Kilometerteller

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Post by Drummer »

Image Image Image

Kilometerteller doet het niet meer.

Gisteren na een dagje regen rijden in de ardennen, getankt en de dagteller op nul gezet. ik vertrek terug, en zie dat mijn snelheidsmeterke alsook de tellers niks meer doen.

Is da een zekeringske dat kapot is ? of iets anders ?

De moto, nen Transalp. Analoge meters.


is het iets dat ik zelf kan oplossen of moet ik toch naar de garage?

Kzou het tegen Donderdag graag opgelost hebben, want dan rijden we naar den Eifel.


grtz Drummer

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kilometerteller

Post by Muug »

analoge meter, is er aandrijving dmv een kabel ? Zoja, die is dan misschien losgekomen, wellicht aan de achterkant van de teller zelf. Of de binnenkabel is kapot gedraaid, kan ook. Misschien is er nog een ander probleem, maar toch eerst die kabel controleren (als die er is)

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Kilometerteller

Post by Stefke »

kabel aan voorwiel losschroeven, dan zie je een pinnetje uitsteken aan de meenemer van het voorwiel. aan't voorwiel draaien en het pinnetje moet draaien. indien zo dan is er is mis met de kabel zelf.
Draait het pinnetje niet dan is het witte plastieken wieltje binnenin de meenemer stuk. Dat stuk moet het stalen wormwiel waar de kabel opzit aandrijven en draait dus wel eens in de soep.
Wiel losmaken, meenemer komt lost, plastieken wieltje kan eruit. redelijk duur stuk +-18 euro dacht ik. heb ik vervangen op NTV650 (2x) en Africa Twin (1x).

en zie een prentje: de hele meenemer is nr 9, het plastieken wieltje is nr 10.

Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Kilometerteller

Post by Blackbert »

heeft de 650 ook nog de telleraandrijving in 't voorwiel (kabel naar de rechterkant van de wielas)?
volgens cmsnl.com wel en dan gok ik op die aandrijving.
kunststof tandwiel dat door 2 lipjes op een metalen ring meegenomen wordt en via een wormwieltje de kabel doet draaien. het vet in die aandrijving wordt hard, de boel draait niet meer, de lipjes trekken een groef in 't plastic, einde.
je kan die hele aandrijving voor 20?. Niet te veel waterbestendig vet, regelmatig eens verversen.
tweede optie: de kabel is gebroken. in zijn geheel te vervangen is de enige oplossing.

danku Stef. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Kilometerteller

Post by Drummer »

Image Image Image

Voor zover ik er iets van ken is dat idd met een kabel.

Zal is bellen of ze die binnen hebben, het zal anders eifel worden zonder kilometertellerke vrees ik.

Alleszins merci voor de snelle en deskundige uitleg Image

grtz Drummer

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kilometerteller

Post by zappa »

op je gps kanje toch ook zien hoe rap je aan 't rijden bent?
sig nature

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Kilometerteller

Post by Drummer »

op je gps kanje toch ook zien hoe rap je aan 't rijden bent?

ja idd Image

Maar zien toch liever mijn wijzerke op en neer gaan Image

Post Reply