Zwanenzang van een KTM...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by TRooPER »

Theo heeft er 2, en dan rijdt hij soms nog op een derde, die van zijn vrouw...

[i:3dl9huwb][u:3dl9huwb]Ik [/u:3dl9huwb][/i:3dl9huwb]ben hier met mijn ??n okkaziemotoke de armoezaaier.

ahum,
ge zijt niet alleen,

we mogen gelukkig zijn met wat we hebben ....

ik klaag niet

maar zo een HD scrambler zou hier ook mogen staan, naast nog zo veel andere dreambikes,
Image

eigenlijk is dat toch beetje triest dat velen met een KTM 9x0 ADV, als opvolger opnieuw dezelfde moto kiezen.
is er echt niets beter, dan zijn er toch weinig vooruitzichten naar een droommoto,
ik kan wel geloven dat het supermachines zijn, maar een mens wil af en toe wel eens iets anders, maar ne keer dat
ge het beste gewoon zijt, wat rest er dan nog om naar uit te kijken.

my 2 cents on sundayeve....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Muug »


eigenlijk is dat toch beetje triest dat velen met een KTM 9x0 ADV, als opvolger opnieuw dezelfde moto kiezen.
is er echt niets beter, dan zijn er toch weinig vooruitzichten naar een droommoto,
ik zie niet in wat daar triest aan is? Ik was voor mezelf al 15 jaar op zoek naar d? moto die aan ?l mijn wensen voldeed. Die eerste, een kwak, liet me toe om met mijn hobby te beginnen. De Bol d'Or was subliem, maar had veel te weinig grondspeling. De VFR was magisch en heeft me veel beter leren rijden, maar ook die had te weinig grondspeling ?n ermee bordurkes op en af rijden was een ramp voor de kuip, laat staan wat veldwegjes doen. De XJR was ?bercomfortabel maar - alweer - te weinig grondspeling. De GS was comfortabel, veel grondspeling, liet toe om op reis al eens wat mooie wegjes in te slaan. Maar te zwakke motor, te slap frame, flauwe remmen. En de KTM voldoet simpelweg aan alles : massa's grondspeling, een ?berframe met ?bervering, comfortabel ?n toch sportief, groot genoeg voor twee, veel bagagecapaciteit. Als ik al een nadeel moet geven, dan is het dat hij technisch niet zo toegankelijk is, waardoor er onderweg aan sleutelen ferm kan tegenvallen. Daarin was mijn ouwe GS de ?bermoto. Kortom, de KTM voldoet aan mijn allerhoogste eisen en vervult bijgevolg de rol van droommoto. Een droom die uitgekomen is. Dromen kan natuurlijk nog steeds. Dat zal dan niet van iets beters zijn - dat kan simpelweg niet - maar van iets anders. In mijn achterhoofd zit wel nog een RT verborgen, maar dan moet er bij mij eerst een 5 voor staan. Of een RC8, of een BMW R100GS Paris-Dakar. Of alledrie gewoon.

Nu, het bezit van een KTM heeft nog een ander neveneffect hoor : hij d?et dromen. Van grote avontuurlijke reizen namelijk. Meer dan een GS laat een KTM een mens toe van zichzelf te verliezen in allerhande avonturen waar vroeger enkel mensen gelijk Livingstone goed in waren.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by petervdc »

Nu, het bezit van een KTM heeft nog een ander neveneffect hoor : hij d?et dromen. Van grote avontuurlijke reizen namelijk. Meer dan een GS laat een KTM een mens toe van zichzelf te verliezen in allerhande avonturen waar vroeger enkel mensen gelijk Livingstone goed in waren.
Jadadde, wat een statement Image
Keep going

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Nickel »

Nu, het bezit van een KTM heeft nog een ander neveneffect hoor : hij d?et dromen. Van grote avontuurlijke reizen namelijk. Meer dan een GS laat een KTM een mens toe van zichzelf te verliezen in allerhande avonturen waar vroeger enkel mensen gelijk Livingstone goed in waren.
Jadadde, wat een statement Image
Of bedoel je overstatement Image Image

Maar 't is wel schoon gezegd
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by F M »

Nogmaals: jullie doen een mens dromen van een KTM. KTM zou gewoon dit forum kunnen gebruiken en hun reclamebudget voor iets anders gebruiken. Image

Maar ik heb dit weekend dat motormagazine gekocht waar ze de 8 huidige reishoogpoters met elkaar vergelijken. En dan weet ik weer dat de KTM toch niks voor mij zou zijn. Ook daar zijn ze er enthousiast over, hoor. Maar ??n punt is voor mij een belangrijk minpunt: het altijd willen gaan, het is moeilijk er rustig mee te rijden. En dat doe ik wel degelijk regelmatig. Maar dat hoeft voor anderen natuurlijk geen enkel probleem te zijn.

Iedereen moet uitmaken wat voor hem het beste is, nietwaar ?



Maar toch droom ik soms ook van zo een motor waar je overal mee door geraakt...[/size:11mp88yi]
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by petervdc »

We dachten daar in alle discretie en anonimiteit efkes info te gaan inwinnen, helaas voor ons stonden daar op dat moment 2 dubieuze figuren die al snel in de smiezen kregen wat wij daar kwamen doen... Image
Dubieus, dubieus, ?laba Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Muug »

Maar ??n punt is voor mij een belangrijk minpunt: het altijd willen gaan, het is moeilijk er rustig mee te rijden. En dat doe ik wel degelijk regelmatig.
FMmeke, daar op die uitgeregende IndianSummer Supertour vorig najaar heb ik toch mogen merken dat uw "rustig" behoorlijk hard vooruit gaat hoor Image Dus dat argument veeg ik bij deze van tafel Image

Verder kan ik u zeggen dat mijn vrouwke twee weekendjes geleden enorm genoten heeft van het rustig rijden in de Eiffel. Dus "het altijd willen gaan" valt ook wel mee zeg ik u. Image

ah, ende ah, mensen denken altijd dat ze d? moto van hun leven gekocht hebben. Dat ze er hoogstens vijf jaar mee rijden - de meesten toch - vergeten ze telkens weer. Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by petervdc »

Maar ??n punt is voor mij een belangrijk minpunt: het altijd willen gaan, het is moeilijk er rustig mee te rijden. En dat doe ik wel degelijk regelmatig. Maar dat hoeft voor anderen natuurlijk geen enkel probleem te zijn.
Euh, ik rij daar (meestal Image ) ook rustig mee hoor.
Maar da blok heeft er idd geen probleem mee om es in toeren te draaien Image
En met die draadjes door te knippen (milieunormen in 1e en 2e) is het veel aangenamer rijden ook.

Kijk, die moto is gewoon zodanig allround en uitdagend dat je da "nie zo snel" beu wordt, en dat trekt aan h
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by laouen »

Nu, het bezit van een KTM heeft nog een ander neveneffect hoor : hij d?et dromen. Van grote avontuurlijke reizen namelijk. Meer dan een GS laat een KTM een mens toe van zichzelf te verliezen in allerhande avonturen waar vroeger enkel mensen gelijk Livingstone goed in waren.
dat heeft niks met die ktm te maken maar alles met verbeelding Image Als je droomt van verre reizen, kan dat op eendert wat, van een mobiletje tot een R1. Je moet alleen genoeg verbeelding hebben (en waarschijnlijk een paar vijzen kwijt zijn in die uiterste gevallen).

Maar het feit of een motor al dan niet een droommoto is heeft toch niks te maken met rijcapaciteiten, grondspeling, sublieme remmen of eindeloze poeier?

