Alarm

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Post by Blackbert »

Ktm heeft een datatool S3 alarm/imobiliser. Allemaal goed en wel, tot ge de afstandsbediening kwijtgeraakt natuurlijk. en dat pas merkt als hij in de garage staat, contact af en alarm gewapend. Image

Nu, Datatool heeft een paar pdfkes op hun site die teen en tander uitleggen, oa hoe de tweede afstandsbediening te activeren, ook wanneer het alarm niet kan afgezet worden (ja, had dat moeten doen toen alles nog in orde was Image ?).

Alleen, dat werkt niet. Eer ik overal aan kon was dat al een keer of drie afgegaan en dat gebeurt opnieuw als ik de zekering terugsteek.
Datatool stuurt mij naar Hokoparts, die mij het volgende meedelen:
"[i:2l7jywit]Het uitbouwen van het alarm kunt u bij uw lokale dealer laten uitvoeren die u het beste vertrouwd om een elektrotechnische aanpassing aan uw motor uit te voeren. Deze dealer kan dan met mij contact opnemen voor de juiste instructie hiervoor.[/i:2l7jywit]"

Intussen op het net: alle draadjes van het alarm die tussen de kabelboom gesoldeerd zijn er weer tussenuit halen, de juiste draadjes weer aan elkaar zetten, klaar. Klinkt simpel, is het waarschijnlijk/misschien ook, maar ik heb geen flauw idee of hij daarna wel zal starten. Ttz, de startonderbreking en de onstekingsonderbreking, zitten die switchen in de Datatool of stuurt hij iets open in de electronica van de moto dat dan niet meer dicht gaat?

Met hoog stemmetje: help
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Alarm

Post by Tom Thumper »

Bij het Triumph-alarm, dat ook van Datatools is, zitten de onderbrekingen in de module van het alarm. Eens die module weg, en alle kabels overbrugt, werkt alles normaal. Je hebt dan wel geen alarm meer maar de moto rijdt weer.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alarm

Post by Blackbert »

Da's wat ze bij Mototech ook zeggen. Image
Eerst 2 nachtshiftjes, dan de schaar erin.

Iemand een alarm kopen? Image
grease up your baby for a ball on the hill

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Alarm

Post by fore »

Iemand een alarm kopen? Image
Is dat met afstandsbediening? ... Image Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alarm

Post by zappa »

hopelijk komt alles in orde en vind je uw afstands bediening [b:1e0ns1xk]voor[/b:1e0ns1xk] al het knipwerk Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alarm

Post by Blackbert »

Te laat...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alarm

Post by Muug »

Te laat...
er staan drie brandweerwagens, vijf amubances en zeven politiecombi's aan uw deur en ze dreigen die open te breken omdat uw alarm al drie dagen aan 't loeien is?

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alarm

Post by Blackbert »

De hulpdiensten zijn naar huis.

Da bitch is out, weer wat gewicht eraf, beestje start en draait als een zonnetje. Image

Image
Alarm, iemand?
Systeem is intact en uitgebreid getest, ge moet alleen het kaske gelinkt krijgen aan het bakske.

Btw, dikke ketting en slot doen nu waar ze voor gemaakt zijn.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alarm

Post by F M »

Ik heb ook een alarm op de RT. Ik heb het zelfs nog nooit opgezet. Wie kijkt er nog op als een alarm afgaat ?
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Alarm

Post by fore »

Ik heb ook een alarm op de RT. Ik heb het zelfs nog nooit opgezet. Wie kijkt er nog op als een alarm afgaat ?
Alarmen? ... De mensen bellen eerder naar de polies om U een boete te laten aansmeren wegens irriterend storen van openbare orde en stilte ... Image

Ik heb er (voorlopig) geen behoefte aan ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Alarm

Post by duibhce Kaelann »

Sinds de Ten heb ik me voor de Versys wel een alarm gekocht. De enige reden: als ze mij nog eens proberen te lappen wat er met de Ten gebeurd is hoor ik tenminste zelf het alarm.

Dat je op een reactie van iemand anders niet moet rekenen, daar ben ik ook van overtuigd.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Alarm

Post by Tom Thumper »

Image

Op mijn Tiger staat ook een alarm en nee, dat is geen garantie dat hij niet gepikt gaat worden maar het wordt er wel een beetje moeilijker op. Als ze hem hier uit de schuur willen halen, ga ik er op zijn minst van wakker worden. Die gasten gaan verschieten als ze Tom Thumper in nachtkledij naar buiten zien komen! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alarm

Post by zappa »

Die gasten gaan verschieten als ze Tom Thumper in nachtkledij naar buiten zien komen! Image

breng me niet op idee?n Image Image Image Image

Ik heb zo'n schijfremslot met alarm, gewoon van zijn zijsteun halen is al genoeg om het te doen afgaan, normaal moet dan het draadloos alarm toch wakker schieten en zijn blinkende tandekens laten zien Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Alarm

Post by laouen »

de FZ is diefstalproof gebleken vorige zomer, lees: het pikken niet meer waard Image maar als er hier ooit iets in de garage komt dat wat meer duiten waard is, gaat daar een silent alarm in MET gps tracker!

Zo'n ding dat geen lawaai maakt maar mij wel per sms verwittigt als de motor verplaatst wordt en dat een gps signaal uitzendt om aan te geven waar de motor zich bevindt. Ah ja, en dat ding moet ook werken op batterijen en zal ergens onopvallend weggestoken worden in een of ander hoekje van de kuip.

Ik wil nooit van mijn leven zo nog ne keer opstaan gelijk op 21 juli Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Alarm

Post by bompa »

Maar daar hebben ze spijtig genoeg ook iets op gevonden volgens ik gelezen heb op toerbuffel F.
http://forum.toerbuffel.nl/viewtopic.ph ... 7eb615b4bc

Post Reply