Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

ik durf te stellen dat ik mijn bagage op de moto tijdens motorrijden behoorlijk goed kan beperken. Muugin en ik hebben elk ??n zijkoffer ter beschikking : daarin zitten elk zijn of haar kleren en er is zelfs plaats voor een paar uit de kluiten gewassen enkelhoge stapschoenen. Tanktas zit ook lekker vol met kaartmateriaal, fotomateriaal, een hele hoop kleine prutsen. Topkoffer is meestal halfleeg, bedoeld om te vullen met de laagjes kledij die we 's morgens extra aandoen en in de loop van de dag uitdoen.

Kortom, alles zit quasi altijd quasi volledig vol dus.

Waar ik mijn hoofd nu over breek is : waar steek ik al dat kampeermateriaal??? Tent, 2 slaapmatjes, 2 slaapzakken en een rits ander kampeermateriaal (vuurtje, bestek, mokken, etc etc ).

Is er iemand in de zaal die daar ferm veel ervaring mee heeft? Let wel : we zitten met tw?? op ??n moto, dat is niet hetzelfde als twee met twee moto's. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by laouen »

ervaring niet echt, maar wel al een paar keer van anderen gezien:
- rol bovenop de topkoffer voor tent en andere slaaptoebehoren
- Zo compact mogelijk proberen te gaan in tent en andere slaaptoebehoren
- Nog extra tasjes bovenop de zijkoffers? Voor die Trax koffers van Jo is dat een van de accessoires die je er bij kan kopen.

Zo zit Muugin in ne zetel en ben jij met een muilezel op stap Image Image

Zelf lijkt het me niet zo evident. Vorig jaar waren wij toch ook stevig geladen aan kampeermateriaal. Ik had een topkoffer voor mijn spullen en een rol met de tent op mijn motor. Mijn tanktas werd gebruikt voor de picknick die dag. Jo had een zijkoffer voor zijn spullen, de andere zijkoffer zat vol met kookgerei en toebehoren en in de topkoffer bij hem zaten de slaapzakken en matjes. Kwestie van het gewicht zo laag mogelijk te hangen.

Ondertussen wel geleerd dat ik met veel minder kleren ook toe kom. Voor onze vakantie naar Engeland had ik nu enkel de 52l topkoffer en die zat bijlange niet vol. De slaapzakken, matjes en tent zijn ondertussen ingeruild voor een aantal exemplaren die maar half zo groot zijn en dus makkelijk allemaal samen in 1 rol zouden passen. Wat het kookgerei betreft hebben we maar meteen goed spul gekocht en dat is al zo compact mogelijk dus daar valt niet veel aan te besparen...

Succes ermee in elk geval want kamperen is de max! Ik heb het dit jaar eigenlijk wel gemist en ik hoop er toch nog een paar daagjes op uit te kunnen trekken met de tent...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by Muug »


Ondertussen wel geleerd dat ik met veel minder kleren ook toe kom. Voor onze vakantie naar Engeland had ik nu enkel de 52l topkoffer en die zat bijlange niet vol. De slaapzakken, matjes en tent zijn ondertussen ingeruild voor een aantal exemplaren die maar half zo groot zijn en dus makkelijk allemaal samen in 1 rol zouden passen.
Kleren zijn idd onbelangrijk. Wij nemen voor max. 1 week kleren mee, en aangezien we de hele dag in motokleren zitten, worden de kleren die we 's avonds aandoen niet rap vuil.

Moet ik "ingeruild" letterlijk nemen? Of wil je zeggen : "bijgekocht" zodat je nu thuis met ongebruikt materiaal ligt? Image

Voor morgen zit ??n slaapzak plus de tent in de topkoffer. Op elke zijkoffer ga ik een slaapmatje vastsjorren. In de zijkoffers gaat sowieso niet veel zitten, 't is maar ??n nachtje, en we moeten niet koken. Image Maar eigenlijk ben ik me aan het informeren voor een Ijslandreis met duo, zoals deze hier :