Mijn droommoto is een Buell 1125R net omdat het een droom zal blijven dat dat hier ooit in de garage zal staan. Da spel heeft een draaicirkel van een tientonner, de grondspeling van een F1 auto, en genoeg poeier om de space shuttle in een baan om de aarde te krijgen en een remmenwinkel die je ogen uit hun kassen doen schieten. Niks voor mij dus, maar wel een concept om u tegen te zeggen en een droom van een motor! Voor mij dan. Want ik ben nog net veel anderen tegen gekomen die er ook zo over denken.

Dat iemand de perfecte motor kan vinden voor wat hij/zij op dat moment nodig heeft, dat kan ik wel verstaan en bij velen is dat hier KTM. Maar daarom is het nog geen een droommotor maar gewoon praktisch gezien het beste dat aan al die (hoge) eisen voldoet toch?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Muug »

allez dan, ik geef het toe : ik heb geen droommotor Image

Trouwens, Laouen, heb je al eens met een Buell gereden eigenlijk? Ik wel Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by F M »

Dat iemand de perfecte motor kan vinden voor wat hij/zij op dat moment nodig heeft, dat kan ik wel verstaan en bij velen is dat hier KTM. Maar daarom is het nog geen een droommotor maar gewoon praktisch gezien het beste dat aan al die (hoge) eisen voldoet toch?
Dat is een kwestie van definitie, maar ik kan er heel goed inkomen in wat je zegt. Zo is de RT voor mij inderdaad de motor die het beste compromis biedt van mijn eisen, maar ongelofelijk maar waar, een Goldwing blijft mijn droommotor, ondanks dat ik er recent mee gereden heb, en hij eigenlijk helemaal niet zo voldoet als mijn RT... En toch blijf ik er van dromen. Image
En een KTM stillekesaan ook. Als hij maar niet oranje is.[/size:3tivtlg4]
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by laouen »

Trouwens, Laouen, heb je al eens met een Buell gereden eigenlijk? Ik wel Image
nee, ik zou mijn droom niet om zeep willen helpen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by duibhce Kaelann »

"Droom"motoren voor mij:

Norton NRV588
Image

Of nen moderne XTZ twin van 750-900cc met het gewicht van de 660 mono Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Muug »

Trouwens, Laouen, heb je al eens met een Buell gereden eigenlijk? Ik wel Image
nee, ik zou mijn droom niet om zeep willen helpen Image
mwah mwah, ge zou nog heel erg positief verrast kunnen worden ! Ik heb eens een half uur mogen rijden met een Lightning, jaren geleden, toen er nog een Harley-store in Oostjachtpark te Sint-Niklaas was, dat was toch een mooie kennismaking.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Raketman »

Maar het feit of een motor al dan niet een droommoto is heeft toch niks te maken met rijcapaciteiten, grondspeling, sublieme remmen of eindeloze poeier?
Als het concept "rijplezier" hoog in de lijst staan zie ik zelfs niet in hoe ge zonder die factoren kunt. Ik heb ooit nog maar enen droommoto gehad, en eens ik hem had viel het dik tegen. De KTM was geen motor van mijn dromen, maar ne moto die mijn nieuwsgierigheid enorm prikkelde. 't Is uiteindelijk wel mijn ultieme droommotor geworden, toen bleek dat hij nog veel straffer was dan ik mij voorgesteld had. Ik ben nooit een merk-of typefreak geweest, maar ook dat is zo stillekesaan aan't veranderen Image ...

Muug heeft in deze volledig gelijk : beter kan niet meer, enkel nog anders. Helaas wil dat dan ook zeggen dat mettertijd bepaalde verwachtingen/eisen zullen moeten bijgesteld worden. Naar beneden Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Muug »

Als het concept "rijplezier" hoog in de lijst staan zie ik zelfs niet in hoe ge zonder die factoren kunt.
Mwah, er bestaan verschillende vormen rijplezier, en gij zult dat zeker ook kunnen beamen want ge hebt er verschillende die elk verschillend rijden. Rijplezier is niet enkel uit te meten in sneller/hoger/platter/stabieler maar kan ook uitgedrukt worden in fun/goed gevoel/lekker relaxen/etc ... uwen boxer gaat u op een andere manier plezier geven dan uwe kwak dan uwe ktm dan uw trialmoto enz.... kijk naar bullet hoe gelukkig 'm is met zijn minimoto. Image Maar ge moogt zulke moto's natuurlijk niet gaan bestijgen met het gedacht van ne keer sportief te gaan deathriden in de Ardennen Image Dat heb ik met mijn ouwe GS geprobeerd en dan voelt ge toch dat dat niet echt goed marcheert. Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Theo »

Maar het feit of een motor al dan niet een droommoto is heeft toch niks te maken met rijcapaciteiten, grondspeling, sublieme remmen of eindeloze poeier?
Als het concept "rijplezier" hoog in de lijst staan zie ik zelfs niet in hoe ge zonder die factoren kunt. Ik heb ooit nog maar enen droommoto gehad, en eens ik hem had viel het dik tegen. De KTM was geen motor van mijn dromen, maar ne moto die mijn nieuwsgierigheid enorm prikkelde. 't Is uiteindelijk wel mijn ultieme droommotor geworden, toen bleek dat hij nog veel straffer was dan ik mij voorgesteld had. Ik ben nooit een merk-of typefreak geweest, maar ook dat is zo stillekesaan aan't veranderen Image ...

Muug heeft in deze volledig gelijk : beter kan niet meer, enkel nog anders. Helaas wil dat dan ook zeggen dat mettertijd bepaalde verwachtingen/eisen zullen moeten bijgesteld worden. Naar beneden Image ...
Nu zal iedereen toch moeten toegeven dat een deauville van dit alles zo goed als niets in huis heeft: geen poeier, geen grondspeling, de remmen zijn wel O.K., e nrijcapaciteiten: dat rijdt, Ja....
En toch amuseer ik mij daar goed op, ondertussen tot mijn eigen verbazing toch al 8 jaar, dus dat van die 5 jaar is ook al niet echt waar.
Natuurlijk zou die met duo of in de bergen zelf alleen, wat meer poeier mogen hebben, maar dat bochtenwerk in die haarspelden, dat was elke keer genieten, weer een paar maal de stepjes aan de grond, zo echt per ongeluk zo, ik kan (of durf???) dat blijkbaar nog steeds niet met opzet, maar dat is ook nergens voor nodig.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Stefke »

Mijn droommoto is een Buell 1125R
Wel ik heb ooit eens een echt beeldschone felle madam leren rijden, ze had op twee wielen eigenlijk alleen nog maar per fiets gereden. Ze wist niet eens met welke motor ze ging rijden, want het was er eentje van hare vent... Image De lessen liepen niet van een leien dakje maar bon we zijn er toch geraakt. Komt ze 3 maand later oefenen op ons terrein met haar eigen moto....jawel een CR1125... Image Image Image 120 decibel en 6 op de schaal van Richter wist ik echt niet goed wat ik daar moest van verwachten... Image Maar kijk, 4 x 2uur oefenen en een paar weken later kon die het examenparcour perfect afleggen met haar eigen motor. Image
Alsnog heeft ze beslist om toch de Kawa van de rijschool te pakken en kijk met glans geslaagd.

Om maar te zeggen dat je zelfs met zo'n CR eigenlijk best goed uit de voeten kan! Image


Maar bon, zo'n KTM, ik droom daar niet van, laat mij eigenlijk koud... Image
Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Theo »

Een KTM, dan koop je nooit meer wat anders, je hebt dan alle dagen afwisseling, er scheelt namelijk telkens wat anders aan.... Image




Voor jullie mij afschieten: 't is maar om te lachen hoor.[/size:pdfqsd9y] Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Zwanenzang van een KTM...

Post by Cotthem »

bon, tussen mij en Sonja is het koekenbak. Ze lelijk, maar elegant, praktisch en FUN...en dat Oranje, tja....jullie zijn er ook en ik aanvaard jullie toch ook zeker Image Image
"...the path is the destination"

Post Reply