als je tijd hebt !

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

klakkeloos van een ander forum gepakt Image maar de moeite om te lezen/kijken en in 't nederlands
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: als je tijd hebt !

Post by Muug »

ah
de Fred Image
Die is echt motozot Image Zit per moto aan zijn ontbijttafel bij wijze van spreken.
Zelfs nog gevraagd om voor Goed Motorrijden les te geven, maar dat was logistiek en financieel alles behalve simpel. Dus maar niet gedaan.
Toffe kerel. Heeft maar ??n nadeel, bij wijze van spreken : hij rijdt alleen maar Image

ivm de foto's : jaja, been there, done that, in 2CVtje Image

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: als je tijd hebt !

Post by petervdc »

Schitterend hoor, maar dit zou ik nooit alleen doen...
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: als je tijd hebt !

Post by Wipr »

Schitterend hoor, maar dit zou ik nooit alleen doen...
Ik juist wel. Waarom willen weinigen dit alleen doen, juist ja, omwille van de veiligheid maar dat is nu net het avontuur.

Het is in ieder geval veel intenser als je zoiets alleen doet. Dan ben je helemaal op jezelf aangewezen en ik ben ervan overtuigd dat je dan meer gefocused bent, de dingen meer inje gaat opnemen en alerter bent, onbewust en bewust natuurlijk, wetende dat je alleen bent.

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: als je tijd hebt !

Post by Blackbert »

Ja, de Fred. Jaren terug ben ik daar eens een TT-gpshouder gaan halen. Na 15' wist ik al dat hij eventueel instructeur zou worden voor Goedmotorrijden, Limburg chapter. Image

Toen, in zijn garage: een HP2, volgepakt voor ... Marokko. Dat was toen ergens in december geloof ik.

Kaarten op tafel, uitleggen, ... en intussen ben ik daar nog altijd niet naartoe geweest.

Wipr, zo'n avontuur alleen kan wel eens 't laatste worden. Een 'LongWaywhere-ever' konvooi achter uw kont is erover. Iemand die uw moto van uw been kan tillen volstaat. Soit, er zijn er tientallen die zo'n dingen alleen doen, 't contact met de mensen is blijkbaar sneller gemaakt. Meestal zijn dat wel redelijk ervaren rijders, die weten wat ze moeten vermijden.
grease up your baby for a ball on the hill

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Re: als je tijd hebt !

Post by stevens-willy »

[quote]klakkeloos van een ander forum gepakt Image maar de moeite om te lezen/kijken en in 't nederlands


Hoe moet je zich daar registreren? Ik zie er de mogelijkheid niet voor dat te doen.
In en uit loggen staat er, maar voor te registreren zie ik de mogelijkheid niet staan.
Of ben ik zo stom? .

Willy

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: als je tijd hebt !

Post by Wipr »

Ben het eens met je BB als het op je veiligheid aankomt, zeker en vast.

Ik heb nog nooit een motortrip alleen aangevangen, dat niet maar kan de trips die ik op mijn ??ntje heb gemaakt niet op ??n hand tellen. Als ik met iemand (laat het mijn vrouw zijn) op reis ga en we zitten ergens op een klif te genieten dan is er altijd een moment dat de stilte, of de rust die in je lichaam is gekeerd, wordt doorbroken al was het maar dat je reisgenoot zegt. Amai het is laat, dat was een mooie zonsondergang, gaan we terug! Op dat moment is het opnemen van de omgeving, laat het de meditatie noemen naar de vaantjes. Je moet al helemaal op dezelfde golflengte zitten om te weten wanneer het tijd is om verder te gaan (de motor terug op te stappen en door te gaan, terug naar het hotel etc) om er ten volle van te genieten. Ik heb zo in het momenten gehad dat ik op mijn rug ergens in de Alpen, Cara?ben naar de sterren aan het kijken was en dan helemaal verzinken in gedachten, soms in slaap vallen en niemand die je stoort. Wat mij persoonlijk is dat het summum.