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4647 (wat naar onder scrollen, zie je een mooie pic van een KTM)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by zappa »

test test, rond de kerk Image 2x rond dan zie je wat er onderweg afgevallen is dat niet naar uwen gsm kan bellen, nog terug liggen? Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by laouen »

Moet ik "ingeruild" letterlijk nemen? Of wil je zeggen : "bijgekocht" zodat je nu thuis met ongebruikt materiaal ligt? Image
bijgekocht dus... onze 4de tent trouwens Image

nu ja, voor elke toepassing 1 zekers? Een quechua 2 seconds en base voor op circuit, da's handig want dat blijft ook op asfalt staan. Daarnaast hebben we een tunneltent die wat groot uitgevallen was maar ideaal is als je gaat kamperen zonder de intentie om te gaan rondtrekken. En nu een compact trekkerstentje dat ook nog es van z'n eigen blijft staan. Van't weekend es testen of dat ook waterdicht is Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by frederikw »

't is ondertussen al geleden van het KTM adv tijdperk dat we nog volledig bepakt zijn gaan kamperen. Wij rijden elk op onze eigen moto, maar ik had alle bagage mee. Andere moto enkel een tanktas. Ik rij nooit met een tanktas. Op zich zouden we dus evengoed op 1 moto kunnen kruipen met dezelfde bagage.

1e Gobi zijkoffer: alle kleren van 2 personen
2e Gobi zijkoffer: vuurke + eten(laat genoeg plaats over voor het eten dat ge onder de baan koopt)
Roltas vanachter erop: slaapzakken + mattekes
Tent in een plastieken zak (vuilzak or roltas) naast de roltas
Tanktas: camera, kaarten, ..

Go!

Als je zelf je potje wilt koken verdubbelt ongeveer uw bagage. Vuurke + potjes + kruiden + olijfolie/boter + afwasmiddel + ... . Je kan dat gewoon vervangen door ??n mes en een pot choco zodat je 's morgen nog iets kan eten. De koffie en het eten doe je dan wel ergens onder de baan.

Die KTM topkoffer is een lomp ding, op dezelfde oppervlakte krijg je twee roltassen waar meer in kan.
Draai ook eens aan uw achterveer met al dat gewicht Image

Koop u ook zo een spinneweb-rekker om over uw bagage te spannen, daar kunt ge tijdens de rit makkelijk een extra pull ofzo kwijt. Of uw nat gerief om te laten drogen

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by frederikw »

En nu heb ik goesting gekregen Image

...

Even naar buiten gekeken. Goesting is over Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by laouen »

En nu heb ik goesting gekregen Image

...

Even naar buiten gekeken. Goesting is over Image
Image hoewel da weer me eigenlijk zelfs nie tegen zou houden... ik rij wel tot ik zon zie Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by Muug »

Die KTM topkoffer is een lomp ding, op dezelfde oppervlakte krijg je twee roltassen waar meer in kan.

Koop u ook zo een spinneweb-rekker om over uw bagage te spannen, daar kunt ge tijdens de rit makkelijk een extra pull ofzo kwijt. Of uw nat gerief om te laten drogen
op dat kleine bagagerekje twee roltassen en ook nog ruimte overhouden voor de duo? Dat wil ik zien. Image

gerief laten drogen aan de roltas? Been there done that. Al in 1997 of zo. Image Idem met die pot choco. Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by petervdc »

Hmm, de topkoffer thuis laten, en een GROTE roltas in de plaats ?

Lijkt me niet evident hoor, duo, ?n alle kampeer bagage ?
Dus : duo, zijkoffers met roltasje erop, rolzak ipv topkoffer, tanktas... draai maar je veervoorspanning een beetje op Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by Muug »

qua kilo's kan de adventure dat zeker aan, ook de vering. En ook qua freins en frame. De Adventure is zowat de meest robuuste moto ter wereld, dus wat extra kilootjes voelt hij niet. Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by Muug »

bijgekocht dus... onze 4de tent trouwens
tenten, da's iets gelijk slaapzakken eh, afhankelijk van 't weer en 't seizoen en het transport zou je moeten kunnen kiezen eh. Image

ik heb ook twee tenten: ??n geodetische, dus stormvaste, expedititietent, die heb je al gezien in Wales, dat geel geval. En nog eentje die veel minder waterdicht en winddicht is. Maar eigenlijk hebben we nog eentje nodig, ??ntje die gelijkt op diegene die jullie gekocht hebben: heel klein, heel licht, heel waterdicht en veel plaats onder de luifel.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by Blackbert »

