Oliepeil controleren wat doe ik fout
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Procedure voor het peilen van de olie van nen LC8 staat waarschijnlijk 40x beschreven op het LC8 forum .
- Blok warm, afzetten
- Opbokken
- 1 - ??n - one - uno minuut laten draaien, GEEN gas geven
- afzetten, DIRECT peilen
- klaar
Niks 5 min laten draaien, 10 min laten afkoelen,...
- Blok warm, afzetten
- Opbokken
- 1 - ??n - one - uno minuut laten draaien, GEEN gas geven
- afzetten, DIRECT peilen
- klaar
Niks 5 min laten draaien, 10 min laten afkoelen,...
Nil volentibus arduum
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Ik moet daar ook niet naar kijken...
Dat krel van mij doet veel, maar olieverbruiken is er niet bij .
Dat krel van mij doet veel, maar olieverbruiken is er niet bij .
Nil volentibus arduum
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Als nieuws van de garaasj ?Ik moet daar ook niet naar kijken...
Dat krel van mij doet veel, maar olieverbruiken is er niet bij .
Keep going
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Aan een rondje "lachen met KTM" wil ik gerust mee doen! Maar deze keer is het onterecht. Er is nu een keer een verschil tussen een nat en een droog carter. Een nat carter is uw uw stokske in da ding steken en kijken, bij en droog carter is er net een beetje meer aandacht nodig.
En voor de rest, remember this one thing: there is no sex, in the Champagne Room.
En voor de rest, remember this one thing: there is no sex, in the Champagne Room.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
sorry, ik kijk daar ook NOOIT naar....exatly my thoughts
ik vul gewoon elke maand een halve liter bij. punt uit.
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Nu nie voor 't een of 't ander ... ge kijkt toch naar het juiste peilstokske h? ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Vwala...bij de Funduro is dat ook een beetje een procedure wegens droog carter.Er is nu een keer een verschil tussen een nat en een droog carter. Een nat carter is uw uw stokske in da ding steken en kijken, bij en droog carter is er net een beetje meer aandacht nodig.
Nil volentibus arduum
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Maar dat wil niet zeggen dat er niet meer met KTM's gelachen mag worden h?!
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Ik doe alleen aan lachen OP den ktm"lachen met KTM"
Moet dat met 't peilstokske? er zit toch een vensterke waar ge uw oliepeil ziet? Ik kijk daar niet meer naar, dat moet maar zien dat in orde is, heb nog garantie
sig nature
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Ik zou daar toch maar naar kijken want als je zonder olie valt gaat de garantie daar niet in tussenkomen. In het onderhoudsboekje staat duidelijk dat je voor elke rit ofzo je oliepeil moet controleren. Als je dat niet doet, ben je de sigaar wat de garantie betreft en dan gaan die van KTM misschien wel met jou lachen.Ik doe alleen aan lachen OP den ktm"lachen met KTM"
Moet dat met 't peilstokske? er zit toch een vensterke waar ge uw oliepeil ziet? Ik kijk daar niet meer naar, dat moet maar zien dat in orde is, heb nog garantie
Het is mogelijk dat er bij jou een vensterke is maar dat zou me verwonderen, de andere LC8 blokken hebben een peilstokje, een venstertje bij een droog carter heeft weinig zin, net omdat de olie niet in het reservoir blijft zitten maar voor een deel terugloopt naar het blok en bijgevolg heb je na even stilstaan een niveau dat te laag is volgens het vensterke. Maar misschien kijk je naar het reservoir van de remvloeistof, dat heeft meestal wel een vensterke.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
remvloeistof is dat niet op 't stuur? a nee in't boekske zie ik dat raar blokje met rond venstertje is achterIk zou daar toch maar naar kijken want als je zonder olie valt gaat de garantie daar niet in tussenkomen. In het onderhoudsboekje staat duidelijk dat je voor elke rit ofzo je oliepeil moet controleren. Als je dat niet doet, ben je de sigaar wat de garantie betreft en dan gaan die van KTM misschien wel met jou lachen.
Het is mogelijk dat er bij jou een vensterke is maar dat zou me verwonderen, de andere LC8 blokken hebben een peilstokje, een venstertje bij een droog carter heeft weinig zin, net omdat de olie niet in het reservoir blijft zitten maar voor een deel terugloopt naar het blok en bijgevolg heb je na even stilstaan een niveau dat te laag is volgens het vensterke. Maar misschien kijk je naar het reservoir van de remvloeistof, dat heeft meestal wel een vensterke.
[color=#FF8000:2sasas1g]oliepeil nakijken volgens 't boekske [/color:2sasas1g]: (en zal 't beginnen in't oog houden maar iedere keer ik de ketting laat aanspannen vraag ik dat in de garage om al de rest ne keer te bekijken, zou ook preventief moeten zijn?)
[color=#FF8000:2sasas1g]motor starten laten warmlopen-rijtemp-6 balkjes.. motor uit, moto horizontaal verticaal neerzetten niet zijstandaard. (middenbok dieknieheb) motoroliepeil op het oliekijkglas aflezen...[/color:2sasas1g]
dat is een lang vensterke aan de zijkant in een vierkantachtig zwart blokje ondervoor de motor, den carter? (gok)
Peilstokje dat staat niet in 't boekje (of ik kijk erover )
sig nature
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
Op de Adv is dat met een stokske, de SE en SM en varianten hebben een vensterke in de olietank, ook bekend als "vierkantachtig zwart blokje".
Omdat het een droog carter is zou die blok zonder problemen blijven draaien met ongeveer 1liter olie ipv de 3liter die er normaal inzit. Hoor ik weleens vertellen.
Omdat het een droog carter is zou die blok zonder problemen blijven draaien met ongeveer 1liter olie ipv de 3liter die er normaal inzit. Hoor ik weleens vertellen.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
TRX had ook droog carter was met venster, TDM900 had 900cc versie van dat blok en dat was met peilstok .
Ook een gedoe om dat correct te meten.
Ik had de beste meting als ik (echt) gereden had, dus na een rit, dan 5 minuutjes laten afkoelen (dus ideaal om motokledij uit te spelen bij thuiskomen) en dan controleren....
Ook een gedoe om dat correct te meten.
Ik had de beste meting als ik (echt) gereden had, dus na een rit, dan 5 minuutjes laten afkoelen (dus ideaal om motokledij uit te spelen bij thuiskomen) en dan controleren....
Re: Oliepeil controleren wat doe ik fout
En dan staat er in het onderhoudsboekje dat je voor de garantie v??r elke rit het oliepeil moet nazien....TRX had ook droog carter was met venster, TDM900 had 900cc versie van dat blok en dat was met peilstok .
Ook een gedoe om dat correct te meten.
Ik had de beste meting als ik (echt) gereden had, dus na een rit, dan 5 minuutjes laten afkoelen (dus ideaal om motokledij uit te spelen bij thuiskomen) en dan controleren....