Rempedaal Versys

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Post by Drummer »

Image Image Image

Efkes een vraagske?

Ik ben deze week met Ann hare Versys een stevig toerke gaan doen.

Mijn ondervinding is dat de rempedaal van de achterrem redelijk diep staat, zeker tov mijne transalp.
Vooral bij trage maneuvers vind ik dit vervelend, en Ann ondervind daar toch ook een wat moeilijkheden mee.

Nu mijn vraag, kan deze iets hoger geplaatst worden?
Kan ik dat eventueel zelf doen?
Of weet er iemandhoe je dat doet, en wil me daar even mee helpen?


grtz Drummer

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Rempedaal Versys

Post by zappa »

ga dat hier volgen, want bij kawatje staat die ook wat te laag, kan dus niet staan op de steun en remmen (bij 't afdalen)
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Rempedaal Versys

Post by laouen »

jup, da's supermakkelijk zelf te doen!

Die rempedaal zit normaal gezien vast rond een soort 'bout' met tandjes en wordt daar met een vijs op geklemd. Die vijs losmaken en dan kan je het pedaaltje van die bout schuiven en een tandje versteken. Niet verschieten want 1 tandje maakt een enorm verschil!

En het kan soms lastig zijn om de pedaal van die bout te schuiven. Op de FZ moest heel de vijs er uit, anders lukte het niet. En WD40 kan ook al 'ns helpen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Rempedaal Versys

Post by fore »

jup, da's supermakkelijk zelf te doen!

Die rempedaal zit normaal gezien vast rond een soort 'bout' met tandjes en wordt daar met een vijs op geklemd. Die vijs losmaken en dan kan je het pedaaltje van die bout schuiven en een tandje versteken. Niet verschieten want 1 tandje maakt een enorm verschil!

En het kan soms lastig zijn om de pedaal van die bout te schuiven. Op de FZ moest heel de vijs er uit, anders lukte het niet. En WD40 kan ook al 'ns helpen Image
... idd ... en combinatie met wat hetgeen hier boven staat:

Hangt aan diene pedaal niet 1 of ander stangske naar vanachter ... waar ge ook aan 1 of ander regelvijske de lengte kunt regelen?

opm: deze 'techniek-tip' is wel al 40 jaar oud ... kan dus vervallen zijn ... Image Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply