eigenlijk is dat toch beetje triest dat velen met een KTM 9x0 ADV, als opvolger opnieuw dezelfde moto kiezen.
is er echt niets beter, dan zijn er toch weinig vooruitzichten naar een droommoto,
ik zie niet in wat daar triest aan is? Ik was voor mezelf al 15 jaar op zoek naar d? moto die aan ?l mijn wensen voldeed. Die eerste, een kwak, liet me toe om met mijn hobby te beginnen. De Bol d'Or was subliem, maar had veel te weinig grondspeling. De VFR was magisch en heeft me veel beter leren rijden, maar ook die had te weinig grondspeling ?n ermee bordurkes op en af rijden was een ramp voor de kuip, laat staan wat veldwegjes doen. De XJR was ?bercomfortabel maar - alweer - te weinig grondspeling. De GS was comfortabel, veel grondspeling, liet toe om op reis al eens wat mooie wegjes in te slaan. Maar te zwakke motor, te slap frame, flauwe remmen. En de KTM voldoet simpelweg aan alles : massa's grondspeling, een ?berframe met ?bervering, comfortabel ?n toch sportief, groot genoeg voor twee, veel bagagecapaciteit. Als ik al een nadeel moet geven, dan is het dat hij technisch niet zo toegankelijk is, waardoor er onderweg aan sleutelen ferm kan tegenvallen. Daarin was mijn ouwe GS de ?bermoto. Kortom, de KTM voldoet aan mijn allerhoogste eisen en vervult bijgevolg de rol van droommoto. Een droom die uitgekomen is. Dromen kan natuurlijk nog steeds. Dat zal dan niet van iets beters zijn - dat kan simpelweg niet - maar van iets anders. In mijn achterhoofd zit wel nog een RT verborgen, maar dan moet er bij mij eerst een 5 voor staan. Of een RC8, of een BMW R100GS Paris-Dakar. Of alledrie gewoon.
Nu, het bezit van een KTM heeft nog een ander neveneffect hoor : hij d?et dromen. Van grote avontuurlijke reizen namelijk. Meer dan een GS laat een KTM een mens toe van zichzelf te verliezen in allerhande avonturen waar vroeger enkel mensen gelijk Livingstone goed in waren.