bon, uwe kijktechniek staat dan precies nog niet op punt...awel, so far, so good: we hebben ondertussen toch al meer dan 600km asfalt onder de wielen zien passeren vandaag...
Happy met Honda
Re: Happy met Honda
Re: Happy met Honda
of zijne helm 2 maten te groot?bon, uwe kijktechniek staat dan precies nog niet op punt...awel, so far, so good: we hebben ondertussen toch al meer dan 600km asfalt onder de wielen zien passeren vandaag...
sig nature
Re: Happy met Honda
Awel, nu ge er toch over begint: ik heb de indruk dat de rijvaardigheid omgekeerd evenredig evolueert met de hoeveelheid regelneverij die erbij komt. Met de moto trek ik mij meestal niet teveel aan van de premature bompa's klak voor mij. Op vier wielen moet de marge veel groter zijn om er voorbij te geraken en dan kunnen er 2 dingen opborrelen: ergernis of medelijdend hoofdschudden.
Als je dan eens opzij kijkt wanneer je ernaast zit, zie je een uitgeblust gezicht met de blik op oneindig, meestal. Ze zijn wel veilig bezig, 10 per uur trager dan toegelaten, maar hebben meestal geen flauw benul wat er om hen heen gebeurt.
soit, hoe zit dat nu in F met die camera's, fluovestjes enzoverder?
Als je dan eens opzij kijkt wanneer je ernaast zit, zie je een uitgeblust gezicht met de blik op oneindig, meestal. Ze zijn wel veilig bezig, 10 per uur trager dan toegelaten, maar hebben meestal geen flauw benul wat er om hen heen gebeurt.
soit, hoe zit dat nu in F met die camera's, fluovestjes enzoverder?
grease up your baby for a ball on the hill
- duibhce Kaelann
- Posts: 2920
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Happy met Honda
ik heb die indruk ook al een tijdje. Hoe meer regels en hoe onzinniger de regels, hoe idioter er gereden wordt.Awel, nu ge er toch over begint: ik heb de indruk dat de rijvaardigheid omgekeerd evenredig evolueert met de hoeveelheid regelneverij die erbij komt.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Happy met Honda
Wat een verademing: ik was bijna vergeten hoe fijn het wel kan zijn om op kaart te rijden.
Alleen was ik dat niet vergeten en na onze verlof kan ik met trots melden dat er wel vrouwen zijn die kaart kunnen lezen
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Happy met Honda
Mieke toch! Met kaart lezen wordt bedoeld dat je uw weg kan vinden door gebruik te maken van de info die op de kaart getekend is. Het kunnen lezen van de woorden "Michelin" en "Nr.230" is echt niet voldoende om te kunnen beweren dat je een kaart kan lezen!Wat een verademing: ik was bijna vergeten hoe fijn het wel kan zijn om op kaart te rijden.
Alleen was ik dat niet vergeten en na onze verlof kan ik met trots melden dat er wel vrouwen zijn die kaart kunnen lezen
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Happy met Honda
tuttut, wij hebben onze hele vooropgestelde route gereden zonder noemenswaardig verkeerd te rijden en ik heb dat volledig op de kaart geklaard, een goeie 5300km... ik ben daar trots op!Mieke toch! Met kaart lezen wordt bedoeld dat je uw weg kan vinden door gebruik te maken van de info die op de kaart getekend is. Het kunnen lezen van de woorden "Michelin" en "Nr.230" is echt niet voldoende om te kunnen beweren dat je een kaart kan lezen!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Happy met Honda
tuttut, wij hebben onze hele vooropgestelde route gereden zonder noemenswaardig verkeerd te rijden en ik heb dat volledig op de kaart geklaard, een goeie 5300km... ik ben daar trots op!Mieke toch! Met kaart lezen wordt bedoeld dat je uw weg kan vinden door gebruik te maken van de info die op de kaart getekend is. Het kunnen lezen van de woorden "Michelin" en "Nr.230" is echt niet voldoende om te kunnen beweren dat je een kaart kan lezen!
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Happy met Honda
-dat mijn weegschaal niet gaat kontent zijn als ik thuis zal komen?
Bwa ... als diene wijzer tot 150 gaat dan is dat, voor de weegschaal, geen probleem ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Happy met Honda
bij mij alleen maar ergernis, hoe langer hoe meer....Awel, nu ge er toch over begint: ik heb de indruk dat de rijvaardigheid omgekeerd evenredig evolueert met de hoeveelheid regelneverij die erbij komt. Met de moto trek ik mij meestal niet teveel aan van de premature bompa's klak voor mij. Op vier wielen moet de marge veel groter zijn om er voorbij te geraken en dan kunnen er 2 dingen opborrelen: ergernis of medelijdend hoofdschudden.
en echt waar in alles: links afslaan en toch helemaal rechts tegen de kant blijven staan, of gewoon voor het groene licht blijven staan als ze links willen afslaan ipv het kruispunt op te rijden zodat de rest ook verder kan...geen pinkers gebruiken, rond punt afrijden van helemaal links zomaar naar rechts zonder kijken, middenstrookrijders , blijven kloten om te parkeren, weigeren om voorrang te verlenen, enzovoort....
En dan zwijg ik nog van die sukkelaars die willen filefilteren tegen 5km/u met beide voeten naast de moto bengelend....
ik kan daar echt geen geduld meer voor opbrengen, dat heb ik voor iets anders nodig.
Maar bon, terzake, ik ben ook happy met mijnen BMW (soms toch) en met mijnen Triumph.
Re: Happy met Honda
bij mij alleen maar ergernis, hoe langer hoe meer....Awel, nu ge er toch over begint: ik heb de indruk dat de rijvaardigheid omgekeerd evenredig evolueert met de hoeveelheid regelneverij die erbij komt. Met de moto trek ik mij meestal niet teveel aan van de premature bompa's klak voor mij. Op vier wielen moet de marge veel groter zijn om er voorbij te geraken en dan kunnen er 2 dingen opborrelen: ergernis of medelijdend hoofdschudden.
en echt waar in alles: links afslaan en toch helemaal rechts tegen de kant blijven staan, of gewoon voor het groene licht blijven staan als ze links willen afslaan ipv het kruispunt op te rijden zodat de rest ook verder kan...geen pinkers gebruiken, rond punt afrijden van helemaal links zomaar naar rechts zonder kijken, middenstrookrijders , blijven kloten om te parkeren, weigeren om voorrang te verlenen, enzovoort....
En dan zwijg ik nog van die sukkelaars die willen filefilteren tegen 5km/u met beide voeten naast de moto bengelend....
ik kan daar echt geen geduld meer voor opbrengen, dat heb ik voor iets anders nodig.
Maar bon, terzake, ik ben ook happy met mijnen BMW (soms toch) en met mijnen Triumph.
Been there, done that ... maar met de jaren (vrees ik) een beetje meer zen geworden. mij daarover opwinden helpt toch gene zak. hoewel ik moet toegeven dat ik nog wel eens mijn moment heb.
Ge doet waarschijnlijk ook iets meer kilometers dan ik ...
Piewie, ge wint de prijs voor 't offtopic gaan voor 2011. Een live reisverslag in iemand anders zijnen draad beginnen. Nog zonder foto's ook dan. Maar hou u vooral niet in.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Happy met Honda
"Bert" en "opwinden" in ??n zin? Dat kan alleen een vrouw denk ik.maar met de jaren (vrees ik) een beetje meer zen geworden. mij daarover opwinden helpt toch gene zak. hoewel ik moet toegeven dat ik nog wel eens mijn moment heb.