Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Diene Crosstourer van Honda, 'k heb er vandaag wat op staan kijken... ik word niet koud of warm van het ontwerp... kleef er gelijk welk logo op (bmw, triumph, suzuki, honda, ...) en ik zou u niet tegenspreken.... en schijtesaaie kleuren ... maar eindelijk heb ik begrepen hoe dat ding eigenlijk "gecast" is... nl. als een moderne versie van den Transalp !

Wat diene moto dir?ct enorm aantrekkelijk maakt eigenlijk ...

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Blackbert »

euh, dat oranje beest in uw schuur is de moderne versie van de Transalp. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Stefke »

och, ik wil dat eigenlijk allemaal niet snappen, zegt mij niet veel, maar 't zou wel eens aangenaam kunnen rijden. iedereen koopt waar 'm goesting in heeft, als hij/zij er maar gelukkig mee is! Image En zo van die gelukkige mensen in mijn buurt verdraag ik doorgaans beter dan van die zuurpruimen die nergens content mee zijn en aldoor klagen en zagen! Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Wipr »

Hmmm, ik denk dat modderploeteren met zo'ne Crosstourer niet tot een aangename bezigheid zal leiden met een transalp daarentegen lijkt me dat iets makkelijker.

Volgens mij is het enigste dat voorgenoemde gelijk hebben dat ze dezelfde vader hebben. Image Image

Zoals je zelf zegt kan je daar evengoed een andere merk opkleven. Ik vraag me trouwens af waarom de spitsbroerder (VFR1200) van de crosstourer telkens weer in promo wordt gezet als er promo's worden gegeven bij Honda. Ik ben daar wat gaan over opzoeken en ondanks dat het een heel goed blok is kwam steeds hetzelfde steeds terug namelijk het hoge brandstofverbruik. Ondanks dat het een andere afstelling is zou het me verbazen mocht de crosstourer daar meteen veel beter in doen.

Mocht ik dergelijk bedrag aan een motor kunnen en willen geven en een hoogpoter kopen. Ik zou het begot niet weten welke ik zou nemen. De bekende merken hebben er allemaal wel minstens ??ne in het gamma en dan zijn er nog wat minder bekende merken (Benelli bijv) die er ook nog ??ne hebben.

Ben twee weken geleden eens gaan kijken naar een Buell Ulysses eneuhm.... dat ding zit even breed/ stoer als hij er uit zit maar wel beestige moto. Verre van een Honda die meteen goed zit de eerste keer.

Trouwens, die nieuwe 1190 KTM's zien er ook ni slecht uit

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Nickel »

Trouwens, die nieuwe 1190 KTM's zien er ook ni slecht uit
En die zullen zeker 100% bedijfszeker zijn Image


Image

Zo'n crosstourer is ook niet gemaakt om echt door de modder ter ploeteren h?, net zo min als een GS, een Tex, een Versys 1000, enz enz enz.
Eens een occasioneel gravel wegje ja maar als je door de modder wil ploeteren moet je iets anders en lichter zoeken, zowel als pk's als kilo's denk ik.
Maar hij (die crosstourer) rijdt wel beestig goed op de gewone weg. Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Nickel »

Diene Crosstourer van Honda, 'k heb er vandaag wat op staan kijken... ik word niet koud of warm van het ontwerp... kleef er gelijk welk logo op (bmw, triumph, suzuki, honda, ...) ...
Als er nu ene is die niet op een bmw gs trekt is wel een crosstourer zeker... Image Een GS en een Triumph Explorer zijn als 2 druppels water, dat wel.... Den Super Tenere 1200 en de Crosstourer zijn toch compleet anders van lijn dan die GS en zijn directe klonen.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Muug »


Zo'n crosstourer is ook niet gemaakt om echt door de modder ter ploeteren h?, net zo min als een GS, een Tex, een Versys 1000, enz enz enz.
Eens een occasioneel gravel wegje ja maar als je door de modder wil ploeteren moet je iets anders en lichter zoeken, zowel als pk's als kilo's denk ik.
Ge moest eens weten hoe weinig modder er is in bepaalde landen, en hoeveel harde droge pistes die wel hebben...

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Nickel »

Ge moest eens weten hoe weinig modder er is in bepaalde landen, en hoeveel harde droge pistes die wel hebben...
Ja.........vertel verder...... Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Wipr »

Ik haal nu wellicht een extreem topzwaar geval aan maar met de Varadero 1000 vond ik op de gravel rijden toch net iets te spannend hoor.

Muug, laat maar weten over die "hardere pistes" . Ik volg Nickel ook wel, zou me ook meer op mijn gemak voelen met een lichter machien. Vooral dan in kg

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Raketman »

Het ontwerp/design zegt mij ook niet veel, maar het rijdt wel redelijk grof goed. Twee weken geleden nekeer een klein toerke gedaan met die van Johan, en moest ik niet graag geregeld het veld induikelen en meer verstand hebben dan zou ik wel weten wat kopen. Zithouding perfect (en da's redelijk kritisch bij mij ivm rug/schouders/nek), trekt gelijk de beesten vanaf ralenti, zeemzoete gasdosering, draagt de kilo's heel goed en laat zich direct met vertrouwen van het ??n oor op't ander leggen. Minder vond ik de vering (v??l te slap vooraan, elk putteke en bulteke klopt het voorwiel nogal ruig door richting stuur en kopkuip) en het DCBS bij traag manouvreren zou ook stevig wennen worden.

