twijfel...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: twijfel...

Post by petervdc »

Zo'n 80% van mijn km's zijn woon/werk, en tussen de files laveren zal hoogstwaarschijnlijk makkelijker gaan dan met de Tiger.
Eu, en je weer/wind bescherming dan ?
Tis niet alle dagen droog & zonnig h?... En als het vooral woon/werk is, mo?t je er wel door.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: twijfel...

Post by Muug »

de XJR is een superzalig comfy machien. 'k heb die ooit te rap weggedaan. De vering is m??r dan goed genoeg om over verhakkelde betonwegskes te rijden. Image En ge zit in een comfy zadel wat ook helpt ivm die putten en bulten.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: twijfel...

Post by bompa »

Dat schaf ik mij ooit ook nog aan denk ik een XJR1300 ik had er ooit bijna een gekocht , maar het is toen een Blackbird geworden , omdat ik toen veel meer terugkreeg van mijne oude cbr, anders had het de XJR1300 geweest,
Maar nu met de ktm een paar jaar rondbollen en dan zit de kans er zeker in , ik heb dat altijd al een mooie moto gevonden

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: twijfel...

Post by Muug »

windbescherming voor mijn 1m75 was optimaal. Ooit ben ik eens in ??n trok van de Provence afgekomen, via de autostrade, aan 140km/u. Zalig. Ik kwam fris als een hoentje thuis, en mijn vrouw ook. De tellers buigen de wind heel goed af naar boven.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: twijfel...

Post by Raketman »

Alleen... over verhakkelde betonbaantjes tussen de velden slingeren, wat ongelooflijk pliezant was op die Tourancekes, zal misschien minder lukken. Ik vraag mij zodoende af of ik zo'n hoogpoter niet ga missen...
Als ge dat regelmatig doet zou dat kunnen dat ge dat gaat missen. De standaard vering van nen XJR durft vooraan al nekeer door te slaan op slecht wegdek, maar de oplossingen daarvoor zijn even simpel als klassiek. En wat heet "relatief betrouwbare blokjes" : dat zijn heel betrouwbare blokken, veel verkleinwoord is daar niet aan Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: twijfel...

Post by Muug »

laat me raden : dat is ne gepimpte SP ? Ik had ook nen SP, maar ne standaard.

J.pi
Posts: 31
Joined: 24 May 2010 09:20

Re: twijfel...

Post by J.pi »

toch ferm he aso nen dikke naked Image Image
veel plezier ermee, ik hoop dat ik em eens in 't echt kan bezien.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: twijfel...

Post by Wipr »

Ferme moto zo'n XJR, doch zie ik hem het liefste in originele staat.

Veel plezier ermee. Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: twijfel...

Post by Muug »

niet veel veranderd? Image Denk je dat die velgen standaard zo gekleurd zijn dan? Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: twijfel...

Post by Muug »

ah ah ah ... heimwee.

'k zou die XJR wel graag terug hebben.... en een R100GS ook eigenlijk. Ook tof machien. De VFR zou ik niet meer willen denk ik. Liever een RC8. En een 1150RT zie ik ook nog zitten, om als we oud en stram zijn, toch nog comfortabel door Europa te reizen.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: twijfel...

Post by Muug »

De VFR zou ik niet meer willen denk ik.
Gewwon uit curiositeit... why not?
wel, 't was nen vfr750 van 1993, ik heb het dus niet over de moderne eh . Image Het was een sublieme machine, maar de vering was niet echt top. Ook h??l kwetsbare kuipdelen wel, hem gewoon platleggen resulteerde al in breuken. En eigenlijk te weinig grondspeling.... Maar wel een geweldige toermachine... Maar toch weer niet genoeg plaats tussen de grond en de onderkant van de kuip.

En eigenlijk, de XJR heeft ook te weinig grondspeling...

Post Reply