Ik filter ook dagelijks tijdens het woon-werk verkeer (E19 Antwerpen-Brussel) en voel me toch ook meer op mijn gemak als het snelheidsverschil klein is. Je ziet inderdaad mensen opportunistisch in de kleinste gaatjes schieten (no pun intended) omdat ze denken dat het andere rijvak de komende 30sec toch net iets vlotter zal rijden.
Dus hoe kleiner het snelheidsverschil, hoe meer tijd de andere chauffeurs krijgen om mij te zien maar ook hoe meer tijd ikzelf ook krijg om op zo'n manoeuvres te reageren.
En als het enigszins terug vlot rijdt, is het inderdaad veiliger om gewoon braafjes te volgen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat ook niet altijd doe ondanks de geringe tijdswinst die het dan maar oplevert.
Goed versus Fout Motorrijden
Re: Goed versus Fout Motorrijden
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
Re: Goed versus Fout Motorrijden
ja, merci.
Ik wil naar de Kempen. Van een eind voor de Kennedy tot net op de E313: filefilteren, alle rijvakken propvol. Ook 30tonners op het derde vak, maar dat maakt het alleen maar interessanter.
Tot aan de splitsing Hasselt-Turnhout gaat het nog, iedereen blij dat het weer beweegt, iedereen op de gas.
Vanaf daar moet er een regel gelden die ik gemist heb: "het rechter rijvak is voorbehouden voor vrachtwagens, mensen met een L op hun achterruit en mensen met minder dan 3 cijfers of letters in hun nummerplaat. Ook als dat rijvak voor honderden meters vrij is mag je dat niet gebruiken".
Ik ben een brave burger en zet mij op dat rechter rijvak. De file links van mij mag ik voorbijrijden. Toch?
Ik wil naar de Kempen. Van een eind voor de Kennedy tot net op de E313: filefilteren, alle rijvakken propvol. Ook 30tonners op het derde vak, maar dat maakt het alleen maar interessanter.
Tot aan de splitsing Hasselt-Turnhout gaat het nog, iedereen blij dat het weer beweegt, iedereen op de gas.
Vanaf daar moet er een regel gelden die ik gemist heb: "het rechter rijvak is voorbehouden voor vrachtwagens, mensen met een L op hun achterruit en mensen met minder dan 3 cijfers of letters in hun nummerplaat. Ook als dat rijvak voor honderden meters vrij is mag je dat niet gebruiken".
Ik ben een brave burger en zet mij op dat rechter rijvak. De file links van mij mag ik voorbijrijden. Toch?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Goed versus Fout Motorrijden
BlakkenBert : in dat geval zit je dus met een superdrukke situatie waarbij het rechtervak sneller vooruit gaat dan het linker, dus ben je geheel correct aan 't voorbijrijden.
Voor de rest zou ik zeggen : er is niemand die geen overtredingen doet, dus als ge overtredingen begaat, doe het dan onopvallend.
Voor de rest zou ik zeggen : er is niemand die geen overtredingen doet, dus als ge overtredingen begaat, doe het dan onopvallend.
Re: Goed versus Fout Motorrijden
Bof, dat blijft niet duren zenne. Had vroeger zo is ene in de auto, zijn redenering was hoe sneller dat ik rij hoe minder kans dat ze mij raken (bij een voorrang van rechts enzo... ) heb hem prompt aan de deur gezet met een attestje voor de volgende rijschool...
Re: Goed versus Fout Motorrijden
Doe dat 's morgens op de E40 of E19 en je geraakt nooit in Brussel. Zo'n brave automobilisten daar.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Goed versus Fout Motorrijden
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18