Voor de rest heeft die evenveel vandoen met offroad rijden dan nen olifant met kantklossen. Dat is nen top-tourmoto op hoge zachte vering. Zou ik daar mijnen ADV voor inruilen ?

Hmmm efkes denken

*volle drie tienden seconde later*

Naaaah, toch maar niet Image Image ...
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Wipr »

Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Muug »

Minder vond ik de vering (v??l te slap vooraan, elk putteke en bulteke klopt het voorwiel nogal ruig door richting stuur en kopkuip).
Voor de rest heeft die evenveel vandoen met offroad rijden dan nen olifant met kantklossen. Dat is nen top-tourmoto op hoge zachte vering.
Ewel, ivm die veldwegen en harde pistes .... in heel Europa zijn miljoenen leuke veldwegjes die een tof natuur-gevoel geven. En een b??tje verder ligt Marokko of Turkije. Voor zulke eenvoudige harde veldwegen heb je geen KTM nodig. Zeker niet als het vrouwtje achterop zit. Dus jawel, die crosstourers zijn perfect inzetbaar op zo'n terrein.

En die slappe voorvering, tja, da's een probleem waar Honda al minstens twintig jaar een patent op heeft. Default thing to do bij een Honda is de voorvering vervangen door iets beters/progressievers.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by zappa »

zijde gebeten? Image


Denk (maar wie ben ik? )dat zo'n crosstourer evengoed Image offroad gaat als mijn smt tje ? maar dan zonder slappe voorvering Image Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Muug »

gebeten? Ik ? Nee hoor. Image Maar ik probeer soms mensen te laten inzien dat je geen hardcore KTM Adventure nodig hebt als je vooral gewoon leuke veldwegjes doet.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Muug »

Ah, zelfs met een gewone baanmoto kan je die veldwegen berijden. Al wat je nodig hebt is wat geloof in eigen kunnen. Blijmetmijnmachien heeft dat enkele jaren geleden mooi aangetoond op een ritje van Raketman.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Nickel »

Maar ik probeer soms mensen te laten inzien dat je geen hardcore KTM Adventure nodig hebt als je vooral gewoon leuke veldwegjes doet.
En geloof je echt dat je dat ooit zal lukken? Das precies een echte sekte hoor die KTM bende, eens je er in zit geraak je er niet meer uit Image


Image Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Muug »

het is de intentie die telt. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Blackbert »

Maar ik probeer soms mensen te laten inzien dat je geen hardcore KTM Adventure nodig hebt als je vooral gewoon leuke veldwegjes doet.
En geloof je echt dat je dat ooit zal lukken? Das precies een echte sekte hoor die KTM bende, eens je er in zit geraak je er niet meer uit Image


Image Image
Ga eens itgebreid met ene rijden ... Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by Harald »

...

Ga eens itgebreid met ene rijden ... Image
Das 't geen dat ik mis gedaan heb se, met een nieuwe moto gaan rijden Image
Ma ik ben content dat ik dat gedaan heb ?n heb gekocht.
Ik heb ne moto die mij goed zit, die mij zelfs over een vettig bol gereden bosweg heeft gebracht (met schuivend voorwiel Image )
Die mij een zilveren "Gymkana"-beker heeft bezorgd (miss da mee dat ik recht bleef, die beker zat toen in de tanktas Image ).
Die mij ook, helaas, een enveloppe laat toesturen met de melding dat mijn nummerplaat perfect leesbaar is Image
Kortom, 't is de mijne, staat in mijn garage en vind hem verre van lelijk Image

Vind ik de Crosstourer lelijk? awel, met naar die van Johan te staren, achter te rijden, in mijn spiegels te aanschouwen ... wordt ze er niet de schoonste door, maar zeker ook niet als lelijk te benoemen. Die moto heeft iets, iets eigenzinnig, iets anders, iets ... dat ge blijkbaar ni van den eerste keer snapt. Image
Als die echt zo goed rijdt als men verteld, dan zal dat wel een fantastische moto zijn.
Ga ik die ooit is proefrijden? bij gelegenheid eens waarschijnlijk (en dan maar hopen dat hij mij niet goed zit ofzo Image )

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Honda Crosstourer : ik begin het te snappen

Post by F M »

Wel de Crosstourer interesseert mij ook, en dan voornamelijk in de DCT-versie.

Hier een filmpje dat het automatisch schakelen vergelijkt met handmatig schakelen:

[youtube:qfpa1ff4]http://www.youtube.com/watch?v=SBfsCSZwsAc[/youtube:qfpa1ff4]
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply