Ducatie multistrada

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Post by kirikoe »

Gisteren een uurtje gaan bollen met de nieuwe multistrada .
Al hoewel hij nog op 100 pk stond was dit voor mij meer dan voldoende dat beest vliegt vooruit .
Breed stuur en gaat door de bochten alsof er een fiets onder je kont zit .
Breed zadel met rugsteuntje ( zal dienen om je op je plaats te houden als die 150 pk vrij komt in sportmode.
Zeer goede vering vloog in touringmode over een zware kasseibaan alsof het asfalt was .
UItstekende voorrem en de achterrem staat nogal onder een rare hoek alsof ze willen zeggen afblijven.

Alleen de prijs 19.000 euro voor de S versie en 16000 voor de gewone versie met ABS Image

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Ducatie multistrada

Post by petervdc »

Kheb er ook al aan gedacht.
Mijn TDM heeft er nu 91000, en dit of volgend jaar is er een vervanger.
Ik denk aan de Tiger (dees nieuwe duc is v????l te duur voor mij)...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ducatie multistrada

Post by F M »

Maar je hebt dan wel 4 motoren in ??n, nietwaar ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Ducatie multistrada

Post by kirikoe »

Die enduro mode staat er volgens mij maar op voor de grap want daar is volgens mij de grondspeling veel te klein voor.
Het gewicht valt nog mee ongeveer 220 kg rijklaar
Hij kreegt dan wel meer vermogen onderin zijn toerental en de tractiecontrole en abs kunnen uitgeschakelt worden

Ben wel verliefd geworden op het geluid dat die uitbraakt Image om kippevel van te krijgen.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Ducatie multistrada

Post by Tom Thumper »

De test gelezen in Motorrijder? No way dat ik daarmee ooit een testrit ga maken. Ik weet op voorhand wat het resultaat zal zijn. Hebbe, hebbe, hebbe maar dan krijg ik ambras thuis en op de bank.
Me gusta la moto, me gustas tu.

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Ducatie multistrada

Post by kirikoe »

Ik moest vroeger niets weten van ducati maar ik moet toegeven dat ik er zeer snel aan verslaafd zou worden .
Het heeft iets wat weet ik niet juist maar als je ermee aan het rijden bent heb je iets van Image zo een gevoel.

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Ducatie multistrada

Post by TRX »

Maar je hebt dan wel 4 motoren in ??n, nietwaar ? Image

Zijnde ?

Een off-road kan je dat niet noemen ? (zelfs geen all-road) wegens het 17" voorwiel.
Een circuitmoto is dat toch ook niet in mijn ogen zunne, zithouding is veel te rechtop, breed stuur,...

Een goeie reismoto, een hooliganmoto, woon-werkmoto,d at wel...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Ducatie multistrada

Post by Tom Thumper »

Maar je hebt dan wel 4 motoren in ??n, nietwaar ? Image

Zijnde ?

Een off-road kan je dat niet noemen ? (zelfs geen all-road) wegens het 17" voorwiel.
Een circuitmoto is dat toch ook niet in mijn ogen zunne, zithouding is veel te rechtop, breed stuur,...

Een goeie reismoto, een hooliganmoto, woon-werkmoto,d at wel...
Is niet te vergelijken met echte allroads zoals de T?n?r?, dat klopt. Image Maar anderzijds heeft hij wel zijn gewicht en de vering mee waardoor je er ook naast het asfalt mee kan rijden. Volgens motorrijder presteert hij op onverhard beter dan de GS. En hier wil ik dan niet bedoelen dat de GS dan wel de referentie zou zijn.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Ducatie multistrada

Post by duibhce Kaelann »

Is niet te vergelijken met echte allroads zoals de T?n?r?, dat klopt. Image Maar anderzijds heeft hij wel zijn gewicht en de vering mee waardoor je er ook naast het asfalt mee kan rijden. Volgens motorrijder presteert hij op onverhard beter dan de GS. En hier wil ik dan niet bedoelen dat de GS dan wel de referentie zou zijn.
op het XT forum heeft er net ene een verslagje gepost van zijn proefrit met de nieuwe Multi. De motor voelt blijkbaar een stuk lichter aan dan de Ten en met de vering in enduro stand is die ongeveer gelijkaardig aan de standaardvering op de Ten. Dus op goede gravelwegen vond hij de Multi beter rijden. Maar voor alles met zelfs maar een iets minder goede ondergrond dan dat kom je in de problemen door de beperkingen van de wielmaten.
Het prijsverschil is natuurlijk ook behoorlijk Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Ducatie multistrada

Post by Tom Thumper »

Het prijsverschil is natuurlijk ook behoorlijk Image
Hoe bedoel je? Een Mutistrada 1200S is toch een goei ? 2000 goedkoper dan 3 T?n?r?'s. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Ducatie multistrada

Post by Wipr »

Ducati moet je zien als een ontzettend mooi meisje. Het meisje van je dromen waar je een Romance mee hebt. Ze heeft een ontzettend mooie lichaamsbouw en een stem waar je kippenvel van krijgt zoals ze hierboven zeggen. Ja toch!

Het kan twee kanten op. Je wil ze je geld toevertrouwen en het Italiaanse temperament, tja daar heb je dan ook geen moeite mee, en jullie leven lang en gelukkig.

Of de Romance was kort en krachtig en je weet dat zo'n mooie meid niets voor jou is want van een schoon tafel kan je niet eten toch. LOL

Multistrada is heel schoon. Ik zou 't wel weten als ik nu mocht kiezen. Hypermotard 796. Image

Post Reply