mijn goesting...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Post by diskeletloetje »

Gisteren dus naar Brussel geweest, op motookes weesten zitten...
Op grote, op kleine, op lelijke en mooie, op hoge en lage, op dure en nog duurdere.... Image
Ik ben nog niet actief op zoek naar een nieuw masjien, maar heb toch al eens rondgekeken en verschillende modellen uitgeprobeerd. En ik heb mijn goesting gevonden...
Moest ik ne rijke vent hebben of een dikke pree, ik verkoos de BMW GS 800F maar ja, dat is nu niet het geval en hoe moeilijk het soms ook is, ik moet daarmee leren leven Image
Dan maar wat verder gezocht en gelukkig bestaan en mooie goedkopere alternatieven:
Mijn eerste keuze gaat uit naar de Kawasaki Versys
Image
Vervolgens kon Aprilia mij bekoren met hun Shiver 750
Image
en hun Mana 850 met volautomatische versnellingsbak, met de mogelijkheid ook manueel te schakelen...
Image
Natuurlijk is dit slechts een eerste impressie, ik heb die masjienen immers nog niet uitgetest, maar ik ben eens benieuwd....
Mijn gevoel zegt, kopen die handel Image Image , helaas is er nog mijn (weinige) verstand, dat zegt dat ik beter nog wat rondbol met mijn oud (maar fijn) krel, en binnen enkele jaren beter eens uitkijk naar een upgrade...
Nu ja, dromen mag h?...
Wat denken jullie ervan?
Goeie keuze of zoek ik beter nog wat verder?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: mijn goesting...

Post by F M »

Ge kunt natuurlijk ook nog op zoek gaan naar een rijke vent? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: mijn goesting...

Post by Blackbert »

Ge kunt natuurlijk ook nog op zoek gaan naar een rijke vent? Image
maar die moet dan weer met haar leren leven... Image

tot zoiets zou gebeuren, in de moto73 (23december) hebben ze uw 3 favorieten getest, samen met de TDM900. conclusie na 5 blz: de Versys. in de travel versie een echte alleskunner die zeer fijn is om mee te rijden. de Shiver is een speelfiets met ADHD, de Mana heeft teveel van een vibrator en te weinig motorgevoel. de TDM mist karakter. en de Kwak is veruit het goedkoopst.

ik denk dat met de Kawa de kans het grootst is dat je probleemloos in 1 keer naar de Jura bolt ... Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: mijn goesting...

Post by laouen »

Wij hebben duidelijk dezelfde smaak Image

Diene F800GS heeft alles wat ik zoek... een redelijk all-road gehalte, niet te hoog, niet te zwaar, spaakwielen, genoeg mogelijkheden om bagage mee te sleuren, en ondanks 't feit dat ne Duits is, toch nog niet zo verschrikkelijk lelijk. Maar diene prijs Image Image Image
Kan er mij es iemand uitleggen waarom da beeske in godsnaam bijna 5000 EUR duurder moet zijn dan de 650 versie? Da's 't zelfde blok, dezelfde moto eigenlijk, maar zonder de spaakwielen en met een andere vering. Ik zie nie waar het verschil moet zitten...

Diene Shiver is een echte kwijlbak Image Kheb daar ooit es een testritteke mee mogen doen en da's best een bruut bakske, maar oooooo zooooo fun om mee te rijden. Hij is trouwens wel sportief (lees retestrak) afgeveerd dus om daarmee tot in't zuiden van Frankrijk te gaan bollen... lijkt me niet echt aan te raden Image

Ik ben zelf wel verschoten van de CB1000R... da zat verdomd lekker, echt de perfecte maat. Maar wa doet ge in godsnaam met al die pk's Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: mijn goesting...

Post by Stefke »

Ik heb wel schoon gerief zien staan bij Triumph, Ducati, Bmw en Ktm.... Image
vraag mij zelfs af of ik ne Japanees van kortbij gezien heb... Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: mijn goesting...

Post by Theo »

ik had mijn oog ook al zo'n beetje op die shiver laten vallen, met daarnaast ook nog de Z750.
En de street triple lijkt me ook wel wat.
Ik weet alleen niet of die allen comfortabel genoeg zouden zitten.
En dat weet je alleen door een dagje testrijden.

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: mijn goesting...

Post by diskeletloetje »

Bij Triumph heb ik ook mooie dingen gezien, de Bonneville en thruxton bvb... Die Street Triple vind ik niet echt mooi, die twee koplampen vanvoor is toch even wennen, maar looks is niet alles natuurlijk...
bij KTM was het minder : dienen dool die Lietje zijne KTM mismeesterd heeft stond daar ook, dus we zijn daar niet te lang blijven plakken.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: mijn goesting...

Post by Raketman »

KTM viel zeker tegen. 't Was of er een deel van hunne cataloog niet eens stond. Allez, ik heb in ieder geval bvb gene Adventure R gezien...

Triumph was met voorsprong de stand die het meest bijgebleven is. Die mannen zijn goed bezig mijn gedacht. Van den dealer van Assenede trouwens te horen gekregen dat ze bij triumph aan't werken zijn aan een ruigere, meer dakar-achtige versie van de Tiger. Zou eind dit jaar voorgesteld worden.

@Loetje : ne Versys zou geen slecht idee kunnen zijn. Direct ABS ook, ne volwassen moto, deze week ene voorbijgesnord op den E17. Wat ik mij wel afvraag : is die niet te hoog ?
Nil volentibus arduum

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: mijn goesting...

Post by diskeletloetje »

De Versys, nu eens een ander prentje :
Image
Het lijkt me toch een moto met tourkwaliteiten, en dat vind ik de max. Zelfde blok van de ER6 maar iets stoerder.
En ja, ik kon contact maken met de aarde, toen ik me daarboven op die pracht eventjes Frank De Winne Image waande...
Bijkomend voordeel: ze kunnen mijnen oude trouwe kwak overnemen (dat is tenminste als er nog iets over te nemen valt Image )
Nu is gewoon wachten tot er een gustige wind mijn richting uitwaait zeker?.... (neen Pepijn, blijf gij maar ginder zitten Image )
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: mijn goesting...

Post by Muug »

de versys is een prachtig motorfietske, maar idd tamelijk hoog. Was een kandidaat voor mijn Els, maar ze zat er te hoog op.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: mijn goesting...

Post by laouen »

Die versys is opmerkelijk laag. Allez voor het uitzicht te geven van nen hoogpoter toch.
Lijkt me echt wat voor jou Loetje!

Hij doet me wel nog altijd wat denken aan de TDM (in zijaanzicht dan). Maar da's nie erg h? Image Want da zijn naar't schijnt superieure moto's...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: mijn goesting...

Post by Stefke »

Nu is gewoon wachten tot er een gustige wind mijn richting uitwaait zeker?.... (neen Pepijn, blijf gij maar ginder zitten Image )
en billen toe neem ik aan.... Image

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mijn goesting...

Post by petervdc »

Hij doet me wel nog altijd wat denken aan de TDM (in zijaanzicht dan). Maar da's nie erg h? Image Want da zijn naar't schijnt superieure moto's...
"Naar het schijnt" Image Image Image
Oooo, da doet pijn Image

Image
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: mijn goesting...

Post by Cotthem »

diene kwak zou inderdaad nog bij u passen Image
"...the path is the destination"

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: mijn goesting...

Post by Wipr »

Absoluut de Versys. Van de hoogpoters in die klasse met veel voorsprong mijn goesting. Het is dan wel een hoogpoter maar van uitzicht vind ik hem wat weghebben van de Tiger in de zin dat die ook op sportief schoeisel staat en een modern uiterlijk meeheeft. De Transalp vind ik ook ni mis maar prijs/ kwaliteit doe je aan de Versys geen slechte zaak.

In een vergelijkingstest tussen deVstrom 650, de nieuwe BMW GS650 (2cil) en de Versys (staat op youtube) kwam de versys er als beste uit. De alpenkoning weg en de propeller naar huis gereden. Dat wil al wat zeggen denk ik dan. Image
http://www.youtube.com/watch?v=dreoYlnl ... re=related

EN

Er staan bij tal van dealers nog van deze prachtige 650 2cilinders overjaars en dus wel iets anders van uiterlijk. Weet niet of de Versys nu wat pk's heeft bijgekregen maar 67pk in de "oude" versys zullen ook niet mis zijn. 2dehands vind je ook heel mooie exemplaren.

MCB heeft er ooit eens een proefritje mee gedaan en zijnen uitleg erover was dat hij dat een heel vinnig beestje vond met wat hooligangehalte. Was het niet MCB Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: mijn goesting...

Post by TRooPER »

@McB,

is den nieuwe transalp geen optie voor uw Els ? Daar al eens aan gedacht,

dat is gene speedfreak moto
dat is gene naked
dat is gene zwaren bak
dat is gene superhoogpotige-ik-kan-niet-met-mijn-tene-aan-de-grond-moto

maar voor de rest is dat nog altijd een beetje vannalles,
ge kunt zeker goeie en slechte commentaren lezen op het transalpforum in olland
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: mijn goesting...

Post by duibhce Kaelann »

dat is gene superhoogpotige-ik-kan-niet-met-mijn-tene-aan-de-grond-moto
dat valt nogal tegen. Laouen is daar ook op gaan zitten en kwa absolute zadelhoogte valt dat inderdaad mee. Maar dat zadel is dan weer zo breed dat aan de grond geraken alsnog een bprobleem kan vormen...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: mijn goesting...

Post by Stefke »

Ik heb wel schoon gerief zien staan bij Triumph, Ducati, Bmw en Ktm.... Image
vraag mij zelfs af of ik ne Japanees van kortbij gezien heb... Image
Ja 't is juist, ik heb zelf op de VFR gezeten. Viel irl tegen, niet zo direct mijn kleuren en teveel chroom...

Post Reply