Die Gobi's zijn eigenlijk alleen goed om uw drank koel te houden. Nemen geweldig veel plaats in en zijn wreed zwaar voor de ruimte die ze bieden.
In de topkoffer kan met moeite 1 helm, of ge moet nog met van die HD-pottekes rijden. Image

60liter roltas op een grotere bagageplaat (keuze genoeg).
Zijtassen. Ik heb een set Wolfmans gescoord op allroadmaniacs. Mits oordeelkundig proppen kan daar meer in dan in die visbakken van KTM denk ik. Riemen en lussen genoeg om er bvb nog slaapzakken bovenop te sjorren. Ik denk dat ik daar op m'n eentje ruim mee toekom, inclusief materiaal voor de motor (binnenbanden en van die dingen).

Alleen, mijn gerief, zijnde matje en slaapzak, zijn uit de budgetserie en pakken nogal ruim in. Als er iemand nog iets beters liggen heeft waar ie vanaf wil, roep maar. Image

Tenten: 'k heb hier gisteren een linkje zien voorbij komen van ene die mattekes gekocht had. Staan schoon tentjes ook, met een ruime veranda of 2. Image
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by petervdc »

Zijtassen. Ik heb een set Wolfmans gescoord op allroadmaniacs.
Dat zou ik ook nog zien zitten, zo'n zijtassen.
Wolfman Expedition Dry Saddle Bags, of Magadan Panniers bvb
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by duibhce Kaelann »

Dat zou ik ook nog zien zitten, zo'n zijtassen.
Wolfman Expedition Dry Saddle Bags, of Magadan Panniers bvb
Ik ben van plan om die Magadans te gaan bestellen bij ADV Spec
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by petervdc »

Dat zou ik ook nog zien zitten, zo'n zijtassen.
Wolfman Expedition Dry Saddle Bags, of Magadan Panniers bvb
Ik ben van plan om die Magadans te gaan bestellen bij ADV Spec
Ah, nice !
Laat me weten of ze voldoen, als je wilt.
Ze zien er heel interessant uit !
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by Blackbert »

Dat zou ik ook nog zien zitten, zo'n zijtassen.
Wolfman Expedition Dry Saddle Bags, of Magadan Panniers bvb
Ik ben van plan om die Magadans te gaan bestellen bij ADV Spec
Vergeet mij niet mee te tellen h?. Image
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by petervdc »

Dat zou ik ook nog zien zitten, zo'n zijtassen.
Wolfman Expedition Dry Saddle Bags, of Magadan Panniers bvb
Ik ben van plan om die Magadans te gaan bestellen bij ADV Spec
Vergeet mij niet mee te tellen h?. Image
Euh, groepskorting ? Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by Muug »

Dat zou ik ook nog zien zitten, zo'n zijtassen.
Wolfman Expedition Dry Saddle Bags, of Magadan Panniers bvb
Ik ben van plan om die Magadans te gaan bestellen bij ADV Spec
Hm, ik zat met Ortliebs in mijn hoofd, maar die Magadans hebben interessante karakteristieken, zoals die zijzakskes bvb

dan zijn we al met vier?

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Kamperen - motorrijden - met twee per moto : los op

Post by laouen »

Dat zou ik ook nog zien zitten, zo'n zijtassen.
Wolfman Expedition Dry Saddle Bags, of Magadan Panniers bvb
Ik ben van plan om die Magadans te gaan bestellen bij ADV Spec
Hm, ik zat met Ortliebs in mijn hoofd, maar die Magadans hebben interessante karakteristieken, zoals die zijzakskes bvb

dan zijn we al met vier?
misschien 5 Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply