Happy met Honda

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Post by Droopy »

Eergisteren heb ik nog eens beseft waarom ik blij ben dat ik met een simpele maar betrouwbare Honda rondsnor. Image

Mijn moto heeft weer zijn jaarlijkse grote poetsbeurt gekregen (ja dat dient om te rijden, niet om te poetsen). Image
Mijn, bijna versleten, ketting heb ik nog eens ontvet met speciale kettingontvetter en daarna nog eens goed ingevet maar...

'k Heb daarvoor mijn achterwiel [i:purpikuw]opgebokt[/i:purpikuw] en de motor laten draaien in eerste versnelling gezet en de ontkoppeling lichtjes gelost.
Zo kon ik al die ontvetzakkerij op de ketting smeren en, met het gedacht dat een ketting die wat warm is beter smeert, al de vetzakkerij er ook op spuiten. Image
Resultaat, een ketting die er weer wat minder versleten uitziet en een stuk soepeler ronddraait. Opdracht volbracht dus. Image

Na twee uur poetsen, roestplekjes in de mate van het mogelijke wegwerken, simoniseren, chroom opblinken etc...
Wil ik de motor starten maar..... prut, prut, prut, een zwakke poging tot starten, een koplamp die niet veel licht meer geeft en bij een tweede poging alleen een startmotor die wat leven geeft. Image

Even de batterijlader opzetten maar dat geeft ook geen soelaas... Image

Dan maar schoonpa als Chinese vrijwilliger roepen en, ja hoor, tweede versnelling, contact aan, lopen, lopen, koppeling los en na een sprintje van 10 meter VrOeM, de motor slaat weer aan. Image
Nog een verplicht avondritje om de batterij op te laden en alles is terug kits. Image


Om een lang verhaal dus kort te maken :
het vraagske van de week : Is die platte batterij het gevolg van de motor een tijdje op stationair toerental te laten draaien of is het gewoon mijn 7 (ja zeven) jaar oude batterij die toch stilletjes aan begint te begeven en niet veel meer aankan Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Happy met Honda

Post by zappa »

is het gewoon mijn 7 (ja zeven) jaar oude batterij die toch stilletjes aan begint te begeven en niet veel meer aankan Image
die gaat zijn plechtige communie niet meer doen? Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Happy met Honda

Post by laouen »

ik zet mijn geld op de leeftijd van de batterij Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Happy met Honda

Post by Stefke »

ik zou de batterij houden en de rest vervangen... Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Happy met Honda

Post by fore »

Eergisteren heb ik nog eens beseft waarom ik blij ben dat ik met een simpele maar betrouwbare Honda rondsnor. Image

Mijn moto heeft weer zijn jaarlijkse grote poetsbeurt gekregen ([b:1jsmoqg9]ja dat dient om te rijden,[/size:1jsmoqg9][/b:1jsmoqg9] niet om te poetsen). Image

[color=#0040FF:1jsmoqg9].... een beetje verder vanachter ... [/color:1jsmoqg9]

... Is die platte batterij het gevolg van de motor een tijdje op stationair toerental te laten draaien of is het gewoon mijn 7 (ja zeven) jaar oude batterij die toch stilletjes aan begint te begeven en niet veel meer aankan Image



1) je zegt/weet het zelf ... dat dient om te rijden ... niet om stationair te draaien ... Image
2) ...[b:1jsmoqg9] 7 [/size:1jsmoqg9][/b:1jsmoqg9] vette jaren zijn voorbij ... nu komen de magere jaren aan ... Image

Ik zou die batterij vervangen ... voordat diene chinees ( Image ) niet ter beschikking meer is ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Happy met Honda

Post by Droopy »

ik zou de batterij houden en de rest vervangen... Image
Image Ruilen voor uw Duits strijkijzer:?: Al?, die batterij h?. Image
1) je zegt/weet het zelf ... dat dient om te rijden ... niet om stationair te draaien ... Image
2) ...[b:1bl34hen] 7 [/size:1bl34hen][/b:1bl34hen] vette jaren zijn voorbij ... nu komen de magere jaren aan ... Image

Ik zou die batterij vervangen ... voordat diene chinees ( Image ) niet ter beschikking meer is ... Image


Die Chinees is gelukkig nog in goede gezondheid, de toekomstige Chinezen zijn nog wat jong maar zijn al in opleiding. Image Image

En die batterij, tjah, da's al drie winters da'k denk dat die de geest zal geven maar dat ding blijft maar meegaan, 't zal zijn tot ik op een dag ergens te velde stilletjes zal staan zeker. Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Happy met Honda

Post by Theo »

7 Jaren? in de revere zit nog steeds de eerste batterij, en die is van 1996.....
Ik moet er wel bij vertellen dat ze nu toch dringend aan vervaging toe is, ze heeft me toch al 2 keer in de steek gelaten dit jaar.
De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994) en heeft ook nog steeds zijn eerste batterij.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Happy met Honda

Post by fore »

7 Jaren? in de revere zit nog steeds de eerste batterij, en die is van 1996.....
Ik moet er wel bij vertellen dat ze nu toch dringend aan vervaging toe is, ze heeft me toch al 2 keer in de steek gelaten dit jaar.
De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994) en heeft ook nog steeds zijn eerste batterij.
Jamaar Theo ... we spreken over moto's waar af en toe met gereden word h? ... Image Image ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Happy met Honda

Post by Theo »

7 Jaren? in de revere zit nog steeds de eerste batterij, en die is van 1996.....
Ik moet er wel bij vertellen dat ze nu toch dringend aan vervaging toe is, ze heeft me toch al 2 keer in de steek gelaten dit jaar.
De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994) en heeft ook nog steeds zijn eerste batterij.
Jamaar Theo ... we spreken over moto's waar af en toe met gereden word h? ... Image Image ... Image

Image
Niet rijden is slechter voor de batterij dan wel rijden.....

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Happy met Honda

Post by Stefke »

De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994)
Image Image Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Happy met Honda

Post by F M »

In 1994 heeft Theo die besteld. In Japan hebben ze zich toen over de tekentafel gebogen, een productielijn opgestart, en in 2004 aan Theo geleverd. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Happy met Honda

Post by fore »


right!
Maar als ge die aan een intelligent druppelladerken hangt, dan komt dat ook wel goed... Ik heb hier ondertussen al zo'n 5 jaar een batterijke van onzen eersten Bora aan de druppellader hangen (die batterij is nog steeds de originele van 1999) en die doet het nog steeds prima in tijden van nood... Image

' ... in tijden van nood ... ' Image Image ... Wrong ...
Mijne paraplu doet ook het prima in nood ... maar als hij 'in den auto' ligt ben ik wel klodder nat ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Happy met Honda

Post by Theo »

allezja, 't was 2004, ik zat er toch maar 10 jaar naast, da 's toch niks.
Ik ken vrouwen die er verder naast zitten als het over leeftijd gaat.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Happy met Honda

Post by zappa »

Ik ken vrouwen die er verder naast zitten als het over leeftijd gaat.

Over uwen leeftijd toch? Image Image
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Happy met Honda

Post by fore »

Ik ken vrouwen die er verder naast zitten als het over leeftijd gaat.
Image ... 't schijnt dat ze met '15 cm', ook een inschattingsprobleem hebben ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Happy met Honda

Post by fore »

ik ben daarjuist op iets meer dan 15 cm van uwe scootmobiel gepasseerd aan de vaart in Mechelen. Ge waart toch weer ni op weg naar de Pits? Image
Nope ... zoals altijd, moe gewerkt Image ... en recht naar huis. Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply