Tja, in groep rijden is dus niet zonder risico.
Het afzetten van de weg is hier ook al een paar keer aan bod gekomen. Kan dat zomaar? En geeft dat ergens een voordeel? Ik heb zo het gevoel dat daardoor nog meer een kuddegeest gecre?erd wordt wat de veiligheid niet echt ten goede komt. Laatste rit offroad in grotere groep werd dat ook een paar keer gedaan. Ik moet zeggen dat ik toch heel erg op mijn hoede bleef op deze plaatsen. Ook waren er geregeld mensen die teken deden dat je veilig kon oversteken, zelfs daar bleef ik heel aandachtig checken en dubbel checken of het wel klopte. Maar ja, ik ben dan ook een watje h?!
Heeft met kuddegeest niks te maken
Maar als je ergens in een club bent neem nu met 40 rijdende leden , moet je het zo wel doen. wie zal er beslissen of je mee mag rijden of niet dus die gasten die dan opdagen kan je zo mee laten rijden en anders is da niet te doen om ze bijeen te houden,als ergens in een club gaan kuddevorming is ja se, maar dan is dat bij elke bijeenkomst want dan kan je niks meer met 3 a 15 of meer man doen zonder de stempel van kudde opgeplakt te krijgen
,
Van die baan afzetten(moest je wel in orde zijn plaatje ,fluovesje, band ) ja dat kon zo maar ooit in Brussel is de baan afgezet en toen nog de rijkswacht kwam van tegenovergestelde richting met zwaailicht en sirene op , zij konden toen ook vlot over die weg passeren omdat wij daar stonden (kruispunt tussen huizen geen zicht op de baan die kruiste )en de bijrijder stak zijn
op
, maar de baan afzetten doe ik ni meer te veel Trajectcontrole , tegenwoordig rij ik toch gewoonlijk alleen of met een paar man
, maar in die 8 of 9 jaar da ik da deed is er toch geen enkel ongeluk gebeurd , en zij maar zeker als je zo rondrijdt gaat het toch wel vlot vooruit mits goede afspraken
En als er dan iemand op de baan staat wil ni zeggen dat je niet meer moet kijken als je de baan opkomt
Maar ter verduidelijking als je de baan afzet moet je de cowboy niet uithangen en niet voor ne wagen vliegen en die laten stoppen
je gaat op de baan staan wanneer ze vrij is en komt er dan van ver ne wagen of iets anders aan, hou je die tegen en dan gaat da vlot, als je de baan afzet moet je niet naar het landschap en zo kijken maar wel heel den dag er met je gedachten bij blijven en zorgen dat je terug veilig van voor geraakt , zolang ik dat gedaan heb was dat toch plezant en bij mij was het voor die officieel lessen die je er nu voor kunt volgen
Ik heb dat verschillende jaren zo meegemaakt ik kan geen nadelen daar over zeggen of bedenken
Rij je niet graag in groep moet je zo niet rijden , rij je wel graag in groep is he volgens mij zo eerste klas mits goede afspraken