Happy met Honda
Eergisteren heb ik nog eens beseft waarom ik blij ben dat ik met een simpele maar betrouwbare Honda rondsnor.
Mijn moto heeft weer zijn jaarlijkse grote poetsbeurt gekregen (ja dat dient om te rijden, niet om te poetsen).
Mijn, bijna versleten, ketting heb ik nog eens ontvet met speciale kettingontvetter en daarna nog eens goed ingevet maar...
'k Heb daarvoor mijn achterwiel [i:purpikuw]opgebokt[/i:purpikuw] en de motor laten draaien in eerste versnelling gezet en de ontkoppeling lichtjes gelost.
Zo kon ik al die ontvetzakkerij op de ketting smeren en, met het gedacht dat een ketting die wat warm is beter smeert, al de vetzakkerij er ook op spuiten.
Resultaat, een ketting die er weer wat minder versleten uitziet en een stuk soepeler ronddraait. Opdracht volbracht dus.
Na twee uur poetsen, roestplekjes in de mate van het mogelijke wegwerken, simoniseren, chroom opblinken etc...
Wil ik de motor starten maar..... prut, prut, prut, een zwakke poging tot starten, een koplamp die niet veel licht meer geeft en bij een tweede poging alleen een startmotor die wat leven geeft.
Even de batterijlader opzetten maar dat geeft ook geen soelaas...
Dan maar schoonpa als Chinese vrijwilliger roepen en, ja hoor, tweede versnelling, contact aan, lopen, lopen, koppeling los en na een sprintje van 10 meter VrOeM, de motor slaat weer aan.
Nog een verplicht avondritje om de batterij op te laden en alles is terug kits.
Om een lang verhaal dus kort te maken :
het vraagske van de week : Is die platte batterij het gevolg van de motor een tijdje op stationair toerental te laten draaien of is het gewoon mijn 7 (ja zeven) jaar oude batterij die toch stilletjes aan begint te begeven en niet veel meer aankan
Mijn moto heeft weer zijn jaarlijkse grote poetsbeurt gekregen (ja dat dient om te rijden, niet om te poetsen).
Mijn, bijna versleten, ketting heb ik nog eens ontvet met speciale kettingontvetter en daarna nog eens goed ingevet maar...
'k Heb daarvoor mijn achterwiel [i:purpikuw]opgebokt[/i:purpikuw] en de motor laten draaien in eerste versnelling gezet en de ontkoppeling lichtjes gelost.
Zo kon ik al die ontvetzakkerij op de ketting smeren en, met het gedacht dat een ketting die wat warm is beter smeert, al de vetzakkerij er ook op spuiten.
Resultaat, een ketting die er weer wat minder versleten uitziet en een stuk soepeler ronddraait. Opdracht volbracht dus.
Na twee uur poetsen, roestplekjes in de mate van het mogelijke wegwerken, simoniseren, chroom opblinken etc...
Wil ik de motor starten maar..... prut, prut, prut, een zwakke poging tot starten, een koplamp die niet veel licht meer geeft en bij een tweede poging alleen een startmotor die wat leven geeft.
Even de batterijlader opzetten maar dat geeft ook geen soelaas...
Dan maar schoonpa als Chinese vrijwilliger roepen en, ja hoor, tweede versnelling, contact aan, lopen, lopen, koppeling los en na een sprintje van 10 meter VrOeM, de motor slaat weer aan.
Nog een verplicht avondritje om de batterij op te laden en alles is terug kits.
Om een lang verhaal dus kort te maken :
het vraagske van de week : Is die platte batterij het gevolg van de motor een tijdje op stationair toerental te laten draaien of is het gewoon mijn 7 (ja zeven) jaar oude batterij die toch stilletjes aan begint te begeven en niet veel meer aankan
Re: Happy met Honda
die gaat zijn plechtige communie niet meer doen?is het gewoon mijn 7 (ja zeven) jaar oude batterij die toch stilletjes aan begint te begeven en niet veel meer aankan
sig nature
Re: Happy met Honda
ik zet mijn geld op de leeftijd van de batterij
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Happy met Honda
ik zou de batterij houden en de rest vervangen...
Re: Happy met Honda
Eergisteren heb ik nog eens beseft waarom ik blij ben dat ik met een simpele maar betrouwbare Honda rondsnor.
Mijn moto heeft weer zijn jaarlijkse grote poetsbeurt gekregen ([b:1jsmoqg9]ja dat dient om te rijden,[/size:1jsmoqg9][/b:1jsmoqg9] niet om te poetsen).
[color=#0040FF:1jsmoqg9].... een beetje verder vanachter ... [/color:1jsmoqg9]
... Is die platte batterij het gevolg van de motor een tijdje op stationair toerental te laten draaien of is het gewoon mijn 7 (ja zeven) jaar oude batterij die toch stilletjes aan begint te begeven en niet veel meer aankan
1) je zegt/weet het zelf ... dat dient om te rijden ... niet om stationair te draaien ...
2) ...[b:1jsmoqg9] 7 [/size:1jsmoqg9][/b:1jsmoqg9] vette jaren zijn voorbij ... nu komen de magere jaren aan ...
Ik zou die batterij vervangen ... voordat diene chinees ( ) niet ter beschikking meer is ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Happy met Honda
Ruilen voor uw Duits strijkijzer:?: Al?, die batterij h?.ik zou de batterij houden en de rest vervangen...
1) je zegt/weet het zelf ... dat dient om te rijden ... niet om stationair te draaien ...
2) ...[b:1bl34hen] 7 [/size:1bl34hen][/b:1bl34hen] vette jaren zijn voorbij ... nu komen de magere jaren aan ...
Ik zou die batterij vervangen ... voordat diene chinees ( ) niet ter beschikking meer is ...
Die Chinees is gelukkig nog in goede gezondheid, de toekomstige Chinezen zijn nog wat jong maar zijn al in opleiding.
En die batterij, tjah, da's al drie winters da'k denk dat die de geest zal geven maar dat ding blijft maar meegaan, 't zal zijn tot ik op een dag ergens te velde stilletjes zal staan zeker.
Re: Happy met Honda
7 Jaren? in de revere zit nog steeds de eerste batterij, en die is van 1996.....
Ik moet er wel bij vertellen dat ze nu toch dringend aan vervaging toe is, ze heeft me toch al 2 keer in de steek gelaten dit jaar.
De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994) en heeft ook nog steeds zijn eerste batterij.
Ik moet er wel bij vertellen dat ze nu toch dringend aan vervaging toe is, ze heeft me toch al 2 keer in de steek gelaten dit jaar.
De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994) en heeft ook nog steeds zijn eerste batterij.
Re: Happy met Honda
Jamaar Theo ... we spreken over moto's waar af en toe met gereden word h? ... ...7 Jaren? in de revere zit nog steeds de eerste batterij, en die is van 1996.....
Ik moet er wel bij vertellen dat ze nu toch dringend aan vervaging toe is, ze heeft me toch al 2 keer in de steek gelaten dit jaar.
De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994) en heeft ook nog steeds zijn eerste batterij.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Happy met Honda
Niet rijden is slechter voor de batterij dan wel rijden.....Jamaar Theo ... we spreken over moto's waar af en toe met gereden word h? ... ...7 Jaren? in de revere zit nog steeds de eerste batterij, en die is van 1996.....
Ik moet er wel bij vertellen dat ze nu toch dringend aan vervaging toe is, ze heeft me toch al 2 keer in de steek gelaten dit jaar.
De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994) en heeft ook nog steeds zijn eerste batterij.
Re: Happy met Honda
De deauville is ook 7 jaar (gekocht in 1994)
Re: Happy met Honda
In 1994 heeft Theo die besteld. In Japan hebben ze zich toen over de tekentafel gebogen, een productielijn opgestart, en in 2004 aan Theo geleverd.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Happy met Honda
right!
Maar als ge die aan een intelligent druppelladerken hangt, dan komt dat ook wel goed... Ik heb hier ondertussen al zo'n 5 jaar een batterijke van onzen eersten Bora aan de druppellader hangen (die batterij is nog steeds de originele van 1999) en die doet het nog steeds prima in tijden van nood...
' ... in tijden van nood ... ' ... Wrong ...
Mijne paraplu doet ook het prima in nood ... maar als hij 'in den auto' ligt ben ik wel klodder nat ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Happy met Honda
allezja, 't was 2004, ik zat er toch maar 10 jaar naast, da 's toch niks.
Ik ken vrouwen die er verder naast zitten als het over leeftijd gaat.
Ik ken vrouwen die er verder naast zitten als het over leeftijd gaat.
Re: Happy met Honda
Ik ken vrouwen die er verder naast zitten als het over leeftijd gaat.
Over uwen leeftijd toch?
sig nature
Re: Happy met Honda
... 't schijnt dat ze met '15 cm', ook een inschattingsprobleem hebben ...Ik ken vrouwen die er verder naast zitten als het over leeftijd gaat.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Happy met Honda
Nope ... zoals altijd, moe gewerkt ... en recht naar huis.ik ben daarjuist op iets meer dan 15 cm van uwe scootmobiel gepasseerd aan de vaart in Mechelen. Ge waart toch weer ni op weg naar de Pits?
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...