Page 2 of 2

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 19 Jan 2013 18:19
by TRX
Dat doet me denken aan TRX toen hij met zijn KTM over het circuit van Zolder scheurde: hij stak ook zijn voetje uit ? la supermotard. Image

Met zijn R6 zal hij dat wel niet doen, denk ik. Dus het type moto zal wel een grote invloed hebben.
Maar met de KTM van mijn pa echter :

Image

Of met de Adventure van Thomas :

Image


't Is dus puur psychologisch, met nen dikke 120 voorband knietje leggen, met dat smal voorwiel (90/90/21) zat het niet goed in het koppeke. En op diene adventure voelt dat ook normaal aan door de zitpositie Image .

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 19 Jan 2013 18:43
by zappa
hmmm ik denk ook dat een "beetje" raar zou zijn moest je op een enduro knietje leggen? Image

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 19 Jan 2013 20:01
by fore
hmmm ik denk ook dat een "beetje" raar zou zijn moest je op een enduro knietje leggen? Image

... Wat vind je dan van dees ... ???


Image

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 19 Jan 2013 20:31
by duibhce Kaelann
Image

Image

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 20 Jan 2013 01:30
by F M
Dat doet me denken aan TRX toen hij met zijn KTM over het circuit van Zolder scheurde: hij stak ook zijn voetje uit ? la supermotard. Image

Met zijn R6 zal hij dat wel niet doen, denk ik. Dus het type moto zal wel een grote invloed hebben.
Maar met de KTM van mijn pa echter :

Image

Of met de Adventure van Thomas :

Image


't Is dus puur psychologisch, met nen dikke 120 voorband knietje leggen, met dat smal voorwiel (90/90/21) zat het niet goed in het koppeke. En op diene adventure voelt dat ook normaal aan door de zitpositie Image .
Ik was het nog bijna vergeten dat er bewijzen van zijn:
[youtube:3snf91dp]http://www.youtube.com/watch?v=nGjtW0DUz2U[/youtube:3snf91dp]

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 20 Jan 2013 12:20
by fore
Zie ik dat nu goed dat zowel Johan als Raketman zelfs geen knietje leggen? Vraagt de adventure daar dan gewoon niet om (type moto afhankelijk) of kan het ook gewoon zonder even goed op recreatieniveau?
Image ... Ik heb geen rijschool gevolgd en dan denken we al eens verkeerd ...

Ik was/ben van mening dat een knietje overbodig(ongewenst) is, zolang je genoeg grondspeling hebt en er geen metalen delen tegen de grond zullen sleuren.

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 20 Jan 2013 12:25
by duibhce Kaelann
Zie ik dat nu goed dat zowel Johan als Raketman zelfs geen knietje leggen? Vraagt de adventure daar dan gewoon niet om (type moto afhankelijk) of kan het ook gewoon zonder even goed op recreatieniveau?
Op een hoogpoter als de Adventure is een knietje leggen niet bepaald zo natuurlijk en gemakkelijk als op een racer. Je gaat meer tijd en snelheid verliezen aan de handelingen om een knie te leggen dan je wint aan het feit dat je daarmee de motor rechter houdt en in theorie dus sneller door de bocht zou kunnen.
Daarnaast zijn de beelden opgenomen tijdens de Motorrijder triatlon waar het de bedoeling was om zo consistent mogelijke tijden te rijden. Dus er zal niemand voluit aan het rijden zijn geweest.

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 20 Jan 2013 12:58
by Raketman
Herinneringen...

eerste passage's nog alles in orde, voorlaatste passage zit ik bij het uitkomen al naar onder te kijken, laatste passage wreed laag in toeren.
Kwestie van nog te kunnen verderrijden met een koppeling waar ik los door getrokken was Image Image . Daarna kwam ook nog een roadbookrally.

Knie leggen was hier idd niet van toepassing wegens regelmatige vooraf opgegeven rondetijden die moesten gevolgd worden. Wat ik trouwens een zeer oneerlijk onderdeel vond, want met ne laptimer is daar niet veel moeilijk aan. Ze hadden die dingen daar gewoon moeten verbieden, hoe kunt ge nu bewijzen dat ge regelmatig kunt rijden met zo'n ding ? Er waren er die voluit gingen en dan op de rechte lijn gingen surplacen terwijl ze op hunnen timer aan't kijken waren...wat een klucht Image . Er waren er trouwens redelijk veel die die tijd te laag gezet hadden en zich dan serieus verslikten...Edoch dit geheel terzijde Image .

Met nen originele Adv (dus met Scorpion AT's) kunt ge in Zolder rond of net onder de 2min geraken. Dan komt ge op de grens van de banden en wielmaten. Met 17-19" wielen en sportrubbers denk ik dat Rob van het LC8 forum er nog dik 10s afgeprutst heeft ooit.