En inderdaad, wil je gezelschap of een praatje maken is er altijd wel iemand om dit te doen.
Ons moe zei altijd, jongen je hebt een mond gekregen, gebruik hem dan ook. (de leerkrachten vroeger vonden dat iets minder aangenaam) [/size:aj4n2qso] Image

Mijn schoonvader is een zeiler in hart en nieren en heeft op 14 maanden tijd een halve wereldreis gemaakt met zijn zeilboot. Met zijn tweede vrouw waar hij puur mee getrouwd was omdat ze ook een zeilster was is hij de Atlantische Oceaan overgestoken. Eens in de Cara?ben is ze ziek geworden en heeft hij zijn reis helemaal alleen voortgezet. Hij heeft moederziel alleen de oversteek richting het Verenigd koninkrijk gedaan. Na 25dagen op de grote plas te hebben gezeten kwam hij aan in de Azoren. Hij had voor 1/4 van de reis brandstof bij mocht er geen wind zijn. Er zijn dagen geweest dat hij zich op een groot meer waande. Absoluut windstil en geen golven. Slapen was in blokken van een paar uur, met het roer op automatische piloot gezet. In het midden van de oceaan had hij contact met een groot vrachtschip dat hem opriep via de marifoon om te vragen of alles oke was. Toen heeft hij via dat schip naar mijn vrouw kunnen bellen om te zeggen dat alles oke was.

Eens in de Azoren was hij zo in zichzelf gekeerd dat hij zelfs in de bar geen woord gezegd heeft. Die ervaring om alleen te zijn was zo intens. Ik kan het me niet voorstellen om zo lang niet te praten, om zo lang geen mens te zien. In de autobiografie van Roald Dahl (Solo) geeft de schrijver aan dat er weinig mensen zijn die 24u alleen zijn geweest. En met alleen bedoelde hij, geen mens te bespeuren in de omgeving. Wetende dat je niets bent, het gevoel en ook de werkelijkheid alleen te zijn om dat moment.

Wel, ik heb mijn vrouw gezegd dat ik de kinderen volwaardig aan de maatschappij wil afleveren en daarmee bedoel ik dat ze de kans hebben gekregen om zelf aan een leven beginnen te bouwen met voldoende kennis op zak (een diploma bijv) en vanaf ze mij niet meer nodig hebben ben ik weg. Alleen op met partner, dat laat ik aan haar over.

Ik kan me vergissen maar iemand die zich aan zo'n immens groot avontuur waagt is zich ervan bewust dat het verkeerd kan lopen.

Kan er niet opkomen wie het juist was maar ooit een docu gezien van een man die te voet van de west naar oost kust van Zuid Amerika ging doen recht door het Amazone woud. Onvoorstelbaar.

Maar nogmaals je hebt trips en je hebt trips. E?n van mijn beste vrienden gaat met zijne moto richting en rond de zwarte zee rijden en terug. Daar rekent hij een paar maanden voor en daar neemt hij tijdskrediet voor op. En er zijn die, die gewoon alles achterlaten en zien waar de weg uitkomt.

Wat dan ook, ik ben er van overtuigd dat je na zo'n dergelijke ervaring als rijker mens terug naar je eindbestemming gaat (of dat nu je huis is of je rustplaats)

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: als je tijd hebt !

Post by Nickel »

klakkeloos van een ander forum gepakt Image maar de moeite om te lezen/kijken en in 't nederlands
Hoe moet je zich daar registreren? Ik zie er de mogelijkheid niet voor dat te doen.
In en uit loggen staat er, maar voor te registreren zie ik de mogelijkheid niet staan.
Of ben ik zo stom? .
Willy
Willyn ik denk dat je je moet registreren op de website [url] en dan kan je inloggen op het forum.
grtz
Nickel
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: als je tijd hebt !

Post by zappa »

klakkeloos van een ander forum gepakt Image maar de moeite om te lezen/kijken en in 't nederlands


Hoe moet je zich daar registreren? Ik zie er de mogelijkheid niet voor dat te doen.
In en uit loggen staat er, maar voor te registreren zie ik de mogelijkheid niet staan.
Of ben ik zo stom? .

Willy
Willy, op de pagina helemaal bovenaan (op die reeks met foto's) staat er een balkje met knoppen, waarvan de eerste "website" die moet je aanklikken, dan kom je op een pagina, waar je rechts een kolom hebt, waar staat "leden"- kadertjes met "gebruikersnaam" -"password" en daar onder staan 3 zinnetjes in 't blauw :
Forgot your password?
Forgot your username?
Create an account [color=#FF8000:3g1bvc8m] <----------- Dees, moet je aan klikken en je kan een nieuw profiel aanmaken , succes [/color:3g1bvc8m] Image
sig nature

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: als je tijd hebt !

Post by Drummer »

klakkeloos van een ander forum gepakt Image maar de moeite om te lezen/kijken en in 't nederlands


Hoe moet je zich daar registreren? Ik zie er de mogelijkheid niet voor dat te doen.
In en uit loggen staat er, maar voor te registreren zie ik de mogelijkheid niet staan.
Of ben ik zo stom? .

Willy

Normaal gezien op log in klikken, en dan zou je daar alles kunnen invullen om je aan te melden.

of een mailtje sturen naar kan ook helpen Image



Oeps, Zappa was me al voor Image

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Re: als je tijd hebt !

Post by stevens-willy »

Bedank voor de hulp, nogmaals iedereen bedankt.

Willy

Koeno
Posts: 3208
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: als je tijd hebt !

Post by Koeno »

Zo'n reis lijkt wel prachtig,
alleen op reis gaan lijkt mij zeer prachtig.
maar zo'n offroad/allroad/whatever reis alleen?

Dan moet je niet enkel mentaal en fysiek sterk staan, maar ook nog eens technisch sterk staan...
Want op zo'n reis zal je motor wat meer afzien als normaal,
een foto uit het dakar-topic springt spontaan voor ogen, gebroken voorpoot repareren met ty-wraps en wat andere hulpstukjes die er "niet" voor bedoeld zijn...

Maar niets als respect voor mensen die zoiets kunnen...
mijn droom reis ziet er nog iets anders uit Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: als je tijd hebt !

Post by laouen »

mja, wat reizen betreft: ieder zijn meug...

mij zou je zo het hardst kunnen straffen met een strand/zwembad vakantie op een of ander zuiderse bestemming Image Image

Alleen op reis gaan zoals Fred hier... volgens mij is dat de puurste vorm 'reizen' die er is en het is ook de makkelijkste manier om contact te leggen. Zelfs met z'n twee is de drempel voor de locals al snel wat te groot merk ik vaak. Als je zelf contact zoekt, lukt dat wel hoor. Maar als je alleen bent, gaan de deuren volgens mij nog sneller open en komen de mensen vanzelf naar je toe om te zien of alles ok is met die eenzame reiziger.

Dees straffe madam heeft dat trouwens in Zuid-Amerika laten zien. Trip of a lifetime!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: als je tijd hebt !

Post by Muug »

mij zou je zo het hardst kunnen straffen met een strand/zwembad vakantie op een of ander zuiderse bestemming Image Image
[color=#0000FF:1t6em6op] ======> Idem hiero[/color:1t6em6op]
Alleen op reis gaan zoals Fred hier... volgens mij is dat de puurste vorm 'reizen' die er is en het is ook de makkelijkste manier om contact te leggen. Zelfs met z'n twee is de drempel voor de locals al snel wat te groot merk ik vaak. Als je zelf contact zoekt, lukt dat wel hoor. Maar als je alleen bent, gaan de deuren volgens mij nog sneller open en komen de mensen vanzelf naar je toe om te zien of alles ok is met die eenzame reiziger.
[color=#0000FF:1t6em6op]Dat klopt geheel. Maar moest ik Fred zijn, ik zou minder kms doen. Echt meer tijd nemen om eens een paar uur te wandelen, of enkele dagen ter plekke te blijven om de sfeer goed te laten doordringen. Maar ik ben Fred niet. Image[/color:1t6em6op]
!

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: als je tijd hebt !

Post by frederikw »

ivm de foto's : jaja, been there, done that, in 2CVtje Image
Ahha, ook al naar ginder geweest met een geit? Image

Image

Image

Image

Image

Reizen is fantastisch op de manier waarop je het zelf het liefste doet... en nogal een chance dat dat voor iedereen anders is.

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: als je tijd hebt !

Post by Muug »

Image
wil ik ne keer een diavoorstelling geven? (jaja, met dia's!)

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: als je tijd hebt !

Post by fore »

:mrgreen:
wil ik ne keer een diavoorstelling geven? (jaja, met dia's!)
Ok ... hoeveel frangipannekes moet ik meebrengen ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply