Zoals bij een invoegstrook waar geen borden staan, geen haaietanden, niks. Er zijn 2 vakken en dat gaat naar 1 als ge over de lichten komt (voor de mensen die de situatie kennen, de eerstvolgende lichten voorbij 't rond punt in sint-niklaas als ge voorbij serwir rijdt richting lokeren.)
Wie heeft er dan voorrang? Degene die op het baanvak rijdt dat gewoon door blijft lopen? of degene die moet invoegen, maar wel van rechts komt?
Mijne instructeur zei toen dat hij het niet goed wist want de ene komt wel van rechts, maar doet ook een maneuver...
Moest de ononderbroken lijn doorlopen tot op de plaats waar de rijstroken bij elkaar komen, dan zou diegene die daar rechts rijdt een maneuver moeten uitvoeren tov de bestuurders die daar links rijden (namelijk van rijstrook veranderen). Dan zou de linkerrijstrook dus voorrang hebben.
Klassiek plaatske op de rijexamens trouwens. Daar waarschuwde ik altijd voor, want uit zichzelf zijn er maar h??l weinig mensen die dusdanig ver hun verkeersreglement kunnen interpreteren...
Instructeurs inclusief precies .
Nil volentibus arduum
Re: Moto rijbewijs
er zijn tal van kruispunten waar die onderbroken lijn NIET stopt en gewoon doorloopt tot beide vakken ??n zijn geworden. Daar moet ge als invoeger w?l over die onderbroken lijn en hebt ge dus g??n voorrang.
Re: Moto rijbewijs
ik ken dat ook. wanneer ik mijne volvo beu ben ga ik 't reglement daar eens toepassen. gegarandeerd prijs, en waarschijnlijk gratis ambras ook.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Moto rijbewijs
Eigenlijk nog nooit op gelet of die markering doorloopt of niet...Dat plaastke ken ik goed . Diegene die daar rechts rijdt heeft voorrang. Die doet daar GEEN maneuver. De reden daarvoor is simpel : de scheiding tussen de rijstroken, de wegmarkering dus, houdt verschillende meters voor de plaats waar de versmalling ligt op. Dat wil dus zeggen dat diegene die daar rechts rijdt gewoon de rechterrand van de rijbaan blijft volgen (meest regelmatige bestuurder) en dus voorrang heeft op weggebruikers die dat niet doen.Ik heb bij mijn eerste lessen constant vragen gesteld over zaken die niet helemaal duidelijk waren. Vragen bij situaties waar mijne instructeur niet eens op kon antwoorden. Zoals bij een invoegstrook waar geen borden staan, geen haaietanden, niks. Er zijn 2 vakken en dat gaat naar 1 als ge over de lichten komt (voor de mensen die de situatie kennen, de eerstvolgende lichten voorbij 't rond punt in sint-niklaas als ge voorbij serwir rijdt richting lokeren.)
Wie heeft er dan voorrang? Degene die op het baanvak rijdt dat gewoon door blijft lopen? of degene die moet invoegen, maar wel van rechts komt?
Mijne instructeur zei toen dat hij het niet goed wist want de ene komt wel van rechts, maar doet ook een maneuver...
Moest de ononderbroken lijn doorlopen tot op de plaats waar de rijstroken bij elkaar komen, dan zou diegene die daar rechts rijdt een maneuver moeten uitvoeren tov de bestuurders die daar links rijden (namelijk van rijstrook veranderen). Dan zou de linkerrijstrook dus voorrang hebben.
Klassiek plaatske op de rijexamens trouwens. Daar waarschuwde ik altijd voor, want uit zichzelf zijn er maar h??l weinig mensen die dusdanig ver hun verkeersreglement kunnen interpreteren...
Instructeurs inclusief precies .
Ik denk daar meestal "het is ruim op voorhand aangegeven met een bord, als ge nu nog niet hebt ingevoegd zijt ge ne sul, wacht uwe toer nu maar af..." Maar volgens de letter van de wet is die mens dan dus in zijn recht...
Ts?, weeral iets bijgeleerd
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...