Eindelijk

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Post by Blackbert »

Herinnert u zich deze nog?
Image
Ikke wel. Dat was in augustus 2009.
Vandaag een brief van de advocaat: tegenpartij is aansprakelijk gesteld. Goed.
Stel u nu voor dat je zo lang op je centen mag wachten als je zelf ook serieuze kosten hebt. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eindelijk

Post by F M »

Ik weet van niks. Van voor mijn tijd op het forum? Zin om het nog eens uit de doeken te doen ?

Niet dat ik nieuwsgierig ben, maar ik weet graag veel...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Eindelijk

Post by zappa »

08/2009 ? mijn eerste smt wielkes op de baan, volle aandacht ging daarnaartoe en ik weet ook van niks ? Image

o wacht ergens heeel ver.... ne otto die afsloeg en gij wou pers? rechtdoor? Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Eindelijk

Post by Tom Thumper »

Voila, dat is dan netjes geregeld! En zo een Kwak weetikhoeveel ZZZR in een spiegelpaleis ziet er ook goed uit. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Eindelijk

Post by Blackbert »

't Stond op de vorige versie van 't ander forum. Waar we dus niet meer aankunnen.

In 't kort. 10' eerder kom ik die gast tegen, in short, t-shirt, geen helm. Waar de foto genomen is draai ik links een veldwegske in, met pinker aan en zo, rustig want de ma?s staat hoog. Ik had die koplamp wel gezien, in de verre verte, dus tijd genoeg. Niet dus, als ik dwars over 't midden van de baan ben hoor ik hem roepen en naar mij staren. Nie sturen, nie remmen. Knalt bonk op de crashbaar, 15cm voor mijn been. Hij ging ervan uit dattem mij gewoon voorbij kon steken.
Gevolg: 1 ZZR1400 totall loss. Ik ben gewoon naar huis gereden. Geen kwetsuren.
Was de moto van een vriend, papieren ingevuld, Kawa getakeld.
3 weken later een dagvaarding. blabla. Verhoor van betrokkenen en de getuige (december 2010 geloof ik, er lag een dik pak sneeuw). Nu dus uitspraak.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eindelijk

Post by Raketman »

Iets meer dan 2 jaar ? Dat valt nog mee...ik heb ooit bijna 4 jaar mogen wachten.
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Eindelijk

Post by duibhce Kaelann »

Ik snap de situatie niet goed: kwam hij als tegenligger en raakte hij u van rechts of kwam hij van links en raakte hij u aan die kant? In het eerste geval: nog een geluk dat er getuigen waren dan.
of hij kwam van achter en stak voorbij net als Bert aan het afslaan was.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eindelijk

Post by Raketman »

Als het zo zat dan is er niet veel chance nodig om hem aansprakelijk te stellen natuurlijk.
Integendeel zou'k zelfs zeggen. In deze gevallen wordt minstens even dikwijls de "afslaande" partij volledig aansprakelijk gesteld. Kwestie van met getuigenverklaringen te kunnen aantonen wie zijn maneuvre eerst ingezet had...
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Eindelijk

Post by duibhce Kaelann »

Integendeel zou'k zelfs zeggen. In deze gevallen wordt minstens even dikwijls de "afslaande" partij volledig aansprakelijk gesteld. Kwestie van met getuigenverklaringen te kunnen aantonen wie zijn maneuvre eerst ingezet had...
Image

zonder getuigen was het woord tegen woord: tegenpartij had eerst zijn voorbijsteek manouevre ingezet of Bert had eerst zijn pinker opgezet...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Eindelijk

Post by Blackbert »

Dat is voorrang van rechts. Die foto zat in het dossier ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Eindelijk

Post by Blackbert »

Klopt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eindelijk

Post by Raketman »

Die voorrang van rechts gaat hier idd goed geholpen hebben.

Blijft trouwens moeilijk om voor te stellen dat diene kwak "gewoon" tegen ne KTM gereden is en niet tegen een betonnen muurke, als ge diene foto zo ziet.
Wat betreft dat wachten op uw geld : ik ben destijds bij mijn ouders mogen gaan lenen om mijn toenmalig eerste autoke te laten herstellen. Ik had hem nodig, uitspraak of geen. Door dat lange wachten waren er wel een pak verwijlintresten bijgekomen. Ben het nog eens gaan opzoeken : (we spreken nog van Bfr) er waren voor 124.000 Bfr kosten aan, met de verwijlintresten erbij heb ik 167.000 Bfr getrokken na die jaren.

Het vervelende is vooral dat wachten op die uitspraken (vooral de beroepsprocedure liet op zich wachten) en de daarbij horende onzekerheid Image , zelfs als ge gewoon weet dat het niet fout kan gaan...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Eindelijk

Post by Blackbert »

In zo'n situatie is 't helemaal niet plezant natuurlijk. Ik had meer geluk. Eigenlijk was de enige echte zorg: stel dat de uitspraak anders is, 50/50 of mijn fout. Dan begint de verzekering lastig te doen, zelfs als ze niet moeten betalen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eindelijk

Post by F M »

Eigenlijk is het nauwelijks te begrijpen dat jijzelf noch de KTM schade opgelopen hebben. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Eindelijk

Post by laouen »

Eigenlijk is het nauwelijks te begrijpen dat jijzelf noch de KTM schade opgelopen hebben. Image
ne goeien engelbewaarder is veel waard Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply