Le vraiment nouveau KTM est presque arriv�
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
All?, blij dat een niet-ktm-er hier ook het belang van in ziet
Keep going
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Zo precies of KTM moet BMW nog naar de kroon steken...
Nil volentibus arduum
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Zo precies of KTM moet BMW nog naar de kroon steken...
Keep going
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Pfff, nog krachtiger als de 990 (150pk alstublieft) en dat voor wat moet doorgaan als "all-road". Ik snap eigenlijk niet waar het voor nodig is zunne.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Tja ... beetje macho-gedrag zeker. 'Ik wil de dikste hebben ...' zijn 't geen tetten, dan zijn 't banden ...Pfff, nog krachtiger als de 990 (150pk alstublieft) en dat voor wat moet doorgaan als "all-road". Ik snap eigenlijk niet waar het voor nodig is zunne.
Als ge de kasseien niet uit de grond kunt rijden, dan hoort ge er nie bij ... ofzoiets ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
KTM gaat strike voor het grote geld en de grote massa ...
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Ik zie het zo: de 990 is superieur aan alle andere motoren als het gaat om de combinatie van reis- en off road motor. En daardoor uiterst populair alhier, omdat er zo vele forumleden ook van de weg af willen rijden.
Maar de grote massa motorrijders koopt de Gs-en en aanverwanten voornamelijk omwille van de rijcapaciteiten op het asfalt, de reiscapaciteit en het zitcomfort. En daarin is de 990 niet slecht, maar toch ondergeschikt aan de 'anderen'.
En het is bij de grote massa dat de grote omzetten te halen zijn. Vandaar dat KTM daar ook wil meespelen.
Maar ik zou de 990 in het gamma houden als ik van hen was.
Maar de grote massa motorrijders koopt de Gs-en en aanverwanten voornamelijk omwille van de rijcapaciteiten op het asfalt, de reiscapaciteit en het zitcomfort. En daarin is de 990 niet slecht, maar toch ondergeschikt aan de 'anderen'.
En het is bij de grote massa dat de grote omzetten te halen zijn. Vandaar dat KTM daar ook wil meespelen.
Dus inderdaad, in dat opzicht moet KTM BMW zeker naar de kroon steken!Zo precies of KTM moet BMW nog naar de kroon steken...
Maar ik zou de 990 in het gamma houden als ik van hen was.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Ik heb een 'GS-aanverwante' met All-road banden op, een 19" voorwiel en cardan.
Waarom ik die gekocht heb, het rij comfort, het zit comfort, de handelbaarheid, en vooral de kleur
Ga ik daar ooit off-road mee rijden? wie weet. Gaat die dat perfect kunnen? wellicht niet, te zwaar (259kg rijklaar) en nog belangrijker, te weinig grondspeling
Waarom genen GS? tja ... iedereen heeft dat zekers, 't model (of merk) sprak me niet aan
Waarom geen KTM, ik wou geen ketting meer ?n ik wou iets comfortabel. Als ik hoor hoe dat een KTM trilt, hoe agressief dat blok uit de hoek kan komen .... dat is niet voor mij weggelegd.
Als de nieuwe adventure van KTM erop speelt om de mensen met mijn profiel aan te spreken, waarom niet? Voor mij is het te laat gekomen, anders had ik wel eens willen testrijden als die idd een cardan heeft.
Ohja, ik heb net geen 98PK in dat blok van die Triumph, maar dat lijkt meer dan genoeg te zijn om vlotjes te rijden.
Waarom ik die gekocht heb, het rij comfort, het zit comfort, de handelbaarheid, en vooral de kleur
Ga ik daar ooit off-road mee rijden? wie weet. Gaat die dat perfect kunnen? wellicht niet, te zwaar (259kg rijklaar) en nog belangrijker, te weinig grondspeling
Waarom genen GS? tja ... iedereen heeft dat zekers, 't model (of merk) sprak me niet aan
Waarom geen KTM, ik wou geen ketting meer ?n ik wou iets comfortabel. Als ik hoor hoe dat een KTM trilt, hoe agressief dat blok uit de hoek kan komen .... dat is niet voor mij weggelegd.
Als de nieuwe adventure van KTM erop speelt om de mensen met mijn profiel aan te spreken, waarom niet? Voor mij is het te laat gekomen, anders had ik wel eens willen testrijden als die idd een cardan heeft.
Ohja, ik heb net geen 98PK in dat blok van die Triumph, maar dat lijkt meer dan genoeg te zijn om vlotjes te rijden.
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Ik vind dat BIKE in zijn laatste nummer de vele crosstourers die er zijn mooi geklasseerd heeft.
- qua off-road steekt de KTM 990 er met kop en schouders bovenuit, qua toercapaciteiten is het minder "smooth" dan de GS. Persoonlijk vind ikzelf dat BIKE wat overdrijft met het afbreken van de toercapaciteiten , maar soit.
- dan volgt de GS qua off-road, met sublieme toercapaciteiten
- tot hun eigen verbazing vinden de mensen van BIKE de Honda Crosstourer even goed - jawel ! - als de GS. Hij ziet er alleen minder "cross" uit. Maar hij kan het wel even goed als die BMW.
- de Explorer is nog minder off-road dan de BMW, en heeft ook niet zoveel comfort als die GS (en de crosstourer)
en dan de rest (stelvio, multistrada, versys1000) is just niks off-road, gewoon toeren, het ene al meer sportief of primitiever dan het andere.
Mooi klassementje vind ik, met de grootste verrassing die Honda Crosstourer.
Tuurlijk, die nieuwe KTM 1200 moet daarin nog een plaatsje krijgen.
- qua off-road steekt de KTM 990 er met kop en schouders bovenuit, qua toercapaciteiten is het minder "smooth" dan de GS. Persoonlijk vind ikzelf dat BIKE wat overdrijft met het afbreken van de toercapaciteiten , maar soit.
- dan volgt de GS qua off-road, met sublieme toercapaciteiten
- tot hun eigen verbazing vinden de mensen van BIKE de Honda Crosstourer even goed - jawel ! - als de GS. Hij ziet er alleen minder "cross" uit. Maar hij kan het wel even goed als die BMW.
- de Explorer is nog minder off-road dan de BMW, en heeft ook niet zoveel comfort als die GS (en de crosstourer)
en dan de rest (stelvio, multistrada, versys1000) is just niks off-road, gewoon toeren, het ene al meer sportief of primitiever dan het andere.
Mooi klassementje vind ik, met de grootste verrassing die Honda Crosstourer.
Tuurlijk, die nieuwe KTM 1200 moet daarin nog een plaatsje krijgen.
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Van hetgeen ik vernomen heb zou die zonder cardan zijn, nog altijd met ketting. Gemiste kans of niet ?Als de nieuwe adventure van KTM erop speelt om de mensen met mijn profiel aan te spreken, waarom niet? Voor mij is het te laat gekomen, anders had ik wel eens willen testrijden als die idd een cardan heeft.
Persoonlijk rij ik nu ook al 5 jaar met cardan, 't is verdorie toch wel gemakkelijk, zeker met woon/werk verkeer door ons Belgische weer. Vandaar dat cardan voor mij toch wel bovenaan het lijstje staat.....tenzij de rest van 't fietske zo buitengenwoon beter zou zijn dan de anderen..
en betaalbaar ???
En 150pk, kostelijk BIV.....
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do .
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
In het toernummer van motorrijder deze zomer stond de explorer eerst, tweede was de gs en derde de crosstourer.Mooi klassementje vind ik, met de grootste verrassing die Honda Crosstourer.
Tuurlijk, die nieuwe KTM 1200 moet daarin nog een plaatsje krijgen.
Dus allemaal een beetje relatief zekers. Ik vind de crosstourer in ieder geval lekker rijden, maar ja, ik ben niet veel gewoon met mijn deauvilleke 700.
Zou toch de explorer ook eens willen proeven.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do .
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Dan zal de focus van die test echt wel niet op off-road gelegen hebben, maar op "road".In het toernummer van motorrijder deze zomer stond de explorer eerst, tweede was de gs en derde de crosstourer.Mooi klassementje vind ik, met de grootste verrassing die Honda Crosstourer.
Tuurlijk, die nieuwe KTM 1200 moet daarin nog een plaatsje krijgen.
.
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Yep, inderdaad, off-road was maar klein onderdeel, was op Corsica als ik mij niet vergis. Maar misschien wel een realistischere weergave van het werkelijke gebruik van dergelijke machines door de meesten.[Dan zal de focus van die test echt wel niet op off-road gelegen hebben, maar op "road".
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do .
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
en hierin schuilt "het probleem". Hebben ze in die test gezegd dat ze die vooral op weggebruik gaan testen? Zo ja, dan is het een eerlijke en open test. Zoneen, wel, dan is de test onvolledig: zulke polyvalente moto's kan je niet even in ??n test volledig profileren.Yep, inderdaad, off-road was maar klein onderdeel, was op Corsica als ik mij niet vergis. Maar misschien wel een realistischere weergave van het werkelijke gebruik van dergelijke machines [b:2gk1g9f6]door de meesten.[/b:2gk1g9f6][Dan zal de focus van die test echt wel niet op off-road gelegen hebben, maar op "road".
In BIKE bvb hebben ze daar simpelweg drie artikels over geschreven : ??n over de marktpositie van de Explorer en de anderen. E?n waarin de explorer qua rijcomfort op de openbare weg wordt vergeleken met de GS tijdens een rit die 21 uur of zo duurt. En een artikel waarvoor ze een hele dag veldwegen zijn gaan bereiden in Engeland, met de nodige foto's bij. Zo kan elk voor zich uitmaken op welk vlak welke moto het beste scoort. Da's veel en veel vollediger, correcter, accurater, objectiever dan ??n testje.
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Ook in Motoplus wordt de test duidelijk in categorie?n verdeeld. In het eerste nummer is er een vergelijking op basis van meestal meetbare gegevens. In het volgende nummer worden ze dan in het veld vergeleken. Daar zijn er klassementen in 3 categorie?n:
- reiscapaciteit op voornamelijk snelwegen (kilometers afmalen) , met als winnaar de Explorer
- bochtenplezier op secundaire wegen, winnaar Multistrada
- off road , winnaar ?niet geheel verrassend) de KTM
En uteindelijk nog een totaal klassement, waarin de GS toch nog net als winnaar uitkomt omwille van de dichte ereplaatsen in elke categorie.
- reiscapaciteit op voornamelijk snelwegen (kilometers afmalen) , met als winnaar de Explorer
- bochtenplezier op secundaire wegen, winnaar Multistrada
- off road , winnaar ?niet geheel verrassend) de KTM
En uteindelijk nog een totaal klassement, waarin de GS toch nog net als winnaar uitkomt omwille van de dichte ereplaatsen in elke categorie.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Ik kan dat ergens wel begrijpen. Hij scoort op alle vlakken erg hoog. Zelfs off-road met de juiste banden. Enkele weken terug in Engeland, werden we tijdens de off-roadritten voorgereden door een zekere Mike, een gezonde vijftiger, met wat gezond overgewicht. Blijkt die man deel te nemen aan een soortement rally's voor moto's. Geheel naar analogie met rallywagens, dus met specials en verbindingsstukken en zo. In het klassement "big twins" eindigde hij als tweede.... met een GS.... met standaard achtervering ... Dan weet je het wel...En uteindelijk nog een totaal klassement, waarin de GS toch nog net als winnaar uitkomt omwille van de dichte ereplaatsen in elke categorie.
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
Blijkbaar staan er nog modellekes op til?
[url]
[url]
[url]
[url]
sig nature
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
In de laatste Moto-Plus : ook grote test,
GS is winnaar wegens all-round kapaciteiten, nooit de beste, steeds bij de beste, en in 't optellen (nipt) gewonnen!
GS is winnaar wegens all-round kapaciteiten, nooit de beste, steeds bij de beste, en in 't optellen (nipt) gewonnen!
Re: Le vraiment nouveau KTM est presque arriv
staat op motorforum ook te lezen.