Le vraiment nouveau KTM est presque arriv�

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by F M »

Ook in Motoplus wordt de test duidelijk in categorie?n verdeeld. In het eerste nummer is er een vergelijking op basis van meestal meetbare gegevens. In het volgende nummer worden ze dan in het veld vergeleken. Daar zijn er klassementen in 3 categorie?n:
- reiscapaciteit op voornamelijk snelwegen (kilometers afmalen) , met als winnaar de Explorer
- bochtenplezier op secundaire wegen, winnaar Multistrada
- off road , winnaar ?niet geheel verrassend) de KTM

En uteindelijk nog een totaal klassement, waarin de GS toch nog net als winnaar uitkomt omwille van de dichte ereplaatsen in elke categorie.
In de laatste Moto-Plus : ook grote test,
GS is winnaar wegens all-round kapaciteiten, nooit de beste, steeds bij de beste, en in 't optellen (nipt) gewonnen! Image Image
OK, Vet, tis duidelijk dat het je niet interesseert wat ik schrijf. Image
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by vet on wheels »

Ook in Motoplus wordt de test duidelijk in categorie?n verdeeld. In het eerste nummer is er een vergelijking op basis van meestal meetbare gegevens. In het volgende nummer worden ze dan in het veld vergeleken. Daar zijn er klassementen in 3 categorie?n:
- reiscapaciteit op voornamelijk snelwegen (kilometers afmalen) , met als winnaar de Explorer
- bochtenplezier op secundaire wegen, winnaar Multistrada
- off road , winnaar ?niet geheel verrassend) de KTM

En uteindelijk nog een totaal klassement, waarin de GS toch nog net als winnaar uitkomt omwille van de dichte ereplaatsen in elke categorie.
In de laatste Moto-Plus : ook grote test,
GS is winnaar wegens all-round kapaciteiten, nooit de beste, steeds bij de beste, en in 't optellen (nipt) gewonnen! Image Image
OK, Vet, tis duidelijk dat het je niet interesseert wat ik schrijf. Image
Image

Jaja, valt dat zo op? Image

Neen, gewoon ni alles gelezen , in de rapte wat gepost...

Ik zal in 't vervolg beter mijn best doen, meester Image Image


On topic: in de nieuwe moto-plus: test van dien KTM 1190! De manne waren onder indruk!
100 pk voor offroad, 150 voor op de baan Image

Nu wachten op de nieuwe GS... Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by F M »

Nu wachten op de nieuwe GS... Image
Niet lang meer. Bij Winge Motors hebben ze trouwens de laatste nieuwe R1200GS afgeleverd...
I am confused. Oh no, maybe not!

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by TRX »


Geheel naar analogie met rallywagens, dus met specials en verbindingsstukken en zo. In het klassement "big twins" eindigde hij als tweede.... met een GS.... met standaard achtervering ... Image Dan weet je het wel... Image

Vandaag zelf deelgenomen aan zo'n rally en dat met mijn standaard 1050 Image (allez, op valbaren, intercom en kofferrek na, maar das eerder ballast Image ). Helaas hier geen uitslag bekend wegens fataal ongeval Image .

En on-topic, die tests.... lees ik zelden nog. Aan de hand van cijfers, wielmaten en dergelijke kan je je al een goed beeld vormen van een moto.
Dan moet je zelf uitmaken wat je wil h?, iets voor op baan en zeer occassioneel eens een veldweg of iets om door Afrika te rijden ?

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by Stefke »


En on-topic, die tests.... lees ik zelden nog.
Image Ook omdat die nieuwe modellen altijd meer en meer "de ver van mijn bed show" worden. En dan nog altijd dat zelfde gezever over de GS tegen de rest... Image Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by Wipr »

Ik lees deze nieuwsbrief ook altijd en soms ook de reacties op deze artikels.

Onlangs was er een reactie waar ik me wel kon achter zetten en ik probeer zo goed mogelijk terug te citeren wat deze persoon schreef (het was de reactie op het nieuws dat BMW een watergekoelde 1250cc GS op de markt ging brengen)

[i:12jb68mc]Auto-fabrikanten zijn de laatste jaren aan het downsizen dus maw ze proberen kleinere motoren meer rendement te geven. Waarom brengen de motorfabrikanten dan altijd zwaardere en zwaardere moto's uit.[/i:12jb68mc]

Uiteraard worden er nog kleinere modellen uitgebracht en mijn (grote) interesse gaat bijv ook uit naar de nieuwe NC700 reeks van Honda waar ze toch gekeken hebben naar het gebruik van een motor en de bijhorende toerentallen en verbruikcijfers.

Waar stopt het denk ik dan?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by F M »


Geheel naar analogie met rallywagens, dus met specials en verbindingsstukken en zo. In het klassement "big twins" eindigde hij als tweede.... met een GS.... met standaard achtervering ... Image Dan weet je het wel... Image
Image Image Euhh, WAT schreef ik ? Over iets waar ik niks van af weet ?

TRX-ke, ge moet de quotekes goed zetten, h? ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by bompa »



Vandaag zelf deelgenomen aan zo'n rally en dat met mijn standaard 1050 Image (allez, op valbaren, intercom en kofferrek na, maar das eerder ballast Image ). Helaas hier geen uitslag bekend wegens fataal ongeval Image .
Ik ben vandaag door Theux gepasseerd en heb er vandaag een paar van die rally zien rijden en dacht nog oei en dat op de openbare weg zonder dat die weg afgesloten is Image

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by frederikw »

Sites met meer info over zo'n rallye's? Klinkt plezant!

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by Raketman »

Helaas hier geen uitslag bekend wegens fataal ongeval Image
Hola ! Toch niet bij de deelnemers van MR ? Allez, niet dat het dan minder erg zou zijn natuurlijk Image ...
Nil volentibus arduum

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by vet on wheels »

Nu wachten op de nieuwe GS... Image
Niet lang meer. Bij Winge Motors hebben ze trouwens de laatste nieuwe R1200GS afgeleverd...
Oeps, ik had soms eens aan gedacht om zo de laatste te kopen, want dat watergedoe....ik vrees teveel voor kinderziektes ? la BMW...
Allee, ik kan nog efkens voort, mijne GS rijdt nog als nieuw, na 40.000 km en 5 jaar nog niets aan voorgehad (hout vasthouden!)

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by petervdc »

In de zonet toegekomen (nl) Motoplus staat een laaiend enthousiast artikel over een eerste testrit met de nieuwe KTM.
Het clich? "gs killer" staat er uiteraard ook in, maar men is er toch z??r over te spreken hoor.
Nu wachten op verdere & grondiger testverslagen h?.

Het blok (150pk) komt dus van de RC8R, drive by wire, abs met een speciale offroad mode, tractiecontrole, en 230kg volgetankt, meeremmende achterrem, enz...
En ze spreken van een kettingspanner, dus tzal zonder cardan zijn.
Het doel was "de beste allroad".
Keep going

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by vet on wheels »

Ja,tijdens de test tot 90/u voorste wiel in de lucht Image ....
Iets voor de echten..!. Image

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by Nickel »

En de prijs ? Zal ook een serieuze rol spelen in het al dan niet succesverhaal denk ik.
Blijf het jammer vinden van die cardan...... maar dat zal mijn afwijking zijn zekers Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by Muug »

In de zonet toegekomen (nl) Motoplus staat een laaiend enthousiast artikel over een eerste testrit met de nieuwe KTM.
Het clich? "gs killer" staat er uiteraard ook in, maar men is er toch z??r over te spreken hoor.
Nu wachten op verdere & grondiger testverslagen h?.

Het blok (150pk) komt dus van de RC8R, drive by wire, abs met een speciale offroad mode, tractiecontrole, en 230kg volgetankt, meeremmende achterrem, enz...
En ze spreken van een kettingspanner, dus tzal zonder cardan zijn.
Het doel was "de beste allroad".
't is een introtestje, zelfs nog geen productiekleuren, en geen exacte tech.specs. zoals 't aantal mm veerweg. Wat ik vooral "registreerde" was het intensief gebruik van de elektronica, niet alleen in het motormanagement, maar ook bvb met een off-road-instelling voor het ABS en zo. Nu ja, aangezien het voor mij een onbereikbare moto blijft, interesseert het me niet zo erg.

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by petervdc »

Nu ja, aangezien het voor mij een onbereikbare moto blijft, interesseert het me niet zo erg.
Eu, voor mij ook hoor, maar dan nog interesseert het mij Image
Keep going

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by petervdc »

Ja,tijdens de test tot 90/u voorste wiel in de lucht Image ....
Iets voor de echten..!. Image
"voortdurend" in het luchtledige zeiden ze Image
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by zappa »

Image


ze hadden bij ktm nog een ontwerpke uit 2006 in hun schuif liggen zeker?

Image
The first, never realized Prototype of the KTM LC8 990 Adventure, fotographed at a exhibition in Vienna Design Forum march 2006
sig nature

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv

Post by Nickel »

Zijn er eigenlijk al prijzen bekend van die Adventure 1190 R ?
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Post Reply