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 20 Jan 2013 13:50
by Stefke
Maar de laatste keer dat 'm dat tegen mij zei, heb ik wel mijn eerste knieke gelegd Image
ach al dat gedoe met knieke leggen... juist goed voor een opwarming. Image
om dan later op den dag gans de santeboetiek tegen de grond te leggen...Image Image

[youtube:2rx30l7s]http://www.youtube.com/watch?v=qiaOcsqtHW4[/youtube:2rx30l7s]

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 20 Jan 2013 20:21
by Raketman
Zijt content dat ge dat niet kunt zien...

Image

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 20 Jan 2013 20:25
by Stefke
Zijt content dat ge dat niet kunt zien...

Image
Image

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 30 Jan 2013 02:23
by TRX

Knie leggen was hier idd niet van toepassing wegens regelmatige vooraf opgegeven rondetijden die moesten gevolgd worden. Wat ik trouwens een zeer oneerlijk onderdeel vond, want met ne laptimer is daar niet veel moeilijk aan. Ze hadden die dingen daar gewoon moeten verbieden, hoe kunt ge nu bewijzen dat ge regelmatig kunt rijden met zo'n ding ? Er waren er die voluit gingen en dan op de rechte lijn gingen surplacen terwijl ze op hunnen timer aan't kijken waren...wat een klucht Image . Er waren er trouwens redelijk veel die die tijd te laag gezet hadden en zich dan serieus verslikten...Edoch dit geheel terzijde Image .
Tja, 't is te zien wat je een laptimer noemt ?. Ik had gewoon een grote digitale klok van mijn pa 'gesjoept' en in mijn tanktas gestoken.
Ik had mijn tijd op 2m10 gezet en gezorgd dat ik mijn eerste ronde op een 'rond' getal passeerde.
En ja, ik was zo ene die vol uit ging en dan na de laatste chicane een seconde of 10 op het gemak reed. Waarom ? Heel simpel... Voor ne keer dat ik met mijn adventure op circuit kon wou ik hard rijden en me amuseren, 'traag' rijden op circuit interesseert mij niet (tenzij ik iemand aan het voorrijden ben).
Kan ik dan niet constant rijden? Mmmmm, heb ooit een uur aan een stuk constant 1.50 en 1.51 gereden op Zolder, is dat constant genoeg ?
Jaar der op was ik trouwens 2e op die proef met dezelfde klok die helaas platte batterij had Image , gelukkig had ik 2 rondes kunnen rijden met klok, in de 3e ronde viel em uit, dan maar op het gevoel gereden en blijkbaar goed gereden Image .

Ivm het constant rijden.... ik doe nog al veel rittensport en dat heb je daar ook. Je hebt de gewone TK's, moet je op tijd afklokken om pakweg 36km/h te halen, betekent dat je snel kan rijden, je stopt voor het gele bord en rijdt dan in de juiste lopende minuut binnen. Je hebt dan echter ook de RT's waar je vanaf een aantal km na de start op elke willekeurige plaats geklokt wordt (ze staan meestal goed verborgen), das pas een uitdaging, je weg zoeken, afstand in de gaten en gemiddelde berekenen. Soms is een gps toegelaten, dan is het zolang je geen fouten maakt redelijk simpel, gewoon kijken naar je gemiddelde, maak je een fout, tja, dan klopt je gemiddelde natuurlijk niet meer. Andere wedstrijd, zoals die van komende zaterdag zijn gps-en simpelweg verboden, dus daar is het met de rekenmachine en/of tabellen... Das andere koek dan op een circuit wat rondjes draaien zunne.

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 30 Jan 2013 02:49
by TRX
Ik was het nog bijna vergeten dat er bewijzen van zijn:
[youtube:9pv1eum4]http://www.youtube.com/watch?v=nGjtW0DUz2U[/youtube:9pv1eum4]

Kon me toch ook niet laten doen door diene superduke, die had ook 2.10 opgegeven en was ong. 1 ? 2 sec voor mij over de lijn gereden bij de start, ideale speelkameraad, mijn 'mindere' moto (qua banden en remmen dan wel) kon ik compenseren door de toch wel vrij goeie kennis van het circuit Image . Was ??n van de plezantere sessies dat ik ooit reed op Zolder Image .

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de bochten?

Posted: 19 Mar 2013 11:20
by zappa
raar..... Image



Image

Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch

Posted: 20 Mar 2013 22:02
by Stefke
maar ik steek soms wel eens uit reflex mijn binnenste voet uit. ....... als ik in mijn broek doe Image
zodat eea makkelijker kan ontsnappen.... Image