Betrouwbaarheid
Het is misschien eerder iets voor toogpraat, maar ik ben eigenlijk toch eens benieuwd naar de betrouwbaarheid van de motormerken.
Dit is zeker een beetje aangewakkerd door de entousiaste schrijfselen van onze Mpeewee, die geen goed woord over heeft over de BMdinges. Het ironische is wel dat ik met mijn 2 BMdinges ondertussen aan 82.000 km zit zonder ??n enkele panne (een platte, versleten batterij tel ik niet mee, en ik houd hout vast terwijl ik dit schrijf ), terwijl ik Andr? heb leren kennen toen hij met een scooter reed omdat zijn Pan in panne stond...
Kunnen jullie eens posten om de hoeveel kilometer jullie motor uit roulatie was wegens een mankement? Niet omwille van valschade natuurlijk, want daar kon dat ding niet aan doen.
Bij mij is het simpel: ik ben een ongelofelijke gelukzak, want met de Honda CB500 heb ik 5.000 km, met de Yamaha Div900 55.000 km, met de R1100RT 50.000, met de FJR 8.000 en nu met de R1200RT 32.000 km gereden zonder ooit in panne te staan.
Maar er zijn ongetwijfeld andere verhalen te horen.
Dit is zeker een beetje aangewakkerd door de entousiaste schrijfselen van onze Mpeewee, die geen goed woord over heeft over de BMdinges. Het ironische is wel dat ik met mijn 2 BMdinges ondertussen aan 82.000 km zit zonder ??n enkele panne (een platte, versleten batterij tel ik niet mee, en ik houd hout vast terwijl ik dit schrijf ), terwijl ik Andr? heb leren kennen toen hij met een scooter reed omdat zijn Pan in panne stond...
Kunnen jullie eens posten om de hoeveel kilometer jullie motor uit roulatie was wegens een mankement? Niet omwille van valschade natuurlijk, want daar kon dat ding niet aan doen.
Bij mij is het simpel: ik ben een ongelofelijke gelukzak, want met de Honda CB500 heb ik 5.000 km, met de Yamaha Div900 55.000 km, met de R1100RT 50.000, met de FJR 8.000 en nu met de R1200RT 32.000 km gereden zonder ooit in panne te staan.
Maar er zijn ongetwijfeld andere verhalen te horen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Betrouwbaarheid
De deauville: 42.000 probleemloze kilometers
De revere: 80.000 proleemloze kilometers (buiten de batterij die zou moeten vervangen worden)
De cb van mijn echtgenote probleemloze8000km
de sv is nog niet lang genoeg hier om hierover een oordeel te kunnen vellen, maar ik verwacht daarbij geen problemen.
De revere: 80.000 proleemloze kilometers (buiten de batterij die zou moeten vervangen worden)
De cb van mijn echtgenote probleemloze8000km
de sv is nog niet lang genoeg hier om hierover een oordeel te kunnen vellen, maar ik verwacht daarbij geen problemen.
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Betrouwbaarheid
Zinloos topic ...
Er zijn zoveel factoren die de "betrouwbaarheid" van een voertuig bepalen: rijstijl, onderhoud, wegkeuze, ...
Ik ben geen die hard fan van welk continent dan ook, maar tot hiertoe heeft bijvoorbeeld mijn camionette (mitsooobishi) al 't meeste operatieve ingrepen gehad van al het rollend materiaal dat in huize Bullet gepasseerd is (motor, boite, stuurgewrichten, cardan, ...).
GS heeft es een nieuw V-riemke nodig gehad (gesprongen na 10K km te veel volgens onderhoudsboekske), oliekeerringen in de voorvork en twee rollagers in het cardanhuis (beide laatste waarschijnlijk door wat te gezwind hobbelige parcours af te haspelen).
De VanVan heeft na amper 2K km al een nieuwe ketting en bijpassende tandwielen gekregen (een Vlaamsche; ziet er potenter uit dan de originele ). Dat had misschien ook iets te maken met de F? zijne rijstijl ... Es zien hoe het zijn exemplaar vergaat
Er zijn zoveel factoren die de "betrouwbaarheid" van een voertuig bepalen: rijstijl, onderhoud, wegkeuze, ...
Ik ben geen die hard fan van welk continent dan ook, maar tot hiertoe heeft bijvoorbeeld mijn camionette (mitsooobishi) al 't meeste operatieve ingrepen gehad van al het rollend materiaal dat in huize Bullet gepasseerd is (motor, boite, stuurgewrichten, cardan, ...).
GS heeft es een nieuw V-riemke nodig gehad (gesprongen na 10K km te veel volgens onderhoudsboekske), oliekeerringen in de voorvork en twee rollagers in het cardanhuis (beide laatste waarschijnlijk door wat te gezwind hobbelige parcours af te haspelen).
De VanVan heeft na amper 2K km al een nieuwe ketting en bijpassende tandwielen gekregen (een Vlaamsche; ziet er potenter uit dan de originele ). Dat had misschien ook iets te maken met de F? zijne rijstijl ... Es zien hoe het zijn exemplaar vergaat
Re: Betrouwbaarheid
stttt mpeewee zwijg nu eventjes, laat de andere mensen ook nog ne keer iets zeggen
De onda die ik had viel gewoon konstant stil, heeft daarvoor vele keren binnen geweest. Een haar in de carburator zou de oorzaak geweest zijn, maar ook zonder haar bleef die stil vallen. De handeling al bollende de motor weer starten was opdenduur een automatisme geworden
Mijne KTM nooit mee in panne gevallen, d'r mankeerde wel hier een daar ne lek vet en de afstellingen zijn niet altijd wat ze moeten zijn. Iedere keer er iets aan vervangen wordt krijg ik nen anders (daarvoor niet betere) rijdende moto terug, maar hij blijft rijden toch? (48000 km)
't kawatje, das ne jap en die is gewoon perfect nooit meserie mee
De Goldwing staat soms een maand of 3 stil en start meteen en in panne heeft die nog niet gestaan.
Maar moest Toyota moto's maken, wel ik kocht me zo een
De onda die ik had viel gewoon konstant stil, heeft daarvoor vele keren binnen geweest. Een haar in de carburator zou de oorzaak geweest zijn, maar ook zonder haar bleef die stil vallen. De handeling al bollende de motor weer starten was opdenduur een automatisme geworden
Mijne KTM nooit mee in panne gevallen, d'r mankeerde wel hier een daar ne lek vet en de afstellingen zijn niet altijd wat ze moeten zijn. Iedere keer er iets aan vervangen wordt krijg ik nen anders (daarvoor niet betere) rijdende moto terug, maar hij blijft rijden toch? (48000 km)
't kawatje, das ne jap en die is gewoon perfect nooit meserie mee
De Goldwing staat soms een maand of 3 stil en start meteen en in panne heeft die nog niet gestaan.
Maar moest Toyota moto's maken, wel ik kocht me zo een
sig nature
Re: Betrouwbaarheid
Ja, tis zjust alsof dattem op facebook bezig is ?stttt mpeewee zwijg nu eventjes, laat de andere mensen ook nog ne keer iets zeggen
I am confused. Oh no, maybe not!
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Betrouwbaarheid
En uwe V-Strom ni vergeten, h? ........en dan nog 3x VX800 van Suzuki: man, dat waren zalige motoren. Kon je nog alles zelf aan doen. Behalve een paar keer tegen de grond gelegen, nooit miserie gehad...
Re: Betrouwbaarheid
zeer fijne km
bestaat zeer grove km's ook? Das voor de enduro's of zo?
sig nature
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Betrouwbaarheid
Da zijn km's op fijne bandekes.
bestaat zeer grove km's ook? Das voor de enduro's of zo?
Zouden we in feite eigentlijk onze afstanden ni kunnen uitdrukken in km??
Re: Betrouwbaarheid
Happy met Honda.Het is misschien eerder iets voor toogpraat, maar ik ben eigenlijk toch eens benieuwd naar de betrouwbaarheid van de motormerken.
...
Maar er zijn ongetwijfeld andere verhalen te horen.
Behalve wat kleine pannes zijn we daar heel gelukkig mee.
Twee keer een bobine vervangen bij de cbf600 en bij de cbr125 in het begin wat miserie gehad met de afstelling en de batterij die niet goed wilde opladen.
Nog maar ??n keer echt stil gestaan en al de miserie viel thuis of in garantie te vervangen.
Mijn Kwak Zephyr was meer miserie maar daar ben ik gelukkig altijd mee in panne gevallen toen ik thuis wou vertrekken of net vertrokken was. Alle kabels zijn in een paar maand tijd stuk voor stuk geknapt, de kilometerteller had de geest gegeven en de versnellingsbak was op het laatst zeer nukkig.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Betrouwbaarheid
XJ600S: geen enkel probleem mee gehad
XJ900S: geen enkel probleem mee gehad
(met de 2 samen iets van een 50.000km mee gedaan)
TDM900: 75.000 zorgeloze kilometers. Enkel de TPS is tijdens een gepland onderhoud gratis vervangen omwille van een terugroepactie
XT660Z: 30.000 fijne kilometers on- en offroad. Enkel het terugvloeibakje tussen karter en luchtfilterkast is tijdens een gepland onderhoud gratis vervangen omwille van een terugroepactie
KLE650A: 6.000km mee gereden. koelvloeistotemperatuursensor vervangen, radiatordop vervangen
XJ900S: geen enkel probleem mee gehad
(met de 2 samen iets van een 50.000km mee gedaan)
TDM900: 75.000 zorgeloze kilometers. Enkel de TPS is tijdens een gepland onderhoud gratis vervangen omwille van een terugroepactie
XT660Z: 30.000 fijne kilometers on- en offroad. Enkel het terugvloeibakje tussen karter en luchtfilterkast is tijdens een gepland onderhoud gratis vervangen omwille van een terugroepactie
KLE650A: 6.000km mee gereden. koelvloeistotemperatuursensor vervangen, radiatordop vervangen
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Betrouwbaarheid
Bij mij 110.000, tps & vering voor/achter vervangen.TDM900: 75.000 zorgeloze kilometers. Enkel de TPS is tijdens een gepland onderhoud gratis vervangen omwille van een terugroepactie
De KTM tot nu toe : in nog geen jaar 25000km erbij (nu 72000).
Voorvorkolie vervangen, voor de rest nog niks speciaals.
Keep going
Re: Betrouwbaarheid
ZZR600: op 87000km ander blok wegens versleten 2de vitesse. was goedkoper dan reparatie. 20000km eerder achterste schokbreker vervangen door 1 met half zoveel km, ne keer de vorkdichtingen, 't lager in de kettingwielhouder en de opnemer van de kmteller. ook voorste remklauwen gereviseerd. op 110000km reed die nog perfect en is hij buitengegaan.
Bandit 1200: niks (na een half jaar beetje geplooid tegen een Corsa)
Varadero: vorkkeerringen, dichting uitlaat (VWklem en 't was weer dicht), 50000km op 2 jaar.
Blackbird: niks, op 2 jaar en 40000km
Transalp: vorkkeerringen en lagers van beide wielen, voorvelg rot rond ventielgat (had 40000km, nu 55000, vooral in modder en stof.)
KTM 950: preventief vervangen: koppelingspomp (aan het blok), waterpompdichting en as. wegens rammelen nokkenaskettingen: veer oliepomp en de kettingen. vorkdichtingen. 2 keer niet willen starten wegens batterij dood (in de winter, nachtje buitengestaan op 't werk). remlichtschakelaar voorrem. nu 56000km, was 13000 in april 2009.
Bandit 1200: niks (na een half jaar beetje geplooid tegen een Corsa)
Varadero: vorkkeerringen, dichting uitlaat (VWklem en 't was weer dicht), 50000km op 2 jaar.
Blackbird: niks, op 2 jaar en 40000km
Transalp: vorkkeerringen en lagers van beide wielen, voorvelg rot rond ventielgat (had 40000km, nu 55000, vooral in modder en stof.)
KTM 950: preventief vervangen: koppelingspomp (aan het blok), waterpompdichting en as. wegens rammelen nokkenaskettingen: veer oliepomp en de kettingen. vorkdichtingen. 2 keer niet willen starten wegens batterij dood (in de winter, nachtje buitengestaan op 't werk). remlichtschakelaar voorrem. nu 56000km, was 13000 in april 2009.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Betrouwbaarheid
+300k km gereden met (allerlei) rollend materiaal van Honda.
Zonder twijfel ... Honda's
Wegens 'besparingsmaatregelen' van den dealer ... ben ik 2 keer in panne gevallen en heb ik hem een paar dagen moeten missen.
Voor mij ... terug nen honda en als 't kan, bij nen andere dealer ...
Zonder twijfel ... Honda's
Wegens 'besparingsmaatregelen' van den dealer ... ben ik 2 keer in panne gevallen en heb ik hem een paar dagen moeten missen.
Voor mij ... terug nen honda en als 't kan, bij nen andere dealer ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Betrouwbaarheid
Die 800cc scooter die eraan komt ?+300k km gereden met (allerlei) rollend materiaal van Honda.
Zonder twijfel ... Honda's
Wegens 'besparingsmaatregelen' van den dealer ... ben ik 2 keer in panne gevallen en heb ik hem een paar dagen moeten missen.
Voor mij ... terug nen honda en als 't kan, bij nen andere dealer ...
Keep going
Re: Betrouwbaarheid
Kort gezegd zijn voor mij betrouwbaar : de 4 grote jappen en Triumph.
Onbetrouwbaar : met stip op nummer 1 : BMW, kort daarop gevolgd door KTM en Italiaanse merken allerlei.
Eigenlijk het grote clich?-beeld dus .
Niet dat ik mij daar verder ook maar een halve reet van aantrek vaneigenst, anders reed ik wel met een Honda .
Onbetrouwbaar : met stip op nummer 1 : BMW, kort daarop gevolgd door KTM en Italiaanse merken allerlei.
Eigenlijk het grote clich?-beeld dus .
Niet dat ik mij daar verder ook maar een halve reet van aantrek vaneigenst, anders reed ik wel met een Honda .
Nil volentibus arduum