Goed versus Fout Motorrijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Re: Goed versus Fout Motorrijden

Post by TimS »

Ik filter ook dagelijks tijdens het woon-werk verkeer (E19 Antwerpen-Brussel) en voel me toch ook meer op mijn gemak als het snelheidsverschil klein is. Je ziet inderdaad mensen opportunistisch in de kleinste gaatjes schieten (no pun intended) omdat ze denken dat het andere rijvak de komende 30sec toch net iets vlotter zal rijden.

Dus hoe kleiner het snelheidsverschil, hoe meer tijd de andere chauffeurs krijgen om mij te zien maar ook hoe meer tijd ikzelf ook krijg om op zo'n manoeuvres te reageren.

En als het enigszins terug vlot rijdt, is het inderdaad veiliger om gewoon braafjes te volgen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat ook niet altijd doe Image ondanks de geringe tijdswinst die het dan maar oplevert.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
Blackbert
Posts: 3456
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Goed versus Fout Motorrijden

Post by Blackbert »

ja, merci. Image

Ik wil naar de Kempen. Van een eind voor de Kennedy tot net op de E313: filefilteren, alle rijvakken propvol. Ook 30tonners op het derde vak, maar dat maakt het alleen maar interessanter. Image

Tot aan de splitsing Hasselt-Turnhout gaat het nog, iedereen blij dat het weer beweegt, iedereen op de gas.

Vanaf daar moet er een regel gelden die ik gemist heb: "het rechter rijvak is voorbehouden voor vrachtwagens, mensen met een L op hun achterruit en mensen met minder dan 3 cijfers of letters in hun nummerplaat. Ook als dat rijvak voor honderden meters vrij is mag je dat niet gebruiken".

Ik ben een brave burger en zet mij op dat rechter rijvak. De file links van mij mag ik voorbijrijden. Toch? Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Goed versus Fout Motorrijden

Post by Muug »

BlakkenBert : in dat geval zit je dus met een superdrukke situatie waarbij het rechtervak sneller vooruit gaat dan het linker, dus ben je geheel correct aan 't voorbijrijden. Image

Voor de rest zou ik zeggen : er is niemand die geen overtredingen doet, dus als ge overtredingen begaat, doe het dan onopvallend. Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Goed versus Fout Motorrijden

Post by Harald »

[quote][url]
Image

User avatar
Stefke
Posts: 2920
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Goed versus Fout Motorrijden

Post by Stefke »

Bof, dat blijft niet duren zenne. Had vroeger zo is ene in de auto, zijn redenering was hoe sneller dat ik rij hoe minder kans dat ze mij raken (bij een voorrang van rechts enzo... Image ) heb hem prompt aan de deur gezet met een attestje voor de volgende rijschool... Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3456
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Goed versus Fout Motorrijden

Post by Blackbert »

Doe dat 's morgens op de E40 of E19 en je geraakt nooit in Brussel. Zo'n brave automobilisten daar.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Goed versus Fout Motorrijden

Post by laouen »

Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Goed versus Fout Motorrijden

Post by den Bullet »


Post Reply